Mijn huidige expertise is iOS, sinds 2011 bouw ik apps rond 2013 full-time. Daarvoor veel met .net gedaan, daarvoor PHP en weer daarvoor met HTML en Flash af en toe wat sites verkocht. Zo'n 15 jaar full-time programmeur dus, 9 jaar iOS. Eigenlijk zou ik wel een vast dienstverband willen, maar om van 50% van mijn inkomsten (in een gemiddeld jaar) afstand te doen voor de peace of mind van een vaste baan vind ik wat gortig.
Ik heb langere tijd niet in Nederland gewoond en voor klanten gewerkt die niet zo bekend zijn buiten de VS (Duolingo, Steady). Ik merk dat als je in Nederland voor de NS, ABN of KPN hebt gewerkt dat ze daar wel van onder de indruk zijn. Inmiddels een paar maanden voor KPN wat gedaan, dus dat probleem is volgens mij inmiddels gefixt.
Ik had graag een netwerk opgebouwd voor wat meer informele referenties en gewoon wat uitwisseling van ideeën maar vlak nadat ik daar mee begon (startup meetings en dergelijke bezoeken) kwam COVID al weer voorbij...
Ik heb langere tijd niet in Nederland gewoond en voor klanten gewerkt die niet zo bekend zijn buiten de VS (Duolingo, Steady). Ik merk dat als je in Nederland voor de NS, ABN of KPN hebt gewerkt dat ze daar wel van onder de indruk zijn. Inmiddels een paar maanden voor KPN wat gedaan, dus dat probleem is volgens mij inmiddels gefixt.
- Wat is de maximum als iOS lead architect rockstar ninja met 9 jaar ervaring qua kaal maandsalaris in vaste dienst?
- En waar zit ongeveer de bandbreedte qua freelance tarieven, zonder tussenpersonen?
Ik had graag een netwerk opgebouwd voor wat meer informele referenties en gewoon wat uitwisseling van ideeën maar vlak nadat ik daar mee begon (startup meetings en dergelijke bezoeken) kwam COVID al weer voorbij...
iOS developer