Toon posts:

Veel problemen met muizen

Pagina: 1
Acties:

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-03 15:41
...nee niet de knaagdieren :+

Ik ben al enige tijd met een grote webwinkel bezig wat betreft mijn muis, en ik durf te stellen dat ik de meest ongelukkige persoon ben als het komt tot muizen. Het zit als volgt:

In maart 2019 een Corsair M65 Elite besteld bij de webwinkel. Heel veel plezier van de muis gehad, maar helaas in September 2020 was de MMB op. Deze registreerde nog maar een klein deel van de kliks. Contact opgenomen met de webwinkel, ik kon hem opsturen en na een paar dagen zonder muis vertoeven had ik een nieuw elektronisch knaagdier op mijn bureau. Eind goed, al goed.

Helaas besloot in januari de muis dat het hebben van een werkende muiswiel overbodige luxe is. Goed, da's een beetje kut, maar kan gebeuren. Contact opgenomen met de webwinkel, ik kon hem weer opsturen. Paar dagen weer muisloos, en vervolgens ligt er weer een nieuwe voor de deur. Eind goed, al goed...?

Ik haal de muis uit zijn verpakking, en merk al direct dat deze niet lekker is. Bij het indrukken van de linkermuisknop kraakt de hele behuizing, en de knop veert niet geleidelijk terug, maar in twee harde schokken. Super irritant, en ik begin toch wat aan de QC van Corsair te twijfelen. Ik mocht weer de muis opsturen, natuurlijk. Zo gezegd, zo gedaan, en een week later had ik muis #4 in huis. Zal het dan nu goed zijn?

.... je raadt het al. De muis had enorm last van een sticky/mushy linkermuisknop. Het klikte ontzettend vervelend, en na het uurtje dat ik de muis heb geprobeerd had ik ook een aardige last van mijn vinger. Ik dus weer contact opnemen met de webwinkel, ietsjes geïrriteerd omdat dit natuurlijk poging 4 is. Maar ik blijf aardig, want zij maken de muizen niet. Ik vroeg nog of het mogelijk was dat zij de vervanging eerst mijn kant op sturen, waarna ik de muis terugstuur als ik de nieuwe heb. Het niet hebben van een muis begint nu toch wel een beetje vervelend te worden. Helaas, niet mogelijk, dus ik slik mijn frustratie in, stuur de muis op en geef aan dat ik het vertrouwen in Corsair wel een beetje verloren ben nu.

Na wat overleggen met vrienden besluit ik uiteindelijk wat bij te betalen en te gaan voor de Logitech G502 Lightspeed. Een goede muis, de vorm ligt goed in mijn hand en het feit dat hij zowel bedraad als draadloos uitmuntend werkt is voor mij een groot pluspunt.

Nu heb ik de muis net binnen, en als deze helemaal in orde zou zijn dan zou ik hier natuurlijk niet staan. Ik heb hem net uitgepakt, en ik zie al direct dat ik weer geluk heb. Normaliter zit er bij deze muis een braided usb kabel. Om de een of andere reden heb ik echter slechts een normale, rubberen kabel gekregen. Nu is dit natuurlijk een minor, cosmetisch issue, maar het zit me niet lekker want:
  • Zo goed als al mijn peripherals hebben braided kabels (vind ik mooier).
  • Het doet niks af aan de functionaliteit, maar het staat wel in de specificaties (en op de foto's) van de webwinkel: "Gevlochten gegevens-/oplaadkabel"
  • De muis is mokerduur, daar mag ik toch wel van verwachten dat alles wat er bij hoort netjes in de doos zit?
  • Dit is nu muis nummer 5 met issues, 4 in korte tijd.
Nu heb ik de webwinkel net een mailtje gestuurd dat ik hier een beetje van baal, omdat dit nu zoals gezegd muis nummer 5 is. Ik heb ze hierbij gevraagd of ze me een vervangende kabel kunnen sturen, omdat ik ook geen zin heb om mijn muis voor de vijfde keer (vierde keer in korte tijd) op te sturen. Mijn verwachting is echter dat ze hier weer best rigide op gaan reageren, zoals ook in mijn twee eerdere verzoeken of ze een vervanging kunnen opsturen waarna ik de defecte muis zal terugsturen..

Lang verhaal kort, het weer moeten missen van mijn muis zorgt in mijn optiek voor onevenredig veel overlast aan mijn kant. Hoe erg denken jullie dat ik nu aan het zeuren ben? :9

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:58
volgens mij moet je je kat eens gaan aanspreken :P.

ik heb de prijzen even niet opgezocht maar ik ben tegenwoordig over naar logitech mx muizen en bij intensief gebruik gaan die 1,5 - 3 jaar mee.. het is een slijtage object ik vind het nog coulant dat de winkel de eerste muis heeft vervangen na 1,5 jaar daar je klacht echt gewoon lijkt op slijtage.

• Kakaisan
mrveenie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:42:
volgens mij moet je je kat eens gaan aanspreken :P.

ik heb de prijzen even niet opgezocht maar ik ben tegenwoordig over naar logitech mx muizen en bij intensief gebruik gaan die 1,5 - 3 jaar mee.. het is een slijtage object ik vind het nog coulant dat de winkel de eerste muis heeft vervangen na 1,5 jaar daar je klacht echt gewoon lijkt op slijtage.
Al snap ik enigszins je punt, de winkel zelf was het daar niet mee eens. De garantie die de winkel standaard geeft op de muis is 2 jaar (conformiteit en verdere Nederlandse wet-dingetjes even daar gelaten), en ze hebben die eerste (en de drie muizen daarna) vervangen onder garantie.

De issue nu is meer de laatste zin. Moet ik nu weer een week zonder werkende muis zitten, omdat niet alle accessoires in de doos zitten?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mrveenie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:42:
Als je een beetje handig bent, kun je zelf de schakelaar verwisselen. Dat is het onderdeel wat slijt, en vervangen van de schakelaar is goedkoper en beter voor het milieu dan de hele muis vervangen.
Kakaisan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:17:
Ik vroeg nog of het mogelijk was dat zij de vervanging eerst mijn kant op sturen, waarna ik de muis terugstuur als ik de nieuwe heb. Het niet hebben van een muis begint nu toch wel een beetje vervelend te worden. Helaas, niet mogelijk, dus ik slik mijn frustratie in, stuur de muis op en geef aan dat ik het vertrouwen in Corsair wel een beetje verloren ben nu.
De winkel moet dit wettelijk gezien 'zonder ernstige overlast voor de koper' oplossen (citaat uit de wet). Als de winkel al weet dat ze de muis gaan vervangen ipv repareren, is er geen enkele reden waarom jij de muis eerst moet opsturen.
Hetzelfde geldt voor een kabeltje dat ontbreekt: zonder ernstige overlast. Het slaat nergens op dat jij de muis moet terugsturen als de kabel ook los verstuurd kan worden.
Heb je wel al je verzendkosten vergoed gekregen?

• Kakaisan
GlowMouse schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:18:
De winkel moet dit wettelijk gezien 'zonder ernstige overlast voor de koper' oplossen (citaat uit de wet). Als de winkel al weet dat ze de muis gaan vervangen ipv repareren, is er geen enkele reden waarom jij de muis eerst moet opsturen.
Hetzelfde geldt voor een kabeltje dat ontbreekt: zonder ernstige overlast. Het slaat nergens op dat jij de muis moet terugsturen als de kabel ook los verstuurd kan worden.
Heb je wel al je verzendkosten vergoed gekregen?
Op mijn eerdere vragen over of zij eerst een nieuwe kunnen opsturen kreeg ik de volgende antwoorden

Poging 1
Toen muis 4 onderweg was en ik een slecht gevoel had, nadat de vorige 3 allemaal defecten hadden, vroeg ik of het mogelijk was om eerst een vervanging te krijgen mocht het weer een probleemgevalletje betreffen. Hun antwoord:
(...) Indien deze muis opnieuw defect is, waar wij natuurlijk niet vanuit gaan, moet het defect helaas wel vastgesteld worden voordat we je hiermee verder kunnen helpen. (...)
Poging 2, toen de muis wel degelijk problemen vertoonde en ik deze had aangekaart vroeg ik nogmaals of eerst een nieuwe opsturen mogelijk was, gezien voor de vierde keer zonder muis zitten lichtelijk irritant begint te worden. Hun antwoord:
(...) Wat vervelend te moeten vernemen dat deze muis opnieuw niet aan je verwachtingen kan voldoen. Hiervoor zullen wij dan ook opnieuw de retourprocedure opstarten waarmee het kosteloos geretourneerd kan worden. Helaas kunnen wij je hiermee pas verder helpen zodra wij dit retour ontvangen en beoordeeld hebben. (...)
Verzending ging wel netjes via een verzendlabel van hun kant.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kakaisan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:26:
[...]

Op mijn eerdere vragen over of zij eerst een nieuwe kunnen opsturen kreeg ik de volgende antwoorden

Poging 1
Toen muis 4 onderweg was en ik een slecht gevoel had, nadat de vorige 3 allemaal defecten hadden, vroeg ik of het mogelijk was om eerst een vervanging te krijgen mocht het weer een probleemgevalletje betreffen. Hun antwoord:

[...]

Poging 2, toen de muis wel degelijk problemen vertoonde en ik deze had aangekaart vroeg ik nogmaals of eerst een nieuwe opsturen mogelijk was, gezien voor de vierde keer zonder muis zitten lichtelijk irritant begint te worden. Hun antwoord:

[...]

Verzending ging wel netjes via een verzendlabel van hun kant.
Als je daar gedwee in mee gaat is dat voor de winkel de beste uitkomst. Je moet jezelf afvragen of je de tijd ervoor hebt, en de kennis of het geld ervoor over hebt om je recht te halen en daartegenin te gaan.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:45
Als ik hier kijk: Is de bijgeleverde kabel niet braided op het plaatje, en wordt daar in de specs ook geen melding van gemaakt: https://www.logitechg.com...5.html#product-tech-specs

Als ik reddit mag geloven heeft Logitech bij eerdere Sku's inderdaad een braided kabel geleverd, maar hebben de huidige Sku's een gladde kabel. Dit lijkt dus normaal te zijn, volgens Reddit is (mogelijk, heb er zelf geen dit te verifieren) het ook te zien aan het doosje, daar staat dan ook een gladde kabel op.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:15

Tens

fits the description

Kakaisan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:17:

Lang verhaal kort, het weer moeten missen van mijn muis zorgt in mijn optiek voor onevenredig veel overlast aan mijn kant.

Hoe erg denken jullie dat ik nu aan het zeuren ben? :9
Op een schaal van nul tot Trump?

Maak een poll zou ik zeggen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:32
Koop gewoon op Ali een kabeltje van 3 euro als je je zo stoort aan de kabel: https://m.nl.aliexpress.com/item/1005001345072440.html

Lijkt mij makkelijker dan alles weer terug te sturen, of vraag bij Logitech waarom er een normale kabel bij zit, hun service is best goed. Misschien sturen hun er wel een gratis op.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54

LankHoar

Langharig tuig

EiT schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:54:
Koop gewoon op Ali een kabeltje van 3 euro als je je zo stoort aan de kabel: https://m.nl.aliexpress.com/item/1005001345072440.html

Lijkt mij makkelijker dan alles weer terug te sturen, of vraag bij Logitech waarom er een normale kabel bij zit, hun service is best goed. Misschien sturen hun er wel een gratis op.
Ben er normaliter al geen voorstander van om zulk klein spul uit China te importeren (iets met lokale ondernemers en milieu), maar om dat te doen wanneer de ondernemer hier in NL gewoon verantwoordelijk is om dit op te lossen lijkt me helemaal geen aanrader.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@LankHoar mag IKEA wel ? ;-)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Kakaisan
Dank iedereen voor de antwoorden! Er zit weer wat schot in de zaak, al is dit niet per se in de goede zin...

Al mijn mails over muizen tot nu toe werden beantwoord door dezelfde persoon, die heel aardig en begrijpend was, maar niet heel veel voor me kon doen behalve zsm de volgende muizen weer sturen.
Nadat ik had gemaild over de kabel werd ik al snel benaderd door een nieuw persoon, welke mij vroeg om een foto van de kabel te sturen. Na dit te hebben gedaan, en er een nachtje over te slapen, had ik me er al bijna bij neergelegd. het is natuurlijk maar een kabel, en hoeveel hoofdpijn wil ik er nou echt aan besteden...

Toen bleek dat de nieuwe persoon heel erg graag de confrontatie aan wou gaan. Nu kan ik van mezelf ook best wel een eikel zijn... Met andere woorden; gezelligheid :+

Hieronder de mais die heen en weer gingen.
Hoi <persoon A>,

Ik blijf wel geluk hebben he...? Al is het deze keer wel iets kleins. (Denk ik, muis nog niet geprobeerd...)
Ik haal net de muis uit de doos, en ik merk dat de meegeleverde USB kabel niet braided/gevlochten is, itt tot wat er onder andere bij jullie in de specificaties en op de foto's staat.

Is het mogelijk dat jullie mij alsnog van zo'n kabel voorzien? Ik wil niet ALWEER zonder muis zitten.

Met vriendelijke groet,
Kakaisan
Beste Kakaisan,

Vriendelijk bedankt voor je e-mail.
Het spijt mij te vernemen dat je een verkeerde kabel hebt mogen ontvangen. Om je verder te kunnen helpen, vraag ik je een foto door te geven van de braided/gevlochten kabel.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

<persoon B>
<foto gestuurd>
Beste Kakaisan,

Vriendelijk bedankt voor je mail.
Volgens onze informatie zit er bij de Logitech G502 LIGHTSPEED draadloze gaming muis zo een kabel bij. Wellicht kan de foto op de website afwijken, want het is niet zo dat wij kabels veranderen wat er vanuit de fabrikant binnenkomt.

Ik vertrouw je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

<persoon B>
Beste <>,

Ik ga er inderdaad niet van uit dat jullie bewust kabeltjes omruilen. Echter, ik ga er ook van uit dat een muis die ik van jullie opgestuurd krijg compleet is volgens de beschrijving en werkt, maar toch ben ik al enkele weken bezig om dit voor elkaar te krijgen.

Het betreft in dit geval 'slechts' een kabel, maar dit is wel iets wat jullie niet alleen op de foto's, maar ook expliciet in de beschrijving noemen als zijnde een bijzonderheid: "- Gevlochten gegevens-/oplaadkabel". Dit is dan ook graag wat ik wil hebben, dat het product wordt geleverd zoals door jullie zelf omschreven.

Met vriendelijke groet,
Kakaisan
Beste Kakaisan,

Vriendelijk bedankt voor je snelle reactie.
Dit snap ik dat volkomen echter staat er wel bij het kopje 'Accessoires meegeleverd': Draadloze gamingmuis, draadloze LIGHTSPEED-ontvanger, bereikvergroter voor ontvanger, oplaad-/gegevenskabel, accessoiredoos, 4x gewichten van 2 g, 2x gewichten van 4 g en een handleiding. Momenteel hebben wij geen gevlochten kabels op voorraad, anders had ik je uiteraard verder geholpen. Mocht je toch graag zo'n kabel willen kan ik het eventueel opvragen bij de fabrikant, zodra ik een terugkoppeling heb zal ik je per mail verder op de hoogte houden. Houd er wel rekening mee dat het een aantal weken kan duren.

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groet,

<persoon B>
Dus hier even een kleine break. Op de website staat een lijstje met specificaties over deze muis. Onder het kopje "Bijzonderheden" staat dat de doos een gevlochten kabel bevat, dat heb ik in mijn vorige mail ook gequote.. Vlak daaronder staat een samenvattend lijstje van de inhoud van de doos, dat is wat <persoon B> me hier heeft gestuurd. Hij had ook zelf het stukje over de oplaad/gegevenskabel dik-gedrukt, alsof hij daarmee wou zeggen dat ze het toch niet aangeven dat de kabel gevlochten is? 8)7

Goed, tijd voor herres O-)
Hoi <persoon B>,

Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik dit een beetje een flauw antwoord vindt.

Allereerst, onder hetzelfde kopje "Meegeleverde accessoires" staat bijvoorbeeld ook niet gespecificeerd welke muis het is, er staat slechts "Draadloze gamingmuis". Daar mag ik er toch hopelijk ook van uit gaan dat de geleverde muis dan ook daadwerkelijk de muis is die daarboven is beschreven, en niet een willekeurig andere muis? Er staat ook nergens dat het niet om een braided kabel staat, maar 4 regels boven "Meegeleverde accessoires" staat dus wel "- Gevlochten gegevens-/oplaadkabel".

Ten tweede staat het volgende ook in jullie Algemene voorwaarden:

4.2:
"(...) Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. (...)"

12.1:
"De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. (...)"

Daar wil ik jullie bij deze graag aan houden.

Met vriendelijke groet,
Kakaisan
Beste Kakaisan,

Bedankt voor je mail.
Dat is helemaal goed hoor, ik zal contact opnemen met de fabrikant. Zodra ik een terugkoppeling heb zal ik je per mail verder op de hoogte houden betreft je kabel.

Met vriendelijke groet,

<persoon B>
En een uurtje later:
Beste Kakaisan,

Naar aanleiding van je bestelling mail ik je.
Zoals beloofd zou ik je een terugkoppeling geven betreft je kabel. Zojuist heb ik mogen vernemen dat de fabrikant (logitech) geen losse onderdelen verstuurd, en het niet mogelijk is om dit voor je op te vragen. Daarbij wijken afbeeldingen op de website af van het orgineel staat er ook bij, hier kun je jammer genoeg geen beroep op doen. Graag verneem ik van je of je je muis wilt houden, of dat je je muis als retour wilt aanmelden en zal het aankoopbedrag teruggestort worden.

Met vriendelijke groet,

<persoon B>
In een vreemd geformuleerde zin probeert <persoon B> te wijzen op het regeltje op de website welke zegt "afbeelding kan van het origineel afwijken", want het gelijk moet toch nog even behaald worden? Ik weet het niet. Dit doet in mijn ogen ook niet af aan het feit dat ze het expliciet in de beschrijving vermelden, en dat nog steeds doen.

Dus op deze manier wordt ik nu eigenlijk ge-stonewalled. Ik weet dat er verder nu weinig meer te halen valt, maar ik denk dat ik toch nog een paar keer een schopje terug ga geven, het is meer een principe kwestie nu 8)7

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
De vraag is hoeveel waarde je kan/mag hechten een een plaatje van een product.
De beschrijving daar in tegen is wel duidelijk een deel van de overeenkomst. En mag je geloof ik ook best wat waarde aan hechten.

De vraag is alleen hoeveel moeite wil je er aan besteden? Wat je wel kan doen is een kabeltje bij ome ali of Ikea of welke shop dan ook. En die rekening bij de winkel. Leggen. Doen ze er niets mee. Prima Maar dan komt overal op Internet te staan hoe ze dit oplossen. En koop je er nooit meer wat. Jij geen hoofdpijn. En voor een minimaal bedrag extra een mooie muis.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03 10:38
Ik heb een unboxing video gekeken van deze muis en voor zover ik zie hoort hij idd met braided cable te komen. Misschien een mailtje richting logitech sturen om hier naar te vragen en als zij dit bevestigen kan je die mail weer doorsturen naar de winkel?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee