Foto's maken en in diavoorstelling zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:50
Beste Tweakers,
Bij een evenement hebben we binnenkort het volgende plan: we willen bij de ingang van iedereen een foto maken en die vervolgens direct in een slideshow meenemen, zodat de foto al in de slideshow meedraait zodra de mensen in de zaal zijn aangekomen.
De foto kunnen we maken met een (Android) smartphone die een Wifi/4G verbinding heeft en de slideshow draait op een windowscomputer met een wifiverbinding. Telefoon en laptop staan fysiek zo ver uit elkaar dat een directe verbinding tussen beide geen optie is.
Welke combinaties van apps/programma's kan ik nu best gebruiken om er voor te zorgen dat:
1) de telefoon de geschoten plaatjes vanzelf uploadt naar een server
2) de laptop deze servermap vanzelf uitleest én de diapresentatie vanzelf update zodra er nieuwe bestanden in de map komen te staan?
Met name het feit dat het volautomatisch moet gaan (er is geen tijd om bij de entree handmatig zaken te gaan doen en het is niet wenselijk dat op de computer van de diapresentatie iets handmatig moet gebeuren) zijn denk ik de moeilijkste punten.
Ik hoop dat iemand mij van gedegen advies kan voorzien! Alvast bedankt!!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:50
Thanx! Ik kan nu het programma niet testen, maar op basis van de omschrijving lijkt het goed te gaan dat de software automatisch automatisch de diapresentatie bijwerkt. Als ik hiervoor een Google Drive folder neem kan ik via Google Drive de foto's tussen telefoon en laptop syncen.

Ik zit nu nog met het probleem dat ik mijn telefoon zo ver moet krijgen om de foto's die ik dan maak in een aparte Google Drive folder op te slaan. Ik kan daaraan in de Galaxy S7 camera app niks instellen. En als ik in Google Drive foto's synchroniseren aanzet, gooit GD alles op een hoop. Iemand hiervoor nog tips?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 14:50 . Reden: Leeg ivm privacy ]