Toon posts:

Zelf een vaccin aanschaffen, mogelijk en legaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.932 views

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44
Geld maakt veel zaken mogelijk zit ik te denken. Is het al mogelijk om particulier een vaccin te kopen ergens? Ik geloof zelf niet dat miljardairs bijvoorbeeld nu braaf op een oproepje zitten te wachten van hun overheid.

Dus is iemand al een mogelijkheid tegengekomen? En is het überhaupt legaal?

Stel het kost €500. Zou jij het doen?

Ik zou er persoonlijk wel toe in staat zijn om een retourtje Moskou te boeken voor een spuitje Spoetnik (is nog niet goedgekeurd voor de Europese markt) als ik bijvoorbeeld zou weten dat het nog 2 jaar zou duren voordat ik als relatief jonge man een keer aan de beurt ben.

[Voor 34% gewijzigd door PLAE op 14-02-2021 00:51]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ligt er beetje aan welk vaccin je wilt, hoeveel je wilt betalen, en in welk land.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
Sinds er vaccins zijn proberen de rijken inderdaad voor te kruipen. Zie bijvoorbeeld: Some rich people are gaming the system to get COVID-19 vaccines using hefty donations and cozy relationships with CEOs

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Of met je privejet ergens heen vliegen om voor te dringen: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-55805907

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Mag ik vragen waarom je dat zou willen? Is het omdat je bang bent ziek te worden? Of omdat je denkt dat je dan opeens weer alles mag?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

mark-k schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:28:
Mag ik vragen waarom je dat zou willen? Is het omdat je bang bent ziek te worden? Of omdat je denkt dat je dan opeens weer alles mag?
Het idee zelf niet meer heftig ziek te kunnen worden en hoogstwaarschijnlijk veel minder bij te gaan dragen aan verspreiding is toch wel fijn en zal zeker een gevoel van vrijheid leveren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

JvS schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Het idee zelf niet meer heftig ziek te kunnen worden en hoogstwaarschijnlijk veel minder bij te gaan dragen aan verspreiding is toch wel fijn en zal zeker een gevoel van vrijheid leveren.
Ja, alleen is dat helemaal niet gegarandeerd. Je kunt ondanks vaccinatie nog altijd serieus ziek worden en dus de boel verspreiden.

Geen enkel vaccin werkt immers voor 100 procent, het maakt hooguit de kans dat je het kwijt een stuk kleiner, maar het wil zeker niet zeggen dat je de ziekte niet meer kunt krijgen (en/of verspreiden).

Virussen? Scan ze hier!

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:15
Voor een paar miljoen, vindt je vast wel iemand die er aan kan komen ;)

Geduldig thuis zitten wachten.
En bij elk verschijnsel laten testen.

De corona-tests / sneltests kunnen/konden wel bij een commerciële partij. De vaccins zijn echter al voordat ze ontwikkeld waren verkocht.

Persoonlijk vindt ik dat mensen die voor hun werk contact hebben met anderen (niet alleen de zorg) wel gewoon een vaccin zouden moeten kunnen aanvragen. Maar we zijn te druk bezig met oude mensen (welke toch alleen contact hebben met zorgpersoneel) te vaccineren.

Anoniem: 310408

wildhagen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:34:
Geen enkel vaccin werkt immers voor 100 procent, het maakt hooguit de kans dat je het kwijt een stuk kleiner, maar het wil zeker niet zeggen dat je de ziekte niet meer kunt krijgen (en/of verspreiden).
Neem aan dat in de komende 12 maanden een 10% kans hebt om besmet te worden (dat zjin de huidige risico's in Nederland) dan heb je na een vaccinatie tussen de 10% en 5% om ziek te worden, en als dat gebeurt minder heftig dan zonder vaccinatie.

Dat is niet 'een stuk' kleiner, dat is massief kleiner. Statistiek..... Zo klein dat het in de tabellen amper opgenomen zal worden. Als we 80% van de bevolking ingeent hebben is het probleem voorbij.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:16

Blokker_1999

Full steam ahead

Begin er niet aan. Ja, het is mogelijk als je op zoek gaat, maar je weet niet wat ze je uiteindelijk inspuiten. In het beste geval gaat het om een echt vaccin, in het slechtste geval gaat het om een vloeistof die in totaal verkeerde omstandigheden is gemaakt en bewaard. Wil je dat risico lopen?

Ik ken de plannen in NL niet, maar in B hoopt men iedereen na de zomer gevaccineerd te hebben en aangezien de vaccins in de EU naar rato verdeeld worden onder de landen zou ook NL in staat moeten zijn om tegen het einde van de zomer voldoende van de bevolking te hebben gevaccineerd om het normale leven stilaan te hervatten. Het kan mogelijks zelfs al vroeger.

Vergeet niet dat we beginnen vacinneren met de meest kwetsbare mensen om zo de druk op de ziekenhuizen te verlichten. En in vele landen zie je daar effectief het effect al van van zodra een groot deel van die groep gevaccineerd is. Minder opnames in het ziekenhuis/ICU en minder stergevallen. Als we dat kunnen doorzetten en het werkingsniveau van ziekenhuizen terug onder controle hebben kan men stilaan beginnen met het normale leven terug op gang te brengen ondanks dat misschien maar 15% van de bevolking al gevaccineerd is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

JvS schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Als je wilt zorgen dat je zelf het virus niet verspreidt moet je je gewoon netjes aan de maatregelen houden, dat valt verder ook niet weg als je wel gevaccineerd bent. De kans dat het vaccin niet werkt is trouwens 1 op 20, dus zolang jij de enige gevaccineerde in je omgeving bent is je kans op besmetting waarschijnlijk kleiner met netjes aan de regels houden dan met vaccin wat losser omgaan. Pas als de grote meerderheid gevaccineerd is wordt de kans dat mensen waarbij het vaccin niet werkt anderen tegen komen waarbij het niet werkt die al besmet zijn klein genoeg om dat los te laten.

Als je zelf onderliggende gezondheidsklachten hebt en nu nog een tijd buiten de boot valt snap ik je vraag, maar anders kunnen we die vaccins beter inzetten waar het echt als eerste nodig is, om zo te zorgen dat we allemaal weer wat 'normaler' kunnen gaan leven. Het commercieel verkopen van vaccins aan 'de hoogste bieder' vind ik maar een gevaarlijk principe, dat de rijken opeens een hoop vaccins wegkapen en daarmee de samenleving naaien.

• PLAE
mark-k schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:28:
Steeds meer landen en luchtvaartmaatschappijen zullen vaccinaties gaan eisen. Het risico dat je ziek wordt maak je er kleiner mee. Zat voordelen!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

PLAE schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Steeds meer landen en luchtvaartmaatschappijen zullen vaccinaties gaan eisen. Het risico dat je ziek wordt maak je er kleiner mee. Zat voordelen!
Maar uiteindelijk wordt iedereen al ingeënt, er is immers een nationale vaccinatie-campagne gaande. Dan kost je het geen geld ook nog.

Waarom zelf het wiel gaan uitvinden dan, en onnodige extra kosten maken, ipv rustig even af te wachten tot je aan de beurt bent?

Virussen? Scan ze hier!

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

[...]

Ah dus toch het egoistische 'ikke wil weer alles kunnen', figures...

Als mij een vaccin aangeboden zou worden zijn er sowieso 3 mensen die ik m eerder zou geven, aangezien die m meer nodig hebben dan ik, mn ouders, en n vriend van me die door chemo nauwelijks nog n immuunsysteem heeft. Maar nog een paar maandjes zonder buitenlandse vakantie is natuurlijk ook onoverkomelijk.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

Als je dit moet vragen op een publiek forum heb jij niet genoeg geld om het daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.

blup

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10
FuaZe schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:45:

Persoonlijk vindt ik dat mensen die voor hun werk contact hebben met anderen (niet alleen de zorg) wel gewoon een vaccin zouden moeten kunnen aanvragen. Maar we zijn te druk bezig met oude mensen (welke toch alleen contact hebben met zorgpersoneel) te vaccineren.
Ouderen die geen contact hebben met zorgpersoneel en nog zelfstandig wonen worden ondertussen ook gevaccineerd. Je informatie is wat verouderd.
De schoonouders van m'n broer een week of twee geleden, de moeder van een collega vorige week een mijn schoonmoeder over die werken.
Dit zijn mensen van 80+ die geen of nauwelijks contact hebben met zorgpersoneel.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 21:06
wildhagen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Maar uiteindelijk wordt iedereen al ingeënt, er is immers een nationale vaccinatie-campagne gaande. Dan kost je het geen geld ook nog.

Waarom zelf het wiel gaan uitvinden dan, en onnodige extra kosten maken, ipv rustig even af te wachten tot je aan de beurt bent?
Is dat zo? Dat iedereen wordt ingeënt? Het is volgens mij 100% vrijwillig, net als alle vaccins? Ik ken in mijn omgeving behoorlijk wat mensen die totaal niet staan te springen om een prik te gaan halen.
Ik neem de prik wel als ik aan de beurt ben hoor, maar ben stiekem wel blij dat ik niet vooraan sta. Dit hoor ik het meest trouwens. Veel mensen willen het misschien wel, maar zijn toch blij dat ze eerst op andere groepen "testen"....
Hoe onterecht misschien ook... Die spoetnik prik zou ik dan sowieso al niet halen... Probeer het dan dichter bij huis :+ :D

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:16

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Probleem is dat een zogenaam vaccinatiepaspoort door de overheid zal moeten afgegeven worden, een overheid die niet weet en niet zal erkennen dat jij gevaccineerd bent omdat je op internet iemand hebt gevonden die het wil doen.

Daarnaast zijn er ook steeds meer landen die aangeven zulke vaccinatiepaspoorten niet uit te gaan geven net om discriminatie te voorkomen tussen mensen die wel en geen vaccin hebben gekregen. In het westen willen we namelijk dat iedereen eenzelfde behandeling krijgt, ongeacht vaccinatiestatus. Mede omdat je net niet kunt kiezen wanneer je gevaccineerd zult worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Bezulba schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:25:
Als je dit moet vragen op een publiek forum heb jij niet genoeg geld om het daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.
Daar gaat het hem toch ook helemaal niet om, wijsneus.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Met een vaccinatie gezet door sjonnie op de hoek krijg je vast geen vaccinatie bewijs ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

GeeEs schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Is dat zo? Dat iedereen wordt ingeënt? Het is volgens mij 100% vrijwillig, net als alle vaccins?
Natuurlijk is het vrijwillig ja, maar je kiest er dan zelf voor om hem niet te halen. Iemand die het vaccin niet wil zal ook niet vragen hoer zelf een vaccin kan aanschaffen lijkt me. That makes no sense at all....
Hoe onterecht misschien ook... Die spoetnik prik zou ik dan sowieso al niet halen... Probeer het dan dichter bij huis :+ :D
Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben om Sputnik te nemen. Het is niet alsof Rusland een bananenrepubliek is ofzo, die hebben daar ook prima wetenschappers op dat vlak verder.

Het is gewoon een politiek gebeuren dat dat vaccin hier nooit goedgekeurd zou worden, dat is politiek niet te verkopen, ook al voldoet het aan alle eisen. Idem voor dat Chinese Sinovac-vaccin.

Beiden worden immers al relatief grootschalig gebruikt, en van alle complottheorien die rondgaan rond Sputnik/Sinovac, als dat er chips in zouden zitten om je te volgen, of dat het gebruikt wordt om andere ziekten te verspreiden, heb ik iig nog geen enkel bewijs gezien.

Virussen? Scan ze hier!

• GeeEs
En een vaccinatie bewijs is natuurlijk niet te vervalsen...
Net als met paspoorten enzo...is onmogelijk.... ;)
Zeker met de lekke GGD databases lijkt me dit bij voorbaat al mislukt.

• GeeEs
wildhagen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:33:
[...]

Natuurlijk is het vrijwillig ja, maar je kiest er dan zelf voor om hem niet te halen. Iemand die het vaccin niet wil zal ook niet vragen hoer zelf een vaccin kan aanschaffen lijkt me. That makes no sense at all....

[...]

Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben om Sputnik te nemen. Het is niet alsof Rusland een bananenrepubliek is ofzo, die hebben daar ook prima wetenschappers op dat vlak verder.

Het is gewoon een politiek gebeuren dat dat vaccin hier nooit goedgekeurd zou worden, dat is politiek niet te verkopen, ook al voldoet het aan alle eisen. Idem voor dat Chinese Sinovac-vaccin.

Beiden worden immers al relatief grootschalig gebruikt, en van alle complottheorien die rondgaan rond Sputnik/Sinovac, als dat er chips in zouden zitten om je te volgen, of dat het gebruikt wordt om andere ziekten te verspreiden, heb ik iig nog geen enkel bewijs gezien.
Vandaar waarschijnlijk "onterecht"...

Ik zie overigens zat redenen, vooral zakelijk gezien, om aan vaccins te willen komen zonder deze zelf te willen gebruiken, om deze vervolgens tegen woekerprijzen aan mensen als TS te verkopen. Dit gebeurt waarschijnlijk ook al volop.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wildhagen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:33:
[...]

Rusland heeft zelf compleet geen data vrij gegeven en hebben pas heel recent data bij de EMA ingebracht bij het toestemming vragen.

Het hele politieke spel wordt vanuit Rusland gespeeld, niet aan de EU/EMA kant.
Ook de frame dat het hier nooit goed gekeurd gaat worden door de EMA lijkt me erg prematuur.

[Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-02-2021 10:41]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
PLAE schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:48:
Geld maakt veel zaken mogelijk zit ik te denken. Is het al mogelijk om particulier een vaccin te kopen ergens? Ik geloof zelf niet dat miljardairs bijvoorbeeld nu braaf op een oproepje zitten te wachten van hun overheid.

Dus is iemand al een mogelijkheid tegengekomen? En is het überhaupt legaal?

Stel het kost €500. Zou jij het doen?

Ik zou er persoonlijk wel toe in staat zijn om een retourtje Moskou te boeken voor een spuitje Spoetnik (is nog niet goedgekeurd voor de Europese markt) als ik bijvoorbeeld zou weten dat het nog 2 jaar zou duren voordat ik als relatief jonge man een keer aan de beurt ben.
Met die 500.- ga je niet ver komen op dit moment van schaarste, voor een bruto gemiddeld Nederlands jaarsalaris heb je wel wat je wilt. Is dat het waard? 8)7

• PLAE
YakuzA schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:32:
[...]

Met een vaccinatie gezet door sjonnie op de hoek krijg je vast geen vaccinatie bewijs ;)
haha goed punt ja.
mark-k schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Ah dus toch het egoistische 'ikke wil weer alles kunnen', figures...
:O het is een hypothetisch verhaal.
Bezulba schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:25:
Goh...zou je denken dat ik geen miljonair ben. Klopt natuurlijk!
jadjong schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:04:
[...]

Met die 500.- ga je niet ver komen op dit moment van schaarste, voor een bruto gemiddeld Nederlands jaarsalaris heb je wel wat je wilt. Is dat het waard? 8)7
Ja die mensen zijn er. Zie de link aan het begin van het topic over het Canadese stel.

Er komen nogal wat emoties bij kijken merk ik. Begrijp ik hoor, het is een gekke tijd. Het kaf wordt wat dat betreft wel een beetje van het koren gescheiden.

[Voor 25% gewijzigd door PLAE op 14-02-2021 11:40]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
PLAE schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:39:

Ja die mensen zijn er. Zie de link aan het begin van het topic over het Canadese stel.
Deze mensen vlogen naar een dorpje in de middle of nowhere waar iedereen gevaccineerd werd en gingen gewoon in de rij staan. Dat kan bijna iedereen doen en is iets anders dan een 'van de vrachtwagen gevallen' vaccin kopen via een handelaar in het midden oosten die alleen levert aan the happy few. Het laatste voelt bij mij toch meer als een donornier 'kopen' in Brazilië. Waar leg jij de grens?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic was er al en gaat daarnaast nogal offtopic. Slotje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee