Hi allemaal,
We kregen onlangs weer een brief van Zonneplan en toch maar is gaan kijken of het gunstig is om zonnepanelen te nemen. We hebben bij Zonneplan en Coolblue een offerte voor zonnepanelen opgevraagd. Het verbruik is ongeveer 5000 kWh per jaar.
Coolblue
9x Trina Solar TSM-330 DD06M.05(II) zonnepanelen
1x Growatt MIN 3000 TL-XE omvormer
2970 Wattpiek
€ 3.935 Prijs incl. btw
Alternatief Coolblue
9x REC 360AA Black
3.240 Wattpiek
Prijs incl. btw € 4.663
Zonneplan
Zonneplan 325 Wp wat lijkt op Trina panelen zoals bij Coolblue aangeboden
Omvormer Zonneplan ONE
2.938 Wattpiek
€3586,44 Prijs incl. btw
Mijn voorkeur gaat uit naar het alternatief van Coolblue. Deze leveren meer op per paneel en hebben nog 92% vermogen na 25 jaar. Echter lijkt me dat de Growatt bij deze niet genoeg kan omvormen voor wat de zonnepanelen kunnen leveren.
Onderstaand nog een foto van ons huis en het plan van Coolblue:
Er kunnen naar ons idee niet meer panelen onder door de schaduw van het huis ernaast.
Ik hoor graag jullie meningen en adviezen
.
We kregen onlangs weer een brief van Zonneplan en toch maar is gaan kijken of het gunstig is om zonnepanelen te nemen. We hebben bij Zonneplan en Coolblue een offerte voor zonnepanelen opgevraagd. Het verbruik is ongeveer 5000 kWh per jaar.
Coolblue
9x Trina Solar TSM-330 DD06M.05(II) zonnepanelen
2970 Wattpiek
€ 3.935 Prijs incl. btw
Alternatief Coolblue
9x REC 360AA Black
3.240 Wattpiek
Prijs incl. btw € 4.663
Zonneplan
Zonneplan 325 Wp wat lijkt op Trina panelen zoals bij Coolblue aangeboden
Omvormer Zonneplan ONE
2.938 Wattpiek
€3586,44 Prijs incl. btw
Mijn voorkeur gaat uit naar het alternatief van Coolblue. Deze leveren meer op per paneel en hebben nog 92% vermogen na 25 jaar. Echter lijkt me dat de Growatt bij deze niet genoeg kan omvormen voor wat de zonnepanelen kunnen leveren.
Onderstaand nog een foto van ons huis en het plan van Coolblue:
Er kunnen naar ons idee niet meer panelen onder door de schaduw van het huis ernaast.
Ik hoor graag jullie meningen en adviezen