Vraag

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 16:04

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Sinds 2016 schijnt het bedrijf achter Eye-Fi vrij abrupt vrijwel al haar software en apps teruggetrokken (https://www.dpreview.com/...ity-past-end-of-life-date). Zelf heb ik volgens mij een kaartje dat nog ouder is dan de X2 welke destijds ter discussie stond maar recentelijk ben ik wel mijn Sony HX9V weer wat meer gaan gebruiken.

Ik weet niet exact meer hoe het werkte, maar deels moest je je WiFi verbinding instellen via de Desktop Software (welke nu dus niet meer voorhanden is). De functionaliteit welke ik echter graag terug zie is de directe koppeling met een Smartphone via een "eigen" WiFi netwerk.

Iemand enig idee of de WiFi Chip in de SD kaart al dan niet via 3th party software nog werkend te krijgen is met een Android toestel? De camera zelf "herkent" wel dat het een WiFi SD kaart betreft maar heeft zelf geen WiFi ondersteuning, wellicht bied dit nog mogelijkheden?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:12

Garyu

WW

Ik heb wel zo'n kaartje gehad, maar kan me niet herinneren dat ik ooit desktop software geinstalleerd heb (vrij zeker van niet). Staat er niet gewoon een .ini file of iets dergelijks op dat kaartje?

Welk kaartje heb je precies?

Je kan in ieder geval eens hier kijken voor tips & tricks voor Eye-Fi hacking:
http://magiclantern.wikia.com/wiki/Eye-Fi

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 19:34
Wat krijg je te zien als je het kaartje in je pc stopt? De wifi gegevens moeten ergens weggeschreven worden op het kaartje. staat er niet iets van een xml file ofzo op dat kaartje waar je je ssid en password in kan kloppen.

Cloud ☁️

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Naja, sinds dat dat kaartje in een la is beland ben ik ook overgestapt van Windows op OSX, waar mijn 12-in-1 ImageMate niet lekker mee lijkt te gaan. Maar volgens mij was er altijd al iets met dat speciale Eye-Fi Dongeltje wat dus ook al verdwenen is haha.

Ik heb de Sandisk variant: pricewatch: Sandisk Eye-Fi 4GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Chiron

Moderator Discord
ik heb heel erg lang zitten kloten met mijn 8gb eye fi en het schijnt te kunnen met een zelf compiled lokale server waar de eye fi contact mee maakt. In mijn geval draaide de eye fi software sowieso niet meer op os x (geen 64 bit).
Het was me al het gedoe niet waard en heb uiteindelijk voor 4 tientjes een 16gb toshiba flashair gekocht die perfect werkt. Sinds kort ook met 'eye fi' modus die automatisch de nieuwe bestanden uploadt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Chiron schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:53:
ik heb heel erg lang zitten kloten met mijn 8gb eye fi en het schijnt te kunnen met een zelf compiled lokale server waar de eye fi contact mee maakt. In mijn geval draaide de eye fi software sowieso niet meer op os x (geen 64 bit).
Het was me al het gedoe niet waard en heb uiteindelijk voor 4 tientjes een 16gb toshiba flashair gekocht die perfect werkt. Sinds kort ook met 'eye fi' modus die automatisch de nieuwe bestanden uploadt.
Hoe afhankelijk is FlashAir van een eco systeem vanuit de fabrikant, had ook niet verwacht dat Eye-Fi afhankelijk zou zijn van een online dienst. En (voor mij het meest wenselijk), is er een "Stand Alone" mode, zodat hij dus na het fotograferen "direct" via een eigen netwerk de foto's op je telefoon plempt.

[ Voor 10% gewijzigd door JunkieXP op 27-12-2018 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Chiron

Moderator Discord
Het probleem van eye fi is/was dat de software waarmee je een directe wifi verbinding instelt, ook altijd contact moest hebben met de servers van eye fi, omdat ze een of ander gaar profielsysteem hadden met een login.

Die van Toshiba hoeft dat niet.

Bijkomend voordeel is ook dat de antenne in de toshiba way beter is, de verbinding is superstabiel en snel, iets wat bij de eye fi nog weleens te wensen over liet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:42
@JunkieXP

Ben je nog verder gekomen die Eye-fi kaartje aan de praat te krijgen?

Ik heb namelijk ook nog een Eye-fi mobi SDHC 8GB in de la liggen, die ik toch wel zou willen gebruiken voor de overdracht van DSLR naar mijn Windows laptop. De Windows software ben ik krijt geraakt met aanschaf van andere pc.
Pagina: 1