Toon posts:

Welke versterkers/streaming in woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ntiender
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-05 14:26
Hoi!

In mijn huis heb ik een aantal speakers in het plafond ingebouwd.

Slaapkamer:
setje B&W CCM684

Badkamer:
Setje B&WCCM362

Keuken:
Setje B&W CCM664

In de woonkamer heb ik:
Vifa Format
Advance Acoustics MAP 305DA 2

In de gehele woning wil ik gebruik gaan maken van Squeezebox via Openhab.

In de slaapkamer komt een TV, en daaronder heb ik kastruimte voor een versterker.
Ik zit te denken aan een rotel A12 inclusief een raspberry PI waar een squeezeplayer op staat.
Dan kan ik de Rotel ook via een seriele verbinding koppelen aan de PI en is deze bedienen met openhab.
Met enkel een PI met audioboard gaat volgens mij niet werken aangezien de TV ook over de speakers moeten en een PI geen audio-ingang heeft?

De luidsprekerkabels van de badkamer en keuken gaan naar een centrale ruimte, en ik denk dat ik hier enkel gebruik wil gaan maken van een PI(max2play) met een audioboard. Is dat goed te doen met deze speakers?
Voor welk board zouden jullie kiezen? Of zijn er eventueel nog andere alternatieven?

Uiteindelijk wil ik in de woonkamer de Advance Acoustics gaan vervangen voor een Rotel zodat ik deze ook slim kan bedienen via openhab. Hier wil ik nu eerst een PI met M2P op aansluiten.

Ik hoor graag of jullie tips hebben! :)

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Wat wil je precies bereiken?
Als ik het goed snap heb je vier sets speakers verdeeld over vier ruimtes.
- In de woonkamer heb je speakers en een DAC/versterker (Advance Acoustics MAP 305DA 2) met een optische ingang
- In de slaapkamer een DAC/versterker (vermoedelijk Rotel A12, twee optische ingangen) met speakers
- In badkamer en keuken speakers maar nog geen versterker/dac/streamer

Ergens ga je een server inrichten met Squeezebox/Openhab, ik neem aan dat daar ook je muziekcollectie op staat - of ga je alleen streamen? In het laatste geval zijn er simpelere oplossingen, zoals raspotify - die je Pi van Spotify connect voorziet. Volumio of pi music box kunnen zowel streamen als files spelen. Voor de kapitaalkrachtigen is er Roon.

Mij lijkt het dan het eenvoudigst in de woon en slaapkamer een Raspberry Pi met een HiFiBerry Digi+ I/O bord te nemen, waarop je de Squeezebox client draait, en die met een optische kabel op de DAC/versterker aan te sluiten. De TV in de slaapkamer kan op de tweede optische ingang van de Rotel worden aangesloten. (Voor de Raspberry Pi/Digi+ zijn bundels te krijgen )

Voor de keuken en badkamer is de vraag of je daar verschillende muziek wenst, of dezelfde.
De Bowers & Wilkins CCM664 en Bowers & Wilkins CCM362 zijn beide 8 Ohm, en kunnen dus parallel aangesloten worden op een versterker die 4 Ohm speakers aankan, de HiFiBerry Amp2 kan dat met de juiste voeding, ook deze is in een bundel te krijgen. Als je in bad andere muziek wilt dan in de keuken heb je er dus twee nodig ....

• ntiender
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-05 14:26
Bedankt voor je reactie!!

Wat ik voornamelijk wil bereiken is het volgende:

Muziek streamen, voornamelijk spotify.
In iedere ruimte komt een touchscreen waar de UI van openhab op draait, via openhab wil ik alles kunnen bedienen (Spotify, volume, etc)
Bijvoorbeeld ook een wekker/timer, of een deurbel over de speakers.
Iedere ruimte keuze voor verschillende muziek
Synchronisatie
Goede geluidskwaliteit (Inbouwspeakers zitten in een 25Liter MDF bekisting met dempingsmateriaal

Ik heb inderdaad vier sets speakers.

In de woonkamer de advance acoustics waar ik onderstaande op aan wil sluiten:
TV
PS4/PS5
PI voor streamen van audio en eventueel video (KODI?)

In de slaapkamer komt dan de rotel (Of iets anders wat ook te binden is met openhab)
TV
PS4/PS5
PI voor streamen van audio en eventueel video (KODI?)

Badkamer
Pi met audioboard

Keuken
Pi met audioboard

[Voor 6% gewijzigd door ntiender op 17-02-2021 19:30]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee