Toon posts:

[bug] Gif upload in product review wordt gebutchered

Pagina: 1
Acties:

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03 14:07
Ik heb gisteren flink tijd gespendeerd aan het uploaden van een gif in een product review, en nu denk ik toch dat het wellicht een bug is.

Als ik een gifje drag-drop in de product review upload box, dan zie ik de preview en die werkt (hij beweegt):

Maar als ik hem dan toevoeg aan de review dan krijg ik dit (en hij beweegt niet):

Als ik dan weer de review ga editen, dan is de preview stuk en dan zie je ook artefacts (beweegt niet meer):

Het gekke is dat als ik de gif upload naar mijn fotoalbum en hem dan link in de review, dat het dan wel werkt (zie productreview: Dell XPS 13 9310 (cn93214sc) review door GerhardBurger, maar dat kost me dan weer 10MB in m'n fotoalbum :+

Is dit een bugje?

(heb ook geprobeerd hem toe te voegen via gfycat, maar dat werkt denk ik niet in product reviews toch? dan krijg ik alleen een link)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

crisp

Devver

Pixelated

Ja en nee. Gif is en blijft een proprietary formaat, en zeker animated gif is een can of worms. Dergelijke afbeeldingen ver- en bewerken levert daarom niet altijd het gewenste resultaat op. Wij gebruiken Thumbor voor imageverwerking, en we zien helaas vaker dat het met animated gifs niet altijd even goed gaat. Een en ander ligt ook aan de instellingen die we daarbij gebruiken, en voor het fotoalbum staan die hier blijkbaar net even anders dan voor plaatjes die bij de review geupload worden waardoor het daar toevallig wel goed gaat.

Dit is echter niet iets wat we 100% kunnen fixen.
(heb ook geprobeerd hem toe te voegen via gfycat, maar dat werkt denk ik niet in product reviews toch? dan krijg ik alleen een link)
Support voor gfycat hebben we onlangs geheel verwijderd omdat het weinig gebruik werd en we minder 3rd-party includes willen ondersteunen in verband met mogelijke tracking. Je kan wel eventueel een youtube video embedden in een productreview.

Intentionally left blank

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03 14:07
Ah vandaar, ja ik had inderdaad een youtube video gedaan, maar vind de fotoalbum oplossing toch net iets mooier, dus dan laat ik het maar even zo.
Misschien dan een goed idee om de gif upload in de product review maar uit te zetten want ik heb van alles geprobeerd (gifski, ffmpeg (in allerlei variaties), ffmpeg + imagemagick, allerlei conversie sites), maar geen enkele gif werkte voor mij.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

crisp

Devver

Pixelated

GerhardBurger schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:03:
Ah vandaar, ja ik had inderdaad een youtube video gedaan, maar vind de fotoalbum oplossing toch net iets mooier, dus dan laat ik het maar even zo.
Misschien dan een goed idee om de gif upload in de product review maar uit te zetten want ik heb van alles geprobeerd (gifski, ffmpeg (in allerlei variaties), ffmpeg + imagemagick, allerlei conversie sites), maar geen enkele gif werkte voor mij.
Gif is daar uiteindelijk natuurlijk ook nooit voor bedoelt. Het is jammer dat alternatieven zoals MNG/APNG nooit echt tractie hebben gekregen. Wellicht dat WEBP in de toekomst (we werken nog aan support daarvoor) een alternatief is, en anders is het enige andere alternatief video.

Intentionally left blank

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee