Toon posts:

Verkenner refreshen op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R. Smael
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-11-2022
Hallo,

Ik heb een vraag/probleem.

Mijn vraag
Ik wil mijn nieuwe photo booth uit kunnen breiden met externe schermen, dus dat is zo gebouwd alleen tijdens het test draaien op de laptop -> tv kom ik er achter dat hij de eerder gemaakte foto’s wel afspeelde, maar dat tussendoor gemaakte foto’s (die ook in diezelfde map terecht komen) niet afspeelt.

Dat wil dus zeggen dat die tussendoor gemaakte foto’s wel daar terecht komen maar niet meegenomen kunnen worden naar een extern apparaat (HDMI splitter en/of tv).

Dus ik moet iets verzinnen of installeren wat de map in verkenner doet refreshen.

Weet iemand van jullie toevallig hoe ik dit kan oplossen.

Ik hoor graag van jullie.

Alle reacties

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:09
Ik had ooit een vergelijkbaar doel en heb met plezier de oplossing van de mede-tweakers gebruikt.
Foto's maken en in diavoorstelling zetten

Niet direct wat je vraagt over verkenner, maar het resultaat is misschien wel hetzelfde.

[Voor 8% gewijzigd door Patrick_6369 op 17-02-2021 17:28]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• R. Smael
Patrick_6369 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:28:
Ik had ooit een vergelijkbaar doel en heb met plezier de oplossing van de mede-tweakers gebruikt.
Foto's maken en in diavoorstelling zetten

Niet direct wat je vraagt over verkenner, maar het resultaat is misschien wel hetzelfde.
Bedankt voor je antwoord!

Alleen ik heb al een aantal programma's draaien op de pc om de foto's te maken.
Dit fotoprogramma vraagt nogal wat vermogen van de pc (NUC Canyon i7)

En ik denk zelf niet dat dat Partytools het geen is wat ik zoek, ik denk dat een klein programma/instelling al voldoende is, maar ik ben hier zelf nog echt een leek in dus weet niet hoe.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

R. Smael schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:22:
...
Dus ik moet iets verzinnen of installeren wat de map in verkenner doet refreshen...
Verkenner is het probleem niet. Explorer.exe heeft wel een change notification uitstaan op de directory in kwestie. Maar de meeste slideshow programma's die ik gezien heb, hebben dat niet. Die lezen één keer de directory en bepalen dan de volgorde waarin ze de bestanden laten zien. Tussentijdse toevoegingen worden niet meegenomen. Tussentijdse verwijderingen trouwens ook niet; sommige slide show programma's crashen dan.
Je zou weg kunnen komen met een slideshow die één keer door de aanwezige files cyclet en daarna opnieuw opgestart wordt en dan dus de directory opnieuw inleest. Zou je met een .bat filetje of een powershell scriptje kunnen doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:12

g0tanks

Moderator CSA
Brahiewahiewa schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Verkenner is het probleem niet. Explorer.exe heeft wel een change notification uitstaan op de directory in kwestie. Maar de meeste slideshow programma's die ik gezien heb, hebben dat niet. Die lezen één keer de directory en bepalen dan de volgorde waarin ze de bestanden laten zien. Tussentijdse toevoegingen worden niet meegenomen. Tussentijdse verwijderingen trouwens ook niet; sommige slide show programma's crashen dan.
Je zou weg kunnen komen met een slideshow die één keer door de aanwezige files cyclet en daarna opnieuw opgestart wordt en dan dus de directory opnieuw inleest. Zou je met een .bat filetje of een powershell scriptje kunnen doen
Volgens mij gaat het om macOS, aangezien Wikipedia: Photo Booth alleen daarvoor beschikbaar is.

@R. Smael kan je daar duidelijkheid over geven?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@g0tanks hij zegt dat het draait op een NUC i7, dus dan ga ik uit van Windows. Ook omdat hij het over verkenner heeft.
Ik vind het wel knap dat je een i7 over de zeik krijgt met een simpele foto viewer, maar waarschijnlijk mis ik een paar stappen/programma's die ook draaien om er een fancy fotohokje van te maken.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:12

g0tanks

Moderator CSA
gwystyl schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:48:
@g0tanks hij zegt dat het draait op een NUC i7, dus dan ga ik uit van Windows.
Goed punt, dat had ik niet gezien. Bij nader inzien lijkt de term photobooth in de algemene zin gebruikt te zijn. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• R. Smael
gwystyl schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:48:
@g0tanks hij zegt dat het draait op een NUC i7, dus dan ga ik uit van Windows. Ook omdat hij het over verkenner heeft.
Ik vind het wel knap dat je een i7 over de zeik krijgt met een simpele foto viewer, maar waarschijnlijk mis ik een paar stappen/programma's die ook draaien om er een fancy fotohokje van te maken.
Ja, het gaat inderdaad om een windows systeem.

Bij de test opstelling heb ik wel even een andere pc gebruikt en de ingebouwde webcam gebruikt om foto's te maken, zonder fotoprogramma (omdat de photo booth zelf toen nog niet klaar was) maar het principe is hetzelfde.

dus gewoon simpele opstelling: PC -> webcam -> foto gemaakt -> TV.

Op de tv komen dus ook eerder genomen foto's, alleen de "nieuwe" foto's niet.
Terwijl ze daar wel opgeslagen worden, maar dus niet in de diashow meegenomen worden.

• R. Smael
Brahiewahiewa schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Klinkt ingewikkeld, ik ben maar een leek met dit soort dingen.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

R. Smael schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:27:
[...]

Klinkt ingewikkeld, ik ben maar een leek met dit soort dingen.
Tweakers zijn meestal wel bereid om iets nieuws te leren, https://www.w3schools.com/w3css/w3css_slideshow.asp is een goede start

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• R. Smael
Brahiewahiewa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 03:13:
[...]

Tweakers zijn meestal wel bereid om iets nieuws te leren, https://www.w3schools.com/w3css/w3css_slideshow.asp is een goede start
Dat is fijn!

Ik heb wat zitten klooien met de Automatic Slideshow van de door jouw geplaatste link, als die zou werken en refreshen zou dat top zijn.

Hoef ik deze code alleen maar in de map te zetten of moet ik er nog dingen een aanpassen om het werkend te krijgen?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

R. Smael schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Dat is fijn!

Ik heb wat zitten klooien met de Automatic Slideshow van de door jouw geplaatste link, als die zou werken en refreshen zou dat top zijn.

Hoef ik deze code alleen maar in de map te zetten of moet ik er nog dingen een aanpassen om het werkend te krijgen?
Dit scriptje gaat er van uit dat je handmatig de lijst met images invoert. Dat is - denk ik - niet je doel.
Jij wilt dat het script de directory uitleest en dat op regelmatige basis herhaalt om de nieuwste files op te pikken. Als je het uitlezen van de directory onder de knie hebt, kun je gaan zoeken naar een manier omdat via een change notification te doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• R. Smael
Brahiewahiewa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Dit scriptje gaat er van uit dat je handmatig de lijst met images invoert. Dat is - denk ik - niet je doel.
Jij wilt dat het script de directory uitleest en dat op regelmatige basis herhaalt om de nieuwste files op te pikken. Als je het uitlezen van de directory onder de knie hebt, kun je gaan zoeken naar een manier omdat via een change notification te doen
Dat klinkt vrij ingewikkeld! Kan je me daar meer over vertellen of bij helpen?!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee