Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:22
Tweepersoonshuishouden:

2024 tot 2025 voor 1 jaar verbruik:

Uw waterverbruik 56 m³

------
Voorgaande jaren:

Op basis van tweepersoonshuishouden:
Uw verbruik februari 2022-2023

66 m³ (66.000 liter)

Vorig verbruik
Uw verbruik in de vorige periode was 75 m³ 2021-2022

[ Voor 53% gewijzigd door Van der Berg op 18-02-2025 13:23 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:22
Onze nieuwe termijn

Uw nieuwe voorschotbedrag
€ 48,24 (per kwartaal) Uw verbruik
56 m³ (56.000 liter)

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:40
Hier twee volwassenen + 2 kinderen basisschool leeftijd: 148 m2

Het opzet zwembad in de zomer zal wat innemen en het bad waar de vrouw en kinderen graag in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik kreeg onlangs mijn afrekening van mijn waterleverancier en zat op 58 m2 vebruik, dit gaat dan om een tweepersoonshuishouden. Maar ik had geen idee of dat nou weinig of veel was, maar als ik zo rondlees/kijk is dat wel beneden gemiddeld.

Ik douche elke dag variërend van tien tot vijftien minuten, een enkele keer twintig minuten. Partner doucht gemiddeld twee keer per week en gaat twee keer per week in bad, maar dat is dan een laagje water van 20 cm., niet veel meer.

Vaatwasser staat altijd op ecostand en toiletdoorspoeling met kleine/grote knop om ook water te besparen. En de standaarddingen zoals een wasmachine die het nodige water verbruikt.

Verder eigenlijk alleen de groente-/moestuin die we water geven met een zogenaamde zweetslang, dus die geeft ook vrij effectief en zuinig water aan de groenten. Maar we hebben ook twee grote regentonnen waarmee we ook regelmatig nog de rest van de tuin water kunnen geven.

Vraag me af of ons verbruik echt nog heel veel lager kan. Enige waar ik aan kan denken is het Belgische systeem door een grote tank in je tuin in de grond in te bouwen en meer gebruik van regenwater te maken. Maar daar heb ik nog geen plannen voor.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:15
Douchen gebruikt zo'n 6 liter per minuut. Jij doucht 365*13 = 4.475 minuten per jaar, dus dat is 28,5m3. Jouw vriendin gebruikt dan wel een stuk minder, misschien 10m3.

WC gebruik is uiteraard afhankelijk van hoeveel je thuis bent. Gemiddeld wordt aangenomen 10m3 per persoon. Dat zal bij jullie waarschijnlijk minder zijn.

Dus nee, ik denk niet dat je nog heel veel kan besparen (behalve het douchen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sovieto schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:25:
Douchen gebruikt zo'n 6 liter per minuut. Jij doucht 365*13 = 4.475 minuten per jaar, dus dat is 28,5m3. Jouw vriendin gebruikt dan wel een stuk minder, misschien 10m3.

WC gebruik is uiteraard afhankelijk van hoeveel je thuis bent. Gemiddeld wordt aangenomen 10m3 per persoon. Dat zal bij jullie waarschijnlijk minder zijn.

Dus nee, ik denk niet dat je nog heel veel kan besparen (behalve het douchen uiteraard)
Ligt aan de douche. Mijne doet 10Liter per minuut

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
65 m3 in m'n eentje per jaar.. Vaak thuis, veel thuiswerk. Elke dag 1 of 2 keer per dag douchen, minuutje of 5 per keer.

Nieuw maandbedrag: 22 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 07:15

Wailing_Banshee

You're Next

Tjeerd schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:17:
Ik kreeg onlangs mijn afrekening van mijn waterleverancier en zat op 58 m2 vebruik, dit gaat dan om een tweepersoonshuishouden. Maar ik had geen idee of dat nou weinig of veel was, maar als ik zo rondlees/kijk is dat wel beneden gemiddeld.

Ik douche elke dag variërend van tien tot vijftien minuten, een enkele keer twintig minuten. Partner doucht gemiddeld twee keer per week en gaat twee keer per week in bad, maar dat is dan een laagje water van 20 cm., niet veel meer.

Vaatwasser staat altijd op ecostand en toiletdoorspoeling met kleine/grote knop om ook water te besparen. En de standaarddingen zoals een wasmachine die het nodige water verbruikt.

Verder eigenlijk alleen de groente-/moestuin die we water geven met een zogenaamde zweetslang, dus die geeft ook vrij effectief en zuinig water aan de groenten. Maar we hebben ook twee grote regentonnen waarmee we ook regelmatig nog de rest van de tuin water kunnen geven.

Vraag me af of ons verbruik echt nog heel veel lager kan. Enige waar ik aan kan denken is het Belgische systeem door een grote tank in je tuin in de grond in te bouwen en meer gebruik van regenwater te maken. Maar daar heb ik nog geen plannen voor.
Wij zitten weer rond de 50m3 per jaar, met 2 personen, die 3 dagen in de week thuis werken. Doen eigenlijk geen rare dingen om te besparen. Het enige wat we niet doen is de planten water geven met kraanwater. Het is voor de planten vaak ook beter om ze regenwater te geven.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:49
Net weer de meterstanden doorgegeven.
51m3 met 2 volwassenen en 2 pubers van 13 en 15.
Beetje hoger dan afgelopen jaren, maar dat heeft te maken met het feit dat mijn waterput vorig jaar iets langer heeft drooggestaan dan andere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:24
Wij vebruiken per jaar 75m3 met 3 gezinsleden (altijd wel iemand thuis / thuiswerkend) het maand bedrag is €21 in zuid Limburg bij wml.

Het water is ontzettend zacht bij ons. Kalk afzetting hebben we nauwelijks. Op de website van WML kun je controleren wat de waterhardheid is.
Maar ook nazien waar je water vandaan komt: https://www.wml.nl/alles-over-water/waterdruk-en-hardheid

De waterdruk hebben we verlaagd (naast de meter). Die gekke drukverlaagende zeefjes die in de kraan moeten gaan niet helpen om minder water te verbruiken, daarom is het logischer om de druk te verlagen bij de bron in huis. Deze tip van de loodgieter werkt voor ons prima.

1x per halfjaar controleer ik alle kranen op lekken, indien nodig even smeren of t rubber vervangen danwel de cartouche.

Onlangs erachter gekomen dat je de vaatwasser dient in te stellen afgestemd op de waterhardheid. Dit resulteerde dat onze vaatwasser minder water verbruikt, en stiller is. RTFM.
Voor onze Siemens geldt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETuVLL7sUJiJ6UaiSSc1Uv7xLWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIlApCf8EvRLjtiUVHP724Xd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door pielle007 op 12-07-2025 09:59 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste