Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Berging beter beveiligen tegen diefstal

Pagina: 1
Acties:

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Schrikverlichting geen optie? Goeie bouwlamp die aanspringt zodra iemand savonds naar je berging loopt.

Verder jezelf gewoon aanleren dat je de schuur weer op slot draait net voor het avondeten, als het donker wordt, ipv savonds laat.

[Voor 39% gewijzigd door B-lex op 17-02-2021 16:31]

• Goudvis
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02-08 15:50

Goudvis

Juist in deze tijd!

zeezuiper schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:27:
Wij hebben aan ons huis een berging met een eigen deur. Deze deur is van kunststof en hierin zit een slot dat je kan bedienen door de deurkruk omhoog te trekken en vervolgens de sleutel om te draaien (geen idee hoe zo'n slot heet).
(..)
Daarnaast ben ik nog op zoek naar een sensor die kan aangeven of de deur echt op slot zit zodat je dit 's avonds niet kan vergeten. Bestaat zo iets voor dit type slot?
Het simpelste is denk ik een elektronische sleutel die je dagslot opent als je de de RDIF-tag bij de lezer houdt, i.c.m. voordeurbeslag en dranger zodat de deur gewoon altijd achter je dichtvalt en niet d.m.v. klink aan de buitenzijde te openen is. Eventueel met anti-inbraakstrip.

Moet je alsnog de deur op de 3-puntsluiting draaien 's avonds, maar je bent wel van inlopers af.

Daarnaast kan een IP-camera afschrikwekkend werken, en geeft je daarnaast een indruk wat over wat voor volk we praten.

Out of de box ideeën:
Carport semi-dicht maken met een half-open hek? (zodat je van buitenaf wel ziet dat er een auto staat, maar je er niet zomaar bij kan).
Berging bereikbaar maken van binnenuit? (Tussenmuur doorbreken?).

Tussen parkeerplaats en voordeur een open hek plaatsen (met bel, brievenbus)? Ben je eenmaal 'door' het hek, dan kan je zonder problemen bij de berging.

Toch al zo zwaar! 3:16

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09:38
Ik heb een cijferslot, je typt de code in en hij kan gewoon open met de deurklink - tot je de hendel omhoog trekt.
Je hoeft dus geen sleutel om te draaien, iets makkelijker dus en mogelijk schrikt het wat af.

• Bene
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 08:18

Bene

list incomprehension

Ik had dit probleem ook, ik heb het opgelost door een mechanisch codeslot in te laten bouwen (á 250 euro inclusief slot en materiaal). Dat ging in plaats van het oude cilinderslot. Mijn kinderen zijn oud genoeg dat ze de code kunnen intikken en ik kan het snel genoeg dat het mij niet irriteert.

(Wat leuk, zo'n slot als de vorige poster tegelijk met mij poste :) )

[Voor 11% gewijzigd door Bene op 17-02-2021 18:00]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True