Plissegordijn lijkt me het handigst, maar persoonlijk vind ik gewone overgordijnen in een mooie geweven stof in een lichte kleur mooier en warmer aangekleed. Wij hebben daarom uiteindelijk ervoor gekozen om geen plisse erbij te nemen, maar op 1,5 meter voor het raam een magnolia struik te planten die in enkele jaren flink gegroeid is, tot ruim 2 meter hoog en 1,5 meter breed. Men kan er nog wel doorheen kijken hoor, zeker in de winter als de struik kaal is en dan zien ze als ze hun best doen wel dat er iemand binnen is, maar het is niet meer dat ze je recht aankijken. Op de foto het bovenste stuk ban ons gordijn. Het laat licht door, maar geen zicht. Willen we echt privacy dan gaat het grotendeels dicht maar laten we tussenin tot 20 cm open. Dan oogt het minder gesloten. Verder is het ook een kwestie van wennen om vanuit een anonieme flat ineens zo te wonen in directer contact met buren die langslopen of zomaar aanbellen vond ik. Nu vind ik dat helemaal prima, eerst vond ik het juist benauwend.