Gebruik damp-open en -remmend folie isolatie dak en gevel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpls
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-02-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door rpls op 20-02-2024 16:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In dit topic zou je goede tips kunnen vinden;
(Woon)Zolder dak Isoleren, beste methodiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Dampopen folie aan de koude kant was niet persee nodig. Deze doe je doorgaans onder je tengels/op je Dakbeschot zodat mocht er stuifsneeuw of water onder je pannen komen dit via de folie wordt afgevoerd naar je dakgoot en niet meteen naar binnen.

Dampdichte folie is wel heel erg belangrijk om deze aan de warme kant toe te passen.

Luchtlaag tussen isolatie en dakbeschot hoeft in bepaalde situaties niet, maar ik weet niet waaruit je Dakbeschot is opgebouwd. Als de lose houten planken zijn is het prima, is het een 18 mm plaat dan kan het problemen geven.

Dus even invullen op die website en dan wordt het voor je berekend.

Ik zou zelfgeen natte isolatie gaan opsluiten. Laat het eerst drogen en plaats het daarna terug.

Je kan de opbouw van je constructie hier invoeren en kijken of de opbouw goed is of problemen geeft. Mocht je condensatie in je constructie krijgen geeft hij dit aan.
https://www.ubakus.com/nl/rc-waarde-calculator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28

Exigence

dnkroz

Check ook goed je dakbeschot op eventuele lekkage. Want echt natte isolatie na zo'n korte tijd lijkt mij erg sterk door alleen vocht van binnenuit, alhoewel het wel erg koud is geweest natuurlijk. Of wordt de ruimte ook als leefruimte gebruikt of als ruimte om de was op te hangen? Want dat introduceert natuurlijk wel relatief veel vocht.