Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter

Piratenpartij

Lijsttrekker

Dat ben ik dus zelf O-)
Volg ook op Twitter Matthijs en de Piratenpartij
Volg ook op Facebook Matthijs en de Piratenpartij
Verkiezings programma
Visie en lef
Het verkiezingsprogramma
Algemene visie
De Piratenpartij staat voor een vrije democratie waarin alle kennis, kunst en cultuur die de mensheid heeft voortgebracht direct voor iedereen beschikbaar is. De coronacrisis laat zien hoe belangrijk het is om in vrijheid kennis te delen. Wij investeren liever in goede publieke voorzieningen,​ zoals testcapaciteit,​ bron- en contactonderzoek en voldoende zorgpersoneel,​ dan dat we burgerrechten en vrijheden inperken. Wij gaan uit van vertrouwen in de mens, en hebben een gezond wantrouwen tegenover machtsconcentraties bij overheden en bedrijven. In een vrije informatiesamenleving maken we samen de verstandigste keuzes.
De politiek van de Piratenpartij is gericht op
De Piratenpartij is na haar oprichting pijlsnel uitgegroeid tot een wereldwijde burgerbeweging. In Tsjechië en IJsland zijn we de belangrijkste oppositiepartij en ook in Luxemburg zitten we in het parlement. In landen als Duitsland en Zweden zitten onze collega’s in gemeenteraden en provinciebesturen. Als eerste pan-Europese partij hebben we in het Europees Parlement vier parlementariërs. En in Nederland zijn we vertegenwoordigd in het waterschap en zijn ze samenwerkingen in gemeenteraden aangegaan. We zijn inmiddels in meer dan zestig landen actief.

Politiek is voor Piraten maar één manier om de wereld te veranderen. Je vindt ons ook in denktanks, bij goede doelen, in actiegroepen en in sociale ondernemingen. De wereld verandert te snel om eens in de vier jaar je standpunten in beton te gieten. Daarom is dit programma een levend document. Je kunt altijd meepraten over onze koers. Echte democratie is een constante dialoog.

De Piratenpartij staat voor een vrije democratie waarin alle kennis, kunst en cultuur die de mensheid heeft voortgebracht direct voor iedereen beschikbaar is. De coronacrisis laat zien hoe belangrijk het is om in vrijheid kennis te delen. Wanneer ontwikkelaars worden beloond met geld in plaats van een monopolie, kan de hele wereld daarvan profiteren, en komen nieuwe behandelmethoden en medicijnen direct terecht bij alle mensen die dat nodig hebben.

De coronacrisis heeft een aantal problemen in de samenleving pijnlijk blootgelegd. Bestaande verschillen worden verder uitvergroot. Voor sommige kinderen blijkt dat er thuis geen ruimte is om rustig thuisonderwijs te kunnen volgen. Een passende woning blijkt onbetaalbaar geworden. Voedselbanken en kledingbanken worden overvraagd. Doordat winkels dicht moeten, grijpen internetreuzen als Ali en Amazon hun kans om hun monopoliepositie te verstevigen. Testbeleid en bron- en contactonderzoek lopen vast en het vaccinatieprogramma komt traag van de grond door gebrek aan capaciteit en falende ICT-systemen. De zorg blijkt zover uitgekleed dat er geen enkele buffer over is om de extra patiënten op te vangen.

De Piratenpartij wil investeren in goede publieke voorzieningen als zorg, wonen en onderwijs, zodat ieder kind gelijke kansen krijgt. Wij kiezen voor robuuste sociale zekerheid, die ervoor zorgt dat ook in crisistijd niemand in armoede hoeft te leven. Wij pakken marktmacht aan, zodat ook kleine ondernemers eerlijke kansen krijgen. Wij brengen broodnodige ICT-kennis de Tweede Kamer in, zodat ICT-fails zo snel mogelijk tot het verleden behoren. Wij investeren liever in testcapaciteit,​ bron- en contactonderzoek en voldoende zorgpersoneel,​ dan dat we burgerrechten en vrijheden inperken.

De overheid is zich steeds wantrouwender tegenover burgers op gaan stellen. Het kabinet lijkt opkomende grootmacht China steeds meer als voorbeeld te gebruiken. Met SyRI en de toeslagenaffaire bleek hoe onschuldige mensen in een uit de hand gelopen fraudejacht met de rug tegen de muur werden gezet en in jarenlange ellende werden gestort. In een autoritaire samenleving wordt uitgegaan van controle en repressie. In een vrije democratie ga je uit van vrijheid en verantwoordelijkheid; van vertrouwen in mensen.

De Piratenpartij gaat uit van vertrouwen in de mens, en van een gezond wantrouwen tegenover machtsconcentraties bij overheden en bedrijven. Wij richten de samenleving daarnaar in, met systemen die gericht zijn op vertrouwen in professionals en goede bedoelingen, in plaats van wantrouwen en controle.

In een vrije informatiesamenleving maken we samen de verstandigste keuzes. Laat daarom 17 maart ook jouw stem horen, zodat deze niet te negeren valt! *O*

Matthijs Pontier, lijsttrekker Piratenpartij Nederland en al sinds het jaar 2000 actief op Tweakers (8>

edit: Matthijs in de media:
Hierbij een aantal recente media-optredens:
BNR: De Technoloog YouTube: PIRATENDEMOCRATIE
Zwarte Prietpraat met Prem op Radio 1: https://www.nporadio1.nl/...nny-werner-en-joeri-evers
Via Cultura: YouTube: Via Cultura Weekendmagazine | Piratenpartij - Matthijs Pontier
Woensdagmiddag bij BNR: https://twitter.com/BNR/status/1362082439586328576
Campagnespot die woensdag 17 februari voor het 18.00 journaal is uitgezonden: YouTube: Piratenpartij - Campagnespot Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Zendtijd...
Anonymous Bites Back (in English): YouTube: Anonymous Bites Back - Dutch Elections (PiratenPartij)
Your Politics: https://wetransfer.com/do...07f720210218140229/72dac3
Podcast 'Dromen is voor volwassenen': https://podcastluisteren....ing-17-Matthijs-Pontier#/
Dolfijn FM: https://archief.piratenpa...jn%20FM%202021-01-07.mpeg

Andere organisaties over de Piratenpartij:
Tweakers spitte ons techbeleid door: reviews: Technologie in de verkiezingen 2021 - Alle programma's doorgespit
Piratenpartij heeft het meest cannabisvriendelijke beleid: https://cannabis-stemwijz..._willen_de_partijen_.html
Piratenpartij heeft het beste beleid voor ZZP'ers en andere 'modern werkenden' https://www.werkverenigin...modern-werkenden-meetlat/

[ Voor 18% gewijzigd door Masterdam op 18-02-2021 15:52 . Reden: oeps! typo ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Zitten er meer tweakers op de lijst?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:39

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb de afgelopen paar verkiezingen steeds op de piratenpartij gestemd. Niet omdat er geen andere standpunten belangrijk zijn, maar ik het nodig vind dat er meer privacy/machtskritische partijen in de tweede kamer moeten komen. De eerste keer dat ze meededen ben ik zelfs naar de gemeente gegaan met m'n papiertje dat ze mee mochten doen in mijn kiesdistrict.
Echter.

Ik twijfel heel erg of ik dit jaar mijn stem nog wel zal vergeven aan PPNL. Het geleuter van de vorige verkiezingen staat me nog bij, het geruzie in het bestuur erna, en sindsdien is het eigenlijk vrij mediastil rond de partij geweest. Ik denk wel dat de partij serieuzer is geworden, wat zeer goed is, dus er is nog zeker een kans dat ik gewoon weer op ze ga stemmen, maar ik zou graag zien dat ze wat actiever zijn in de media om (hopelijk met gedegen kennis en een stevige pot mediatraining) mensen het belang in te laten zien van kernwaardes die bij de partij horen. Niet alleen in verkiezingstijd maar ook daarbuiten. Om 65000+ stemmen te krijgen voor een zetel moet je ook gewoon bekend zijn onder het publiek.

Ik zou graag zien dat de PP één zetel krijgt bij de verkiezingen. Vanuit daar kun je dan rustig ervaring opdoen, naamsbekendheid krijgen, en bouwen richting groei. Het is nodig om stabiliteit te hebben binnen de partij, met een vast gezicht (Matthijs is als ik het me goed herinner al wel vrij lang verbonden aan de partij?) en een goede uitstraling.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mooi beschreven @krvabo ! En grotendeels mee eens.

De afgelopen verkiezingen hebben ze, daar waar mogelijk, ook mijn stem gekregen. Enige waar ik mee zit, net als de afgelopen keren, is dat ik het niet eens ben met het basisinkomen.

Hier staat de uitleg.

Dit soort punten, met verwijzing naar https://petities.nl/petitions/manifest-schuldvrij:
Daarom wil de Piratenpartij:
• Stoppen met het beboeten van armoede. Geldgebrek los je niet op met boetes;
• De wanpraktijken bij incassobureaus aanpakken. Weinig schuldenaren kennen en halen hun recht;
• Marktwerking voor deurwaarders afschaffen. Eén deurwaarder op één gezin;
• Samenhang. Geef de overheid één gezicht;
• Perspectief op een schuldvrij bestaan. Een schone lei moet sneller in zicht komen.
Klinkt allemaal fanastisch, maar in mijn ogen te idealistisch. En helaas heb je daarbij nog de profiteurs die hier ook van gaan profiteren (want daarom zijn het profiteurs ;)). Daarbij voel ik er persoonlijk altijd weinig voor om mensen die er een puinhoop van hebben gemaakt te gaan helpen, want ook dat kost ergens nog meer geld. In het persoonlijke: ik moet ook altijd mijn eigen boontjes doppen, en heb daarbij ook nooit echt hulp gehad/gevraagd doordat er bv iets kwijt werd gescholden. En ja: ik begrijp dat in sommige situaties dit echt gaat helpen, maar als ik in de krant verhalen lees over mensen die bewust brieven niet openen en deurwaarders negeren, dan moet je dat soort gedrag niet gaan belonen. Als ik er langer over nadenk, komt er vast een beter verhaal uit mijn vingers rollen. :P

Maar goed: /my 2 cents op de zondagochtend ;)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

pven schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:55:

De afgelopen verkiezingen hebben ze, daar waar mogelijk, ook mijn stem gekregen. Enige waar ik mee zit, net als de afgelopen keren, is dat ik het niet eens ben met het basisinkomen.

Hier staat de uitleg.

Dit soort punten, met verwijzing naar https://petities.nl/petitions/manifest-schuldvrij:

[...]

Klinkt allemaal fanastisch, maar in mijn ogen te idealistisch. En helaas heb je daarbij nog de profiteurs die hier ook van gaan profiteren (want daarom zijn het profiteurs ;)). Daarbij voel ik er persoonlijk altijd weinig voor om mensen die er een puinhoop van hebben gemaakt te gaan helpen, want ook dat kost ergens nog meer geld. In het persoonlijke: ik moet ook altijd mijn eigen boontjes doppen, en heb daarbij ook nooit echt hulp gehad/gevraagd doordat er bv iets kwijt werd gescholden. En ja: ik begrijp dat in sommige situaties dit echt gaat helpen, maar als ik in de krant verhalen lees over mensen die bewust brieven niet openen en deurwaarders negeren, dan moet je dat soort gedrag niet gaan belonen. Als ik er langer over nadenk, komt er vast een beter verhaal uit mijn vingers rollen. :P

ik snap wat je bedoelt met basisinkomen.
Maar na het lezen van boeken zoals “Humans need not apply” , “life 3.0” & “give people money”
Ben ik er een hele grote voorstander van geworden. Buiten dat is het schijnbaar nog prima te bekostigen door alle toeslagen en uitkeringen te stoppen.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
tailfox schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:45:
[...]
ik snap wat je bedoelt met basisinkomen.
Maar na het lezen van boeken zoals “Humans need not apply” , “life 3.0” & “give people money”
Ben ik er een hele grote voorstander van geworden. Buiten dat is het schijnbaar nog prima te bekostigen door alle toeslagen en uitkeringen te stoppen.
Ik zet ze op mijn lijst. Dank voor de tip!

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:27

Qwerty-273

Meukposter

In 2017 zag je Ancilla her en der een woordje doen voor de partij. Daarna heb ik veel minder gezien van de partij op landelijk gebied, of eigenlijk helemaal niet. Het is goed om te lezen dat het wel gelukt is in bepaalde gemeentes en het waterschap. Ben benieuwd wat deze verkiezingen opleveren voor de partij.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 21:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hier nog een die al jaren op de PP stemt, maar dit jaar twijfelt. Niet omdat ik het niet meer eens ben met het programma, maar omdat het best ruk voelt dat mijn stem al jaren niet vertegenwoordigd wordt in de kamer en de gemeenteraad hier omdat ze gewoon niet het benodigde aantal stemmen krijgt om een zetel te krijgen.

Dat is best demotiverend. Hoe kijkt @Masterdam daar tegen aan, want voor hem moet het nog veel erger zijn: keer op keer, jaar in jaar uit tijd (en vermoedelijk geld) investeren en (iig) schijnbaar nergens komen.

Ow, en @pven, er loopt momenteel een draadje over armoede en dakloosheid in Nederland. Daarin gaat het ook zijdelings over het basis-inkomen en waarom dat een goed idee zou zijn. Ik zou je willen uitnodigen dat ook te lezen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:59
Over de profiteurs, ja die zou je altijd hebben. maar een onvoorwaardelijk basisinkomen, stel je geen voorwaarden natuurlijk. Dus de huidige profiteurs zijjn dan ook geen profiteurs meer.
En dan is het nog de vraag bij alle regelingen, hoeveel profiteurs er werkelijk zijn. Kijk heb je een regeling en van de mensen die dat gebruiken is minder dan 1 procent profiteur is dat dan werkelijk zo erg? Kijk als we gaan praten over dat bijna de helft van de gebruikers zich er in frauderen enzo ja dan is het een ander verhaal.

Daarnaast wat Ardana ook aan stip heb ik ook na een paar keer erop gestemd te hebben maar de kiesdrempel niet gehaald ben ik in principe niet vertegenwoordig in de kamer. Maar ja ook eerlijk gezegd, dan maar op wat anders stemmen waar je het minder mee eens bent heeft dat dan wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 21:12
Ik draag(de?) de PPNL een warm hart toe, maar vraag mij toch wel af wat er is gebleven van de thema-partij.

Voorheen had PPNL een aantal zaken in de kern: vrije informatie et al. Er zou een systeem zijn waarbij piraten zelf aan konden geven wat het standpunt van PPNL zou worden. Zie ook:
Wat doen jullie met onderwerpen die niets te maken hebben met de kernthema's van de Piratenpartij?

In principe verhandelen we deze voor onze kernthema's, waar we geen concessies in doen. Mocht dit niet toepasbaar zijn, dan raadplegen wij onze leden of onthouden wij ons van stemmen.
(https://wiki.piratenpartij.nl/frequently_asked_questions). Ik heb nu het idee dat er veel meer in staat dan de kern.

Nu vraag ik mij wel af: het is een redelijk gevuld partijprogramma, maar met lang niet alle standpunten ben ik het eens. We hebben eerder gezien dat het verplicht gebruiken van OSS in de overheid niet altijd goed werkt. Het schuldenvrij maken van Nederland? Iets met deflatie? En wat heeft het OMT te maken in een partijprogramma wat 4 jaar mee moet?

Als docent mis ik het open karakter van het Scandinavische onderwijs.

Dus: wie heeft uiteindelijk deze versie van het partijprogramma in elkaar gezet? En waarom zou ik PPNL moeten stemmen, en niet Volt?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Volgens mij zijn het aantal andere partijen die het basisinkomen benoemen zeer beperkt. Dat er een coalitie gevormd gaat worden die het basisinkomen door gaat voeren lijkt mij niet reëel. Zelf ben ik het ook niet overal mee eens, maar het is hooguit een wensenlijstje en visie. Uiteindelijk is het de coalitie die het beleid bepaald.

Alleen met één zetel bezet door de Piratenpartij kunnen de computermisverstanden in de kamer ook beter gecorrigeerd worden (deels ook wat Lubach zondag aangaf) en wat mij betreft is het goed als iemand in kamer privacy in een hoog vandaal heeft zitten.

PS: Ik ben wel pro-basisinkomen, maar zie de transactie ernaartoe nog niet gebeuren en nog vele haken en ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@Masterdam ik zie dat jullie niet op https://www.kiesvoorggz.nl/ staan? Wellicht nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
Ik heb het idee dat @Masterdam druk is. Deze mail kwam vanochtend:
Beste Piraat,

DE CAMPAGNE IS GESTART
De verkiezingscampagne is inmiddels volop in gang. Dank aan de leden die een ondersteuningsverklaring hebben getekend en dank aan onze vrijwilligers, die in weer en wind voor gemeentehuizen handtekeningen voor deze H4 formulieren hebben gescoord. Samen met telefoonacties, inzet van social media en mailingen zorgde dit ervoor dat we meedoen in alle 20 kieskringen. Inderdaad: inclusief Bonaire, Saba en Sint-Eustatius.

HOE KUN JE BIJDRAGEN - WERKGROEPEN
We zijn verschillende werkgroepen gestart waar jij je bij kan aansluiten om deze campagne tot een succes te maken. De werkgroepen sociale media, flyers & posters, kieswijzers, schrijvers & redactie, grafici, video’s, fondsenwerving, interne lezingen, ludieke acties, podcasts en pers zijn nog op zoek naar enthousiastelingen.

Meld je aan via vrijwilligers@piratenpartij.nl en wordt een campagneheld!
Geef aan waarvoor je je wilt inzetten en onze coördinatoren delen je in overleg met jou in bij een werkgroep.

Wil je zelf actief meedoen aan de social media campagne? (Vergeet niet te liken of te volgen) https://piratenpartij.nl/campagne-1-minuut/

JONGERENAFDELING
We willen in deze mail tevens een oproep plaatsen om mee te denken over het oprichten van een jongeren afdeling van de Piratenpartij. Daarvoor zouden we een beeld willen hebben over de het aantal jonge (aspirant) leden dat de Piratenpartij heeft. Mocht dit idee jou als jongere aanspreken, stuur dan een mailtje naar onze secretaris - zelf ook jong- : made.linschooten@piratenpartij.nl. Natuurlijk geheel naar keuze (wel naar waarheid) geef je je leeftijd door of geef je aan dat je in de leeftijdscategorie 12-28 zit.

OPROEP NIEUWE LEDEN
De Piratenpartij kan niet zonder leden en vrijwilligers. Ken je daarom mensen die lid willen worden, maak je dan reclame voor ons? Stuur ze deze link: https://lidworden.piratenpartij.nl/
Heb je tips om meer leden te werven, deel die dan met Madé Linschooten, onze secretaris: made.linschooten@piratenpartij.nl

INTERESSANTE LINKS
Ons verkiezingsprogramma: https://wiki.piratenpartij.nl/tk2021:partijprogramma
Onze kandidaten: https://piratenpartij.nl/verkiezingen_tk2021/kandidaten/
Doneren: https://piratenpartij.nl/doneren/

CONTRIBUTIE
Binnenkort krijg je een mail van de penningmeester, penningmeester@piratenpartij.nl (René de Torbal) voor het betalen van contributie met een iDEAL betalingsmogelijkheid, als je dat nog niet hebt gedaan. Met jullie contributie kunnen we de campagne nog succesvoller laten worden.
Heb je een vraag aan het bestuur? Bel René de Torbal: 06 - 181 36 028 of mail: bestuur@piratenpartij.nl

Aaarh

Campagneteam en bestuur

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
krvabo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:13:
Ik heb de afgelopen paar verkiezingen steeds op de piratenpartij gestemd. Niet omdat er geen andere standpunten belangrijk zijn, maar ik het nodig vind dat er meer privacy/machtskritische partijen in de tweede kamer moeten komen. De eerste keer dat ze meededen ben ik zelfs naar de gemeente gegaan met m'n papiertje dat ze mee mochten doen in mijn kiesdistrict.
Echter.

Ik twijfel heel erg of ik dit jaar mijn stem nog wel zal vergeven aan PPNL. Het geleuter van de vorige verkiezingen staat me nog bij, het geruzie in het bestuur erna, en sindsdien is het eigenlijk vrij mediastil rond de partij geweest. Ik denk wel dat de partij serieuzer is geworden, wat zeer goed is, dus er is nog zeker een kans dat ik gewoon weer op ze ga stemmen, maar ik zou graag zien dat ze wat actiever zijn in de media om (hopelijk met gedegen kennis en een stevige pot mediatraining) mensen het belang in te laten zien van kernwaardes die bij de partij horen. Niet alleen in verkiezingstijd maar ook daarbuiten. Om 65000+ stemmen te krijgen voor een zetel moet je ook gewoon bekend zijn onder het publiek.

Ik zou graag zien dat de PP één zetel krijgt bij de verkiezingen. Vanuit daar kun je dan rustig ervaring opdoen, naamsbekendheid krijgen, en bouwen richting groei. Het is nodig om stabiliteit te hebben binnen de partij, met een vast gezicht (Matthijs is als ik het me goed herinner al wel vrij lang verbonden aan de partij?) en een goede uitstraling.
Wij vertellen het liefst in zoveel mogelijk media en op zoveel mogelijk platforms ons verhaal. Tips zijn natuurlijk altijd welkom! En als je media wilt 'tippen' over ons verhaal wordt dat natuurlijk ook gewaardeerd.

We doen ons best om pro-actief media te benaderen.
Hierbij een aantal recente media-optredens:
BNR: De Technoloog YouTube: PIRATENDEMOCRATIE
Zwarte Prietpraat met Prem op Radio 1: https://www.nporadio1.nl/...nny-werner-en-joeri-evers
Via Cultura: YouTube: Via Cultura Weekendmagazine | Piratenpartij - Matthijs Pontier
Woensdagmiddag bij BNR: https://twitter.com/BNR/status/1362082439586328576
Campagnespot die woensdag 17 februari voor het 18.00 journaal is uitgezonden: YouTube: Piratenpartij - Campagnespot Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Zendtijd...
Anonymous Bites Back (in English): YouTube: Anonymous Bites Back - Dutch Elections (PiratenPartij)
Your Politics: https://wetransfer.com/do...07f720210218140229/72dac3
Podcast 'Dromen is voor volwassenen': https://podcastluisteren....ing-17-Matthijs-Pontier#/
Dolfijn FM: https://archief.piratenpa...jn%20FM%202021-01-07.mpeg

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter

Daarbij voel ik er persoonlijk altijd weinig voor om mensen die er een puinhoop van hebben gemaakt te gaan helpen, want ook dat kost ergens nog meer geld. In het persoonlijke: ik moet ook altijd mijn eigen boontjes doppen, en heb daarbij ook nooit echt hulp gehad/gevraagd doordat er bv iets kwijt werd gescholden. En ja: ik begrijp dat in sommige situaties dit echt gaat helpen, maar als ik in de krant verhalen lees over mensen die bewust brieven niet openen en deurwaarders negeren, dan moet je dat soort gedrag niet gaan belonen. Als ik er langer over nadenk, komt er vast een beter verhaal uit mijn vingers rollen. :P

Het basisinkomen en het beleid voor een schuldvrij Nederland helpen juist om dit soort problematiek te voorkomen. Mensen doen dit echt niet voor hun lol en ik zou ze ook niet neerzetten als profiteurs. Kijk de serie 'Schuldig' bijvoorbeeld ook eens terug: https://www.npostart.nl/schuldig/VPWON_1263268

Het basisinkomen is vooral de simpelste manier om sociale zekerheid te regelen. Zonder bureaucratie en onnodige privacyschendingen: https://www.npostart.nl/schuldig/VPWON_1263268

En doordat er een incasso-industrie is die schuld op schuld stapelt met allerlei invorderingskosten, komen mensen in een situatie terecht waarin mensen geen uitweg weer zien. In het huidige systeem kosten deze mensen in schulden de samenleving bakken met geld aan hulpverleningskosten. Door schulden onder te brengen bij 1 loket kunnen we juist flink op dit soort kosten besparen. Dat is de paradox. Intuitief lijkt het alsof het ons wat kost, maar als je er in duikt levert het juist allerlei besparingen op!

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
[b]Ardana in "Piratenpartij:Verkiezingsprogramma, ideologie en achtergrond"
Dat is best demotiverend. Hoe kijkt @Masterdam daar tegen aan, want voor hem moet het nog veel erger zijn: keer op keer, jaar in jaar uit tijd (en vermoedelijk geld) investeren en (iig) schijnbaar nergens komen.
In Amsterdam-West hebben we met onze zetel het initiatief genomen voor e-democracy platform 'De Stem van West', dat zo succesvol is dat het inmiddels uitgebreid is naar heel Amsterdam, en ook als voorbeeld dient voor andere gemeenten. Daarnaast is het hoofdstuk 'democratie en digitalisering' in het coalitieakkoord van Amsterdam af en toe letterllijk gekopieerd uit ons programma, terwijl die punten niet in de verkiezingsprogrammma's niet eens terugkjwamen.

En in Waterschap Amstel Gooi en Vecht hebben we (met een heldenrol voor een aantal dappere klokkenluiders) weten te regelen dat de IT-organisatie compleet wordt gereorganiseerd. En een 'ICT-directeur' mee gaat praten en beslissen bij het hoogste managementniveau van Waternet. Precies wat we in de landelijke politiek willen realiseren met een Minister van Digitale Zaken, dus!
(En dat was ook hard nodig, zie https://www.ftm.nl/artikelen/beveiliging-waternet-lekt en https://www.ftm.nl/artike...ietigende-veiligheidstest )

Ook zie je nu al dat onze regelmatig in de landelijke politiek belanden. Onze deskundigheid wordt dus al gewaardeerd door andere partijen. Dat biedt dus veel perspectief om niet alleen de juiste vragen te stellen, maar ook onze programmapunten te realiseren, zelfs al hebben we maar een beperkt aantal zetels.

Hoog tijd om nu ook zetels in de Tweede Kamer te pakken, dus. Met jullie hulp lukt dat! 8)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
We hebben een tijd geleden uitgebreide input geschreven. We hebben een uitgebreid programma over GGZ. https://wiki.piratenparti...partijprogramma:thema#ggz
Het verbaast me eigenlijk dat we er nog niet tussen staan. Ik ga er achteraan!

Specs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Vrietje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:51:
dan maar op wat anders stemmen waar je het minder mee eens bent heeft dat dan wel zin?
De kans dat jouw ene stem daadwerkelijk een zetel verschil oplevert is natuurlijk sowieso klein. 'Strategisch' stemmen zorgt voor een slechtere vertegenwoordiging van de diversiteit die er aan meningen bestaat, en is daarmee eigenlijk een doodsteek voor de democratie.

Sterker nog, of de Piratenpartij 1, 2 of 3 zetels haalt, maakt uiteindelijk een veel groter verschil dan of een andere partij 10, 11 of 12 zetels krijgt!

Ik zou liever een ICT-expert in de Kamer hebben die bereid is flink zijn tanden in pittige dossiers te zetten, dan de zoveelste backbencher van een zittende partij.. ;)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Masterdam schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:15:
[...]

We hebben een tijd geleden uitgebreide input geschreven. We hebben een uitgebreid programma over GGZ. https://wiki.piratenparti...partijprogramma:thema#ggz
Het verbaast me eigenlijk dat we er nog niet tussen staan. Ik ga er achteraan!
https://www.kiesvoorggz.nl/piraten-partij

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Masterdam schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:58:
Het basisinkomen is vooral de simpelste manier om sociale zekerheid te regelen. Zonder bureaucratie en onnodige privacyschendingen: https://www.npostart.nl/schuldig/VPWON_1263268
Een basisinkomen is inderdaad een goed idee in mijn ogen, echter hoe het daadwerkelijk vormgegeven gaat worden is een lastige. Aan de ene kant wil je wel de bureaucratie en privacy schendingen van de vele toeslagen elimineren, aan de andere kant wil je ook misbruik tegen gaan. Denk daarbij aan iemand die zich speciaal in NL registreert voor een basisinkomen als inwoner, maar bijvoorbeeld ver buiten de EU blijft wonen.
Daar komt dan stiekem toch nog best veel controle bij om te zien waar iemand leeft/woont - een behoorlijke privacy impact van de overheid op de sociale bewegingen van de burger.

Een andere optie is om het te koppelen aan het Nederlanderschap, dan heb je geen controle meer nodig om te zien waar iemand leeft/woont, maar dan betaal je dus wel een basisinkomen aan Nederlanders die buiten NL wonen, en betaal je geen basisinkomen aan niet Nederlandse inwoners in NL. Dat is wellicht ook niet ideaal - maar dan zit er niet een overheid in detail bij te houden waar iemand leeft/woont (ook dat is een pijndossier van de belastingdienst waar de privacy van de "verdachte" burger totaal uit het oog wordt verloren - als voorbeeld https://www.volkskrant.nl...er-op-te-sporen~bf250db4/ ).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Een basisinkomen is inderdaad een goed idee in mijn ogen, echter hoe het daadwerkelijk vormgegeven gaat worden is een lastige.
De simpelste oplossing is het in te voeren als een negatieve inkomstenbelasting. Dus een belastingschijf waarin je geld krijgt in plaats van betaalt.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Qwerty-273 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:40:
Een basisinkomen is inderdaad een goed idee in mijn ogen, echter hoe het daadwerkelijk vormgegeven gaat worden is een lastige. Aan de ene kant wil je wel de bureaucratie en privacy schendingen van de vele toeslagen elimineren, aan de andere kant wil je ook misbruik tegen gaan. Denk daarbij aan iemand die zich speciaal in NL registreert voor een basisinkomen als inwoner, maar bijvoorbeeld ver buiten de EU blijft wonen.
Daar komt dan stiekem toch nog best veel controle bij om te zien waar iemand leeft/woont - een behoorlijke privacy impact van de overheid op de sociale bewegingen van de burger.

Een andere optie is om het te koppelen aan het Nederlanderschap, dan heb je geen controle meer nodig om te zien waar iemand leeft/woont, maar dan betaal je dus wel een basisinkomen aan Nederlanders die buiten NL wonen, en betaal je geen basisinkomen aan niet Nederlandse inwoners in NL. Dat is wellicht ook niet ideaal - maar dan zit er niet een overheid in detail bij te houden waar iemand leeft/woont (ook dat is een pijndossier van de belastingdienst waar de privacy van de "verdachte" burger totaal uit het oog wordt verloren - als voorbeeld https://www.volkskrant.nl...er-op-te-sporen~bf250db4/ ).
Je kunt bijvoorbeeld ook het basisinkomen splitsen in 2 verschillende delen: de ene helft is persoonsgebonden, terwijl de gemeente waar je woont de andere helft betaald als compensatie voor je woonkosten. Als je dan als Nederlander in het buitenland woont, krijg je maar de helft. En je kunt het nog verder verbeteren door ook als eis te stellen dat je hier in Nederland over je inkomen belasting betaald (je belastingformulier invult).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Vraagje: ik zie dat Volt heel veel overeenkomsten in het partij-programma heeft met de PiratenPartij. Ik weet dat op gemeentelijk niveau partijen kunnen 'binden'. Als ze dan individueel niet genoeg stemmen hebben om 1 zetel te krijgen, kunnen de stemmen bij elkaar opgeteld worden, zodat ze 'n gezamenlijke zetel krijgen.

Is dat ook voor de 2e kamer mogelijk? Want anders zie ik het nog gebeuren dat de PP wéér de kiesdrempel niet haalt en misschien Volt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ardana schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:22:
Vraagje: ik zie dat Volt heel veel overeenkomsten in het partij-programma heeft met de PiratenPartij. Ik weet dat op gemeentelijk niveau partijen kunnen 'binden'. Als ze dan individueel niet genoeg stemmen hebben om 1 zetel te krijgen, kunnen de stemmen bij elkaar opgeteld worden, zodat ze 'n gezamenlijke zetel krijgen.

Is dat ook voor de 2e kamer mogelijk? Want anders zie ik het nog gebeuren dat de PP wéér de kiesdrempel niet haalt en misschien Volt ook niet.
Voor zo ver ik weet moet je bij de 2e kamer verkiezingen de eerste zetel volledig zelfstandig gehaald worden. Daarna kunnen stemverbintenissen enzo pas mee gaan spelen.

edit: ik denk dat de verschillen redelijk te spotten zijn door de kernpunten. Piratenpartij volt. Piratenpartij lijkt meer op privacy en overheidshervorming te zitten, waar volt meer een andere soort/modernere economie wil met een sterkere europese samenwerking en klimaat ook expliciet noemt.

[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 24-02-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gropah schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:41:
[...]
Volt lijkt meer op privacy en overheidshervorming te zitten, waar volt meer een andere soort/modernere ecomie wil en klimaat ook expliciet noemt.
Ehh? Volgens mij staat hier 'Volt' 2 x. Had dat niet 1 x Piratenpartij moeten zijn en de andere keer Volt?
Maar wat is wat nou?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ehtweak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:19:
[...]

Ehh? Volgens mij staat hier 'Volt' 2 x. Had dat niet 1 x Piratenpartij moeten zijn en de andere keer Volt?
Maar wat is wat nou?
oeps, fixed. Eerste volt had piratenpartij moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34
Ik vind het kieskompas altijd wel een leuke site om een beeld te krijgen van het politieke landschap. Echter vind ik het jammer dat bijvoorbeeld de piraten partij hier niet bij staat. Als je ze zou moeten plotten waar zou je ze dan ongeveer plotten?

snap dat er natuurlijk meer is dan links/rechts en progressief/conservatief maar vind dit wel altijd een goed eerste beeld geven.

Afbeeldingslocatie: https://lun-eu-assets.s3.eu-central-003.backblazeb2.com/dyvN3haTu0O7RshOZuyPCg/14KY_w8Ff0qTwXATNbPwxQ/Image%202.png
plaatje gemaakt door bij kieskompas alle vragen "geen mening" in te vullen. die plek is niet mijn voorkeur ;)

Daarbij 2e vraag / opmerking. als ik naar peilingen kijk bijvoorbeeld hier (https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html) zie ik de PP er niet eens bij staan. Dit zorgt er wel voor dat ik meer ga twijfelen om er uberhaupt om te stemmen. als er stond dat ze op 0 zetels kwamen ok maar ze staan er niet eens bij dus tsja "doen ze wel mee?"

[ Voor 22% gewijzigd door Crysania op 26-02-2021 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

GG85

.......

Zelfs de topman van de corporatie bezet een huurwoning
Ook bij particuliere verhuurders komt het voor dat huurders goedkoop huren en tegelijk koophuizen bezitten. Ze zijn daar niet altijd blij mee, zegt Lucas Brons van Vastgoed Belang, de branchevereniging voor particuliere verhuurders. „Het is voor een goede doorstroming op de woningmarkt belangrijk dat de juiste huurder op de juiste plek zit. En je rechtvaardigheidsgevoel zegt dat dit niet helemaal klopt.”

Een keurige straat in de Amsterdamse Hoofddorppleinbuurt. Drie verdiepingen, houten voordeuren. Een van de panden is van een grote commerciële vastgoedbelegger, met huizenbezit door heel Nederland. Die verhuurt de bovenste verdieping, een huis van 55 vierkante meter met drie kamers, voor een prijs onder de liberalisatiegrens van 752 euro per maand.

In de woning woont Matthijs Pontier, lijsttrekker van de Piratenpartij bij de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Hij woont er al zeker zes jaar. Tegelijkertijd is de politicus eigenaar van een woning in Velsen-Noord, die hij in 2018 kocht voor bijna twee ton. In 2019 komt hij met het huis in opspraak, omdat hij het volgens de gemeente illegaal verhuurt en de huurders voor geluidsoverlast zorgen. Daarna vraagt hij een vergunning aan voor kamerhuur en krijgt hij die ook. Hij verhuurt het huis op dit moment aan vier personen.

Pontier zegt desgevraagd dat hij het huis in Velsen met geld van zijn ouders heeft kunnen kopen. Hij wil en moet in Amsterdam blijven wonen, zegt Pontier. „Ik heb een zetel in het waterschap Amstel, Gooi en Vecht, daarom kan ik de stad helemaal niet uit.” Hij denkt bovendien dat als hij zou vertrekken, de verhuurder dan de huur omhoog gooit.

Op de vraag of hij niet in zijn eigen koopwoning kan wonen, zegt hij: „Als ik het huis niet verhuur, kan ik de woonlasten niet dragen. Ik doe vooral vrijwilligerswerk, mijn inkomen komt voort uit de huur.”
Voor mij een gevalletje "links lullen, rechts vullen" :)
Volt it is voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
GG85 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:48:
Zelfs de topman van de corporatie bezet een huurwoning

[...]

Voor mij een gevalletje "links lullen, rechts vullen" :)
Volt it is voor mij
Heb je het hele artikel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Dat is het "probleem" van o.a. waterschappen dat als lid van het algemeen bestuur je ingezetene moet zijn in de regio van het waterschap (ok, vertegenwoordigers van natuurterreinen zijn daarvan vrijgesteld). Juist daardoor zit hij "vast" om een ingezetene te zijn binnen het waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Velsen-Noord (onder de rook van de Hoogovens, en net onder het genot van Beverwijk) valt daar dus buiten, maar aan de andere kant kan hij wel buiten Amsterdam wonen (het gebied van dit waterschap is behoorlijk). Als is hij volgens mij iemand die zijn hele sociale leven in Amsterdam heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:23
Het nut van dit topic ontgaat me eerlijk gezegd.

Het wordt aangekondigd als een uitleg van waar de piratenpartij voor staat, maar die info is gewoon elders te vinden. Of is GoT nu ook een platform geworden om politieke ideologieën uit te dragen?

Dat het topic dan ook nog door een verkiesbaar lid wordt geplaatst maakt het wmb helemaal discutabel.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb in de basis weinig tot niets tegen de PP, al stem ik niet op ze.

Anyway, de "kaap" van GoT is geslaagd (toepasselijk voor piraten) "P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

KnoxNL schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:41:
Het nut van dit topic ontgaat me eerlijk gezegd.

Het wordt aangekondigd als een uitleg van waar de piratenpartij voor staat, maar die info is gewoon elders te vinden. Of is GoT nu ook een platform geworden om politieke ideologieën uit te dragen?

Dat het topic dan ook nog door een verkiesbaar lid wordt geplaatst maakt het wmb helemaal discutabel.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb in de basis weinig tot niets tegen de PP, al stem ik niet op ze.

Anyway, de "kaap" van GoT is geslaagd (toepasselijk voor piraten) "P
Nou nou nou dat kan je zeggen over dit hele forum

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:18
De piratenpartij was ik even uit het oog verloren.
Jammer om te zien dat jullie een momentum gemist hebben in het verleden.
Ik kan me namelijk nog wel herinneren dat de PP aan enkele debatten en programma's heeft mee mogen werken en destijds was een dame de lijsttrekker volgens mij. Ik kan me meer niet echt herinneren van de partij. Vandaag toevallig dit topic tegen het lijf gelopen en me eens verdiept in het programma.
Ik vond echter op bepaalde onderwerpen een bepaalde onbalans in het programma, althans vanuit mijn beeld dan.
Zo wordt er enorm veel gesproken over technische punten in het programma en terecht dit is echt ondergesneeuwd de afgelopen jaren. Maar buiten die onderwerpen is het onderwerp drugsbeleid ineens stevig aanwezig in het programma. Ik kwam daarbij de volgende quote tegen. [quote] we goed kunnen omgaan met één van de meest schadelijke drugs, namelijk alcohol, dan moet het met andere middelen ook mogelijk zijn. De Piratenpartij wil een rationeler en humaner drugsbeleid, cannabis legaal, en overige drugs decriminaliseren en reguleren.[quote]

Volgens mij kun je echt niet zeggen dat we goed omgaan met alcohol en dat als argument gebruiken om de rest van de drugs te kunnen reguleren slaat in mijn ogen echt helemaal nergens op.

Ik persoonlijk mis ook een meer overkoepelend beeld van problematiek en visie op de toekomst.
Want hoe verhouden problemen zich tot elkaar, bijvoorbeeld migratiebeleid en woonbeleid.
Het grote onderwerp basisinkomen mag van mij meer toegelicht worden. Het is voor mij nu ongrijpbaar hoe de invoering daarvan zou kunnen. Daarbij ontstaat door deregulering in de meest ideale situatie een enorm overschot aan overheidspersoneel en wat doen we daarmee?

Ik bedoel bovenstaande echt niet zo fel als ik misschien overkom. Ik kan me nog herinneren dat ik sympathiek tegenover de partij stond in het verleden, maar ik herken dat gevoel niet terug als ik het programma nu doorneem.
Terwijl NL wel gebaat is bij een digitaal onderlegde partij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Mja het is natuurlijk ook lastig.
Toen de partij net begon werd het neergezet als one-issue partij en nam niemand het serieus. Nu hebben ze een veel breder programma, maar gegarandeerd dat je daar de mensen die dat ene issue belangrijk vinden weer mee splitst.
En hoe meer je globaal gaat kijken met je standpunten hoe minder onderscheidend je wordt van de rest van de bestaande partijen, en dan moet je zorgen dat je nog uniek genoeg bent dat mensen op je willen stemmen ondanks dat ze het niet met je al je standpunten eens zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
Mee eens,

Alleen voor een digitale partij kan ik mij zo voorstellen dat daar de nadruk op zou liggen. Waar dan dat enorm bijzondere drugsbeleid vandaan komt? Daarnaast wel EU verbanden als zeer belangrijk bestempelen, hoe valt dat met elkaar te rijmen? NL als hofleverancier drugs voor de EU opstellen? Maar dat is slechts een voorbeeld. Ik mis nog een beetje samenhang in de standpunten enz. Vandaar ook dat ik mij afvraag hoe bijv de invoering van zo'n basisinkomen eruit kan zien. Dat wekt mijn interesse op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@TooTall_NL Het is inmiddels wat gedateerd en ben niet op de hoogte van de actualiteiten maar waarom geld dat dan niet voor Portugal?

[ Voor 20% gewijzigd door Deveon op 28-02-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Interessant filmpje, volgens mij is het beleid nog steeds zo. Tenminste als ik op diverse sites af mag gaan.
De keuze om gebruikers niet in een strafbaar hoekje te zetten kan ik wel volgen, maar vind ik ook wel iets te gemakkelijk. Ik ga er zomaar van uit dat Portugal ook nadelen ervaart van dit beleid.
Daarbij is de bestrijding natuurlijk niet alleen gericht op gebruikers,maar juist op de internationale organisaties achter productie en transport. Maar dat gaat misschien iets te ver voor nu.
Ik vond het gewoon vrij opvallend dat een partij die in eerste plek digitaal is, ook ineens zo'n bijzonder standpunt op een heel ander onderwerp heeft als drugsbeleid.
Maar mijn punt was voornamelijk dat ik de samenhang tussen de punten mis in het programma, tenminste wat ik heb gezien tot nu toe.
Wel een interessante Ted speech idd. Leuk om wat meer achtergrond over te zoeken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:16
TooTall_NL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:31:
Ik vond het gewoon vrij opvallend dat een partij die in eerste plek digitaal is, ook ineens zo'n bijzonder standpunt op een heel ander onderwerp heeft als drugsbeleid.
Dat is best wel een behoorlijke misvatting. PP is niet een partij die in eerste plek digitaal is. PP is vooral een partij die voor vrijheden en bescherming van burgerrechten is. En ja, in deze tijd zitten veel van de kansen en bedreigingen van die zaken in de digitale hoek, maar drugsbeleid vind ik prima binnen die vrijheden passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

TooTall_NL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:31:
Interessant filmpje, volgens mij is het beleid nog steeds zo. Tenminste als ik op diverse sites af mag gaan.
De keuze om gebruikers niet in een strafbaar hoekje te zetten kan ik wel volgen, maar vind ik ook wel iets te gemakkelijk. Ik ga er zomaar van uit dat Portugal ook nadelen ervaart van dit beleid.
Assumptions make an ass out of u and I...

In heel veel dingen komt een punt waarop we zeggen "hmmm, we hebben honderden jaren geloofd dat de aarde het middelpunt van het universum was, ik ga niet zomaar iets anders aannemen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Je hebt gelijk, maar onderliggend is het punt wat ik probeer te maken, niet zozeer dat ik het zeer oneens ben met het drugsbeleid. Daar zitten best interessante kanten aan.
Ik vraag me wel af hoe de PP zaken in samenhang ziet, zoals het drugsbeleid en de verdere ontwikkeling van EU beleid.
Ik heb niet echt gevoel dat er veel samenhang zit tussen onderwerpen in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:47

J2S

Ardana schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:47:
Assumptions make an ass out of u and I...
offtopic:
Assumptions make an ass out of u and me... ;)

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
offtopic:
To assume makes an ass out of u and me

Iets wat ik me al heel lang afvraag is of de PiratenPartij niet heel veel stemmen weggooit door de naam. Zou iets als "PrivacyPartij" niet beter zijn. Ik weet het... Europese verbanden en oorsprong met de Pirate Party. Maar vermoedelijk hebben jullie hier al vaker over nagedacht?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

YouTube: Piratenpartij - Campagnespot Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Zendtijd...

Voor de volgende keer, geef even een korte samenvatting waar de video over gaat. Dit is een videodrop

[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2021 09:03 ]

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bijzonder spotje zeker met een claim als:

"We zijn nu de grootste partij in Tsjechie"

Een claim die ik nog niet heb kunnen veriferen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik weet het... Europese verbanden en oorsprong met de Pirate Party.
Helaas is dit filmpje naar mijn mening geen antwoord waarom ze niet in Nederland anders kunnen heten (en misschien een trend zetten?). Het is gewoon dat ik moeilijk kan uitleggen aan andere mensen waarom ik op de PiratenPartij wil stemmen zonder eerst te moeten uitleggen dat ze niet Mad Cap'n Tom zijn.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Het twitteraccount van de lijsttrekker van de Piratenpartij, Matthijs Pontier, is maandagmiddag geblokkeerd.
https://dagblad010.nl/lan...lhTux1lDXC4LSVjHdjFQS7rYQ Als ze Wilders of Baudet blocken is het prima en meeste snappen het wel maar Piratenpartij:??

[ Voor 18% gewijzigd door New Yorker op 15-03-2021 23:25 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

OnTracK schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:07:
[...]

[...]
Helaas is dit filmpje naar mijn mening geen antwoord waarom ze niet in Nederland anders kunnen heten (en misschien een trend zetten?). Het is gewoon dat ik moeilijk kan uitleggen aan andere mensen waarom ik op de PiratenPartij wil stemmen zonder eerst te moeten uitleggen dat ze niet Mad Cap'n Tom zijn.
ik plaatste gewoon het filmpje. Maar @Masterdam begint wel meteen met de uitleg over de naam.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
New Yorker schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:24:
Het twitteraccount van de lijsttrekker van de Piratenpartij, Matthijs Pontier, is maandagmiddag geblokkeerd.
https://dagblad010.nl/lan...lhTux1lDXC4LSVjHdjFQS7rYQ Als ze Wilders of Baudet blocken is het prima en meeste snappen het wel maar Piratenpartij:??
*knip*
Jammer dat zelfs zo'n kleine partij negatieve aandacht krijgt bij twitter.

Deze opmerking voegt helemaal niks toe aan de discussie, behalve dat het een troll is.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2021 09:12 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Napo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:55:
"We zijn nu de grootste partij in Tsjechie"
Een claim die ik nog niet heb kunnen veriferen :\
Zover ik zie is dat dan ook niet zo ;) Ze zijn daar wel een hele grote partij maar niet de grootste, wellicht is de zin eerder bedoeld om aan te geven dat daar de grootste piratenpartij zit.

Kijk naar Wikipedia: List of political parties in the Czech Republic
Zowel in de kamer, de senaat, de regio's als ook het EP is de Česká pirátská strana niet de grootste partij. Ze zijn ook niet de grootste oppositie partij, want dat is ODS :) Wellicht dat het in oktober 2021 anders gaat uitpakken, voor die aankomende verkiezingen gaan ze namelijk een samenwerking aan met de Starostové a nezávislí (Mayors and Independents) wat leidt tot Piráti a Starostové (Pirates and Mayors) alliantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:43:
[...]

Zover ik zie is dat dan ook niet zo ;) Ze zijn daar wel een hele grote partij maar niet de grootste, wellicht is de zin eerder bedoeld om aan te geven dat daar de grootste piratenpartij zit.
Dat laatste zou kunnen maar dan is de zin bijzonder onhandig en geeft meer twijfel dan duidelijkheid. Dat zulke claims niet altijd even handig zijn is een feit maar als het eveneens niet te vinden is creeert het voor mij meer twijfel over de partij dan dat het vertrouwen geeft.
Zowel in de kamer, de senaat, de regio's als ook het EP is de Česká pirátská strana niet de grootste partij. Ze zijn ook niet de grootste oppositie partij, want dat is ODS :) Wellicht dat het in oktober 2021 anders gaat uitpakken, voor die aankomende verkiezingen gaan ze namelijk een samenwerking aan met de Starostové a nezávislí (Mayors and Independents) wat leidt tot Piráti a Starostové (Pirates and Mayors) alliantie.
En dat is potentieel, zelfs met de huidige zetels komen ze niet voorbij de ODS. In theorie kan dat de komende verkiezing anders zijn maar dan zou je ook kunne claimen dat je de grootste in Nederland bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
@Masterdam Ik volg de partij al een poosje met veel interesse en overweeg een stem op de PP.
Ik vind het alleen jammer (en ik kan mij voorstellen dat ik hierin niet de enige ben) dat ik behalve in een stukje van een minuut bij de NOS nergens iets van de PiratenPartij ben tegengekomen, geen advertenties, geen reclame, geen flyers, geen nieuwsitems, geen posters oid.

Met andere woorden: als ik niet hevig geïnteresseerd had geweest in tech had ik jullie nooit tegen het lijf gelopen terwijl dat voor heel veel van de andere partijen wel geldt, en ik jullie in 2017 wel een paar keer voorbij heb zien komen. Als mensen de Piratenpartij met hun verkiezingsprogramma nergens tegenkomen dan gaat de kans heel klein zijn dat er een zetel uit gesleept wordt. Stemmen op een partij die weinig kans heeft op een zetel is niet de meest aantrekkelijke keuze.

Is het voor mij alleen een gevoel / heb ik jullie gewoon mislopen in deze campagne of is er daadwerkelijk een verschil met 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-04 12:23
[...]

Ik weet niet of het klopt, maar in 1 van de reacties bij het filmpje staat dat ze volgens de peiling de grootste partij zijn in Tsjechie. Misschien dat ze daar op doelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
IThom schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:25:
@Masterdam Ik volg de partij al een poosje met veel interesse en overweeg een stem op de PP.
Ik vind het alleen jammer (en ik kan mij voorstellen dat ik hierin niet de enige ben) dat ik behalve in een stukje van een minuut bij de NOS nergens iets van de PiratenPartij ben tegengekomen, geen advertenties, geen reclame, geen flyers, geen nieuwsitems, geen posters oid.
Hier enkel op de frontpage via Google Ads. Voordat ik het programma las overwoog ik blanco te stemmen aangezien alle traditionele partijen allemaal wel een "dealbreaker" hebben voor mij. Nu is de Piratenpartij ook niet volledig compatibel maar elke zetel telt ter waarborging van privacy en kennis van technologie in de kamer. Ook verwacht ik niet dat ze zaken als het basisinkomen kunnen realiseren. Al ben ik daar persoonlijk wel voor, maar zie de weg er naar toe niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
IThom schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:25:

Is het voor mij alleen een gevoel / heb ik jullie gewoon mislopen in deze campagne of is er daadwerkelijk een verschil met 2017?
Ik kreeg gister (!) de uitnodiging om te gaan canvassen. Dus ja: wat mij betreft is er een groot verschil.

Ik heb het idee dat PPNL uit elkaar gevallen is. Dat zou ik jammer vinden, want de doelstellingen draag ik een groot hart toe. Mijn stem is gister naar Volt gegaan: bewust qua privacy en pro-EU. Mocht het zo stil blijven, dan ga ik mijn lidmaatschap voor PPNL opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
rolandmegens schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:36:
[...]

Ik weet niet of het klopt, maar in 1 van de reacties bij het filmpje staat dat ze volgens de peiling de grootste partij zijn in Tsjechie. Misschien dat ze daar op doelen
Dat zou tot op heden de enige sluitende beredenering zijn. Maar goed, van de grootste partij in peilingen zijn koop je niets (vraag dat maar aan de FvD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vanwege een discussietje in begintmeta in "Volt: Verkiezingsprogramma, ideologie en achtergrond", even de vraag: wat houdt het partijstandpunt “Het recht om voor euthanasie te kiezen.” in?

[ Voor 44% gewijzigd door begintmeta op 16-03-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mja, en toen haalden ze nog minder stemmen dan bij vorige verkiezingen. Het spijt me, hoewel de PP echt het allerbeste bij me past, gaat mijn stem de volgende keer echt naar een andere partij. Keer op keer stemmen op een partij die geen zetel haalt is effectief hetzelfde als blanco stemmen, of een ongeldige stem uitbrengen.

Ik vind het echt heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:16
Ardana schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:05:
Mja, en toen haalden ze nog minder stemmen dan bij vorige verkiezingen.
Het zou me niks verbazen als het merendeel van de verloren stemmen uiteindelijk naar Volt zijn gegaan. De mijne in ieder geval wel, voor het eerst sinds 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb er iemand anders ook over gehoord die inderdaad naar Volt is overgestapt.
Ik heb hetzelfde gevoel als Ardana. Vanaf de eerste verkiezing (2010?) elke keer op de partij gestemd, maar nu echt zo'n gevoel van "waar doe ik het voor". Vorige keer had PPNL in ieder geval nog een halve zetel+, nu iets in de richting van 1/3e.

De partij is onzichtbaar. Er zijn absoluut goede standpunten en de partij zit elke keer op nummer 1 in m'n stemwijzer, maar als je ziet dat 4 nieuwe partijen uit het niets in de kamer komen en je zit daar als partij die al 11 jaar meedoet niet bij dan doe je het echt gewoon fout.

Ik zie het bij de volgende verkiezingen wel weer, maar nu ben ik het ook wel beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
Grappig om dit oude topic terug te lezen na de Europese verkiezingen (wist niet dat deze er was, zocht er een keer op, dus bij deze een boost). Ik heb juist wel op de Piratenpartij gestemd en vind het dan ook zeer jammer dat blijkbaar een partij zichtbaar moet zijn om mensen over te halen om hun standpunten gesteund te zien krijgen. Het gezicht van de partij is belangrijker dan waar het echt om draait. Dit is niet alleen maar bij de PP zo maar bij meerdere partijen. Iemand die populistisch loopt te roeptoeteren en niks om het Nederlandse volk geeft wint meer dan een partij die inhoudelijk erg sterke punten heeft. Dit is al jaren zo en dat zie je terug bij de PP. Als nu mensen net als de achterban van SGP op de Piraten zouden stemmen dan was er tenminste nog een zetel. Maar blijkbaar mag Zuckerberg/Musk/China en soortgenoten alles van jullie weten en steunen jullie alleen het grote geld die geen zak om jullie geeft zoals farmaceuten en grote Agro's. Laten we een verdienmodel in Europa met arbeidsmigranten en mensen in een uitkeringspositie in stand door op Volt/D66 te stemmen. Ik kan nog wel even doorgaan maar ik ben wederom teleurgesteld in de mens. In plaats van vooruitgang kiezen de meesten voor achteruitgang. Er waart een zeer extreem rechts conservatief, voornamelijk Christelijk, kapitalistisch spook door Europa...

[ Voor 4% gewijzigd door Saybia op 07-06-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Voorheen wel Piraten partij gestemd maar kwam er dit keer pas in het stemhokje achter dat ze (nog) meededen. Gewoon niet bij stilgestaan.

Weet verder niet zo goed op wie je rant gericht is maar druk maken wat een ander stemt is echt verspilde moeite.
Pagina: 1