Toon posts:

Netwerken problemen na Netgear R7000 update hoe nu verder

Pagina: 1
Acties:

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2022
Hallo allen,
Tot afgelopen vrijdag had ik eigenlijk een zeer stabiel netwerk met mijn Netgear R7000. Ik zal eerst mijn oude setup opgeven:
- Ziggo abbo met 250 mb internet
- Ziggo modem (Connectbox) in Bridge mode
- Netgear R7000 met 2.4 ghz en 5 ghz netwerk.
- Goedkope merkloze switch 10/100/1000

In het huis werkte dit super. Heb plus minus 80 apparaten aangesloten i.v.m. domotica maar dit zijn geen groot verbruikers en werkte ook goed.

Echter in de tuin nauwelijks meer ontvangst dus gekeken naar verbetering en op basis van wat het internet aangaf unifi AP's aangeschaft.
2x Unifi AP AC LR
1x Unifi PRO

Zaterdag 1 ap aangesloten via de merkloze switch SSID naam gegeven (Anders dan de NETGEAR). Speedtest uitgevoerd en kreeg niet meer dan 80 MB download via 5 GHZ terwijl ik er naast stond.
Kabels gecontroleerd en bleek dat niet alles helemaal goed was aangesloten en ik dus bij sommige aansluitingen niet meer dan 100mb via de kabel kon krijgen (Getest door laptop aan te sluiten en hier een speedtest opgedaan)

Vervolgens dus eerste alle UTP kabels gecontroleerd (CAT6) en bleken twee kabels niet goed te zijn dus vervangen en overal nu 250MB via de speedtest mogelijk.

Vervolgens ap aan 1 van deze utp kabels gehangen maar nu SSID van deze ap zelfde naam gegeven als mijn NETGEAR zodat ik niet telkens van netwerk hoef te switchen daarbij ook de NETGEAR voorzien van een update.
Vanaf dit moment beginnen de problemen.... De apparaten blijven wel verbonden met de wifi netwerken maar om de zoveel tijd valt het internet weg. Heel soms valt de wifi uit en heb ik dus helemaal niets meer.
Een vriend gaf aan dat het niet verstandig was om en NETGEAR wifi en AP wifi aan te laten dus AP weer afgesloten maar ook nu komt het nog wel eens voor dat het Internet wegvalt bij de NETGEAR.

Ik heb eigenljik twee vragen:
1. Hoe kan het dat mijn NETGEAR netwerk nu ineens zo onstabiel is? SOFTWAREVERSIE V1.0.9.88_10.2.88
2. Hoe kan ik nu het beste alles aansluiten?

Ik heb het volgende in huis:
1. Ziggo connect box
2. NETGEAR R7000
3. 2x AP AP AC LR (1 voor boven en voor beneden)
4. 1x Unifi pro ap (Voor in de garage waarop ook een Bevelingscamera aangelsoten dient te worden)
5. 1x merloze 10/100/1000 swtich
6. 1x Switch Netgear GS108PE
Mocht ik een nieuwe router nodig hebben of iets anders dan graag een advies wat dan aan te schaffen.

Ik hoop dat jullie mij me weer kunnen helpen tot een stabiel netwerk maar dan ook in de tuin.
Afstand van NETGEAR R7000 tot aan veranda is ongeveer 13 meter met twee muren ertussen van baksteen.
Indicatie van apparaten die aangesloten worden op het netwerk.
- TADO Bridge
- Philips hue brigde
- NUC met Home assistant
- 10x ESP 8622 d1 mini's
- 10x LSC RGB GU10 lampen
- Harmony HUB
- 5x Chromecast
- 5x Google mini's
- 2x sonos 1
- 1x Reolink bevelingscamera
- 4x laptop
- 2x ipad
- 4x iphone
- 2x apple watch
- 1x robotstofzuiger
- 3x Yeelight
- 10 x Shelly 1 en of 2
- Playstation
- 3x Samsung smart tv
- 2x broadlink
- 2x ESP 32

Zo nog een paar dingen die ik vergeet.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:52
Installeer andere firmware op je netgear. Bijvoorbeeld Asus wrt vortex of merlin.

Echt, met de standaard firmware had ik niks dan gedoe. Sinds ik xwrt-vortex draai is mijn r7000 super stabiel. Al jaren. Hier zijn een stuk of 35 apparaten aangesloten via WiFi en heeft de netgear de kpn experiabox vervangen, dus fungeert als router voor mijn glasvezel verbinding

[Netgear R7000] TomatoAdv vs. (open)DD-WRT vs. Merlin

[Voor 21% gewijzigd door Blackouts op 15-02-2021 17:16]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:53
Als je investeert in Unifi apparatuur dan zou ik die vooral ook het werk laten doen. De Netgear degraderen tot router zonder wifi, en je wifi netwerk instellen m.b.v. de Unify AP's.

Nu durf ik niet te zeggen of de Netgear + Unifi AP's een goede combi is. Wellicht is het verstandig om de Netgear door een Unify router te vervangen.

Je zou zelfs kunnen overwegen de Ziggo modem uit bridge te halen (als dat qua fysiek netwerkinfrastructuur kan). Dan kan de Netgear in principe met pensioen. Want "routeren" kan de Ziggo ConnectBox ook prima.

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2022
@bramv82
bedankt voor je bericht. Ik heb direct de software DD-WRT geinstalleerd op mijn router. Op wat problemen na met nieuwe ip adressen voor mijn Domotica hub en Hue bridge is alles vlekkenloos verlopen en werkt het allemaal weer naar behoren. Het instellen van static ip's komt nog wat onhandig over maar verder is het netwerk weer super stabiel.
Van het weekend ga ik alle ap's configureren. Dus hoop dan weer wat beter signaal te hebben want daar heb ik wel iets op ingeleverd sinds dat ik DD-WRT heb geïnstalleerd.

@Masimo
Ik weet niet helemaal zeker of mijn Ziggo Connectbox wel geschikt is voor the job. Eerder had ik al problemen met een hoog aantal apparaten op deze box wanneer die als router fungeerde. Dus voorlopig zal ik de netgear er nog even tussen laten.

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 11:06
Ik heb de zelfde opstelling gehad en mijn netgear(ook met met merlin software) vervangen door een edge router lite(vanwege de vele instelmogelijkheden). Tik je tweedehands op de kop voor ca 50 euro. Aanrader.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee