Toon posts:

Foto's automatisch exporteren naar windows map

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Script3r
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-03 14:21
Beste Tweakers,

ik ben opzoek naar een camera die foto's automatisch kan exporteren naar een Windows RDS server.

Ik zoek een?
Fotocamera

Wat is je budget?
500 euro, mag ook meer zijn als er een goede oplossing is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij willen voor onze werkplaats een camera die automatisch de foto's die genomen zijn exporteerd naar een windows map die op een RDS server staat. Voorheen deden we dit met een Wifi Camera i.c.m. een Eye-FI kaart, dit werkte goed. echter zijn de Eye-FI kaarten niet meer leverbaar en kan ik geen vergelijkbaar iets vinden.

Wat heb je zelf al gevonden?
We hebben een Canon geprobeerd die met zijn cloud software foto's kan exporteren naar een map, helaas werkt dit alleen op een lokale C map. en niet op een gedeelde netwerkschijf.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er een camera die zijn foto's automatisch naar een netwerkmap kan exporteren op een server?

Alle reacties

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19

keur0000

-------- N O N E --------

Dit topic al eens nagelezen voor een oplossing? (2018 :X )

WiFi Mogelijkheden discontinued Eye-Fi SD Kaart?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Script3r
@keur0000 Thanks voor de suggestie, heb dat topic al eens nagelezen, helaas is de flashair waar ze het over hebben ook nergens leverbaar... :(

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:49

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Fotocamera's vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Fotografie & Video: CEA > FVA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het wel lokaal kan staan kan je toch een script de foto's laten verplaatsen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Script3r
@Frogmen Is een optie inderdaad, maar dan zou de gebruiker het script weer moeten uitvoeren, wat een extra stap is.

de gebruikers binnen mijn bedrijf zijn niet zo handig/makkelijk:) en raken al gauw in paniek.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een systeem zoals we hadden, die gewoon direct de foto verplaatst naar de opgegeven locatie.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Veel camera's hebben WiFi tegenwoordig maar geen idee wat daar de mogelijkheden van zijn om eerlijk te zijn. Zelf alleen ervaring met Wifi/Netwerk met professionelere Canon spiegelreflex camera's en die kunnen wel wat je wil. Dat ligt alleen ver boven je budget helaas.

Dit is vooral een feature die gebruikt wordt in de foto studio (via usb/netwerk kabel/wifi) en niet zo zeer in consumenten camera's zit. In consumenten camera's zit vaak een afgeslankte vorm, in de vorm van de cloud in want die mensen gaan echt geen FTP servertje draaien.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Script3r schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:27:
@Frogmen Is een optie inderdaad, maar dan zou de gebruiker het script weer moeten uitvoeren, wat een extra stap is.

de gebruikers binnen mijn bedrijf zijn niet zo handig/makkelijk:) en raken al gauw in paniek.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een systeem zoals we hadden, die gewoon direct de foto verplaatst naar de opgegeven locatie.
Sorry maar een script kan je gewoon een plannen dus ook om de x minuten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 14:19
Wat is precies de situatie?

Staat die camera vast opgesteld en neemt deze automatisch foto's?
Of neemt men het ding in de hand en maakt men daarmee foto's?
Kun jij zelf scripten?

Want in het geval: Nee+Ja+Ja is er wel wat denkbaar!
Zo heb ik gezien dat bij mijn eigen camera de wifi heel makkelijk te scripten is.
Het volgende is niet kant en klaar maar zijn voorbeelden en het is echt makkelijk te maken:
- als op de camera de wifi wordt aangezet, komt het camera-wifi netwerk beschikmaar.
- Daarmee maakt een computer (of raspberry) verbinding
- een script vraagt een bestandenlijst op; kijkt welke bestanden hij nog niet heeft en importeert die
- het script schakelt de camera uit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee