_Dune_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:52:
Het is op dit moment gewoon belachelijk wat er op deze markt gebeurd. Gelukkig zijn er steeds meer webwinkels die een één kaart per persoon policy hanteren. De miners of 'handelaren' hoeven dan ook niet meer bij de reguliere webwinkels aan te kloppen.
Als je ervan uit gaat dat die handelaren allemaal even eerlijk zijn zou dat wel helpen. Helaas zijn er teveel manieren om om zo'n policy heen te werken, je kunt meerdere accounts aanmaken en vanaf elk account een kaart bestellen. Of je vraagt familie of vrienden om je hiermee te helpen.
Hetzelfde probleem zie je bij concertkaartjes, daar is het al gebruikelijker om een limiet te stellen op het aantal kaartjes wat iemand kan kopen. Alleen is daar dus heel makkelijk omheen te werken, waardoor jij niet aan een kaartje kan komen voor de normale prijs van 50 euro, maar die handelaren hebben er genoeg en verkopen ze voor honderden euro. Voordat er internet was zag je die handelaar ook met aanhang in de rij staan, via internet is het alleen maar nog makkelijker om in je eentje je voor te doen als meerdere individuele kopers.
Een echte oplossing is er denk ik niet, behalve misschien door ineens veel GPU's op de markt te dumpen waardoor de prijzen instorten. En dat zal niet gebeuren want dat drukt alleen maar de winst van NVidia en AMD.
Hij twijfelde, omdat naar blijkt ik een te lage vraagprijs had gezet, hij dacht te maken te hebben met een oplichter.
Dat had ik een paar jaar geleden met een 15 jaar oude koelkast, die was echt niet veel meer waard maar met een realistische vraagprijs kreeg ik geen reacties. Pas na flink verhogen was ik die binnen mum van tijd kwijt, voor die vraagprijs zelfs. Dus we kunnen misschien wel concluderen dat mensen liever de hoofdprijs willen betalen dan voor een aanbieding gaan

En dan is het ook niet vreemd meer dat de prijzen van videokaarten zo idioot hoog liggen, ze raken ze toch wel kwijt.