Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:05
Prijzen van tweedehands videokaarten zijn enorm gestegen.
Heb ik iets gemist? Weet iemand daar de reden van?

Een tweedehands RX470 voor 210 euro
V&A aangeboden: XFX Radeon RX 470 RS 4GB with Hard Swap Triple X

Een tweedehands RX480 voor 250 euro
V&A aangeboden: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G

Een RX580 voor 290 euro
V&A aangeboden: Asus Dual series Radeon RX 580 OC edition 8GB GDDR5

etc. etc
8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Denk dat je wat gemist hebt ja.

Er is grote chip schaarste. Veel vraag, weinig aanbod. Dan stijgen de prijzen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56
Kijk eens in de pricewatch wat een nieuwe kost zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Ik dacht dat alleen de nieuwste videokaarten schaars waren.
Maar ik zie nu ook dat de oudere kaarten bijna niet te krijgen zijn

Ik was van plan mijn rx 580 te verkopen voor 100 euro, vandaar dat ik even keek naar andere vraagprijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Behalve de bekende problemen van tegenwoordig is cryptominen is weer populair aan het worden. Alles waar een beetje mee gemined kan worden wordt voor hoge prijzen opgekocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:23
Ik probeer sinds een week een GTX 1070 8gb 2e hands te kopen (ter vervanging van mijn GTX 970 waar ik tegen de limiet van 4gb VRAM aanloop). Een 1070 is blijkbaar momenteel nog zo'n 300 euro waard.

De markt voor videokaarten is momenteel totaal verziekt. En dat trekt ook weer oplichters en grappenmakers aan.

Zo ben ik vandaag naar een adres gestuurd, maar dat bleek een willekeurig gezin te zijn waar ik al de 4e was die deze week langs kwam voor een niet bestaande GTX 1070. Had geen geld overgemaakt en zou de kaart, na werkend aanschouwd te hebben, contant afrekenen. Dus voor het geld doen ze het niet; schiet mij maar lek wat hier het doel achter is...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:58
Misschien het moment om mijn back-up kaart de r9 270x te verkopen, levert misschien meer op dan de aankoop 5 jaar geleden 😋

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• revengeyo
737freak schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:43:
Ik probeer sinds een week een GTX 1070 8gb 2e hands te kopen (ter vervanging van mijn GTX 970 waar ik tegen de limiet van 4gb VRAM aanloop). Een 1070 is blijkbaar momenteel nog zo'n 300 euro waard.

De markt voor videokaarten is momenteel totaal verziekt. En dat trekt ook weer oplichters en grappenmakers aan.

Zo ben ik vandaag naar een adres gestuurd, maar dat bleek een willekeurig gezin te zijn waar ik al de 4e was die deze week langs kwam voor een niet bestaande GTX 1070. Had geen geld overgemaakt en zou de kaart, na werkend aanschouwd te hebben, contant afrekenen. Dus voor het geld doen ze het niet; schiet mij maar lek wat hier het doel achter is...
Oplichting.
Misschien denken ze dat je bluft door het adres te vragen, en dat je het daarna mogelijk toch laat versturen.
Omdat de afstand te groot is oid

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:05
Iedereen probeert zijn oude meuk zo duur mogelijk te verkopen omdat alle nieuwe kaarten zo ontzettend duur zijn.

GPU markt is gewoon bloated to the max, alleen een zware crypto crash kan de simpele gamer misschien nog redden. Gewoon niet meedoen aan deze heksenjacht.

misschien wordt het eens tijd om minen te blokkeren op consumenten GPU's

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:58
InfinityG35 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:27:
Iedereen probeert zijn oude meuk zo duur mogelijk te verkopen omdat alle nieuwe kaarten zo ontzettend duur zijn.

GPU markt is gewoon bloated to the max, alleen een zware crypto crash kan de simpele gamer misschien nog redden. Gewoon niet meedoen aan deze heksenjacht.

misschien wordt het eens tijd om minen te blokkeren op consumenten GPU's
Nvidia en AMD verdienen hier dik aan, zou niet weten waarom ze dat zouden doen.

Vorige keer ook toen bitcoin omhoog schoot, waren de kaarten niet aan te slepen. Wachten tot bitcoin in zakt en dan pas weer een GPU kopen...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is op dit moment gewoon belachelijk wat er op deze markt gebeurd. Gelukkig zijn er steeds meer webwinkels die een één kaart per persoon policy hanteren. De miners of 'handelaren' hoeven dan ook niet meer bij de reguliere webwinkels aan te kloppen.

Zelf heb ik een paar weken geleden zelf ook een Sapphire Pulse 5600 XT verkocht op v&a, wat eigenlijk ook best een bijzondere verkoop was. Eind vorig jaar was mijn Vega56 gestorven, deze terug gestuurd naar de leverancier, maar ik wilde niet wachten op herstel/vervanging, dus had zelf voor ~400 euro een nieuwe Sapphire Nitro 5700 XT gekocht.

De webwinkel bood mij uiteindelijk 220 euro voor de Vega56 of de genoemde Sapphire Pulse 5600XT. Ik heb daar nog een poosje over getwijfeld. Uiteindelijk heb ik voor de kaart gekozen. Ik dacht deze kan ik voor een paar tientjes meer verkopen, daar gok ik op.

Dus de kaart voor 250 euro op V&A gezet, wel wetende dat dezelfde kaart nieuw inmiddels tussen de 350 en 400 moest kosten, waar deze een paar weken daarvoor nog rond de 300 euro koste. Ik wil dus geen misbruik maken van de situatie, dus voor 250 euro.

Binnen een kwartier had ik al zeker 10 reacties... de uiteindelijk koper schijnt erg getwijfeld te hebben en uiteindelijk op mijn reviews in v&a de kaart gekocht te hebben. Hij twijfelde, omdat naar blijkt ik een te lage vraagprijs had gezet, hij dacht te maken te hebben met een oplichter. Uiteindelijk heeft hij zelf nog wat meer geboden voor de kaart. Andere reacties die ik gehad heb gaven aan dat een vraagprijs van 350 euro ook prima was geweest.

Zoals gezegd, de markt is op dit gebied gewoon erg verziekt door te korten en in mijn ogen onzinnig gebruik (mining) van dergelijke kaarten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met de techniek te maken en alles met koop.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
_Dune_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:52:
Het is op dit moment gewoon belachelijk wat er op deze markt gebeurd. Gelukkig zijn er steeds meer webwinkels die een één kaart per persoon policy hanteren. De miners of 'handelaren' hoeven dan ook niet meer bij de reguliere webwinkels aan te kloppen.
Als je ervan uit gaat dat die handelaren allemaal even eerlijk zijn zou dat wel helpen. Helaas zijn er teveel manieren om om zo'n policy heen te werken, je kunt meerdere accounts aanmaken en vanaf elk account een kaart bestellen. Of je vraagt familie of vrienden om je hiermee te helpen.

Hetzelfde probleem zie je bij concertkaartjes, daar is het al gebruikelijker om een limiet te stellen op het aantal kaartjes wat iemand kan kopen. Alleen is daar dus heel makkelijk omheen te werken, waardoor jij niet aan een kaartje kan komen voor de normale prijs van 50 euro, maar die handelaren hebben er genoeg en verkopen ze voor honderden euro. Voordat er internet was zag je die handelaar ook met aanhang in de rij staan, via internet is het alleen maar nog makkelijker om in je eentje je voor te doen als meerdere individuele kopers.

Een echte oplossing is er denk ik niet, behalve misschien door ineens veel GPU's op de markt te dumpen waardoor de prijzen instorten. En dat zal niet gebeuren want dat drukt alleen maar de winst van NVidia en AMD.
Hij twijfelde, omdat naar blijkt ik een te lage vraagprijs had gezet, hij dacht te maken te hebben met een oplichter.
Dat had ik een paar jaar geleden met een 15 jaar oude koelkast, die was echt niet veel meer waard maar met een realistische vraagprijs kreeg ik geen reacties. Pas na flink verhogen was ik die binnen mum van tijd kwijt, voor die vraagprijs zelfs. Dus we kunnen misschien wel concluderen dat mensen liever de hoofdprijs willen betalen dan voor een aanbieding gaan 8)7 En dan is het ook niet vreemd meer dat de prijzen van videokaarten zo idioot hoog liggen, ze raken ze toch wel kwijt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• revengeyo
Het kan nog gekker
410 euro voor een RX580 8)7
https://www.marktplaats.n...taat.html?previousPage=lr

[ Voor 4% gewijzigd door revengeyo op 11-02-2021 21:29 ]

Anoniem: 454358

Haha, ik had een paar dagen hetzelfde, wtf, rx 480 verkopen voor 200 euro en meer? Ik heb er vorig jaar een gekocht voor 100 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-06 09:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 11:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 454358 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:59:
Haha, ik had een paar dagen hetzelfde, wtf, rx 480 verkopen voor 200 euro en meer? Ik heb er vorig jaar een gekocht voor 100 😅
ik heb de mijne verkocht voor 90E een half jaar geleden :x

ik Was begin vorig jaar aan het twijfelen of ik het nog zou wachten op de 3000 reeks van nvidia, of een 5700xt kopen. toch zeer blij dat ik voor het laatste ben gegaan

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik heb nog een originele Monster 3D, met doorluskabel. Met de juiste 3DFX patch zien games er dan super mooi uit. Wat zou die nog waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:24

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Kan me die zwart wit getegelde ruimte in de originele Wolfenstein nog goed herinneren, dat was indd een goeie patch! ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Erapaz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 05:37:
Ik heb nog een originele Monster 3D, met doorluskabel. Met de juiste 3DFX patch zien games er dan super mooi uit. Wat zou die nog waard zijn?
Verdiep je hier even in, zeker niet weggooien. ?Ik kwam er zelf recentelijk achter dat er een redelijke vraag is naar retro hardware. Ook hier op v&a word dergelijke hardware voor nog redelijke prijzen van eigenaar gewisseld. In dit geval wel op basis van een gezonde vraag en aanbod kwa prijzen. Niet zoals nu met current-gen GPU's. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
_Dune_ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:51:
[...]

Verdiep je hier even in, zeker niet weggooien. ?Ik kwam er zelf recentelijk achter dat er een redelijke vraag is naar retro hardware. Ook hier op v&a word dergelijke hardware voor nog redelijke prijzen van eigenaar gewisseld. In dit geval wel op basis van een gezonde vraag en aanbod kwa prijzen. Niet zoals nu met current-gen GPU's. :)
Ik ga het in de gaten houden, maar denk dat ik hem hou uit nostalgische overwegingen. Vanaf begin jaren 90 veel met computers bouwen bezig geweest. De 3dfx chip met de Monster 3D was natuurlijk de eerste echte 3D kaart. Een revolutie voor PC games en in 1 klap boven consoles als de N64 qua graphics.
Toentertijd heerste er ook een schaarste. Ik moest hard sparen om dit kaart te kunnen betalen op 15 jarige leeftijd. OEM versies waren 400 gulden, Boxed (met game) waren 500 gulden. Ik heb op de HCC dagen 450 gulden voor de OEM versie moeten betalen! meer dan 10% boven de retail prijs, terwijl beurzen normaal goedkoper zijn.
Als de ikea open is haal ik een fotolijstje en lijst hem in denk ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:19
ik kwam 3 dagen geleden een rx5700xt tegen, waar die persoon 800 euro (exclusief) voor vroeg. Ik vroeg even of het om hele pc ging of om alleen de kaart, gezien de kaart al jaar oud was (en foto van pc). Bleek niet zo te zijn, op marktplaats gaan ze voor dezelfde bedragen.

tsja, dan weet je dat de prijzen doorgeslagen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb ook altijd een tick met videokaarten gehad, en heb er ook heel wat verzameld altijd, en heb hierdoor een hele berg liggen, ook nog vrij recentere modellen, ik ben hier ooit beland omdat ik meer wilde weten op de 9500 naar ATi 9500pro naar 9700pro bios mod, en er ging een hele wereld voor me open, en het mooie was dat het ook nog eens hele nette en aardige personen waren, met onzettend veel verstand van zaken en ook nog een bereid er alles over te willen delen.

Maar het kriebelt nu toch wel om toch maar aan te gaan bieden, gaat helemaal tegen me eigen principes, ik hield ze vaak maar omdat ik het zonde vond ze voor weinig te verkopen, of doe ondertussen mijn zoontjes pc er mee upgraden. Maar met de voorbeelden die ik zie ben ik nog te bescheiden met de prijzen die ik in gedachte had..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-06 14:19
Zo te lezen heb ik heel veel geluk gehad met een gtx 1080 voor 50 euro van een kennis... leek ons beidde genoeg voor een 4 jaar oude kaart... toch maar effe bellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:21

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

revengeyo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Oplichting.
Misschien denken ze dat je bluft door het adres te vragen, en dat je het daarna mogelijk toch laat versturen.
Omdat de afstand te groot is oid
Precies dit! Kenmerkend is dat de advertentie is aangemaakt bijv. in het zuiden van Nederland, en als je dan vraagt aan de persoon of je het kan ophalen dan krijg je een adres ergens in het noorden van het land. Als je dan vraagt hoe dit zo is, dan weet de oplichter van niets. Dit is een tactiek om op de emotie van een koper int e spelen, het graag willen hebben maar het niet willen/kunnen ophalen i.v.m. grote afstand en toch besluit het geld over te maken.

Ik ben er niet in getuind, maar toen ik doorkreeg dat er schaarste kwam dacht ik wellicht hier en daar wat kaarten op te kopen, maar liep in deze zoektocht ook tegen oplichters aan. Wees dus gewaarschuwd, is de prijs erg goed in vergelijking tot huidige prijzen op de 2de hands/nieuwe markt betaal dan nooit vooraf.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:59
Marchel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Precies dit! Kenmerkend is dat de advertentie is aangemaakt bijv. in het zuiden van Nederland, en als je dan vraagt aan de persoon of je het kan ophalen dan krijg je een adres ergens in het noorden van het land. Als je dan vraagt hoe dit zo is, dan weet de oplichter van niets. Dit is een tactiek om op de emotie van een koper int e spelen, het graag willen hebben maar het niet willen/kunnen ophalen i.v.m. grote afstand en toch besluit het geld over te maken.

Ik ben er niet in getuind, maar toen ik doorkreeg dat er schaarste kwam dacht ik wellicht hier en daar wat kaarten op te kopen, maar liep in deze zoektocht ook tegen oplichters aan. Wees dus gewaarschuwd, is de prijs erg goed in vergelijking tot huidige prijzen op de 2de hands/nieuwe markt betaal dan nooit vooraf.
Probeer i.i.g. altijd op te halen i.p.v. verzenden, zeker met grotere bedragen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo_Manders
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Ben ik even blij dat ik een paar maanden geleden mijn rx580 voor 110 euro heb kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:59
Op Marktplaats zie ik niet alleen dat de vraagprijzen hoog zijn van videokaarten. Maar, ook de bedragen die worden geboden (even voor het gemak ervan uitgaande dat dit serieuze biedingen zijn). Zo zag ik een bod van 400 euro op een GTX 1660 super en 250 een bod van euro op een GTX 1060, 6GB.

Ik heb vorig jaar mijn GTX 1060 6GB nog verkocht voor 150 euro. Maar ja, toen heb ik ook een nieuwe GTX 1660 super voor 230 euro gekocht......alles is relatief.

[ Voor 21% gewijzigd door ruftman op 12-02-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:59
ruftman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:14:
Op Marktplaats zie ik niet alleen dat de vraagprijzen hoog zijn van videokaarten. Maar, ook de bedragen die worden geboden (even voor het gemak ervan uitgaande dat dit serieuze biedingen zijn). Zo zag ik een bod van 400 euro op een GTX 1660 super en 250 een bod van euro op een GTX 1060, 6GB.
Als de wanhoop te groot wordt gaan mensen gekke dingen doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

xyanide schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Probeer i.i.g. altijd op te halen i.p.v. verzenden, zeker met grotere bedragen!
Yep.... ook op Tweakers zijn oplichters actief, vooral met nieuwe AMD en Nvidia kaarten. Ik heb vorige week bij een Tweaker een 6900XT opgehaald, deze persoon was een paar dagen eerder opgelicht via Tweakers met een RTX3080 vooraf betaald nooit wat ontvangen. Dan is scalpen in eens een kostbare hobby :-)

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:49

MsG

Forumzwerver

yodeluxe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:01:
[...]

Dat had ik een paar jaar geleden met een 15 jaar oude koelkast, die was echt niet veel meer waard maar met een realistische vraagprijs kreeg ik geen reacties. Pas na flink verhogen was ik die binnen mum van tijd kwijt, voor die vraagprijs zelfs. Dus we kunnen misschien wel concluderen dat mensen liever de hoofdprijs willen betalen dan voor een aanbieding gaan 8)7 En dan is het ook niet vreemd meer dat de prijzen van videokaarten zo idioot hoog liggen, ze raken ze toch wel kwijt.
Welkom bij prijspsychologie. Zet maar eens een laptop goedkoop in de verkoop. Dan denken mensen "kan niet goed zijn", "vast een oud ding". Gooi er 200 euro op en je krijgt "Hij is best prijzig, dan zal het wel een goed ding zijn".

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

MsG schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:19:
[...]
Welkom bij prijspsychologie. Zet maar eens een laptop goedkoop in de verkoop. Dan denken mensen "kan niet goed zijn", "vast een oud ding". Gooi er 200 euro op en je krijgt "Hij is best prijzig, dan zal het wel een goed ding zijn".
Helemaal waar! Maar het gaat ook wel eens anders. Ik kocht zo laatst 2 HP laptops via V/A voor €200.- i5 2500 series en een i3 6000 series. Voor de rest vrij basic, wel scherp geprijsd. Op Tweakers zagen ze er prima uit en hadden geen mankementen, maar toen ik ze binnenkreeg hadden ze hier en daar schade en afgebroken plastic dat niet was vermeld.

Een kritische review over het niet vermelden van de mankementen werd niet geapprecieerd, alhoewel ik ook de positive aspecten van de trade heb benoemt, het gaat uiteindelijk om eerlijkheid en transparantie/vertrouwen. Als je dat niet respecteert dan mag je dit best voelen/teruglezen in een review als je het mij vraagt, het achteraf op willen lossen is naar mijn idee dan al te laat. Wat deze Tweaker dus liever had gezien i.p.v. een review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Wie past er de voorbeelden op Wikipedia aan? :P
Positieve prijselasticiteit op Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Ik wis dat er krapte was maar het is nu wel heel erg...Ik heb een RX 5700 in mijn desktop zitten die het afgelopen half jaar niet gebruikt is.

In verband met thuiswerken heb ik geen zin om NOG meer tijd op mijn (thuis)werkplek door te brengen.

Het voelt bijna barmhartig om hem voor de nieuwprijs te koop te zetten...Dan heeft er in ieder geval nog iemand plezier van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Same here, en de markt wat kennende worden ze dadelijk weer massaal gedumpt voor prijzen die lager liggen als bv een half jaar terug toen je nog een rx570 voor 60 a 70e kocht, of een 1060 3gb, wat nu x3 is..

Zijn het ook allemaal miners/ handelaren voor hun, die de prijs zo opdrijven, wat het lijkt me juist dat zij ze overal opkopen, en niet de tweakers die nietswetend zijn oude te goedkoop verkoopt en verwacht ook een eerlijke upgrade te kunnen verkrijgen, omdat zijn nieuwe scherm wat meer fps nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:51

NoFearCreations

3DPrint the world!

Blij dat ik paar weken geleden een GTX 1070 voor €200 inc verzenden kunnen kopen hier op T.net.

Benieuwd wat mijn 2GB R9 270 nou nog zou opbrengen. :P

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

NoFearCreations schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:25:
Blij dat ik paar weken geleden een GTX 1070 voor €200 inc verzenden kunnen kopen hier op T.net.

Benieuwd wat mijn 2GB R9 270 nou nog zou opbrengen. :P
Begin met 500 hier op V&A :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jappie1985
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 13:12
Het aardige is dat als je een complete pc koopt met gpu je echt prachtige deals kan vinden. Heb zelf een compleet systeem met prima spul (i7 6700K, Maximus mobo, 16g RGB ram, AIO, HX voeding, m2 ssd, etc etc) incl. een 5700XT gekocht voor 700. Vervolgens de 5700XT los weer verkocht voor 650. Het is wat onconventionele ruilhandel maar kijk goed rond zou ik zeggen want het bied ook kansen op veel moois voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
Wie gaat er nu een 3060TI voor 800euro kopen. Dan wil je wel erg graag gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vroeger kocht je een vga, downloadde je wat benchmarks testte je config ermee, om vooral te zien of alles optimaal stond ingesteld en ging lekker gamen, nu bouwen ze systemen om elkaar de ogen uit te steken, en betalen grof geld voor benchmarks om deze te kunnen runnen en elkaars e-peen te vergelijken, games worden bij hen vaak enkel opgestart om de ingebouwde benchmarks mee te draaien.. Tis net facebook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:18

aap

_Dune_ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:51:
[...]
Mwah, ik heb ook nog zo'n originele Monster 3D. Die heb ik een paar jaar geleden ook eens aangeboden op V&A omdat er gehint werd dat er een retro-markt voor was.

Precies 0 reacties op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

revengeyo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:47:
Ik dacht dat alleen de nieuwste videokaarten schaars waren.
Maar ik zie nu ook dat de oudere kaarten bijna niet te krijgen zijn

Ik was van plan mijn rx 580 te verkopen voor 100 euro, vandaar dat ik even keek naar andere vraagprijzen.
DEAL! O-)
Heb wel een itx case dus moet wel exact weten welke om te kijken of hij er in past :p

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Inderdaad is het gekkenhuis momenteel, ik had er een RX570 opgezet, berichten vliegen je om de oren en het is zo foetsie. Als je inderdaad die prijzen ziet, pff. Nadeel is natuurlijk dat je zelf ook weer wilt upgraden dus maar meedoet aan de prijzenhysterie om zo min mogelijk bij te betalen.

De tip van complete PC's kopen is geen gekke en vice versa werkt het ook; ik had er een desktop op staan die ik niet kwijt kon aan de straatstenen maar waar ik uiteindelijk in onderdelen een stuk sneller vanaf ben. In zijn geheel.

Het puntje prijspsychologie klopt ook wel denk ik, ik heb iemand vrij scherp een videokaart aangeboden maar 0,0 reactie. Dacht, het is in de buurt, is misschien handig en als ik er voor terugkrijg wat ik er voor heb betaald is het prima. Ding gaat nu voor een aanzienlijke meerprijs weg naar iemand anders, dacht dat de positieve reviews daarin wel zouden helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:21
Ik weet niet wat hiervan waar is, maar ter info:

https://nl.hardware.info/...om-tekorten-tegen-te-gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:46

sapphire

Die-hard pruts0r

SAiN ONeZ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:24:
Vroeger kocht je een vga, downloadde je wat benchmarks testte je config ermee, om vooral te zien of alles optimaal stond ingesteld en ging lekker gamen, nu bouwen ze systemen om elkaar de ogen uit te steken, en betalen grof geld voor benchmarks om deze te kunnen runnen en elkaars e-peen te vergelijken, games worden bij hen vaak enkel opgestart om de ingebouwde benchmarks mee te draaien.. Tis net facebook ;)
'Vroeger' kon je nog ergens naar toe in je vrije tijd of savonds lekker op pad.
Nu is alles dicht ne en mag je na 9u de deur niet meer uit, wat ga je dan doen...gamen.

Vroeger was je een nerd als je überhaupt zelf een PC kon bouwen, tegenwoordig slinger je Youtube aan en pak je ergens een best-buy guide lijstje, besteld dat en prikt het aan de hand van een Youtube filmpje in elkaar en gaat gamen (aangezien je toch geen fluit kunt doen).

:?

Dang inderdaad die prijzen, ik was een paar maanden uitgegaan van €200~250 voor mijn GTX1080, ik zie dat €400 nu heel normaal is in V&A :X

PFF en blij dat ik in december tóch maar een 2ehands 3700X heb gekocht ook al zakten ze niet naar de prijs die ik in gedachte had. Als ik zie wat die dingen nu nog doen ben ik daar ook blij mee!

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 12-02-2021 23:29 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:23
Ik heb gisteren een GTX 1070 opgehaald voor €300. Een GTX 1080 voor €400 was ook een optie geweest bij deze verkoper, maar dat is gewoon van de zotte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 00:44
Ik baal als een stekker van deze toestand, ik had een mooie RX 580 maar die is overleden. Ik wil graag een andere gpu kopen voor 200-300 maar kan gewoon niks vinden.. Ook een last gen 5500 XT is gewoon niet te krijgen voor de originele adviesprijs. Ik snap het wel, alle prijzen stijgen mee. Men wijkt bij gebrek aan een 3060ti uit naar 'the next best thing'. Maar als gamer / casual gpu gebruiker ben je gewoon de sjaak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Die RX580-jes gaan nu voor 400 hahaha

https://www.marktplaats.n...95&previousAction=asqSent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Gaat nergens over. Ook Azerty enzo die doodleuk even 549 vragen voor nieuwe, raakt kant nog wal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@MuFFIN 007 Ga eens bij onze ooster buren kijken: https://www.caseking.de/search?sSearch=5600+xt Mijn VEGA56 kwam daar ook vandaan en zoals eerder in de topic te lezen viel, zij hebben een prima aftersale. Als je iets retour moet sturen krijg je gewoon een retour label en kun je op hun kosten terug sturen.

Een paar jaar geleden heb ik daar mijn VEGA56 ook gekocht omdezelfde reden als ik dat nu weer zou doen, de belachelijke prijzen hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
_Dune_ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:37:
@MuFFIN 007 Ga eens bij onze ooster buren kijken: https://www.caseking.de/search?sSearch=5600+xt Mijn VEGA56 kwam daar ook vandaan en zoals eerder in de topic te lezen viel, zij hebben een prima aftersale. Als je iets retour moet sturen krijg je gewoon een retour label en kun je op hun kosten terug sturen.

Een paar jaar geleden heb ik daar mijn VEGA56 ook gekocht omdezelfde reden als ik dat nu weer zou doen, de belachelijke prijzen hier in Nederland.
Oh, dat is wel goed om te weten. De prijzen die ze nu vragen voor een 5600-xt zijn idd niet eens zo gek, helaas wel allemaal uitverkocht en geen pre-order optie beschikbaar om er eentje te reserveren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MuFFIN 007 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:40:
[...]

Oh, dat is wel goed om te weten. De prijzen die ze nu vragen voor een 5600-xt zijn idd niet eens zo gek, helaas wel allemaal uitverkocht en geen pre-order optie beschikbaar om er eentje te reserveren
Dat was mij niet direct opgevallen, maar gewoon even in de gaten houden. Caseking is zeker geen kleine shop, je komt ze bijvoorbeeld ook op Gamescon tegen. De prijzen liggen over het algemeen lager dan in Nederland voor dergelijke producten als deze.

Sowieso staat Duitsland over het algemeen eerder in rij om nieuwe voorraaden te krijgen dan Nederland.. iets met grotere afzetmarkt.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 15-02-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
_Dune_ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:42:
[...]

Dat was mij niet direct opgevallen, maar gewoon even in de gaten houden. Caseking is zeker geen kleine shop, je komt ze bijvoorbeeld ook op Gamescon tegen. De prijzen liggen over het algemeen lager dan in Nederland voor dergelijke producten als deze.

Sowieso staat Duitsland over het algemeen eerder in rij om nieuwe voorraaden te krijgen dan Nederland.. iets met grotere afzetmarkt.
Dank, ga ik zeker doen. Hoop echt dat er een keertje wat beschikbaar komt. Hoef helemaal niet de laatste hardware te hebben maar het is nu zo dat er in het 200-300 segment eigk gewoon niks op voorraad is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Deze zijn zojuist beschikbaar gekomen, bij wijze van dank voor de hulp vandaag deel ik even de link:

https://directsale.nl/com...eon-rx-5600-xt-6-gb-gddr6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:23

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Vorige week ging mijn MSI R9 390x kapot (geen beeld in windows)
Dus ik opzoek naar een vervanging (voor 1080p) gaming.

Had op marktplaats wel bij 10 kaarten gezegd dat ik hem voor de vraagprijs wou komen ophalen.
maar niemand reageerde erop en dus was ik het behoorlijk zat.

De prijs van -/+ 250 euro kwam ook steeds meer binnen bereik en dat voor kaarten die al 4 jaar gebruikt zijn.

Ben uiteindelijk uitgekomen bij een Sapphire RX 570 4gb nitro+ voor 252 euro nieuw op amazon (verkocht door Amazon zelf) . Ben er wel iets op achteruit gegaan maar ik kan tenminste weer spelletjes spelen!
had op dat moment toch een beetje "buyers remorse" maar toen ik de zelfde kaart aan het einde van de week voor 399 euro zag staan voelde ik mij wel iets beter.

Het is dat mijn oude kaart kapot gegaan was (en ik gedwongen een nieuwe moest kopen) anders had ik zeker gewacht voor iets nieuwers (upgrade)

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuFFIN 007
angerfist-yentl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:57:
Vorige week ging mijn MSI R9 390x kapot (geen beeld in windows)
Dus ik opzoek naar een vervanging (voor 1080p) gaming.

Had op marktplaats wel bij 10 kaarten gezegd dat ik hem voor de vraagprijs wou komen ophalen.
maar niemand reageerde erop en dus was ik het behoorlijk zat.

De prijs van -/+ 250 euro kwam ook steeds meer binnen bereik en dat voor kaarten die al 4 jaar gebruikt zijn.

Ben uiteindelijk uitgekomen bij een Sapphire RX 570 4gb nitro+ voor 252 euro nieuw op amazon (verkocht door Amazon zelf) . Ben er wel iets op achteruit gegaan maar ik kan tenminste weer spelletjes spelen!
had op dat moment toch een beetje "buyers remorse" maar toen ik de zelfde kaart aan het einde van de week voor 399 euro zag staan voelde ik mij wel iets beter.

Het is dat mijn oude kaart kapot gegaan was (en ik gedwongen een nieuwe moest kopen) anders had ik zeker gewacht voor iets nieuwers (upgrade)
Verwacht dat je met een 570 wel langer kunt blijven gamen qua driverondersteuning dan met een 390X dus wat betreft niet verkeerd. En inderdaad; je zou die kaart nu al voor meer kunnen slijten.. De Polaris kaarten zitten enorm in de lift omdat ook daar de supply van is opgedroogd (en ze schijnen nog steeds goed te zijn voor mining).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

MuFFIN 007 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:02:
[...]

Verwacht dat je met een 570 wel langer kunt blijven gamen qua driverondersteuning dan met een 390X dus wat betreft niet verkeerd. En inderdaad; je zou die kaart nu al voor meer kunnen slijten.. De Polaris kaarten zitten enorm in de lift omdat ook daar de supply van is opgedroogd (en ze schijnen nog steeds goed te zijn voor mining).
Ondersteuning van GCN is vaak nog heel prima. Komt voor een gedeelte ook omdat het in de oude consoles zit en spellen dus een afiniteit hebben voor de GCN architectuur. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Kepler en in mindere mate Maxwell dan scoren die (veel) lager dan waar je ze zou verwachten.

Leuk voorbeeld is Doom Eternal, de hele onderste chart is groen en zelfs de 780 Ti verliest het van tragere GCN kaarten:

Je bent dus beter af met een tweedehands oude AMD kaart dan een tweedehands oude Nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 12:54
matty___ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:58:
Wie gaat er nu een 3060TI voor 800euro kopen. Dan wil je wel erg graag gamen.
Of heel graag minen. ;)

Probleem is gewoon dat minen weer geld oplevert voor de gemiddelde gebruiker en dus worden overal videokaarten opgekocht, niet voor gamen, maar voor mining.
https://whattomine.com/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:23

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:04:

Je bent dus beter af met een tweedehands oude AMD kaart dan een tweedehands oude Nvidia kaart.
Dat is dus ook de reden dat ik weer een AMD kaart wou kopen.
Ik weet uit ervaring dat Nvidia meestal sneller is als ze nieuw zijn maar dat AMD beter oud word.
De R9 390x is wel sneller dan een RX 570 maar hij verbruikt ook 50% meer stroom en dus warmte. Ook was mijn ervaring dat met 1080p gaming ik nooit boven de 4GB aan videogeheugen gebruik kom.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Het is nu wel erg triest gesteld met de gpu prijzen.
100 euro voor een defecte RX 580 8)7

V&A aangeboden: DEFECT - Powercolor Red Dragon Radeon RX 580 8GB GDDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik snap er dus echt niets van, het wordt allemaal wel verkocht. Allemaal miners? Ik kan me niet voorstellen dan een gamer nog een dergelijk oude kaart koopt voor 400 euro?

Als die crypto straks weer eens instort zullen de prijzen direct weer normaal worden. Tot die tijd "huur" ik een kaartje via gefore now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
RTX 2060 voor 700 aangeboden 8)7

V&A aangeboden: EVGA GeForce RTX 2060 KO Gaming

[ Voor 14% gewijzigd door revengeyo op 07-03-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tijd om mijn 1070 aan te bieden... en dan maar gewoon wachten tot de markt weer normaal word ;-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over tweedehands prijzen van videokaarten mag gevoerd worden hier, maar dit topic is niet bedoeld om een heksenjacht te openen op verkopers hiervan.

Loze reacties waarin alleen een advertentie in wordt gedeeld zijn dan ook niet de bedoeling en mogen achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:51
Ik ga maar toch mijn Gigabyte GTX 1080 TI online zetten dan.
Vraag me af wat ik er nog op kan vangen.

EDIT: Zojuist gekeken. Tussen de 500~600 Euro, niet normaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Haruhi op 08-03-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Haruhi
Op ebay zie ik ze verkopen voor 475-600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Yorinn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:04:
[Modbreak] De discussie over tweedehands prijzen van videokaarten mag gevoerd worden hier, maar dit topic is niet bedoeld om een heksenjacht te openen op verkopers hiervan.

Loze reacties waarin alleen een advertentie in wordt gedeeld zijn dan ook niet de bedoeling en mogen achterwege blijven.[/]
Heksenjacht op verkopers? Geen problemen verzinnen die er niet zijn. Niemand jaagt op verkopers 8)7
En waarom mogen wij niet verwijzen naar advertenties om de huidige prijzen van tweedehands hardware te bepalen?

[ Voor 3% gewijzigd door revengeyo op 08-03-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

revengeyo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Heksenjacht? Geen problemen verzinnen die er niet zijn.
En waarom mogen wij niet verwijzen naar advertenties om de huidige prijzen van tweedehands hardware te bepalen?
Verwijzen richting advertenties is niets mis mee. Als het maar wat toevoegt aan de discussie. Dat zei ik ook in mijn modbreak.

Wat alleen niet de bedoeling is, is om loze meldingen te plaatsen met alleen een link richting een advertentie met de prijs en een smiley. Dat komt verkeerd gewoon verkeerd over.

Het is namelijk een discussietopic, geen dump-hier-linkjes-naar-advertenties-topic. Discussie over de hoge(re) prijzen mag dus, maar het is niet de bedoeling om alleen maar advertenties te dumpen hier. Daarvoor kan men zelf wel in V&A (en op Marktplaats) kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 08-03-2021 16:32 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Doe er dan maar snel een slotje op voordat er rellen uitbreken

[ Voor 31% gewijzigd door revengeyo op 08-03-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 21:55

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:. Ik zie dat het erg verzand in het over en weer delen van advertenties met hoge prijzen. Scalpers, het is nu eenmaal een fenomeen waar we mee te dealen hebben anno 2021. Zie ook bijvoorbeeld een topic als deze Scalping: welke stelling neemt T.net hierin? waarin hierover gesproken werd.

Het lijkt me dan ook goed dat we dit topic voorzien van een slotje en het onderwerp laten rusten. Helaas, kunnen we er met elkaar weinig aan doen dan niet ingaan op scalper prijzen en duimen dat de webshops straks weer voorraad hebben tegen een 'reguliere' prijs.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.