Toon posts:

Ik wil een GPU toevoegen aan mijn systeem. Advies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maxvermeij95
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06-2022
Hier mijn huidige setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed€ 183,90€ 183,90
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Plus€ 115,05€ 115,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X€ 449,05€ 449,05
1BehuizingenBitFenix NOVA Zwart Window€ 41,-€ 41,-
1ProcessorkoelingThermaltake Riing Silent 12 RGB Sync Edition€ 42,49€ 42,49
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2D2666C16€ 106,91€ 213,82
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.116,21

Ik zoek een PSU en eventueel advies
Ik wil er een RTX 3070 bij plaatsen (model is nog niet bekend). Hiervoor heb ik een grotere PSU nodig en ik keek naar deze: pricewatch: Cooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular
Maximaal wattage wat gebruikt wordt: 230+170+95+150 (+ nog 1 HDD, 1 SSD en 3 fans) 645 + nog wat, lijkt me 850 de beste optie.

Wat is je budget?
Het liefst zo voordelig mogelijk, maar uiteraard wel kwalitatief goed.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het moet alleen minimaal 3x PCIe hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik weet niet of mensen dit leuk vinden om te lezen, maar ja: Mining

Mij dank is groot

[Voor 0% gewijzigd door maxvermeij95 op 11-02-2021 13:18. Reden: 2070 geschreven, moest een 3070 zijn. (Oeps)]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Verschil tussen een 2060s en 2070 is prijs niet waard.
Of bedoel je erbij plaatsen?
koop dan een fatsoenlijke voeding, liefst ook energie zuinig, en koop voldoende koeling.
En undervolt je GPU's.

• maxvermeij95
99ruud99 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:15:
Verschil tussen een 2060s en 2070 is prijs niet waard.
Of bedoel je erbij plaatsen?
koop dan een fatsoenlijke voeding, liefst ook energie zuinig, en koop voldoende koeling.
En undervolt je GPU's.
Excuus, daar maakte ik een tikfoutje. ik wil een 3070 kopen en dus BIJ de 2060 super plaatsen. (niet een 2070). En ik wilde dus inderdaad graag wat advies over welke voeding ik zou moeten kopen. Momenteel loopt mijn setup erg netjes op 60 graden Celsius.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:53
Hoop dat het je gaat lukken een 3070 te scoren en ook nog voor een beetje redelijke prijs.

Speciale reden om de GPU er bij te plaatsen? Ben ik wel nieuwsgierig naar :)
Voor productiewerk? Voor gamen gaat het niet veel opleveren. Eerder problemen.

Je kunt momenteel voor een 2060 super nog een mooie prijs vangen gezien de schaarste in GPU's.wat dan weer de kosten van de aanschaf van die 3070 drukt.

De nova is wel een echte budgetbehuizing en ik kan me niet voorstellen dat de standaard koeling daarvan genoeg gaat zijn voor 2 GPU's. Uberhaupt al voor een 3070 die wel weer wat meer wattjes gebruikt dan een 2060 super zou ik (maar dat ben ik dan weer :) ) een betere behuizing of, zoals @99ruud99
al aangeeft, betere koeling,aanschaffen.

Je zou de vraag voor een goede voeding ook kunnen stellen in dit topic waar de experts zitten : Voeding advies en informatie topic - Deel 34

-Edit-

Oopsie. Niet goed gelezen. Voor mining dus :) Anyway..niet verkopen dus en voeding en behuizing of koeling upgraden (indien nodig).

[Voor 7% gewijzigd door Baloes op 11-02-2021 13:38]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:54
maxvermeij95 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:57:
...

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik weet niet of mensen dit leuk vinden om te lezen, maar ja: Mining
...
Koop liever een laptop en ga bij de Starbucks koffie drinken (na de lockdown uiteraard) , of plaats een windmolen in je tuin en koop een antminer

• maxvermeij95
Baloes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:29:
Hoop dat het je gaat lukken een 3070 te scoren en ook nog voor een beetje redelijke prijs.

Speciale reden om de GPU er bij te plaatsen? Ben ik wel nieuwsgierig naar :)
Voor productiewerk? Voor gamen gaat het niet veel opleveren. Eerder problemen.

Je kunt momenteel voor een 2060 super nog een mooie prijs vangen gezien de schaarste in GPU's.wat dan weer de kosten van de aanschaf van die 3070 drukt.

De nova is wel een echte budgetbehuizing en ik kan me niet voorstellen dat de standaard koeling daarvan genoeg gaat zijn voor 2 GPU's. Uberhaupt al voor een 3070 die wel weer wat meer wattjes gebruikt dan een 2060 super zou ik (maar dat ben ik dan weer :) ) een betere behuizing of, zoals @99ruud99
al aangeeft, betere koeling,aanschaffen.

Je zou de vraag voor een goede voeding ook kunnen stellen in dit topic waar de experts zitten : Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Wat betreft de case heb je helemaal gelijk, ik heb er destijds wel wat extra fans in geplaatst maar deze ga ik ook vervangen. Dit staat ook op mijn to-do lijstje.
Mijn 2060 super houd ik sowieso aan omdat het zichzelf nu snel terug verdient. Ik zag dat een 3070 op voorraad is bij Megekko. Wel een wat hoge prijs, maar deze haal ik er ook wel uit. Na een jaartje intensief gebruikt, ga ik hem weer gewoon gebruiken als game GPU.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
heb je zonnepanelen? Want vergis je niet, een 3070 vreet stroom als je hem "normaal" laat minen.

ik zou een meshify C pakken, mogelijk met wat extra fans.
pak een MSI 750W voeding , dan heb je RUIM voldoende.

• maxvermeij95
99ruud99 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:09:
heb je zonnepanelen? Want vergis je niet, een 3070 vreet stroom als je hem "normaal" laat minen.

ik zou een meshify C pakken, mogelijk met wat extra fans.
pak een MSI 750W voeding , dan heb je RUIM voldoende.
Yup, liggen er 8 op het dak, dus dat drukt de kosten wel. redeljik. Uiteraard zet ik het stroomverbruik wel zo laag mogelijk (vaak zo'n 75% van het maximale wattage). Top dat 750 voldoende is, ik zal de specs eens even bekijken.

Bedankt!

• maxvermeij95
voor als iemand nog benieuwd was. Ik heb de Meshify C gekocht en de hele voorkant vol gepropt met in totaal 3 fans. Achterin de standaard 1 fan.

Ik zou nog kunnen overwegen een fan boven in te plaatsen als extra uitlaat. Voor nu loopt de setup prima op 100 mh/s.

Bedankt voor jullie advies!!

@99ruud99 ik heb de 3070 zo overgeclockt dat hij slechts 125w gebruikt. Dat is net zo veel als mijn 2060 super. Gezamenlijk kosten ze dus maar 6kwh per dag.
Bedankt voor je advies, de meshify is goed luchtig en ziet er ook mooi uit.
Spul draaide vannacht soepel op 73C

[Voor 16% gewijzigd door maxvermeij95 op 16-02-2021 09:58]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee