Berging beter beveiligen tegen diefstal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21
Wij hebben aan ons huis een berging met een eigen deur. Deze deur is van kunststof en hierin zit een slot dat je kan bedienen door de deurkruk omhoog te trekken en vervolgens de sleutel om te draaien (geen idee hoe zo'n slot heet).

Wij (we zijn thuis met zijn 4-en) gaan per dag zo'n 10 tot 20 keer per dag de berging in. Iets pakken voor in de keuken, iets opruimen, pakken van een step etc. Je voelt 'm al aankomen, de deur is overdag gewoon open (groot dorp) en gaat pas 's avonds als we naar bed gaan op slot.

Nu is gisteren al mijn elektrisch gereedschap uit de berging gestolen. We vermoeden dat dit is gebeurd terwijl we gewoon 's avonds op de bank TV zaten te kijken. Maar het zou bij wijze van spreken ook gewoon overdag gebeurd kunnen zijn.

We hebben al bedacht om alle waardevolle spullen (zoals mijn gereedschap), ergens anders in huis te gaan opbergen. Maar ondertussen zijn we ook aan het nadenken hoe we kunnen voorkomen dat zo iets weer gebeurd.

Iedere keer de deur op slot doen vind ik niet echt een optie, zeker niet met jonge 2 kinderen. We zaten te denken aan een automatisch slot (bestaat volgens mij niet voor dit type deur?), een alarm (maar ben je dan niet altijd te laat en sta je zelf altijd voor lul omdat je het weer vergeet uit te zetten) of camera's (schiet je daar uberhaubt iets mee op). Wie weet nog meer ideeën hiervoor?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een sensor die kan aangeven of de deur echt op slot zit zodat je dit 's avonds niet kan vergeten. Bestaat zo iets voor dit type slot?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:44
Schrikverlichting geen optie? Goeie bouwlamp die aanspringt zodra iemand savonds naar je berging loopt.

Verder jezelf gewoon aanleren dat je de schuur weer op slot draait net voor het avondeten, als het donker wordt, ipv savonds laat.

[ Voor 39% gewijzigd door B-lex op 17-02-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
tja zolang je hem niet op slot zet, kan je imho wel vanalles verzinnen, maar de verzekering zal er niets mee doen, toch?

Is zoiets niet een idee en dan je kinderen een token geven?

https://www.veiligheids-sloten.nl/elektronische-cilinders

[ Voor 34% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-02-2021 16:34 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het klinkt als een normaal cilinderslot met een meerpuntssluiting. Je zou de deurklink aan de buitenkant kunnen verwijderen zodat je een sleutel nodig hebt om de deur te openen, maar dan moet je wel een sleutelbediende meerpuntssluiting hebben.

Heb je geen sierhek zodat het moeilijker is om van de straat bij je berging te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:30

DropjesLover

Dit dus ->

Ik zou zeggen...
Ofwel de waardevolle spullen beter opbergen, in de hoofd-woning, of in de berging in kasten met goed slot.
Of de grijpdingen op een andere plek opbergen, en de berging (met betere deur en slot) meer dicht houden.

Een sensortje aan een zendertje hangen die een signaal geeft als de deur niet in het slot is, is natuurlijk wel te maken.
Aan een kant en klare oplossing... Er zijn "slimme" sloten die op batterijen en iets als een RFID-tag sleutel open gaan.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat je het niet te moeilijk moet maken.
Zorg dat je minder vaak de berging in moet. En dan kun je deze gewoon altijd op slot draaien.

En anders nog: Buitenlamp met sensor. Of een camera.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
De berging grenst aan een oprit waar een auto oppast. Helaas geen hek dus.

Het slot is alleen te bedienen door de deurkruk met kracht omhoog te trekken. Vervolgens draai je het cilinderslot op slot. Volgens mij (correct me if I'm wrong) bestaan er geen automatische sloten die dit kunnen en is ook de deurkruk verwijderen geen optie. Wellicht dat er ander soort slot in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
zeezuiper schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:38:

Het slot is alleen te bedienen door de deurkruk met kracht omhoog te trekken. Vervolgens draai je het cilinderslot op slot. Volgens mij (correct me if I'm wrong) bestaan er geen automatische sloten die dit kunnen en is ook de deurkruk verwijderen geen optie. Wellicht dat er ander soort slot in past?
Vervangen door een slot met vingerafdruk of RFID tag? Dan valt die gewoon op slot maar hoef je niet steeds een sleutel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:19
als je er een automatisch slot op wil zetten zal je of de deur moeten vervangen, of kijken of je het sluitwerk er uit kan halen en dan vervangen. dit lijkt mij de "beste" optie en het makkelijkste

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xh3adshotx schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:39:
[...]

Vervangen door een slot met vingerafdruk of RFID tag? Dan valt die gewoon op slot maar hoef je niet steeds een sleutel te gebruiken.
Ik vrees alleen dat deze sloten niet het gemak geven waar de TS naar op zoek is. Deze sloten hebben toch enige vertraging met het herkennen van een vingerafdruk/NFC-tag voordat ze opengaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
fsfikke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Ik vrees alleen dat deze sloten niet het gemak geven waar de TS naar op zoek is. Deze sloten hebben toch enige vertraging met het herkennen van een vingerafdruk/NFC-tag voordat ze opengaan.
Met vingerafdruk/NFC/RFID tags wel aangezien het bereik (vooral door kleding) beperkt is. Kan ook met bluetooth door middel van de smartphone als je die toch meestal in je broekzak hebt. Wij hebben een Nuki slot en de deur is eigenlijk altijd open voordat je bij het handvat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xh3adshotx schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:50:
[...]

Met vingerafdruk/NFC/RFID tags wel aangezien het bereik (vooral door kleding) beperkt is. Kan ook met bluetooth door middel van de smartphone als je die toch meestal in je broekzak hebt. Wij hebben een Nuki slot en de deur is eigenlijk altijd open voordat je bij het handvat bent.
Ik heb ook een Nuki, maar deze gaat pas op auto-open als je x meter uit je huis geweest bent. Hoe het werkt bij de korte afstand huis <> berging weet ik niet. Wel zou je een afstandbediening van Nuki erbij kunnen nemen om hem sneller open te drukken.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 17-02-2021 16:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
fsfikke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:52:
[...]

Ik heb ook een Nuki, maar deze gaat pas op auto-open als je x meter uit je huis geweest bent. Hoe het werkt bij de korte afstand huis <> berging weet ik niet. Wel zou je een afstandbediening van Nuki erbij kunnen nemen om hem sneller open te drukken.
Daar heb je inderdaad een punt, bij een voordeur ligt het iets anders dan bij de berging. Wel een interessante casus om eens te proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

zeezuiper schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:27:
Wij hebben aan ons huis een berging met een eigen deur. Deze deur is van kunststof en hierin zit een slot dat je kan bedienen door de deurkruk omhoog te trekken en vervolgens de sleutel om te draaien (geen idee hoe zo'n slot heet).
(..)
Daarnaast ben ik nog op zoek naar een sensor die kan aangeven of de deur echt op slot zit zodat je dit 's avonds niet kan vergeten. Bestaat zo iets voor dit type slot?
Het simpelste is denk ik een elektronische sleutel die je dagslot opent als je de de RDIF-tag bij de lezer houdt, i.c.m. voordeurbeslag en dranger zodat de deur gewoon altijd achter je dichtvalt en niet d.m.v. klink aan de buitenzijde te openen is. Eventueel met anti-inbraakstrip.
Afbeeldingslocatie: https://www.dekozijnmakelaars.nl/wp-content/uploads/2020/10/0035.378136.jpg
Moet je alsnog de deur op de 3-puntsluiting draaien 's avonds, maar je bent wel van inlopers af.

Daarnaast kan een IP-camera afschrikwekkend werken, en geeft je daarnaast een indruk wat over wat voor volk we praten.

Out of de box ideeën:
Carport semi-dicht maken met een half-open hek? (zodat je van buitenaf wel ziet dat er een auto staat, maar je er niet zomaar bij kan).
Berging bereikbaar maken van binnenuit? (Tussenmuur doorbreken?).

Tussen parkeerplaats en voordeur een open hek plaatsen (met bel, brievenbus)? Ben je eenmaal 'door' het hek, dan kan je zonder problemen bij de berging.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Toevoeging op mijn vorige post: en dit betekent dus je klink-bediende 3-puntsluiting vervangen voor een cilinder-bediende 3-puntsluiting.
Als je dit serieus overweegt: probeer adhv de gravering op het slot de model/dimensies af te leiden. Op Marktplaats is zonder al te veel mazzel voor 2-3 tientjes een 3-puntsluiting te vinden. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36

Er bestaan sloten die automatisch op slot gaan als je deur dicht trekt. Het nadeel is dat je telkens een sleutel bij moet hebben als je naar binnen wil. Google maar eens op "driepuntslot automatische sluiting". Het correct afsluiten van de schuur is de eerste verdediging. Wil je extra beveiliging kan je kiezen voor elektronische beveiliging (inbraakalarm, camerabewaking). Je moet dan ook telkens je inbraakalarm aanzetten als je de schuur verlaat (ter plaatse of via app).

Als je je spullen goed wil beveiligen, raad ik onderstaande aan:
- Goed hang en sluitwerk die automatisch de deur vergrendelen na sluiten (zorgt voor de 1e verdediging)
- Afsluitbare kast die inbraakwerend is voor 3 min (zorgt voor vertraging van de inbreker)
- Inbraakalarm (die de inbreker direct detecteert)
- Camerabewaking (om de inbreker te identificeren)
-> je verkleint hiermee het risico op inbraken maar naar 0 herleiden is quasi onmogelijk (tenzij je een fort knox huis hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:17
Ik heb een cijferslot, je typt de code in en hij kan gewoon open met de deurklink - tot je de hendel omhoog trekt.
Je hoeft dus geen sleutel om te draaien, iets makkelijker dus en mogelijk schrikt het wat af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-T0i2kE9T7FBkad_jvEvcHbFB4Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UzIjcB6iou9WgfiY7fxqBKmV.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:22

Bene

list incomprehension

Ik had dit probleem ook, ik heb het opgelost door een mechanisch codeslot in te laten bouwen (á 250 euro inclusief slot en materiaal). Dat ging in plaats van het oude cilinderslot. Mijn kinderen zijn oud genoeg dat ze de code kunnen intikken en ik kan het snel genoeg dat het mij niet irriteert.

(Wat leuk, zo'n slot als de vorige poster tegelijk met mij poste :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Bene op 17-02-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Zo'n mechanisch cijferslot, is dat ook verkrijgbaar voor een krukbediende meerpuntssluiting slot (dat is blijkbaar wat ik heb)?

Alternatief zou zijn om er een cilinderbediende erin te zetten en naar iets van een nfc tag slot te kijken. Vraag me af hoe eenvoudig en betaalbaar dat is :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

EMP

Krulloos!

Je kan om te beginnen een (winkel)bel aan de deur monteren. Dan hoor je het wanneer iemand binnen komt

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51DW9nwUv4L._AC_SX679_.jpg

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1