In navolging op Is dit een echte 20 watt lader? ben ik benieuwd wat jullie vinden van het volgende:
Kabelmix biedt apple accessoires aan met flinke kortingen waaronder magsafe adapters met 55% korting. Dit soort kortingen zjin opvallend omdat de grootste en best scorende apple dealers dit soort kortingen nog niet eens kunnen krijgen. De webwinkel geeft duidelijk aan dat het om orginele producten gaat.
Waarom kan deze webwinkel dit wel ?
:strip_exif()/f/image/thNiAPYkv4jjxttXpbPulXu8.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de gebruikelijke overontwikkelde Apple verpakking, maar plastic zakjes met de opvallende sticker "MagSafe 2 85W Power Adapter Original Bulk". Geen AC kabel, maar alleen de ongeaarde eurostekker. Heeft Apple producten in bulk verpakking? Waarom zet je "original" op een label als je uitsluitend orginele producten verkoopt ?
De kabel wordt bijeengehouden met een gebruikelijk dik plastic kubusje, maar de magnetische stekker heeft alleen een dun cellofaan plakketje.
Ik heb nog twee andere MagSafe 2 85W adapters waardoor ik e.e.a. kan vergelijken.
Mijn doel van dit topic is niet om de webwinkel in een kwaad daglicht te zetten. De webwinkel kan ter goeder trouw handelen. Als de conclusie is dat de adapters namaak zijn, dan zal ik het de webwinnkel melden en goed nadenken of ik ze wil gaan gebruiken.
Kabelmix biedt apple accessoires aan met flinke kortingen waaronder magsafe adapters met 55% korting. Dit soort kortingen zjin opvallend omdat de grootste en best scorende apple dealers dit soort kortingen nog niet eens kunnen krijgen. De webwinkel geeft duidelijk aan dat het om orginele producten gaat.
Waarom kan deze webwinkel dit wel ?
- Is het voorraad die uit een faillissementsboedel komt ?
- Gestolen partij ?
- Namaak ?
:strip_exif()/f/image/thNiAPYkv4jjxttXpbPulXu8.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de gebruikelijke overontwikkelde Apple verpakking, maar plastic zakjes met de opvallende sticker "MagSafe 2 85W Power Adapter Original Bulk". Geen AC kabel, maar alleen de ongeaarde eurostekker. Heeft Apple producten in bulk verpakking? Waarom zet je "original" op een label als je uitsluitend orginele producten verkoopt ?
De kabel wordt bijeengehouden met een gebruikelijk dik plastic kubusje, maar de magnetische stekker heeft alleen een dun cellofaan plakketje.
Ik heb nog twee andere MagSafe 2 85W adapters waardoor ik e.e.a. kan vergelijken.
- Het gewicht tussen alle vier is vergelijkbaar. Tussen 295 en 310 gram.
- De twee magsafes waarvan ik weet dat ze echt zijn, zijn gemaakt door LITEON. De nieuw geleverde zijn gemaakt door Delta. Van beide is bekend dat ze adapters voor Apple produceren.
- Alle adapters geven ~ 3V op nul + plus zolang de laptop niet is aangesloten. Pas na het aansluiten van de laptop komt er 20V uit.
- De handshake van alle vier duurt vrijwel even lang. Status ledje gaat op alle vier even snel uit na het loskoppelen.
- De CE logo's lijken te kloppen
- Op de nieuw geleverde adapters is een serienummer te zien onder de aardepin. Dit schijnt iets te zijn dat Apple later heeft toegevoegd om namaak lastiger te maken. Mijn oude hebben dit niet.
- De laptop rapporteert van beide nieuwe adapters een serienummer in de System report
- De nieuwe adapters hebben een Copyright 2012 Apple regeltje terwijl de veel oudere 2015 hebben staan
- De opdruk van de nieuwe adapters zijn een andere grijstint dan de oude en er is een opvallende kier die de andere adapters niet hebben
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Mijn doel van dit topic is niet om de webwinkel in een kwaad daglicht te zetten. De webwinkel kan ter goeder trouw handelen. Als de conclusie is dat de adapters namaak zijn, dan zal ik het de webwinnkel melden en goed nadenken of ik ze wil gaan gebruiken.