sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

[Ubiquiti USG] Achter Ziggo hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
De USG was laatst in de aanbieding dus die heb ik alvast aangeschaft.

Over een paar maanden wordt de nieuwe woning met glasvezel opgeleverd maar voorlopig moeten we het nog even met Ziggo/Coax doen.

Nu krijg ik morgen nog een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE en een
pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall binnen en wilde het alvast even gaan testen maar ik heb nu natuurlijk nog mijn huidige Ziggo netwerk en aansluiting.

Kan ik straks gewoon de USG op één van poorten van de Ziggo Connectbox aansluiten of gaat dat problemen opleveren? Heb voor de zekerheid ook even een pricewatch: Dell USB-C naar HDMI / VGA / 1Gbps netwerk / USB 3.0 (DA200) besteld zodat ik de laptop bedraad kan verbinden met de USG om alles te configureren in de controller.

Twijfel nog om de controller software op de NAS te installeren, gaat gewoon om een simpele huis/tuin/keuken verbinding dus was van plan om het gewoon op de laptop te laten draaien.

Nog suggesties of tips?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:27
Gewoon lokaal je netwerk optuigen. Als dat klaar is, bel je even met Ziggo om de modem in bridge modus te zetten en dan plug je je USG in Ziggo modem en klaar. :D

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Greatsword Als je de keuze nu toch hébt: Draai de controller gewoon op je NAS én richt 't hele netwerk daar ook direct op in. Een NAS staat (meestal) 24/7 aan, een laptop is 'portable' en kan dus ook wel eens niet thuis zijn of gewoon uit staan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
GioStyle schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:04:
Gewoon lokaal je netwerk optuigen. Als dat klaar is, bel je even met Ziggo om de modem in bridge modus te zetten en dan plug je je USG in Ziggo modem en klaar. :D
Dat is een goeie, zal dan even na kantoortijden bellen anders kan er overdag niet gewerkt worden.

Hopelijk gaan ze niet klagen als ik 2 dagen later bel om het weer terug te zetten, de switch heb ik namelijk even tijdelijk in gebruik.
Will_M schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:27:
@Greatsword Als je de keuze nu toch hébt: Draai de controller gewoon op je NAS én richt 't hele netwerk daar ook direct op in. Een NAS staat (meestal) 24/7 aan, een laptop is 'portable' en kan dus ook wel eens niet thuis zijn of gewoon uit staan.
Oke, dus dan worden het de volgende stappen en dan moet het werken toch?
  • Ziggo connectbox in Bridge
  • De USG daarop aansluiten
  • Switch op de USG aansluiten
  • Laptop op de Switch aansluiten zodat er bekabeld internet is
  • Synolgy NAS op de Switch aansluiten en daarop de controller software downloaden +installeren
  • In Wall AP op de switch aansluiten (PoE) en Wifi netwerk aanmaken in de controller software

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:33
Dat is een goeie, zal dan even na kantoortijden bellen anders kan er overdag niet gewerkt worden.

Hopelijk gaan ze niet klagen als ik 2 dagen later bel om het weer terug te zetten, de switch heb ik namelijk even tijdelijk in gebruik.
[...]
Voor die 2 dagen is bridge toch niet nodig, moet toch zo ook wel werken middels dmz.

• Synolgy NAS op de Switch aansluiten en daarop de controller software downloaden +installeren
  • In Wall AP op de switch aansluiten (PoE) en Wifi netwerk aanmaken in de controller software
[/quote]
Let wel dat je dan een andere lan range krijgt, voor als je vaste ip's hebt momenteel, bv je nas

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:49:
[...]

[...]

Connectbox kan je zelf in bridge zetten.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 23:20
rikadoo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:48:
[...]

Hoe dan? Ik heb een aantal weken geleden dit ook telefonisch laten doen. Is overigens ook zo gepiept.

PVOutput | 10320 Wp op Zuid en West

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
[...]

Dat scheelt weer een telefoontje ;)
Peutpeut schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 06:02:
[...]

Hoe dan? Ik heb een aantal weken geleden dit ook telefonisch laten doen. Is overigens ook zo gepiept.
Staat blijkbaar gewoon bij de instellingen als je inlogt

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Oud-UPC kan het zelf, Ziggo niet. Zo vertelde de klantenservice (voor Ziggo kan ik het bevestigen overigens; ik heb de optie niet in het menu).

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Pepppie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 06:29:
[...]

Oud-UPC kan het zelf, Ziggo niet. Zo vertelde de klantenservice (voor Ziggo kan ik het bevestigen overigens; ik heb de optie niet in het menu).
Zie screen hierboven, zo heb ik het ook gedaan. Gaat alleen over de.connectbox, andere modems van Ziggo geen ervaring mee.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Greatsword schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:55:
Kan ik straks gewoon de USG op één van poorten van de Ziggo Connectbox aansluiten of gaat dat problemen opleveren?
Vragen stellen op ons forum is natuurlijk prima. Maar deze setup wordt gebruikt door vele andere. Het is dus wel de bedoeling om van te voren eerst even zelf op zoek te gaan naar wat antwoorden, voordat je een post op het forum neerzet.

Nu is je vraag al beantwoord, maar let daarop bij het stellen van een eventuele volgende vraag.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 17-02-2021 08:56]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:18

lier

MikroTik nerd

Welke NAS heb je? Want de controller kan niet overal op geïnstalleerd worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:11

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom zou je je modem in bridge willen zetten? Het is maar voor een paar maanden. In tegenstelling tot wat hier nog wel eens beweert wordt is NAT achter NAT helemaal geen issue. Druk de WAN poort van je USG gewoon in 1 van de LAN poorten van de connectbox en sluit verder niks op de connectbox aan. Ik heb het zelf nu al jaren exact zo ingericht en heb geen problemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• GioStyle
Janoz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:13:
Waarom zou je je modem in bridge willen zetten? Het is maar voor een paar maanden. In tegenstelling tot wat hier nog wel eens beweert wordt is NAT achter NAT helemaal geen issue. Druk de WAN poort van je USG gewoon in 1 van de LAN poorten van de connectbox en sluit verder niks op de connectbox aan. Ik heb het zelf nu al jaren exact zo ingericht en heb geen problemen.
Dat iets werkt betekent nog niet dat het zo hoort. En daarnaast had TS dan net zo goed de USG niet hoeven te kopen. Zou hem dan €100 schelen.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@GioStyle

Leg mij dan maar eens uit tegen welke specifieke problemen je aan gaat lopen wanneer je NAT achter NAT gaat doen. En geef daarnaast dan ook eens aan waarom deze problemen zo belangrijk zijn dat daarmee niet een paar maand (dan komt glasvezel) mee zou kunnen overbruggen.

Verder snap ik de opmerking niet helemaal over die E100,-. Als je zelf functionaliteit uitschakelt op het ene apparaat vergoelijkt dat niet de aanschaf van een ander apparaat met diezelfde functionaliteit. De USG koop je voor de extra functionaliteit. En daar kun je gebruik van maken, ongeacht of je wel of geen bridge mode aanzet.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03 09:08

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Janoz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:33:
@GioStyle

Leg mij dan maar eens uit tegen welke specifieke problemen je aan gaat lopen wanneer je NAT achter NAT gaat doen. En geef daarnaast dan ook eens aan waarom deze problemen zo belangrijk zijn dat daarmee niet een paar maand (dan komt glasvezel) mee zou kunnen overbruggen.

Verder snap ik de opmerking niet helemaal over die E100,-. Als je zelf functionaliteit uitschakelt op het ene apparaat vergoelijkt dat niet de aanschaf van een ander apparaat met diezelfde functionaliteit. De USG koop je voor de extra functionaliteit. En daar kun je gebruik van maken, ongeacht of je wel of geen bridge mode aanzet.
performance issue's met online games of portforwarding en upnp?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Janoz Als ik me niet vergis schakel je met brigd mode ook de WLAN uit en ik meen ook hotspots. Scheelt je weer aan storende SSID's op je wifi :)
Ziggo is prima in het leveren van een internetsignaal, maar wat ze zelf leveren aan wifi apparatuur is meestal om te huilen. Hij komt niet voor niks een UBNT setup ;)

Ontopic:
Even getriggerd door het feit dat de switch terug moet: Zit er bij die InWall tegenwoordig nog een PoE injector?
Zo ja: die IW heeft een ingebouwde switch. Dan zou je dus Modem -> usg -> Injector -> InWall kunnen doen, en dan op de IW zowel de laptop als de synology hangen.

having said that: Controller op synology in een docker container kan, maar ik zou die liever op een losse Pi draaien als je hem al los draait. Docker op een synology blijft tricky en op een Pi is het installeren en gaan. Bovendien onafhankelijkheid van de rest :)
In eerste instantie idd beginnen met een controllertje op je laptop. Als het spul eenmaal draait, config backuppen en importeren in een controller op de Pi. Hoe dat moet kun je in het Ubiquiti topic vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
lier schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:29:
Welke NAS heb je? Want de controller kan niet overal op geïnstalleerd worden.
pricewatch: Synology DiskStation DS718+
Janoz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:13:
Oke, zal beiden testen, de AC In Wall is helaas vertraagd met de post.
The Eagle schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:39:

Ontopic:
Even getriggerd door het feit dat de switch terug moet: Zit er bij die InWall tegenwoordig nog een PoE injector?
Zo ja: die IW heeft een ingebouwde switch. Dan zou je dus Modem -> usg -> Injector -> InWall kunnen doen, en dan op de IW zowel de laptop als de synology hangen.

having said that: Controller op synology in een docker container kan, maar ik zou die liever op een losse Pi draaien als je hem al los draait. Docker op een synology blijft tricky en op een Pi is het installeren en gaan. Bovendien onafhankelijkheid van de rest :)
In eerste instantie idd beginnen met een controllertje op je laptop. Als het spul eenmaal draait, config backuppen en importeren in een controller op de Pi. Hoe dat moet kun je in het Ubiquiti topic vinden :)
Heb nu even tijdelijk de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE nieuwere versie van de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

Bij die pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall zit geen losse injector, vandaar dat ik ook de switch even heb gehaald om via PoE te testen. Ben vooral benieuwd of de Wifi snelheid net zo goed is als de Ziggo Connectbox en de data poort de volledige snelheid behaald voor de PS5 om games te downloaden.

Over Wifi haal ik nu zonder problemen tussen de 350 en 500 Mbits op de laptop.

Zie de switch regelmatig voorbij komen tussen de 60 en 75,- dus wacht even op een leuke aanbieding of prijs, er is verder geen haast bij.

Heb verder geen Pi dus zal het eerst even proberen op de laptop/Synology i.c.m. docker.
Bedankt voor de tip van het backuppen/importeren.

[Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 17-02-2021 11:04]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:18

lier

MikroTik nerd

Dan kan je de Controller in Docker draaien. Ideaal!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GioStyle
@GioStyle

Portforwarding op de USG werkt dan niet.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

GioStyle schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Portforwarding op de USG werkt dan niet.
Jawel hoor, je moet alleen de portforwarding OOK in de modem doen, of je USG in de DMZ zetten

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Janoz Als ik me niet vergis schakel je met brigd mode ook de WLAN uit en ik meen ook hotspots. Scheelt je weer aan storende SSID's op je wifi :)
Ziggo is prima in het leveren van een internetsignaal, maar wat ze zelf leveren aan wifi apparatuur is meestal om te huilen. Hij komt niet voor niks een UBNT setup ;)
WLAN kun je zelf ook uitzetten (Dat heb ik inderdaad ook gedaan).

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 19:16

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hij heeft blijkbaar een Playstation en daarmee kan je een heleboel games spelen die zwaar afhankelijk zijn van goede NAT en P2P toestanden net als verschillende games die je op een PC ook kan spelen en die houden gewoon niet van NAT achter NAT ;)

Daarnaast is het ook niet handig mocht je toevallig wat VoIP toestellen/applicaties gebruiken las ik laatst!
Iets met requests vanuit hoge poorten vs. lage poorten en zo.

Bij mijn ISP is Bridge Mode helaas geen optie dus heb ik het volgende voor mijn Game PC gedaan :
Een aparte VLAN Only netwerk binnen UniFi gemaakt waarin het Modem/Router/WiFi ding van mijn ISP de DHCP Server speelt en deze verbonden met de tweede NIC van mijn Game PC :)

Verder staat daarop uiteraard de WiFi uit en hangen alle overige apparaten dus achter een USG via een USW en In Wall setup :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
De In Wall AP is helaas nog steeds vertraagd met de Post maar aangezien ik al wel de USG, Switch en USB-C >Ethernet Hub heb alvast aan de slag gegaan met alles aansluiten en installeren op de Synology NAS.

Heb toen de modem nog even zo gelaten voor wat het was en alleen de USG aangesloten op de modem.
Vervolgens toen de USG wit werd verbonden met de switch en uiteindelijk daarvandaan verbonden met de USB-C hub met Ethernet op de laptop.

Wifi op de laptop uitgezet en de internet verbinding werkte gelukkig naar behoren.

Toen de Synology NAS ook op de Switch aangesloten en met behulp van onderstaande tutorial heb ik Unifi Controller kunnen installeren middels Docker.

https://lazyadmin.nl/home...synology-nas-with-docker/

Account aangemaakt, stappen gevolgd en Wifi Setup heb ik even overgeslagen omdat ik dus nog geen AP binnen heb.

De USG en Switch stonden netjes klaar voor adoption en daarna nog geüpgraded naar de nieuwste versie.
Het netwerk was dus geslaagd en gelijk even een backup aangemaakt.

Als ik de In Wall AP binnen heb zal ik hem dus aansluiten op de PoE poort van de Switch, adopteren in de Controller op NAS, Wifi configureren en dan uiteindelijk de Ziggo Connectbox in bridge zetten.

Voor iemand die helemaal niets doet met netwerken was de UI in ieder geval overweldigend qua opties, denk dus dat ik er qua functionaliteit niet heel veel gebruik van zal maken op een Wifi netwerk voor privé en visite na.

Ik twijfel alleen nog even om de Switch tweedehands te halen i.v.m. garantie. Gaan die dingen echt jaren zonder problemen mee of kan ik beter voor 3-4 tientjes extra een nieuwe halen? Ik heb een PriceAlert ingesteld hier op V&A maar verbaas me elke keer over het feit dat ze binnen een paar minuten al verkocht zijn voor c.a. 70,-

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

nero355 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Hij heeft blijkbaar een Playstation en daarmee kan je een heleboel games spelen die zwaar afhankelijk zijn van goede NAT en P2P toestanden net als verschillende games die je op een PC ook kan spelen en die houden gewoon niet van NAT achter NAT ;)
Mijn playstation geeft gewoon NAT type 2, niet anders dan enkel NAT. Verder heb ik hier geen enkel issue met online gamen. Ik denk dat daat beeld nog stamt uit een tijd terug waarbij gaming vooral p2p was en er altijd 1 van de spelers ook de server was. Tegenwoordig zie je veel meer dat er ergens centraal een server draait waar alle spelers naar verbinden. Doordat alle verbindingen dan vanuit de client opgezet worden is NAT helemaal geen issue meer (en NAT achter NAT dus ook niet).

VOIP kan ik verder weinig over zeggen. Dat gebruik ik hier niet. Alleen het hoge poorten vs lage poorten komt mij wat vreemd over. Het enige waar ik dat van ken is dat je alleen als administrator/root poorten lager dan 1024 mag openen voor binnenkomend verkeer, dat kan ik niet rijmen met routeren en/of voip. Maar daarmee wil ik geenzins zeggen dat je geen gelijk hebt!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

...
Ziggo is prima in het leveren van een internetsignaal, maar wat ze zelf leveren aan wifi apparatuur is meestal om te huilen...
Beetje overdreven. De wifi van Ziggo modems zijn gelijkwaardig aan die van andere mid-price consumenten routers/Ap's.
Het voornaamste probleem is dat ze dicht bij het AOP moeten staan, wat qua wifi dekking niet altijd optimaal is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 19:16

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Janoz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:51:
Mijn playstation geeft gewoon NAT type 2, niet anders dan enkel NAT. Verder heb ik hier geen enkel issue met online gamen. Ik denk dat daat beeld nog stamt uit een tijd terug waarbij gaming vooral p2p was en er altijd 1 van de spelers ook de server was. Tegenwoordig zie je veel meer dat er ergens centraal een server draait waar alle spelers naar verbinden. Doordat alle verbindingen dan vanuit de client opgezet worden is NAT helemaal geen issue meer (en NAT achter NAT dus ook niet).
Het zal uiteraard per game verschillen, maar als PC gamer zijnde heb ik er dus ook last van gehad i.c.m. GTA V Online bijvoorbeeld en ik weet dat het bij de Titanfall games in het verleden ook aardig wat gezeur opleverde! ;)
VOIP kan ik verder weinig over zeggen. Dat gebruik ik hier niet. Alleen het hoge poorten vs lage poorten komt mij wat vreemd over. Het enige waar ik dat van ken is dat je alleen als administrator/root poorten lager dan 1024 mag openen voor binnenkomend verkeer, dat kan ik niet rijmen met routeren en/of voip. Maar daarmee wil ik geenzins zeggen dat je geen gelijk hebt!
Ik heb het effe voor je opgezocht : xbeam in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Als je vanaf daar verder leest dan krijg je wel een beter beeld van het verhaal denk ik :)
Brahiewahiewa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:04:
Beetje overdreven. De wifi van Ziggo modems zijn gelijkwaardig aan die van andere mid-price consumenten routers/Ap's.
Het voornaamste probleem is dat ze dicht bij het AOP moeten staan, wat qua wifi dekking niet altijd optimaal is
Volgens mij heb je ook vaak het probleem dat je amper wat kan instellen en dan wordt het één groot feest met WiFi netwerken die elkaar storen... :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
En we zijn live! De IW AP eindelijk binnen dus gelijk maar even getest.

Het ziet er niet uit, maar straks in het nieuwe huis in de meterkast maar even goed nadenken hoe ik dat ga inrichten. Wil daar de USG, Switch, NAS en Hue Bridge neerzetten. Wat ik dus vooral ga aanschaffen zijn korte Cat6 kabels van een cm of 15, dat moet denk ik al een stuk rustiger ogen.

Wifi snelheid ligt nu zo rond de 200 Mbits waarbij de Ziggo Connectbox rond de 350 Mbits zat. Er zijn veel mogelijke factoren, dus moet even wat dingen gaan uitzoeken en testen, hij staat voorlopig nog niet in bridge en alle apparatuur bevind zich in een straal van 1 meter.

[Voor 35% gewijzigd door Greatsword op 18-02-2021 18:21]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maak jezelf over die 'High TCP Latency' meldingen vanop devices vanuit Cupertino niet al te veel zorgen. Het merendeel wordt veroorzaakt door het (broadcast) protocol wat ze daar zélf ooit ontwikkelt hebben....

BONJOUR :X

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 18-02-2021 21:38]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee