Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-04 17:22
Hallo Tweakers.

Ik zit al een tijd bij vdsl van Online.nl en heb van hun de Zyxel VMG8324-B10A router ontvangen.
Nu heb ik een nieuwe server in mijn huis en ik wou daar voor poorten forwarden.
Ik heb dit vaker gedaan in het verleden maar wel met andere service providers en routers maar was verders nooit een probleem.
Het huidige probleem is dat alle instellingen goed zijn, ik heb dit nagecontroleerd met iemand van Zyxel die de port forwarding opties had bevestigt, maar helaas zijn mijn poorten niet open als ik ze controleer met een port checker website.
Dus we kwamen tot de conclussie dat of de router of de ISP iets niet toe laat staan.

Na het bellen met Online's technische klantenservice (die zeer niet technisch waren) werd mij verteld dat ze er weinig verstand van hebben en later zelfs "dat we port forwarding niet ondersteunen" en werd er opgehangen.

Op de site van Online vond ik dit;
https://www.online.nl/blo...enzetten-port-forwarding/
Dus ik dacht; ze ondersteunen het wel, maar niet aan de telefoon maar dan zag ik dit:
"Extra hulp nodig? Vraag het de klantenservice"

Met handen in het haar, heb ik KPN gebeld en die zeggen dat port forwarding wel mogelijk bij hun is, maar alleen als ik de Fritzbox bestel voor 7.50 euro extra per maand.
Daarnaast heb ik Oxxio gebeld en die zeggen dat met een standaard abbonement ik een experia box v10 krijg en dat daar mee poorten zou moeten kunnen forwarden.

Nou weet ik niet zeker of dat ook daadwerkelijk zo zal zijn in de praktijk maar goed, misschien heeft iemand hier ervaring mee, of de zelfde problemen als mij.
Alle hulp is welkom, ik ben ten einde raad!

Beste antwoord (via karvan86 op 15-02-2021 18:16)

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 15:27
Port forwarding werkt inderdaad niet met de firmware die Online er op gezet heeft. Je zou voor een paar tientjes een eigen modem kunnen kopen en die achter DMZ zetten. Zyxel in bridge en dan heb je alles weer in eigen handen. Het zou, wellicht na een paar restarts/uur moeten werken.

Of je zoekt een fatsoenlijke internetprovider, daar ben ik uiteindelijk ook voor gegaan :p

P.S. Ik neem aan dat je gewoon het interne IP op de DMZ gezet hebt?
P.S.2. Heb je UPnP aan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat verwacht je nu van ons? Je hebt een technisch issue bij de isp, zij zijn de enigen die het kunnen oplossen. Enige wat ik wel kan meegeven is dit; Als je een eigen router achter de Zyxel van de ISP hebt hangen, kan je dus een dubbel NAT hebben. Ik zou dan de provider vragen hun Zyxel in bridge modus te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 15-02-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
CH4OS schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:22:
Wat verwacht je nu van ons? Je hebt een technisch issue bij de isp, zij zijn de enigen die het kunnen oplossen. Enige wat ik wel kan meegeven is dit; Als je een eigen router achter de Zyxel van de ISP hebt hangen, kan je dus een dubbel NAT hebben. Ik zou dan de provider vragen hun Zyxel in bridge modus te zetten.
Nee, ik heb geen eigen router achter de zyxel hangen. Mijn PC en de server zitten direct aan de Zyxel router aangesloten. Maar als Online het blokeert dan maakt het ook weinig uit als ik er een extra router aan hang.
Ik ben meer op zoek naar een ISP/router combinatie die mensen gebruiken waarin het wel werkt, want van Online is er geen hulp te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Misschien goed om je instellingen in jouw router te delen, waarbij je eventueel externe poort/ip-adres niet laat zien om misbruik te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gezien Online.nl zelf een artikel online heeft staan over port forwarding, zullen ze het dus wel gewoon doen; zie https://www.online.nl/blo...enzetten-port-forwarding/ & https://www.online.nl/kla...les-over-port-forwarding/

Het zou raar zijn, om wel te vertellen hoe portforwarden moet, maar het technisch nooit werken zal, omdat ze het van hun kant actief blokkeren... ;)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 15-02-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
loeberce schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:37:
Misschien goed om je instellingen in jouw router te delen, waarbij je eventueel externe poort/ip-adres niet laat zien om misbruik te voorkomen.
Bedankt maar ik weet zeker dat de instellingen goed zijn, de firmware op de Zyxel router is die van Online die de boel blokeert.
Ik ben meer opzoek naar een nieuwe provider waarvan mensen weten die de boel niet op slot zetten in hun router. Blijkbaar kan dat met de fritzbox van kpn voor extra 7.50 per maand maar ik heb dit vroeger ook gewoon kunnen doen met normale routers die ik kreeg van providers.

hieronder zie je de instellingen; .65 is mijn pc, .66 is de server.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gU3kyfVdT7jopoUtccBawXBwQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8rxTvZZaSASDu4I4yw6nxFZu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
CH4OS schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:40:
Gezien Online.nl zelf een artikel online heeft staan over port forwarding, zullen ze het dus wel gewoon doen; zie https://www.online.nl/blo...enzetten-port-forwarding/ & https://www.online.nl/kla...les-over-port-forwarding/

Het zou raar zijn, om wel te vertellen hoe portforwarden moet, maar het technisch nooit werken zal, omdat ze het van hun kant actief blokkeren... ;)
Helemaal mee eens! Dit verbaast mij dus ook. De kerel van de 'technische dienst' was amper verstaanbaar en zeker niet technisch. Enige wat hij mij kon vertellen is dat "we dit niet ondersteunen". Ik had gevraagd voor iemand met meer verstand van zaken maar daar hadden ze ook geen zin in.

[ Voor 7% gewijzigd door karvan86 op 15-02-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik zie zo geen rare zaken staan bij de instellingen. Enige wat ik me afvraag waarom je een range van 3 poorten open zet en niet eentje.

Bij T-Mobile glasvezel kan je in de Zyxel T50 zelf de port forwarding instellingen aanpassen en dan werkt het gewoon.

[ Voor 20% gewijzigd door loeberce op 15-02-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:49
WAN-IP leeg laten, daarmee beperk je de forward vanaf dat ene specifieke adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Je kunt altijd opnieuw bellen naar de klantenservice, misschien heb je geluk en krijg je een meer kundig persoon aan de lijn.

En check of je poorten echt dicht staan, bijv. met ShieldsUp: https://www.grc.com/default.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
loeberce schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:52:
Ik zie zo geen rare zaken staan bij de instellingen. Enige wat ik me afvraag waarom je een range van 3 poorten open zet en niet eentje.

Bij T-Mobile glasvezel kan je in de Zyxel T50 zelf de port forwarding instellingen aanpassen en dan werkt het gewoon.
Dat werd geadviseerd door de server instellingen van het programma dat ik host, maar gelijk heb je, 1 zou genoeg moeten zijn. Ik wou het eerst werkend krijgen en daarna de instellingen aanpassen zoals ik ze wil :P
En ja, ik heb in het verleden bij Fiber, Tele2 en ziggo het ook gewoon kunnen doen. Online is de eerste keer dat ik problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
hcQd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:56:
WAN-IP leeg laten, daarmee beperk je de forward vanaf dat ene specifieke adres.
Allebij geprobeert maar zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
MJV schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:57:
Je kunt altijd opnieuw bellen naar de klantenservice, misschien heb je geluk en krijg je een meer kundig persoon aan de lijn.

En check of je poorten echt dicht staan, bijv. met ShieldsUp: https://www.grc.com/default.htm
Weet niet of ik weer een half uur in de wacht wil staan. Als iemand een goeie ISP met bijgeleverde router weet aan te raden hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
Hoe test je of het werkt?
Bij veel dsl-verbindingen werkt het niet om vanuit het lokale netwerk te verbinden naar je eigen wan-ip.

Van buitenaf telnetten? lukt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Piebas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:04:
Hoe test je of het werkt?
Bij veel dsl-verbindingen werkt het niet om vanuit het lokale netwerk te verbinden naar je eigen wan-ip.

Van buitenaf telnetten? lukt dat?
Nee. De klantenservice van Zyxel had het ook geprobeerd.

Ik test of de poorten open staan met een port checker website.
Zelfs al zet ik de firewalls uit en alle beveiliging weg, dan nog kan ik geen enkele port vinden via port checkers

[ Voor 12% gewijzigd door karvan86 op 15-02-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
En als test een ander poort aan de buitenkant openzetten.
En 1 enkele poort i.p.v. de 2 die je nu gebruikt instellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Piebas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:15:
En als test een ander poort aan de buitenkant openzetten.
En 1 enkele poort i.p.v. de 2 die je nu gebruikt instellen,
Weet niet wat je bedoelt met aan de buitenkant openzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ihe_ZJSuHuXWefrZs2I4dOs7Rs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IJIqnwh0zjqoONMZAcvRdTHT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
karvan86 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Weet niet wat je bedoelt met aan de buitenkant openzetten.
[Afbeelding]
Dat....
luister de server op poort 2456? Ander gaat het nooit lukken om te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Piebas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Dat....
luister de server op poort 2456? Ander gaat het nooit lukken om te testen...
Ja uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 23:01
Er zijn ook anderen met problemen zo te lezen: https://online.gebruikers...hread_id=5928&rowstart=50
Als tips zie ik in elk geval: probeer herstart modem, en kijk of je niet per ongeluk ook DMZ ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
jipenjanneke schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:27:
Er zijn ook anderen met problemen zo te lezen: https://online.gebruikers...hread_id=5928&rowstart=50
Als tips zie ik in elk geval: probeer herstart modem, en kijk of je niet per ongeluk ook DMZ ingesteld hebt.
DMZ staat uit, elke keer dat ik iets verander herstart ik de modem voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
Wat nog een goede test is om vanaf een andere online verbinding testen.
Dan zit je in het zelfde netwerk en weet je of het probeem mogelijk is om van buiten het online-netwerk op deze poort binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Piebas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:50:
Wat nog een goede test is om vanaf een andere online verbinding testen.
Dan zit je in het zelfde netwerk en weet je of het probeem mogelijk is om van buiten het online-netwerk op deze poort binnen te komen.
Ik heb geen andere online verbindingen. Ik gebruik yougetsignal.com/tools/open-ports om te kijken of ports open zijn of niet. Ik hoor ook van vrienden die proberen te verbinden dat het ze de server niet eens kunnen zien, laat staan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 23:01
Enige wat ik nog kan bedenken is dat kijkt of je de firmware kan updaten, of een ander profiel kiezen bij 'WAN Interface', alhoewel 'vdsl_via_online_nl' wel oké klinkt natuurlijk, maar wie weet zijn er meer. Anders zou je een ander modem moeten lenen (of 2de hands scoren) om te kijken of het aan jouw modem ligt of dat het aan het online-netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik geloof niet dat bepaalde poorten geblokkeerd worden door een provider.

Mijn idee: herstart het modem eens, sluit de server direct aan op het modem zonder router er tussen en kijk dan nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
jipenjanneke schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:03:
Enige wat ik nog kan bedenken is dat kijkt of je de firmware kan updaten, of een ander profiel kiezen bij 'WAN Interface', alhoewel 'vdsl_via_online_nl' wel oké klinkt natuurlijk, maar wie weet zijn er meer. Anders zou je een ander modem moeten lenen (of 2de hands scoren) om te kijken of het aan jouw modem ligt of dat het aan het online-netwerk ligt.
Kan helaas de firmware niet update omdat hier een custom firmware van Online opzit die alles blokeert.
Alle andere profielen bij wan interface geven mij geen verbinding. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjEBiGXnCotke2lJG8aSCV9DQf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9wRAZ2GbxI3EwHhiiep4om5a.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
sypie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:10:
Ik geloof niet dat bepaalde poorten geblokkeerd worden door een provider.

Mijn idee: herstart het modem eens, sluit de server direct aan op het modem zonder router er tussen en kijk dan nog een keer.
Het is toch echt zo, zyxel zelf heeft geconfirmeerd dat de firmware niet van hun maar van Online is.
Andere mensen die hebben dit zelfde probleem ook met deze modem van online.
De modem is 100 keer herstart. Wat je voorstelt kan niet want het internet komt binnen uit de muur via de telefoon lijk en gaat rechtstreeks de modem in. Verder heeft het 4 ethernet poorten en een wan poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ristols
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-02-2023
Als je je server tijdelijk in DM zet kun je de poort dan wel bereiken?

Heb je het ook al geprobeerd vanaf een PC in je eigen netwerk of je deze kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Ristols schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:17:
Als je je server tijdelijk in DM zet kun je de poort dan wel bereiken?

Heb je het ook al geprobeerd vanaf een PC in je eigen netwerk of je deze kan bereiken?
DM als in DMZ?
Ik heb lokaal wel toegang tot mijn server. Over lan kan ik hem vinden en zelfs zien in de server lijst met andere online servers, maar andere kunnen het niet zien. Tenzij ik op de server zit, dan kunnen ze mij joinen via steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ristols
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-02-2023
Sorry Autocorrectie van Android, DMZ inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Ristols schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:22:
Sorry Autocorrectie van Android, DMZ inderdaad
Ja ik heb ook de DMZ geprobeert maar helaas geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
Ik heb tot vorig jaar ook regelmatig aan dat Zyxel modem zitten klooien, het is echt een drama ding. Je zou je server kunnen open zetten door middel van DMZ.

Maak je gebruik van een bekabelde verbinding met je pc? Sommige gebruikers geven aan dat het draadloos wel werkt. Anders wellicht even een paar keer opstarten en een dagje wachten (ik heb met dit modem vaak gehad dat dingen naar verloop van tijd uit zichzelf gingen werken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Telesto schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:31:
Ik heb tot vorig jaar ook regelmatig aan dat Zyxel modem zitten klooien, het is echt een drama ding. Je zou je server kunnen open zetten door middel van DMZ.

Maak je gebruik van een bekabelde verbinding met je pc? Sommige gebruikers geven aan dat het draadloos wel werkt. Anders wellicht even een paar keer opstarten en een dagje wachten (ik heb met dit modem vaak gehad dat dingen naar verloop van tijd uit zichzelf gingen werken :p)
Ja ik heb de DMZ geprobeert maar dat werkt helaas ook niet. Ik kan de firmware ook niet updaten van de router anders slaat het internet af.
Ik heb geen draadloze aansluitingen behalve een laptop en telefoon. Ik zou sowiso ook geen server op wireless willen hebben. :P

Opstarten en wachten? Zal ik de wierook en heilig water er bij halen want ik ben bang dat het meer nodig heeft dan gedult! haha
Ik ben hier trouwens nu al een week mee bezig en meerdere malen herstart.

[ Voor 3% gewijzigd door karvan86 op 15-02-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
Dat is wel apart! DMZ werkte bij mij prima. Ik had een eigen router aangeschaft (het Zyxel bereik was drama) en die in de DMZ opgegeven met Zyxel in bridge. Dan kun je op je eigen router rustig je poorten bepalen.

Wat bedoel je precies met dat je de firmware niet kunt updaten omdat dan het internet eraf gaat? De Zyxel updaten of in ieder geval een keer herstarten voor je controleert of iets werkt is sowieso wel aan te bevelen uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Ik ken die specifieke modemsoftware verder niet, maar kan het niet zijn dat je ergens een firewall hebt aangezet die - ongeacht portforwarding - alles blokkeert? Mijn Edgerouter heeft hier een vinkje voor; dus firewall blokkeer, tenzij portforwarding.

[ Voor 22% gewijzigd door MJV op 15-02-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Telesto schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:45:
Dat is wel apart! DMZ werkte bij mij prima. Ik had een eigen router aangeschaft (het Zyxel bereik was drama) en die in de DMZ opgegeven met Zyxel in bridge. Dan kun je op je eigen router rustig je poorten bepalen.

Wat bedoel je precies met dat je de firmware niet kunt updaten omdat dan het internet eraf gaat? De Zyxel updaten of in ieder geval een keer herstarten voor je controleert of iets werkt is sowieso wel aan te bevelen uit eigen ervaring.
Herstarten is geen probleem, dat heb ik al 100 keer gedaan de afgelopen week.
De firmware kan/mag ik niet updaten want dan verlies ik alles dat door Online er in geprogrameerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
MJV schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:48:
Ik ken die specifieke modemsoftware verder niet, maar kan het niet zijn dat je ergens een firewall hebt aangezet die - ongeacht portforwarding - alles blokkeert? Mijn Edgerouter heeft hier een vinkje voor; dus firewall blokkeer, tenzij portforwarding.
Ik heb het zelfs geprobeerd met alle firewalls en bescherming uit. Beide op mijn server en op de modem zelf. Sowiso met de DMZ is alles open naar het adress van mijn server dus het zou niet uit moeten maken.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
Port forwarding werkt inderdaad niet met de firmware die Online er op gezet heeft. Je zou voor een paar tientjes een eigen modem kunnen kopen en die achter DMZ zetten. Zyxel in bridge en dan heb je alles weer in eigen handen. Het zou, wellicht na een paar restarts/uur moeten werken.

Of je zoekt een fatsoenlijke internetprovider, daar ben ik uiteindelijk ook voor gegaan :p

P.S.2. Heb je UPnP aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Telesto schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:05:

Dat klinkt wel interessant maar ik heb al 15 jaar niet een bridge connectie gehad dus dat word dan effe uitvogelen.
En ja, een nieuwe provider is denk ik het beste want met online ben ik klaar mee. Naar welke provider ben je over gegaan als ik mag vragen? En wat voor modem kreeg je die wel werkte voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
Er is hier ergens op tweakers een topic over hoe je dit modem in brdige moet zetten, werkte bij mij prima (na een paar uur wachten :p)

Ik had de mazzel dat ze me aangesloten hebben op glasvezel, dus ben overgestapt naar T-mobile glas met rechtstreeks m'n eigen router erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
Telesto schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:12:
Er is hier ergens op tweakers een topic over hoe je dit modem in brdige moet zetten, werkte bij mij prima (na een paar uur wachten :p)

Ik had de mazzel dat ze me aangesloten hebben op glasvezel, dus ben overgestapt naar T-mobile glas met rechtstreeks m'n eigen router erop.
Dan denk ik dat het hoogtijd is dat ik ook overstap na glasvezel. Zat er al een tijdje aan te twijfelen.
Ik kan helaas geen t-mobile glasvezel aanvragen, alleen maar KPN blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jipenjanneke schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:27:
Het topic dat je linkt is vijf jaar oud, ik denk niet dat het een vergelijkbaar probleem is. Anders kom ik hier op Tweakers ook wel genoeg topics tegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

karvan86 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:18:
Dan denk ik dat het hoogtijd is dat ik ook overstap na glasvezel. Zat er al een tijdje aan te twijfelen.
Ik kan helaas geen t-mobile glasvezel aanvragen, alleen maar KPN blijkbaar
Wat je wel of niet kan is niet zozeer onderliggend netwerk gebonden. Daarnaast mag je tegenwoordig een eigen router kiezen, dus als je niet weg wilt, hoeft dat an sich ook niet (als het echt aan de router ligt en niet aan de verbinding zelf). Zolang je van de providers maar de gegevens krijgt die jij nodig hebt om een verbinding op te zetten naar hun netwerk en dus online kan.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2021 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
CH4OS schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:17:
[...]
Wat je wel of niet kan is niet zozeer onderliggend netwerk gebonden. Daarnaast mag je tegenwoordig een eigen router kiezen, dus als je niet weg wilt, hoeft dat an sich ook niet (als het echt aan de router ligt en niet aan de verbinding zelf). Zolang je van de providers maar de gegevens krijgt die jij nodig hebt om een verbinding op te zetten naar hun netwerk en dus online kan.
Kleine update, heb vandaag een nieuwe modem gekregen van Online. Het is een andere, een VMG8825-T50 met andere firmware maar helaas het zelfde probleem. Ik heb meteen weer een Zyxel engineer er bijgehaald en na een paar minuten kon die al zien dat ik alles goed had ingesteld. Met de instellingen die ik had zou het moeten werken, maar volgens hun zit ergens een blokade vanuit online (onwaarschijnlijk) of ergens in de custom firmware zit een verborgen regel die iets niet toelaat.
Ik had Online gevraagd of ze naar mijn ip adress en/of port wouden pingen maar dat weten ze niet hoe ze dat moeten doen en 'ondersteunen ze niet'.

Er zijn verder geen firewalls, tussen computers en routers, ik heb alles open gezet puur om te testen of ik kan verbinden en niets werkt. Ik geef het op, ga voor een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

karvan86 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Kleine update, heb vandaag een nieuwe modem gekregen van Online. Het is een andere, een VMG8825-T50 met andere firmware maar helaas het zelfde probleem. Ik heb meteen weer een Zyxel engineer er bijgehaald en na een paar minuten kon die al zien dat ik alles goed had ingesteld. Met de instellingen die ik had zou het moeten werken, maar volgens hun zit ergens een blokade vanuit online (onwaarschijnlijk) of ergens in de custom firmware zit een verborgen regel die iets niet toelaat.
Ik had Online gevraagd of ze naar mijn ip adress en/of port wouden pingen maar dat weten ze niet hoe ze dat moeten doen en 'ondersteunen ze niet'.

Er zijn verder geen firewalls, tussen computers en routers, ik heb alles open gezet puur om te testen of ik kan verbinden en niets werkt. Ik geef het op, ga voor een andere ISP.
Je kan kijken of een extra router erachter en modem in bridge modus (laten) zetten soelaas biedt. Als dat niet het geval is, kun je altijd nog overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karvan86
CH4OS schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:39:
[...]
Je kan kijken of een extra router erachter en modem in bridge modus (laten) zetten soelaas biedt. Als dat niet het geval is, kun je altijd nog overstappen.
Ik heb geen extra router bij de hand, en weet niet of het aanschaffen van een voor de kleine kans dat het werkt het geld waard is. Ik ga liever over naar een nieuwe ISP, bedankt voor de reacties en hulp iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

karvan86 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:50:
Ik heb geen extra router bij de hand, en weet niet of het aanschaffen van een voor de kleine kans dat het werkt het geld waard is. Ik ga liever over naar een nieuwe ISP, bedankt voor de reacties en hulp iedereen!
Als het niet werkt, kun je de router onder Wet Koop op Afstand (WKOA) terugsturen? Bij de grote shops kan dat naar een antwoordnummer (zoals Bol.com en CoolBlue), dan kost het terugsturen je ook niets, alleen wat tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 17-02-2021 13:36 ]

Pagina: 1