vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
kleine sidenote dan toch als ik op zijn wikipage kijk: een deel van die overstappen komen door hem zelf.St@m schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:51:
[...]
Zoals hij zelf al zei in die taxi (hofkar) als Fortuyn niet was vermoord zat hij gewoon 19 jaar bij LPF.
En tja, als je een mening hebt en die wordt niet gedeeld (of je hebt een koekwaus als lijsttrekker) dan kun je inderdaad beter je biezen pakken.
Die koekwaus als lijsttrekker was de reden dat hij trouwens naar FvD ging
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Jep, klopt. Eigenlijk zijn alleen EénNL en het FvD écht mislukte avonturen geweest. EénNL kwam volgens mij enkele duizenden stemmen tekort en opzich snap ik het dan wel dat er na een mislukte kamerpoging de brui er aan wordt gegeven. FvD was een foute inschatting, wellicht ingegeven door wat opportunisme. Wat je leest over hem bij Leefbaar is wel positief verder.St@m schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:51:
[...]
Zoals hij zelf al zei in die taxi (hofkar) als Fortuyn niet was vermoord zat hij gewoon 19 jaar bij LPF.
En tja, als je een mening hebt en die wordt niet gedeeld (of je hebt een koekwaus als lijsttrekker) dan kun je inderdaad beter je biezen pakken.
En het is eigenlijk ook best fijn dat er nu een rechtse politicus is waar verder geen enge zooi aan kleeft. Best treurig eigenlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Soccer98 op 13-03-2021 08:57 ]
Want je kan in de toekomst kijken en voorspellen dat iemand van het padje afgaat?polthemol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:54:
[...]
kleine sidenote dan toch als ik op zijn wikipage kijk: een deel van die overstappen komen door hem zelf.
Die koekwaus als lijsttrekker was de reden dat hij trouwens naar FvD gingNaderhand werd het hem wat te heet echter, we moeten ook niet vergeten dat hij Baudet heel lang heel actief heeft gesteund, idem voor Nanninga.
Hier op Tweakers zitten er natuurlijk mensen die dat kunnen, in plaats van dat ze me een keer de voetbaluitslagen doorgeven krijgen we van die mooie koe-in-de-kont opmerkingen.
Ik heb Baudet ook heel lang 'gesteund' (nooit op gestemd overigens, altijd tactisch).
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 13-03-2021 09:02 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
laat ik het zo zeggen: als je iemand hebt die een stapel boeken heeft geschreven, redelijk welbespraakt is, universitair geschoold en noem maar op, als die persoon elke uitspraak opnieuw moet gaan uitleggen dat hij het toch niet zo handig bedoelde, dan moet toch duidelijk zijn wat er aan de hand is.St@m schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:00:
[...]
Want je kan in de toekomst kijken en voorspellen dat iemand van het padje afgaat?
Ik heb Baudet ook heel lang 'gesteund' (nooit op gestemd overigens, altijd tactisch).
Nanninga doet soortgelijk op haar twitter (denk aan haar 'dobberneger' tweet). Ik verbaas me dat mensen JA21 als redelijk zien. Het is bs van FvD/Baudet minus het openlijke geflirt met extreemrechts / conspiracy.
Dus ja, men had het moeten zien aankomen, ik betwijfel ook of ze geen weet hadden van die appgroepen ed. Als ik de man zijn carriere zie, lijkt het vooral een politiek opportunist te zijn die overal en nergens naartoe gaat. Tekenen is daarbij dat er een grote stapel omgekiepte initiatieven/partijen tussen zitten.
Het verbaast me dat je niet ziet dat de rechtse kiezer dit redelijk vindt. Ik weet overigens niet wat bs betekent.polthemol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:04:
[...]
Ik verbaas me dat mensen JA21 als redelijk zien. Het is bs van FvD/Baudet minus het openlijke geflirt met extreemrechts / conspiracy.
En als er dan niks mis is met hem voor wat betreft onfrisse ideeën dan is er op zijn minst wat mis met zijn beoordelingsvermogen. Het is niet dat de dubieuze handel en wandel van Baudet iets is van de laatste maanden, dat was al jaren aan de gang en iedereen die de politiek wat beter volgde wist dat. Of het nu een kwestie van hoop was of blinde liefde: het was in elk geval een bord voor de kop van hier tot Tokio. En dat is geen pre voor iemand in de politiek.polthemol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:54:
[...]
kleine sidenote dan toch als ik op zijn wikipage kijk: een deel van die overstappen komen door hem zelf.
Die koekwaus als lijsttrekker was de reden dat hij trouwens naar FvD gingNaderhand werd het hem wat te heet echter, we moeten ook niet vergeten dat hij Baudet heel lang heel actief heeft gesteund, idem voor Nanninga.
Hetzelfde had hij met Trump overigens. Pas toen het Capitool bestormd werd kon hij een heel klein beetje toegeven dat Trump misschien toch wat te ophitsend was geweest. Terwijl iedereen dat ook al van mijlenver zag aankomen.
Misschien is lokale politiek ook gewoon zijn plafond. Prima spits voor een subtopper maar ongeschikt voor de top zeg maar.
Misschien dat ik de partij bij de volgende verkiezingen een kans ga geven als ze hun schip een beetje bijsturen en Nanninga overboord hebben gegooid.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
bs is bullshit.St@m schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:17:
[...]
Het verbaast me dat je niet ziet dat de rechtse kiezer dit redelijk vindt. Ik weet overigens niet wat bs betekent.
Het verbaast je niet? Dit is oude melk in nieuw kannen. Qua programma, qua personen en ga zo maar door. Ook Eerdmans is erg tolerant voor intolerantie zolang het hem maar uit komt, hij is alleen wat slimmer met zich uitdrukken.
Je mag zijn mening opzoek over bv. Trump om maar iets te noemen. Hun agenda is in the end afbraakpolitiek in een vermomming, meer VVD dus. Als daar een rechtse kiezer blij van wordt? Tjah, stem er maar op
Ah, het is niet jouw mening die hij verwoordt.polthemol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:25:
[...]
bs is bullshit.
Het verbaast je niet? Dit is oude melk in nieuw kannen. Qua programma, qua personen en ga zo maar door. Ook Eerdmans is erg tolerant voor intolerantie zolang het hem maar uit komt, hij is alleen wat slimmer met zich uitdrukken.
Je mag zijn mening opzoek over bv. Trump om maar iets te noemen. Hun agenda is in the end afbraakpolitiek in een vermomming, meer VVD dus. Als daar een rechtse kiezer blij van wordt? Tjah, stem er maar op
Ja, dat kan. Dat heb ik met die bs van partijen aan de linkerkant van het spectrum. Maar goed dat je speciaal naar deze topic komt om je mening te geven
Verschil is natuurlijk wel dat de ene kant wel de plannen laat doorrekenen en baseert op wetenschap en de andere niet.St@m schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:59:
[...]
Ah, het is niet jouw mening die hij verwoordt.
Ja, dat kan. Dat heb ik met die bs van partijen aan de linkerkant van het spectrum. Maar goed dat je speciaal naar deze topic komt om je mening te geven
Maar fijn dat voor jou feiten ook meningen zijn waarover je kan verschillen.
Maar helaas. De nieuwe partij Volt heeft daar wel een goed standpunt over, dus daar gaat mijn stem waarschijnlijk naartoe.
Heb ik je niet meermaals begrip zien tonen in andere topics voor partijen aan de linkerkant die hun programma niet door laten rekenen?Philip Ross schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:10:
[...]
Verschil is natuurlijk wel dat de ene kant wel de plannen laat doorrekenen en baseert op wetenschap en de andere niet.
Maar fijn dat voor jou feiten ook meningen zijn waarover je kan verschillen.
Anoniem: 91868
Ze zijn behoorlijk voor het straffen van misdaad, dus ik denk dat het legaliseren van drugs niet echt daarbij pastBlue-eagle schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:06:
Geen woord over het drugsbeleid in het programma. Jammer, ik zou best voor een partij als JA21 willen stemmen als ze een standpunt hadden als volledige legalisatie en gereguleerde productie van alles van wiet tot MDMA en XTC. Liefst ook gereguleerde cocaïne. Dan is het net als alcohol te taxeren, controleren, en wordt de kwaliteit gewaarborgd omdat je precies weet wat erin zit.
Maar helaas. De nieuwe partij Volt heeft daar wel een goed standpunt over, dus daar gaat mijn stem waarschijnlijk naartoe.
Nee hoor. Gewoon handel, productie en consumptie van drugs niet als misdaad indelen. Dan kan je misdaad keihard bestraffen én voor drugs zijn.Anoniem: 91868 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Ze zijn behoorlijk voor het straffen van misdaad, dus ik denk dat het legaliseren van drugs niet echt daarbij past
Tenzij je bedoeelt dat ze graag willen straffen en dus zoveel mogelijk dingen als misdaad willen zien.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
nee, jammere manier van reageren zo. Het is bs om het gros van hun programma makkelijke antwoorden probeert te geven op uiterst gecompliceerde dossiers.St@m schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:59:
[...]
Ah, het is niet jouw mening die hij verwoordt.
Hun visie op Europa is een issue: macht terughalen uit Europa? We zijn al jaren boven onszelf aan het uitstijgen in de EU op zeggenschap.
Het keihard aanpakken van criminaliteit helpt niet om minder criminaliteit te verkrijgen: de VS is hier dan weer een goed voorbeeld van.
Klimaatbeleid: ze bestempelen het als irrealistisch, maar hun eigen maatregelen gaan niet veel verder dan windowdressing en zijn een 1:1 kopie van FvD, volkomen wars van geldende wetenschap en onderbouwing.
Zo kunnen we door blijven gaan: men is hetzelfde aan het doen als FvD: aanspreken op gevoelens, appeleren aan beeld, nergens diepgang of inhoud.
Dus nee, dit heeft niets te maken met 'links' (of 'rechts'), ik zie geen echte onderbouwingen die binding hebben met realiteit. Je sneer is dus wel vrij jammer, topics zijn niet exclusief voor voorstanders, tweakers is zo ver ik weet gericht op discussie. Vanuit dat oogpunt is het natuurlijk vrij vreemd dat je andere meningen zo aan de kant meent te moeten schuiven.
Laten we het daaropvolgend dan maar niet over de toekomstige klimaatvluchtelingen gaan hebben, want dat past niet in hun asielbeleid.polthemol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:44:
[...]
Klimaatbeleid: ze bestempelen het als irrealistisch, maar hun eigen maatregelen gaan niet veel verder dan windowdressing en zijn een 1:1 kopie van FvD, volkomen wars van geldende wetenschap en onderbouwing.
En Eerdmans slaat wel even met zijn vuist op tafel tegenover de Marokkanen (het land dus en niet de bevolkingsgroep), zo zei hij bij nieuwsuur

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Joost bij Nieuwsuur gisteren.
Heb jij ergens de doorrekening langs zien komen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nee, ik zou zeggen vraag het zo zelf aan Joost.hoevenpe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:00:
@Anoniem: 91868
Is niet live zo te zien dus je had al vooraf je vragen moeten sturen lijkt het.Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Nee, ik zou zeggen vraag het zo zelf aan Joost.
Hoe links ik ook ben neem ik het toch even op voor JA21 (en de andere kleintjes)hoevenpe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:00:
@Anoniem: 91868
Dat klopt. Maar dan moet je ook niet eerst reclame maken met dat je dat wel gaat laten doen. Daarmee impliceert je namelijk dat je programma goed financieel onderbouwd is. Dan is het wel fijn als je dat ook kan aantonen.CurlyMo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:20:
[...]
Hoe links ik ook ben neem ik het toch even op voor JA21 (en de andere kleintjes). Niet alle partijen kunnen die laten doorrekenen.
Doet me denken aan Trump en zijn belasting aangifte. Voor de verkiezingen continu roepen dat hij ze echt w gaat vrijgegeven en dan achteraf toch niet doen.
Zelfs als Ja21 dan maar één of twee zetels haalt, kunnen ze mogelijk toch aanschuiven bij een (rechts)kabinet en een aantal van hun punten op tafel gooien; met als bargaining-chip die senaatsfractie waardoor het de komende 2 jaar voor een kabinet mogelijk makkelijker is om van alles ook door de 1e kamer te loodsen... Zo heeft Ja21 mogelijk meer macht/meer te bieden dan andere fracties. Best interessant en ben benieuwd hoe dat zich gaat uitspelen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Die 8 Senaatszetels zijn een enorme troef, zelfs als de huidige 4 partijen net een meerderheid halen komen ze in de Eerste Kamer 6 zetels tekort voor een meerderheid.
Als je ziet wat Segers met 5 zetels heeft weten te realiseren dan moet het voor Eerdmans met een vergelijkbaar aantal Tweede Kamerzetels mogelijk zijn om echt invloed uit te oefenen. Blijft opvallend hoe de verbeten PVV/FvD aanhang dat maar niet lijkt te willen zien.
als ik snel kijk op coalitiechecker, gaat het dan wel een 5 partijen kabinet moeten worden. In de huidige stand komt de huidige coalitie uit op 75 zetels. JA21 heeft dan via die senaatszetels iets om op tafel te leggen, maar dat heeft oa. een groen-links ook (cu eruit, geen 5de nodig, meerderheid).hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:44:
@WhatsappHack
Die 8 Senaatszetels zijn een enorme troef, zelfs als de huidige 4 partijen net een meerderheid halen komen ze in de Eerste Kamer 6 zetels tekort voor een meerderheid.
Als je ziet wat Segers met 5 zetels heeft weten te realiseren dan moet het voor Eerdmans met een vergelijkbaar aantal Tweede Kamerzetels mogelijk zijn om echt invloed uit te oefenen. Blijft opvallend hoe de verbeten PVV/FvD aanhang dat maar niet lijkt te willen zien.
Ik zie niet zo snel die samenwerking met JA21 komen, vooral vanwege ervaringen in het verleden met nieuwe partijen in de regering zetten.
Dan heb je voor een meerderheid in de Senaat nog steeds de CU nodig, VVD/CDA/D66/GroenLinks heeft daar slechts 36 zetels.
ha, sterk punt ja.hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:57:
@polthemol
Dan heb je voor een meerderheid in de Senaat nog steeds de CU nodig, VVD/CDA/D66/GroenLinks heeft daar slechts 36 zetels.
@New Yorker dat is gemeentelijk niveau / provincie. Dat is een geheel andere sport, ik verwijs even naar het LPF debacle, die gemeentelijke het best aardig deden, maar het landelijk heel erg lieten afweten door een gebrek aan competente mensen. Ik zie hetzelfde bij JA21, in die zin dat als ik hun partijprogramma lees, het heel erg gericht is op een paar makkelijk scorende onderwerpen, maar (wederom) als ik klimaat erbij pak ze het simpelweg halfslachtig ontkennen en wat mitigerende maatregelen voorstellen. Dat lijkt me een symptoon voor cherrypicking doen in de bak met problemen, die waar je wat mee kan (vluchtelingenproblematiek maak je relatief gemakkelijk een ander land hun probleem) pak je op, klimaat (dat is een complex dossier, wat eigenlijk kan bijdragen aan elk ander probleem) negeer je want dat is moeilijk.
Gaat je lukken in een gemeente, gaat je niet meer lukken in de regering.
Misschien is dat juist wel hetgeen waar mensen op stemmen. Persoonlijk vind ik de klimaat oplossingen zoals bijv GroenLinks dat wil veel te radicaal. Dat de aarde opwarmt is juist, de redenen daarvoor zijn eigenlijk niet zo belangrijk, alleen de manier waarop we er op reageren. Binnen de mogelijkheden van de burgers moet je zoveel mogelijk doen. Het klimaat akkoord (2030) vind ik niet plausibel noch haalbaar. Ik denk dat de meeste Nederlanders niet zitten te wachten op een voor hun zo dure oplossing. En JA21 afserveren omdat ze geen "moeilijke" problemen oplossen is veel te makkelijk. Ik vind dat de man een heleboel zinnige dingen verteld. Hoe dat in de volgende jaren gaat lopen moeten we afwachten.polthemol schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:04:
[...]
ha, sterk punt ja.
@New Yorker dat is gemeentelijk niveau / provincie. Dat is een geheel andere sport, ik verwijs even naar het LPF debacle, die gemeentelijke het best aardig deden, maar het landelijk heel erg lieten afweten door een gebrek aan competente mensen. Ik zie hetzelfde bij JA21, in die zin dat als ik hun partijprogramma lees, het heel erg gericht is op een paar makkelijk scorende onderwerpen, maar (wederom) als ik klimaat erbij pak ze het simpelweg halfslachtig ontkennen en wat mitigerende maatregelen voorstellen. Dat lijkt me een symptoon voor cherrypicking doen in de bak met problemen, die waar je wat mee kan (vluchtelingenproblematiek maak je relatief gemakkelijk een ander land hun probleem) pak je op, klimaat (dat is een complex dossier, wat eigenlijk kan bijdragen aan elk ander probleem) negeer je want dat is moeilijk.
Gaat je lukken in een gemeente, gaat je niet meer lukken in de regering.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
het verhaal is incompleet, ook jij maakt de aanname dat niets doen / de status quo hanteren niet duurder gaat worden. Elke berekening die we kennen daarover schopt dat punt finaal onderuit. Dus ja, je mag prima partijen afserveren omdat ze complexe problemen met een eenvoudig antwoord aan de kant plegen te schuiven. Of laten we het nog wat scherper stellen: als je nu nog met droge ogen kunt beweren, met bergen wetenschappelij konderzoek, dat er geen actie nodig is, tjah, dan kan iemand nog zoveel zinnige dingen zeggen over andere zaken, dan ben je een beetje een idioot.TTLCrazy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:12:
[...]
Misschien is dat juist wel hetgeen waar mensen op stemmen. Persoonlijk vind ik de klimaat oplossingen zoals bijv GroenLinks dat wil veel te radicaal. Dat de aarde opwarmt is juist, de redenen daarvoor zijn eigenlijk niet zo belangrijk, alleen de manier waarop we er op reageren. Binnen de mogelijkheden van de burgers moet je zoveel mogelijk doen. Het klimaat akkoord (2030) vind ik niet plausibel noch haalbaar. Ik denk dat de meeste Nederlanders niet zitten te wachten op een voor hun zo dure oplossing. En JA21 afserveren omdat ze geen "moeilijke" problemen oplossen is veel te makkelijk. Ik vind dat de man een heleboel zinnige dingen verteld. Hoe dat in de volgende jaren gaat lopen moeten we afwachten.
Weet je, persoonlijk ben ik niet eens tegen alle klimaat maatregelen, alles wat goed is voor deze planeet, prima. Maar ik loop al weer wat jaartjes mee op deze planeet en als ik zie wat er 30 jaar geleden en nu nog steeds gebeurt (mensen die nog steeds afval op straat, of nor erger, dumpen midden in de natuur, multinationals die nog steeds alle steun krijgen ondanks producten geproduceerd in lage lonen landen, of erger nog, kinder arbeid, want banen.. etc.) dan denk ik dat de politiek het allemaal ook niet echt wil veranderen. Ja, als het ze uitkomt, in de praktijk verandert er nooit zo veel omdat Nederland zich als klein land nou eenmaal niet zo hard kan maken. De Klimaat aanpak van ons kleine landje stelt op wereld niveau ook niet veel voor natuurlijk (is geen reden om er niets aan te doen, maar toch).polthemol schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:19:
[...]
het verhaal is incompleet, ook jij maakt de aanname dat niets doen / de status quo hanteren niet duurder gaat worden. Elke berekening die we kennen daarover schopt dat punt finaal onderuit. Dus ja, je mag prima partijen afserveren omdat ze complexe problemen met een eenvoudig antwoord aan de kant plegen te schuiven. Of laten we het nog wat scherper stellen: als je nu nog met droge ogen kunt beweren, met bergen wetenschappelij konderzoek, dat er geen actie nodig is, tjah, dan kan iemand nog zoveel zinnige dingen zeggen over andere zaken, dan ben je een beetje een idioot.
Dus ja, aanpakken ? ja maar niet zo drastisch zoals sommige partijen dat zouden willen. Maar goed. we dwalen af naar een klimaat discussie, dat lijkt mij niet de bedoeling
Wil je elk grassoort behouden, of accepteer je dat soorten komen en gaan.
Ik hoorde Klaver gister zeggen dat we nog maar 9 jaar de tijd hebben. Die grens hebben mensen ook maar zelf bedacht.
Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Ja21; dat klimaat verandert wel. Laten we dan zorgen dat we daarmee overweg kunnen in plaats van proberen om het te stoppen.
Natuurlijk mogen er heel veel dingen een stuk milieu en diervriendelijker. Maar het klimaatakkoord is veel te extreem. Als we een fractie van de kosten in de industrie in bijv India investeren geeft dat een heel veel groter effect.
[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 17-03-2021 07:51 ]
In de jaren '80 en de jaren '90 werd al door vele wetenschappers (van o.a. Shell) voorspelt dat de eerste helft van deze eeuw klimaatverandering op een belangrijk kantelpunt zou staan. Ik pak bewust even bronnen over Shell, omdat dat zo lekker ironisch is.frickY schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:46:
Het ligt ook erg aan je definitie van "actie nodig".
Wil je elk grassoort behouden, of accepteer je dat soorten komen en gaan.
Ik hoorde Klaver gister zeggen dat we nog maar 9 jaar de tijd hebben. Die grens hebben mensen ook maar zelf bedacht.
In 1989 werd Shell lid van de Global Climate Coalition, een Amerikaanse groep die als doel had om twijfel te zaaien over de ernst van klimaatverandering.
Shell bleef bijna tien jaar lid van die groep,
die alle mogelijke middelen inzette om twijfel te verspreiden: met reclames, advertorials in nationale kranten, speciale memo’s voor journalisten en door te lobbyen bij Congresleden.
Hier de passage uit 1998 met Shells rake toekomstvoorspelling.
Het scenario van twintig jaar terug voorspelt zelfs dat na een serie ‘gewelddadige stormen’ in 2010 ‘een coalitie van non-gouvernementele organisaties een gezamenlijke rechtszaak begint tegen de Amerikaanse overheid en de olie- en gasindustrie’ omdat ‘zij negeren wat wetenschappers (inclusief hun eigen) al jaren zeggen: dat er iets gedaan moet worden’.
https://decorrespondent.n...dering/613092667-fad068b1‘Shell begreep de wetenschap heel vroeg, en eerder dan veel andere oliebedrijven’, zegt Burke. ‘De bevindingen uit 1988 waren volledig consistent met wat het IPCC later zou schrijven. Maar het lijkt erop alsof Shell niet wist wat het met die kennis aan moest.’
En al in de jaren '70 werd er aan een klimaatverdrag gewerkt, omdat men toen al de noodzaak zag.
https://www.oneworld.nl/l...kkoord-tot-alles-misging/[...] wie denkt dat wetenschappers pas de laatste jaren overeenstemming beginnen te bereiken over de ernst en gevolgen van het klimaatprobleem, heeft het mis. In zijn boek reconstrueert Rich hoe internationale wetenschappers, politici en journalisten al in de jaren ’70 van de vorige eeuw tot de constatering kwamen dat we met fossiele brandstoffen ‘de condities die noodzakelijk zijn voor ons eigen voortbestaan vernietigen’. De technische oplossingen waren helder en binnen bereik, en op links en rechts was er bereidheid om in actie te komen.
Dat we zelf die grens van 2030 hebben bedacht is waar, maar dat komt omdat er nog steeds niet grondig genoeg iets tegen klimaatverandering wordt gedaan. Als jij al 30 jaar met een lekkend dak zit die je steeds maar met pleisters plakt, dan komt er een moment dat ook een dakdekker gaat zeggen, nog pak weg 10 jaar of 10 pleisters en dan moet toch echt je hele dakbedekking vernieuwd. Of dat dan zo letterlijk uit gaat komen is natuurlijk niet te zeggen, dat er al jaren en jaren te weinig is gedaan is het eigenlijke probleem. Ga je de gok nemen?
En met het klimaat en de aarde is het lastig gokken. Als de dokter tegen me zegt dat ik binnen nu en 3 jaar een operatie zou moeten ondergaan, omdat ik anders mijn lichaam onomkeerbaar beschadig dan zijn dat niet echt dingen waarmee ik gok. Net zo min als met de aarde. Ik heb voldoende vertrouwen in de wetenschap dat serieus te nemen.
- bindend referendum: daar ben ik best wel voor, ware het niet dat er dan altijd mensen stemmen op JA of NEE omdat ze denken: die ziet er wel leuk uit, ipv een onderbouwde mening waarom we iets wel (of niet) moeten aannemen. Zo een bindend referdum invoeren gaat gepaard met Brexit taferelen ben ik bang, waar niet iedereen de consequentie van de keuze doorheeft. Ik zou toch graag een drempel / kennisniveau oid erbij willen hebben zodat je weet wat de consequentie van de keuze is.
- Uit het klimaatakkoord. Ik ben het eens met zijn programma dat India/China de grootste vervuilers zijn. Zij moeten in dit akkoord zitten en commiteren, en niet de EU alle lasten (+ kosten dragen) terwijl we slechts een druppeltje bijdragen aan het wereldwijde probleem. Aan de andere kant: je moet ergens beginnen en als iedereen er zo in zit verandert er natuurlijk ook niets.. Dat voelt meer als weglopen dan oplossen. Ik vind het wel belangrijk dat we voortgang houden maar wel in redelijkheid van de kosten.
- Kernergie: ik snap zijn punten goed en vind dat we de ontwikkeling niet op voorhand moeten afwimpelen onder het mom van "kernenergie". Maar ik vind het toch wel een punt waar ik nog niet helemaal achter sta, gevoelsmatig. Dat neemt niet weg dat ik hard Nee zeg, maar een harde Ja is het ook niet. Ik denk dat we best wat mogelijkheden hebben en of kernenergie dan de oplossing is weet ik ook niet eerlijik gezegd..
De rest van de standpunten ben ik het wel mee eens dus ik denk dat mijn stem hier heen gaat deze keer, als alternatief voor VVD. Persoonlijk ben ik van mening dat zijn tijd erop zit en het is goed dat er af en toe een nieuwe wind waait in de kamer
En toch he...hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:44:
@WhatsappHack
De eerste kamer is er om de wetten van de tweede kamer te toetsen aan andere wetten en de grondwet.
Niet om wetten door te drukken dmv partijpolitiek.

Godfather Bodybuilding topic reeks
Bijv de eerste spoedwet voor de avondklok die door de rechter werd geschrapt had nooit door de Eerste Kamer moeten kunnen komen.
Mee eens, en meteen alle bijbaantjes stoppen.frickY schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:22:
Het gedrag van de Eerste Kamer mag inderdaad best eens onder een vergrootglas, want daar wordt regelmatig politiek bedreven waar dat expliciet niet is toegestaan.
Niet mee eens. Een hogere rechter heeft namelijk alsnog wel de wet als rechtmatig beoordeeld.Bijv de eerste spoedwet voor de avondklok die door de rechter werd geschrapt had nooit door de Eerste Kamer moeten kunnen komen.
Dus ook een eerste kamer kan daarover wel discussie geweest zijn maar goedkeuren was dus niet zomaar fout of politiek.
Het grappige is dat dit vooral tijdens Rutte 1 begonnen is, dat was de manier waarop de linkse oppositie de gedoogconstructie de voet dwars wou zetten (de PVV had toen nog bijna geen zetels in de Senaat).frickY schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:22:
Het gedrag van de Eerste Kamer mag inderdaad best eens onder een vergrootglas, want daar wordt regelmatig politiek bedreven waar dat expliciet niet is toegestaan.
Han Noten heeft daar in 2012 al voor gewaarschuwd:
PvdA-senator Han Noten stopt met zijn werk voor de senaat. Dat zei hij gisteravond in Nieuwsuur. Na ruim negen jaar vindt hij het tijd om "andere dingen" te gaan doen, maar dat de rol van de Eerste Kamer in de loop der tijd is veranderd, stoort hem ook. Sinds de vorige (indirecte) verkiezingen voor de Eerste Kamer hebben de kabinetten geen meerderheid meer in de senaat."Het is steeds politieker geworden." Dat is volgens Noten niet goed omdat de Senaat zo het werk van de Tweede Kamer overdoet. Dat leidt er volgens de opstappende PvdA-senator toe dat de doorzettingsmacht van de regering minder wordt.
Een eerste kamerlid beurt ca 32k bruto per jaar, me dunkt dat de meeste senatoren nog bijbaantjes hebben. Het is in basis ook geen fulltime baan.Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:43:
[...]
Mee eens, en meteen alle bijbaantjes stoppen.
[...]
Niet mee eens. Een hogere rechter heeft namelijk alsnog wel de wet als rechtmatig beoordeeld.
Dus ook een eerste kamer kan daarover wel discussie geweest zijn maar goedkeuren was dus niet zomaar fout of politiek.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!
Er is al in het Volt topic aangegeven dat de Nee Nee sticker niet voor politieke uitingen opgaat.Ardana schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:03:
Geen idee of hier mensen van Ja21 zitten, maar alleen al dat ze 'n "nee-nee" sticker op de brievenbus niet eens kunnen respecteren of lezen, maakt al dat ze voor mij 100% afgedaan hebben. Rot op met je oud papier en afval. Daarmee verlies je voor mij gewoon iedere geloofwaardigheid of respect.
Dat snap ik. Maar dat ze gemiddeld 10 goedbetaalde baantjes in raad van commissarissen zitten van toevallig bedrijven die ook nog eens vallen onder hun specialisatie gebied van de partij is ook niet goed.Señor Sjon schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:36:
[...]
Een eerste kamerlid beurt ca 32k bruto per jaar, me dunkt dat de meeste senatoren nog bijbaantjes hebben. Het is in basis ook geen fulltime baan.
Dus maak het maar een fulltime baan. Maar inhoudelijke controle en toetsing aan de grondwet. Meer onafhankelijkheid.
Maakt het niet netjes, zijn al andere partijen ook afgevallen voor mij door dat soort dingen.CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:06:
[...]
Er is al in het Volt topic aangegeven dat de Nee Nee sticker niet voor politieke uitingen opgaat.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Bij JA21 zou dat ene blaadje bij mij inderdaad de druppel zijnTouchdomex schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:07:
[...]
Maakt het niet netjes, zijn al andere partijen ook afgevallen voor mij door dat soort dingen.
Én geen windmolens willen en papierverspilling, het moet niet gekker worden
Really??? Dus zodra ik iets bestempel als politieke uiting mag ik de nee/nee-sticker negeren? Wat 'n loophole! Is daar een bron van?CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:06:
[...]
Er is al in het Volt topic aangegeven dat de Nee Nee sticker niet voor politieke uitingen opgaat.
https://www.neesticker.co...icker/brievenbus-sticker/Ardana schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Really??? Dus zodra ik iets bestempel als politieke uiting mag ik de nee/nee-sticker negeren? Wat 'n loophole! Is daar een bron van?
Folders van niet commerciële organisaties of vrijwilligersorganisaties vallen niet onder reclamefolders. Als er in de folder geen aanbiedingen staan, is er geen sprake van reclame. Dit is bijvoorbeeld het geval bij het verspreiden van informatie, of bij folders of flyers van politieke partijen met daarop informatie. In dat geval gaat het om voorlichting. Die folders mogen wel in uw brievenbus.
Omdat een of andere persoon een flyer van JA21 in je brievenbus heeft gedaan heeft de hele partij voor je afgedaan ? Lekker onderbouwd man, als je je mening daar van laat afhangen weet ik dat jou niet serieus hoef te nemen, dat is dan ook wel weer makkelijk.Ardana schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:03:
Geen idee of hier mensen van Ja21 zitten, maar alleen al dat ze 'n "nee-nee" sticker op de brievenbus niet eens kunnen respecteren of lezen, maakt al dat ze voor mij 100% afgedaan hebben. Rot op met je oud papier en afval. Daarmee verlies je voor mij gewoon iedere geloofwaardigheid of respect.
Waarom reageer je eigenlijk met zo'n dooddoener en gelijk er bij waarom reageer ik er eigenlijk op, ik zou beter moeten weten ...
[ Voor 9% gewijzigd door TTLCrazy op 17-03-2021 12:17 ]
Misschien heb ik teveel vertrouwen in mensen, maar als iemand dat doet, ga ik er van uit dat deze dat niet doet zonder goedkeuring van de partij waarvoor ze dat doen. Nu zit ik fout bij de aanname dat dat kennelijk toch mag ondanks een nee/nee-sticker, maar als ze dat soort gedrag voorstaan, word ik daar idd niet blij van. Nu was dit niet de reden dat ik niet voor Ja21 zal kiezen, maar het bevestigd het wel imo.TTLCrazy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:15:
[...]
Omdat een of andere persoon een flyer van JA21 in je brievenbus heeft gedaan heeft de hele partij voor je afgedaan ? Lekker onderbouwd man, als je je mening daar van laat afhangen weet ik dat jou niet serieus hoef te nemen, dat is dan ook wel weer makkelijk.
Waarom reageer je eigenlijk met zo'n dooddoener en gelijk er bij waarom reageer ik er eigenlijk op, ik zou beter moeten weten ...
Volgens mij blijft er dan weinig te stemmen overArdana schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:19:
[...]
Misschien heb ik teveel vertrouwen in mensen, maar als iemand dat doet, ga ik er van uit dat deze dat niet doet zonder goedkeuring van de partij waarvoor ze dat doen. Nu zit ik fout bij de aanname dat dat kennelijk toch mag ondanks een nee/nee-sticker, maar als ze dat soort gedrag voorstaan, word ik daar idd niet blij van. Nu was dit niet de reden dat ik niet voor Ja21 zal kiezen, maar het bevestigd het wel imo.
Ardana schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:03:
Verder geen flyers binnen gehad dan? hier hebben we geadresseerde post gehad van Groen Links, flyer van Volt en wat andere flyers van partijen.
Untappd: Louwke80
Altijd VVD gestemd en de laatste keer PVV, maar ik heb Eerdmans hoog zitten (qua niveau en discussie vermogen) plus ik zou heel graag weer eens een goede beschaafde rechtse partij willen zien.
Zeg maar de oude VVD
FUMES et CARNES
Maar andere partijen ben ik óf beu óf hebben 1 of meerdere standpunten die ik gewoon niét met mijn visie kan matchen.
Regelmatig is dat op immigratie, ik ben van mening dat we tijdelijk véél strenger moeten zijn op immigratie, méér investeren in integratie en pas als e.e.a. beter in balans en op de rit is weer kijken of we weer meer immigratie aan kunnen (of zelfs nodig hebben).
Daarnaast m.b.t. klimaat zou ik graag zien dat we wat minder focussen op de komende 10 jaar en meer op de langere termijn. En ook meer wereldwijd i.p.v. lokaal. Geld er aan uitgeven prima, maar hoeveel dat in de komende 10 jaar is en waaraan, nee daar kan ik me nog niet in vinden.
En inderdaad ook hoe Eerdmans communiceert/overkomt kan ik wel waarderen. Niet teveel poespas en politiek gelul, redelijk straight to the point.
Beeromaniac
Maar hoe kan je dat rijmen met nanninga? Die heeft mij net even teveel nazi/joden vergassen grappen gemaaktIusedto schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:29:
Ik zeg vandaag volmondig ja tegen JA21![]()
Altijd VVD gestemd en de laatste keer PVV, maar ik heb Eerdmans hoog zitten (qua niveau en discussie vermogen) plus ik zou heel graag weer eens een goede beschaafde rechtse partij willen zien.
Zeg maar de oude VVD
Hop en daar gaan we weer, als een semi-rechtse partij maar een beetje populair word komen de geruchten weer van nazi's en joden grappen. Heb je hier ook een bron van ?418O2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:51:
[...]
Maar hoe kan je dat rijmen met nanninga? Die heeft mij net even teveel nazi/joden vergassen grappen gemaakt
Ik heb helemaal niks met die vrouw, maar dit is wat ze er zelf over zegt:
https://niw.nl/ik-ben-het-probleem-niet/“Alles wat ik gezegd, geschreven en getwitterd heb kun je grof vinden, maar het is onzin dat het anti-Joods zou zijn,” zegt Nanninga in een interview met het NIW. “Ik nam alles en iedereen op de hak. Ook groepen waar ik zelf toe behoor: vrouwen, blanke mensen, dikke mensen. Het is wat anders als je je steeds maar op één groep, bijvoorbeeld de Joden, richt.” De beschuldiging dat haar tweets antisemitisch zijn en dat zij een Jodenhater is, vindt Nanninga onbegrijpelijk. “Ik bediende mij gewoon van heel harde humor, maar die was zeker niet specifiek tegen Joden gericht. Het is zoals Ricky Gervais zegt: als je een grap maakt over iets dat verschrikkelijk is, zoals de Holocaust, wil dat niet zeggen dat je dat verschrikkelijke leuk vindt of goedkeurt.”
Aanvullend, het hele artikel gaat namelijk over veel van hierboven geplaatste tweets:
Ook over de tweet uit mei 2015 waarin zij over Hitlers Mein Kampf zegt ‘Je leest zes bladzijden en je hebt meteen zin Joden te vergassen’, is Nanninga kort: “Dat zijn niet mijn woorden maar een citaat van komiek Hans Teeuwen over het verbod op de verkoop van dat boek. Waar ik overigens tegen ben.”
[ Voor 10% gewijzigd door CurlyMo op 17-03-2021 17:25 ]
Ja goed verhaal. Ik zou hier dus mijn stem niet aan willen geven.CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:21:
[...]
Ik heb helemaal niks met die vrouw, maar dit is wat ze er zelf over zegt:
[...]
https://niw.nl/ik-ben-het-probleem-niet/
De meest absurde shit roepen en het dan 'op de hak nemen' noemen en als excuus gebruiken dat je ook dikke vrouwen 'op de hak neemt' gaat voor mij niet vliegen
Ik ook niet, maar dat is natuurlijk ieder persoonlijk.418O2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:26:
[...]
Ja goed verhaal. Ik zou hier dus mijn stem niet aan willen geven.
De meest absurde shit roepen en het dan 'op de hak nemen' noemen en als excuus gebruiken dat je ook dikke vrouwen 'op de hak neemt' gaat voor mij niet vliegen
Zo'n Hitler quote, ja is van Teeuwen. Maar ik zet er wel MWHAHAHAHA bij...CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:29:
[...]
Ik ook niet, maar dat is natuurlijk ieder persoonlijk.
Weet je, zo lang ik iedereen maar ga beoordelen enkel op wat er op twitter wordt geplaatst...418O2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:30:
[...]
Zo'n Hitler quote, ja is van Teeuwen. Maar ik zet er wel MWHAHAHAHA bij...
De hele reden dat ik enkel op Tweakers zit als social media
Het is ook wel een beetje makkelijk om compleet zonder context tweets onder elkaar te plakken. Nanninga klinkt net als een complete xenofoob, maar tegelijkertijd heeft ze bijvoorbeeld wel een vluchteling in huis genomen.
@TTLCrazy dit is echt best vaak in het nieuws geweest en besproken hier meen ik.
@CurlyMo van mij ga je dat soort uitspraken niet vinden hoor. Een keer een grapje is 1 ding. Met regelmaat dit soort grappen gaat best ver. Ook al meent ze het niet (en daar gaan we van uit) dan nog is het gewoon onbeschoft.
[ Voor 31% gewijzigd door Philip Ross op 17-03-2021 17:47 ]
Klopt, ik zou het zelf ook niet zo doen en het is wel heel erg provocatief. In zijn algemeenheid: wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Dit zijn wel tweets van jaren geleden en als raadslid heeft ze prima werk verricht verder.Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:46:
@Soccer98 het werd haar oom niet nagedragen hier. Het was slechts ter illustratie dat ze niet echt netjes is. Op die manier provoceren is gewoon niet netjes.
@TTLCrazy dit is echt best vaak in het nieuws geweest en besproken hier meen ik.
@CurlyMo van mij ga je dat soort uitspraken niet vinden hoor. Een keer een grapje is 1 ding. Met regelmaat dit soort grappen gaat best ver. Ook al meent ze het niet (en daar gaan we van uit) dan nog is het gewoon onbeschoft.
Dat zal. ik vind dit onbehoorlijke en totaal niet grappige uitlatingen.Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:46:
Ik kan ze overigens niet (meer) vinden op haar twitter account, ze zal ze ongetwijfeld hebben verwijderd.
In die context wordt het wat minder erg maar dan nog zijn het dingen die ik zelf nooit zou tweeten geloof ik.Nanninga publiceerde de zes tweets tussen december 2009 en oktober 2016. In deze periode werkte zij als journalist bij ‘shockblog’ GeenStijl, berucht om harde satire, en bij opiniesites Jalta en The Post Online. Nanninga maakte vooral bij GeenStijl naam als keihard satiricus, met name als het gaat om de vrijheid van meningsuiting. De term ‘dobberneger’ (voor migranten die met boten via de Middellandse Zee Europa proberen te bereiken) komt van haar, net als de tweet ‘wat zijn jullie stil, is er iemand dood of zo?’ op 4 mei.
edit: ik heb net even dat hele stuk gelezen voor de context en dan valt het allemaal best te verklaren. Dat het nu niet slim overkomt, tja, dat is nou eenmaal de pest als je politicus bent. Maar ik vind de uitspraken wel verdedigbaar nu.
[ Voor 73% gewijzigd door TTLCrazy op 17-03-2021 17:55 ]
Nou, dat is wel heel sterk. Niemand is perfect, maar dat betekent niet dat je geen commentaar meer mag hebben. Je zal mij niet snel dit soort uitspraken horen doen.Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:49:
[...]
Klopt, ik zou het zelf ook niet zo doen en het is wel heel erg provocatief. In zijn algemeenheid: wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Dit zijn wel tweets van jaren geleden en als raadslid heeft ze prima werk verricht verder.
En dat het jaren geleden is. Misschien is ze slimmer geworden en doet ze ze niet meer publiekelijk? Ze is jaren bij FvD gebleven en pas toen het allemaal naar buiten kwam nam ze afstand. Terwijl er van Baudet al jaren bekend was wat voor gedachten hij er op na hielt.
[ Voor 82% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 20:55 ]
Ja, ik bedoelde het in haar algemeen, niet naar jou gericht. Wellicht verkeerde uitdrukking gebruikt, maar iedereen heeft wel domme dingen gedaan. Ik vind de uitleg die Nanninga geeft in het artikel hierboven wel plausibel. Ik zie vooral satire, maar wel van een erg zwartgallig niveau. Ze was ook bij GeenStijl in de tijd dat het nog 100 keer harder was dan nu.Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:53:
[...]
Nou, dat is wel heel sterk. Niemand is perfect, maar dat betekent niet dat je geen commentaar meer mag hebben. Je zal mij niet snel dit soort uitspraken horen doen.
En dat het jaren geleden is. Misschien is ze slimmer geworden en doet ze ze niet meer publiekelijk? Ze is jaren bij FvD gebleven en pas toen het allemaal naar buiten kwam nam ze afstand. Terwijl er van Baudet al jaren bekend was wat voor gedachten hij er op na hielt.
[ Voor 80% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 20:56 ]
Weg
Mijn stem hebben ze; op dat er maar weer snel een stevige echt rechtse partij mag komen. Is het niet nu dan wel TK2025. VVD is mij te ver naar links geschoven.
Natuurlijk. Ik geloof de verklaring ook wel. Maar dat maakt haar niet ineens netjes. Ze was gewoon ronduit onbeschoft toen, en de tijd die ze bij FvD is gebleven geeft weinig hoop op verbetering.Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:55:
[...]
Ja, ik bedoelde het in haar algemeen, niet naar jou gericht. Wellicht verkeerde uitdrukking gebruikt, maar iedereen heeft wel domme dingen gedaan. Ik vind de uitleg die Nanninga geeft in het artikel hierboven wel plausibel. Ik zie vooral satire, maar wel van een erg zwartgallig niveau. Ze was ook bij GeenStijl in de tijd dat het nog 100 keer harder was dan nu.
Prima als.je dat geen probleem vind overigens, dat moeten mensen zelf weten.
Maar we kwamen op dit onderwerp omdat iemand JA21 als een nette partij omschreef. En daar kwam gezien de positie van haar wel een terechte reactie op.
Overigens snap ik die roep om echt rechts niet. De VVD is al jarenlang flink naar rechts geschoven. Nu voor het eerst doen ze weer een klein stapje terug naar het midden en roep ineens half Nederland dat de VVD erg links is.
VVD roept overigens wel rechts te zijn maar is in de praktijk nogal meegaand met links. Ook omdat ze de PVV (wat overigens praktisch een linkse partij is) en FvD uitsluiten maken ze het onmogelijk om over rechts te regeren. Stem op VVD is in mijn ogen dus helaas een stem op links.
Het hele beleid al 10 jaar is rechts.
De enige manier waarop je VVD als links kan zien is als je zelf extreem rechts (economisch gezien) bent of libertarisch.
Een stem op VVD is gewoon een stem op een rechtse premier in een rechts kabinet.
De plannen van FvD en JA21 zijn zonder enige economische onderbouwing tot nu toe.
En FvD en PVV worden uitgesloten vanwege hun racisme. Niet omdat ze te rechts zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Philip Ross op 17-03-2021 18:26 ]
Zojuist op joost gestemd. Hopelijk komt er nu eindelijk een goede stabiele partij op rechts.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Van mij dus ook niet, maar dit is niet het enige gal dat op twitter beland.Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:46:
Ik heb overigens toch liever dat iemand met deze zwartgallige harde humor dit gewoon openlijk uit, dan bijv. een Baudet, die ik echt als een wolf in schaapskleren beschouw. Of Schild & Vrienden in België. In het openbaar de lieve vrede spelen, maar in privé groepen de meest grove dingen uitwisselen.
Mee eens. Maar vervolgens jaren met Baudet samen blijven werken (en ze wist echt wel hoe hij was) pleit gewoon niet voor je als netjes zijnde.CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:29:
[...]
Van mij dus ook niet, maar dit is niet het enige gal dat op twitter beland.
Ik heb overigens toch liever dat iemand met deze zwartgallige harde humor dit gewoon openlijk uit, dan bijv. een Baudet, die ik echt als een wolf in schaapskleren beschouw. Of Schild & Vrienden in België. In het openbaar de lieve vrede spelen, maar in privé groepen de meest grove dingen uitwisselen.
Als je van mening bent dat het huidige kabinet een midden kabinet is ben je echt heel erg rechts.epic_gram schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:27:
Het jarenlang uitsluiten van rechts betekend dat je vvd stem in een centrum kabinet uitvalt. Als rechtse vvd-er moet je dus ja21 stemmen.
Zojuist op joost gestemd. Hopelijk komt er nu eindelijk een goede stabiele partij op rechts.
Ik kan me best voorstellen dat de ware van iemand pas echt zichtbaar wordt in crises. Je ziet het nu uitvergroot bij Baudet, maar ook bij de Rutte (alles afschuiven), De Jonge (veel beloven). Ook internationaal zie je dat nu in de crisis bij veel politici.Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:31:
[...]
Mee eens. Maar vervolgens jaren met Baudet samen blijven werken (en ze wist echt wel hoe hij was) pleit gewoon niet voor je als netjes zijnde.
Dat kan zo zijn. Maar toen FvD voor het eerst mee deed en mensen waarschuwden dat Baudet een racist was/er wat onfrisse ideeen op na hielt werden die massaal uitgefloten en beschuldigd van demoniseren.CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:41:
[...]
Ik kan me best voorstellen dat de ware van iemand pas echt zichtbaar wordt in crises. Je ziet het nu uitvergroot bij Baudet, maar ook bij de Rutte (alles afschuiven), De Jonge (veel beloven). Ook internationaal zie je dat nu in de crisis bij veel politici.
Terwijl ook toen al voor iedereen die iets verder keek alle tekenen er waren. Dan kan het haast niet dat dat iemand die hem persoonlijk kent en profession mee samen heeft gewerkt dat jarenlang niet door heeft.
Dan denk ik eerder dat ze het gewoon niet wilde zien en daarmee (onbewust) zaken ander geinterpreteerd heeft danwel heeft goedgepraat voor zichzelf.
[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 20:57 ]
Zo werkt jammer genoeg de psychologie van de mens nu eenmaal veel te vaak.Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:44:
[...]
Dan denk ik eerder dat ze het gewoon niet wilde zien en daarmee (onbewust) zaken ander geinterpreteerd heeft danwel heeft goedgepraat voor zichzelf.
[ Voor 20% gewijzigd door CurlyMo op 17-03-2021 21:32 ]
Eerdmans komt op mij over als een rustig en serieus persoon. Ik hoop dat hij eindelijk eens voor lange tijd bij een partij kan zitten. Het uiteenvallen van de LPF destijds heeft hem een beetje een politiek zwerver gemaakt door de jaren heen. Nu kan hij zijn eigen geluid laten klinken in de kamer. 3 of 4 zetels is een beter begin dan FvD 4 jaar geleden!
Ook weer typisch wat ik net hoorde en zag bij Goedemorgen Nederland toen ze Smolders van FvD belden. Alleen maar zuur geklaag over de media en zelfs bedelen om een felicitatie bij de presentatrice. Ze kunnen zich beter Partij van de Boze Mensen gaan noemen. Hun achterban is namelijk ook vrijwel altijd boos.