Vraag

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 22:16
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone, opvolger voor mijn HTC 10

liefst uni body aluminium, geen glas tenzij gorilla.
kleur zilver, aluminium of goud oid. (ik zag de materiaal optie niet in price watch)
Glas scherm bij voorkeur gorilla glass.
Mini jack voor audio
USB-C 3 zou mooi zijn
Android 9 maar 10 is beter
Veel opslag voor mp3's en filmen, minimaal 64GB maar 128 is beter.
Goede camera, goede kleuren, weinig ruis, snelle auto focus.. 4k is leuk, net als slow motion
Liefst niet groter dan de HTC 10 dus broekzak formaat. 5,7" tot 6,4" of 15cm.
Dual SIM zou mooi zijn
Goed zichtbaar buiten
Goed geluid.

Wat is je budget?
Tot €500? Waarschijnlijk vergoed mijn werkgever hem ivm mijn functie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In feite ben ik heel blij met mijn HTC 10 alleen is de batterij poep. Valt op de gekste momenten uit en filmen geeft ineens krassend geluid, dus hij is nu echt wel op. Ik wil in de auto gelijktijdig Flitsmeister, Google maps en muziek kunnen draaien. Minimaal de performance van de HTC 10 maar dat zal niet zo'n probleem zijn vermoed ik. Gamen doe ik niet, Youtube wel, en hij moet vlot reageren, ik heb een bloedhekel aan een trage respons.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb eigenlijk altijd HTC gehad sinds Android uit kwam, HTC legend en nog enkele. Dit is mijn 5e HTC en zou eigenlijk wel weer een HTC willen maar de spoeling is dun. Ik was altijd wel een fan van HTC sense maar daar zijn ze vanaf gestapt, dus... Eigenlijk zie ik alleen de Desire..
pricewatch: HTC Desire 20 Pro Zwart
Verder
pricewatch: Huawei P40 Zilver
maar heeft geen Google apps al schijnt maps wel te kunnen.
Vind het zwarte camera gedeelte lelijk, maar zou ermee kunnen leven.
pricewatch: Huawei P30 Zwart
beiden hebben een glazen achterkant dus zouden daarmee eigenlijk afvallen.
De One Plus Nord is misschien wel wat..
pricewatch: OnePlus Nord (8GB ram) Blauw

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb een Huawei media tab tablet die mij prima voldoet, ondanks dat ik geen fan ben van China of andere taps. Google services zie ik als noodzakelijk kwaad, maar had liever die bemoeienis en tracking niet.

Ik volg deze wereld niet echt, ken de modellen niet, even een winkel binnenstappen is er nu helaas ook niet bij anders deed ik dat. Ooit met een Samsung de winkel uitgelopen maar binnen een paar uren teruggebracht.. vond het helemaal niks. Liever vrij kale Android zonder bloatware.
Ik ben gewend aan een back en home knop, maar besef dat dit niet meer een gegegeven is..

Ik hoop dat jullie nog een paar ideeën voor mij hebben :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Allereerst. Mooie openingspost! Dat zien we graag.
Alfa Novanta schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:24:
liefst uni body aluminium, geen glas tenzij gorilla.
In hoeverre is dit een wens/eis die ingewild moet worden?Aluminium telefoons zijn er bijna niet meer. Het is nu of glas of plastic.
Android 9 maar 10 is beter
Android 11 is al weer ruim een half jaar oud, ik zou dus een toestel kiezen die daarmee geleverd wordt. (Of een update naar Android 11 zeker krijgt)
Ik heb eigenlijk altijd HTC gehad sinds Android uit kwam, HTC legend en nog enkele. Dit is mijn 5e HTC en zou eigenlijk wel weer een HTC willen maar de spoeling is dun. Ik was altijd wel een fan van HTC sense maar daar zijn ze vanaf gestapt, dus... Eigenlijk zie ik alleen de Desire..
pricewatch: HTC Desire 20 Pro Zwart
De smartphone afdeling van HTC is overgenomen door Google en brengt sindsdien alleen nog maar low-end toestellen uit. Ik zou dus sowieso een ander merk dan HTC kiezen.
pricewatch: Huawei P40 Zilver
maar heeft geen Google apps al schijnt maps wel te kunnen.
Vind het zwarte camera gedeelte lelijk, maar zou ermee kunnen leven.
pricewatch: Huawei P30 Zwart
beiden hebben een glazen achterkant dus zouden daarmee eigenlijk afvallen.
Je hebt het over kaal Android, zonder bloatware. Maar Huawei past zijn telefoon helemaal aan en zit er compleet anders uit dan stock Android. Maar ik lees nu dat je al een Huawei tablet hebt, dus je bent daar wel al mee bekend. Maar strookt niet helemaal met een van je wensen.
De One Plus Nord is misschien wel wat..
pricewatch: OnePlus Nord (8GB ram) Blauw
Mooi en snel toestel, kale Android versie en goed updatebeleid. Best een kanshebber. Ik weet alleen niet zeker of het toestel gemaakt is van glas of van plastic. Volgens mij van glas namelijk.
Ik ben gewend aan een back en home knop, maar besef dat dit niet meer een gegegeven is..
Je bedoeld fysieke knoppen? Die heb ik al een hele tijd niet meer gezien op een toestel nee.

Opvallende aan je openingspost is, is dat ik geen toestel van Xiaomi zie. Die passen Android ook wel volledig aan, maar hebben een hele hoge bang-for-buck gehalte. Bijvoorbeeld de pricewatch: Poco X3 NFC 64GB opslag Zwart.

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 11-02-2021 10:48]

• Alfa Novanta
rens-br schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:05:
Allereerst. Mooie openingspost! Dat zien we graag.
:)
In hoeverre is dit een wens/eis die ingewild moet worden?Aluminium telefoons zijn er bijna niet meer. Het is nu of glas of plastic.
nou, hij moet niet te makkelijk stuk gaan bij vallen iig. Als jij een toestel van (gorilla) glas weet dan is dat zeker geen probleem. Heb niet veel zin een een goedkoop aanvoelend plastic toestel. Verder werk ik in de food dus of glas een no-go officieel. Toch denk ik wel dat ik er een rubber (spigen?) cover omheen doe.
Android 11 is al weer ruim een half jaar oud, ik zou dus een toestel kiezen die daarmee geleverd wordt. (Of een update naar Android 11 zeker krijgt)
10 of 11 dus ! :)
De smartphone afdeling van HTC is overgenomen door Google en brengt sindsdien alleen nog maar low-end toestellen uit. Ik zou dus sowieso een ander merk dan HTC kiezen.
ja daar was ik al bang voor. Maargoed, het zij zo..
Je hebt het over kaal Android, zonder bloatware. Maar Huawei past zijn telefoon helemaal aan en zit er compleet anders uit dan stock Android. Maar ik lees nu dat je al een Huawei tablet hebt, dus je bent daar wel al mee bekend. Maar strookt niet helemaal met een van je wensen.
Okay, apart :? Dit is een aluminium tablet met een kei goed geluid! wat de doorslag gaf, naast het feit dat de instellingen mooi links een menu geeft waar je een optie aanklikt wat dan aan de rechterzijde getoond wordt. Ik zat in een (kalere) Android tablet die voor iedere optie het hele scherm wisselde, dus je moest steeds op back voor het menu, dan klikte je weer wat aan en wisselde het scherm, was dat het niet moest je weer terug enz.. deze heeft split screen zo te zeggen wat mede doorslaggevend was. Op een telefoon past dat niet, dus die HTC van mij wisselt wel het hele scherm als ik een instelling aanklik, dus dat is wel akkoord, maar op de tablet was dat voor mij een deal-breaker wat het alternatief betrof. En het geluid is echt SUPER! En aluminium O+
pricewatch: Huawei MediaPad M5 Lite (3GB ram) Wifi Grijs
Mooi en snel toestel, kale Android versie en goed updatebeleid. Best een kanshebber. Ik weet alleen niet zeker of het toestel gemaakt is van glas of van plastic. Volgens mij van glas namelijk.
Gorilla meen ik gelezen te hebben! Vind hem ook wel mooi idd. :)
Je bedoeld fysieke knoppen? Die heb ik al een hele tijd niet meer gezien op een toestel nee.
ja heb ik nu wel, maar je ziet ook wel telefoons waarvan het hele front scherm is maar ze toch onderaan de 3 knoppen tonen. Kijk als er een duidelijke swipe is voor back en home, dan is daar vast wel aan te wennen. Volgens mij is van rechts naar links swipen back? Van onder naar boven menu .. maar home dan?
Opvallende aan je openingspost is, is dat ik geen toestel van Xiaomi zie. Die passen Android ook wel volledig aan, maar hebben een hele hoge bang-for-buck gehalte. Bijvoorbeeld de pricewatch: Poco X3 NFC 64GB opslag Zwart.
tja .. hoog China gehalte .. ken ze verder niet. Met de Huawei een goede gok genomen omdat ik hem in de MediaMarkt in handen houden kon en proberen kon waarbij mij de hierboven genoemde pluspunten duidelijk werden en het china tap-gedoe neem ik dan helaas voor lief en hoop dan maar dat het mee valt. Hij krijgt wekelijks Huawei updates, maar is nog wel Android 8 helaas.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:29
Ik kan je niet echt adviseren. ben ook alles behalve een expert maar ik kan wel wat meegeven over de OnePlus Nord (heb zelf de 12gb).
Het is voor mij een vervanging geweest van mijn S10 en in snelheid merk ik weinig verschil, wat gezien de prijs van de OnePlus dus wel erg netjes is. Echter, en dat kon ik vooraf niet duidelijk vinden óf ik heb niet goed genoeg gezocht, er zit op het toestel geen ledje. Je ziet dus niets knipperen als je wat binnen hebt gekregen of wanneer het toestel volgeladen is. Nu wend dat snel, maar blijf het toch onhandig vinden.

(Daarnaast zitten er geen sensoren in voor stappenteller en eventueel meer zaken die al een geruime tijd wel in bijvoorbeeld de Samsung telefoons zitten en volgens mij had ik dat op mijn HTC toestellen ook al. Dat verbaasde mij een beetje maar heb zelf ook een fitbit dus mis die functies niet)

De housing is volgens mij plastic overigens
MisterEagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:18:
Ik kan je niet echt adviseren. ben ook alles behalve een expert maar ik kan wel wat meegeven over de OnePlus Nord (heb zelf de 12gb).
Het is voor mij een vervanging geweest van mijn S10 en in snelheid merk ik weinig verschil, wat gezien de prijs van de OnePlus dus wel erg netjes is. Echter, en dat kon ik vooraf niet duidelijk vinden óf ik heb niet goed genoeg gezocht, er zit op het toestel geen ledje. Je ziet dus niets knipperen als je wat binnen hebt gekregen of wanneer het toestel volgeladen is. Nu wend dat snel, maar blijf het toch onhandig vinden.

(Daarnaast zitten er geen sensoren in voor stappenteller en eventueel meer zaken die al een geruime tijd wel in bijvoorbeeld de Samsung telefoons zitten en volgens mij had ik dat op mijn HTC toestellen ook al. Dat verbaasde mij een beetje maar heb zelf ook een fitbit dus mis die functies niet)

De housing is volgens mij plastic overigens
Oneplus Nord heeft een plastic frame en glazen behuizing, dus goede hoes is wel verstandig.

Notificatie ledjes zijn van vroeger toen telefoons nog dikke bezels hadden, en daar de ruimte in hadden om een led te integreren. Tegenwoordig zijn er software oplossingen gecombineerd met Always On Display, AOD wordt dan gebruikt o een aantal pixels op te lichten, of een circel rond de front camera te tonen bijvoorbeeld.

Oneplus is redelijk schoon, maar wel zwaar geoptimaliseerd, dus geen stock Android. Stock is alleen bij Nokia met Android One (plus sommige merken die een los toestel hiermee uitbrengen naast hun eigen UI versies), of Google Pixel devices nog te verkrijgen.

Zou ook nog naar een Xiaomi Mi 10T Pro kunnen kijken, qua specs ook erg leuk.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Alfa Novanta schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:09:
ja heb ik nu wel, maar je ziet ook wel telefoons waarvan het hele front scherm is maar ze toch onderaan de 3 knoppen tonen. Kijk als er een duidelijke swipe is voor back en home, dan is daar vast wel aan te wennen. Volgens mij is van rechts naar links swipen back? Van onder naar boven menu .. maar home dan?
Oh zo. Software toetsen / swypen kan je in/uit schakelen dat is een standaard optie in Android. Dus 'elk' toestel heeft knoppen die je kan gebruiken. De reden waarom er op de plaatjes geen knoppen te zien zijn, is omdat een volledig scherm er natuurlijk veel mooier uitziet.

Zelf heb ik nu swypen ingesteld en hoewel knoppen iets sneller zijn, vind ik swypen wel fijner. De standaard swypes zijn (als ik me niet vergis):
- Rechts naar links: Terug
- Onder naar boven: Home
- Boven naar onder: Notificatiepaneel
tja .. hoog China gehalte .. ken ze verder niet.
Kan ik me voorstellen. Xiaomi is inmiddels wel een van de grotere merken op de markt. Ze passen de software ook wel flink aan en dat moet je liggen. Ik heb zelf ook een Xiaomi (Poco F1) toestel en vond de schil 3 keer niks, dus ik draai al ruime tijd LineageOS.

Maar als ik je reacties zo een beetje proef denk ik dat je aan de Nord meer dan plezier gaan beleven.

• Alfa Novanta

Ik heb deze gezien, maar ben nog niet echt overtuigd (helaas)

slecht geluid, matige camera, glazen achterkant, plastic rond de zijkant.. toch heeft hij wel een mooi ontwerp

Wat vinden jullie van de Huawei P30/P40 ?

[Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-02-2021 15:48]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Als je kan leven met een telefoon waar je aardig wat efforts in moet steken om een werkende Google Play omgeving te krijgen, zijn het natuurlijk prima foons.
Maar ik zou ze, gezien het gebruik aan ondersteuning vanuit Google, links laten liggen.

• Alfa Novanta

de P30 heeft nog alle Google apps toch?

[Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-02-2021 16:37]

• ChinaGeek
Alfa Novanta schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:37:

Ja, maar naar een nieuwe Android versie zal ie niet gaan.
Ik zou het niet doen, iig.

• Alfa Novanta
Okay, ik weet niet of het de prijs is, dus laten we zeggen rond 500 euro

Wat vinden jullie van de pricewatch: Huawei P30 Pro New Edition Zilver die dus wel weer de Google apps schijnt te hebben en Android 10 .. :)

Hoe zijn de foto's? Hoe is het geluid? Iemand die hem heeft?

[Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-02-2021 22:08]

• ChinaGeek
Alfa Novanta schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:06:
Okay, ik weet niet of het de prijs is, dus laten we zeggen rond 500 euro

Wat vinden jullie van de pricewatch: Huawei P30 Pro New Edition Zilver die dus wel weer de Google apps schijnt te hebben en Android 10 .. :)

Hoe zijn de foto's? Hoe is het geluid? Iemand die hem heeft?
Een telefoon van bijna een jaar oud die een rebrand is van het jaar ervoor en die geen Android upgrade meer gaat krijgen. Ik zou hem links laten liggen, er is voor dat geld heel veel beters te krijgen.
Alfa Novanta schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:37:

De P30 is 2 jaar oud, en in zijn laatste jaar beveiliging updates. Huawei is helaas momenteel onder een van van de VS, en die van is herbevestigd door de nieuwe regering aldaar, dus ik zie dat niet gauw veranderen.
Als je over een jaar toch een nieuwe wil kopen, koop een Huawei, maar voor langere termijn toestel koop iets recents met nog jaren ondersteuning. Is Sony niets voor jou?

• Alfa Novanta
Wellicht. Maar welke? Wat ik vind heeft Android 9 dus is al wat ouder.

• ChinaGeek
Als je Huawei zou overwegen, waarom dan geen Xiaomi? Gelijkaardige bedrijven met een gelijkaardige schil over Android.
En in die prijsklasse hartstikke mooie toestellen.
Alfa Novanta schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:20:
Wellicht. Maar welke? Wat ik vind heeft Android 9 dus is al wat ouder.
De Sony 10 II met Android 10 geleverd maart 2020 bijvoorbeeld?
pricewatch: Sony Xperia 10 II Zwart

Wat je kunt doen in de Pricewatch is filteren op prijs, merken, Android versies, etc. Als voorbeeld:
https://tweakers.net/smar...SlJ-ZomBooKSD4BgqxdbW1gIA

• Alfa Novanta
swhnld schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:30:
De Sony 10 II met Android 10 geleverd maart 2020 bijvoorbeeld?
pricewatch: Sony Xperia 10 II Zwart
Dankjewel, vroeger ook wel naar Sony gekeken inderdaad maar zie nu niet iets wat mij aanspreekt, of ik kijk niet goed. Veel oud spul.
Wat je kunt doen in de Pricewatch is filteren op prijs, merken, Android versies, etc. Als voorbeeld:
https://tweakers.net/smar...SlJ-ZomBooKSD4BgqxdbW1gIA
I know ;)

Ik heb momenteel de volgende selectie samengesteld:
https://tweakers.net/pric...;1547952;1540220;1615450/

De OnePlus 8 / 8T / 8 Pro spreken mij toch wel aan. Ergens waren ze niet zo lovend over de camera van de 8 en de 8T maar de 48Mp moet je wél inschakelen, dan kan hij wedijveren met de Samsung 20 FE zeiden ze weer elders. 4K filmen, super prestaties. Mooi design. Helaas geen 3,5 jack maar verder wel een erg mooi toestel denkik. Gorilla glass 5 voor en achterkant. Oxygen klinkt ook wel goed. :) Wat jullie?

[Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-02-2021 23:07]

Oneplus 8 serie is heel mooi. Beste camera in de Pro. 9 komt binnenkort uit. Wil je daarop wachten?

• Alfa Novanta
Gaan ze eindelijk een andere camera gebruiken dan? Schijnt nu al vele modellen dezelfde hoofd camera in te zitten. Enkel er omheen veranderde er wel eens wat. Pro lijkt mij een grote phone te zijn en de 9 zal eerst wel vrij duur zijn. Wellicht dat het gunstig idee voor de oudere modellen.. Maar mijn HTC is nu echt op, filmen geeft ie een krassend geluid en rond 14 a 15 uur kun je een crash verwachten, iig vóór 17 uur. Soms out of the blue.. lijkt wel alsof er kortsluiting in de batterij zit.

Alfa Novanta schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:03:
Gaan ze eindelijk een andere camera gebruiken dan? Schijnt nu al vele modellen dezelfde hoofd camera in te zitten. Enkel er omheen veranderde er wel eens wat. Pro lijkt mij een grote phone te zijn en de 9 zal eerst wel vrij duur zijn. Wellicht dat het gunstig idee voor de oudere modellen.. Maar mijn HTC is nu echt op, filmen geeft ie een krassend geluid en rond 14 a 15 uur kun je een crash verwachten, iig vóór 17 uur. Soms out of the blue.. lijkt wel alsof er kortsluiting in de batterij zit.
Dan gewoon de 8T halen.

En dit topic volgen voor alle tips en tricks rond het gebruik:
[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie

• lekkerdwrinken
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Hier ook jarenlang een htc gehad. Mijn vrouw had al enige tijd een OnePlus. Begin vorig jaar dan ook maar de overstap gemaakt naar een OnePlus 7t . Was erg verrast, goede telefoon. Vooral veel beveiligingsupdates. Dit laatste vond ik bij htc nog al eens de wensen overlaten. Tot op heden nog steeds erg tevreden met deze telefoon. 1 minpunt vond ik de achterkant van glas. Deze was bij mij na enkele weken gebarsten. Maar dit is natuurlijk net hoe dat je er mee omgaat en wat voor werk je doet.

• Alfa Novanta
@lekkerdwrinken thnx voor je input! Ik doe er iig een transparant rubber hoesje omheen. Die er standaard bij zit is nog niet eens zo gek.

Ik overweeg de 8T te nemen. Vind het wel jammer dat hij geen headphone jack heeft, heb net een mooie set dopjes.. maargoed, er zijn adapters, maar die steken wat raar uit dus kwetsbaar. Misschien toch maar iets met Bluetooth kopen.. en de storage is niet uitbreidbaar wat mij erg verbaast. Maar misschien kan ik de 256GB versie krijgen van de baas want de prijs is vergelijkbaar met eerder verstrekte iPhone's. Ben wel benieuwd hoe snel het gaat als je 4K filmt.

[Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-02-2021 11:49]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee