• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02 21:10
Dag mede-tweakers!

Ik lees af en toe dit forum door en ben zodoende ook op de Wat verdiend een Got'er/salarisgroei van Got'er gestuit. Reden dat ik toch een apart topic open is dat weinig info uit deze topics kan halen die vergelijkbaar zijn met mijn situatie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast bedankt voor jullie mening GoT'ers!

<3

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:34
Je kan altijd vragen , maar wat doe je als werkgever ene zegt?

buiten salaris zijn er nog veel andere dingen waarmee je beloont kan worden:
vakantiedagen
flexibiliteit
eenmalige bonus
ontkostenvergoeding (km's, auto van zaak, verzekering, etc etc)

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:40
Vraag het even hier, houdt het wat overzichtelijker.

• SmorkMidas
99ruud99 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:08:
Je kan altijd vragen , maar wat doe je als werkgever ene zegt?

buiten salaris zijn er nog veel andere dingen waarmee je beloont kan worden:
vakantiedagen
flexibiliteit
eenmalige bonus
ontkostenvergoeding (km's, auto van zaak, verzekering, etc etc)
Ahh, ik wist dat ik wat was vergeten ;)

Ik heb nu 25 vakantiedagen. Iedereen werkt bij ons 40 uur en bouwt dus 2 atv uren op per week. Ik doe dat niet dus heb echt alleen de 25 dagen. Wel heb ik afgelopen zomer veel overuren opgebouwd en hiervan de drie weken bouwvak van opgenomen. Nog niet bekend of dit komende zomer weer kan, dus hier ga ik niet van uit.

Verder heb ik best wel eigen inbreng en kan ik redelijk mijn gang gaan, krijg 19ct/km voor de heen en terugreis.

Ik ben niet enorm gehecht aan deze werkplek, en sta open om in gesprek te gaan over een andere uitdaging. Lager dan dit salaris kan een werkgever me vrij lastig bieden ;)
Orangelights23 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:11:
Vraag het even hier, houdt het wat overzichtelijker.
Die heb ik zoals gezegd redelijk goed doorgenomen, maar daar stond in dat het niet wenselijk was om van alles te bespreken en het over de randzaken te hebben, daarom leek mij een los topic handiger.

- *Het is niet de bedoeling om lange discussies over randzaken te hebben. Start dan een los topic.*

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-06 09:42
Ga bij bedrijven in de buurt solliciteren, dan weet je wat je kunt krijgen en hoe je in de markt ligt met je huidige profiel. Je solliciteert weer eens een keer en je leert jezelf verkopen, dus het heeft alleen maar plussen. Dat is actief ermee bezig zijn!

Wat je hier gaat tegenkomen, ondanks je lange verhaal, is natte vinger werk. In de bouw worden volgens mij niet zomaar buitensporige salarissen gegeven, mede omdat het een vrij conservatieve sector is (mijn ervaring). Je zal als 22 jarige eerder tegenover een enthousiaste werkgever komen te zitten die denkt dat hij jou kan 'kneden' omdat je jong bent en dat voor een prikkie wil doen of ik heb het mis en de sector is veranderd en ze waarderen je omdat er zoveel vraag naar is.

Zoals ik al zei, natte vinger werk, ga lekker solliciteren en ervaar het ;)

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wat ik lees -no offense- is dat je vaak de "makkelijke" weg kiest.
VWO advies, maar vervolgens VMBO-T/HAVO doen en dan "maar" je MAVO diploma halen.

Verder heb je niet relevante MBO4 opleiding gedaan. Natuurlijk geeft dit wel een indicatie van wat je werk-/denkniveau is, maar volgens mij kan je best meer.

Op de korte termijn klinkt het salaris wellicht leuk, maar als je door gaat studeren zal je salaris alleen maar leuker worden. Niet alleen heeft een HBO'er (over het algemeen) een hoger start salaris, maar ook een hoger doorgroei potentieel.
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, waarbij iemand die nooit wat aan school heeft gedaan meer verdient dan een ander. Maar dat zijn naar mijn mening uitzonderingen.

Investeer nu in je eigen toekomst door een studie te volgen (en af te maken), dan dat je nu voor het geld kiest.

Als ik kijk bij ons (bouw) dan verdien je als starter (assistent werkvoorbereider) ongeveer 2544 euro / maand zonder enige ervaring. Nu denk ik dat je daar al wel wat hoger kan instromen (2887 euro), maar daarna zal je toch wat meer in je mars moeten hebben om toch (naast de tredes) een hogere functieschaal te bekleden. Niet iedereen hoeft een coördinator / leidinggevende / manager te worden, maar met een HBO papiertje wordt het wel wat makkelijker.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ik ben ooit van het VMBO gegooid wegens te lage cijfers (lees: motivatiegebrek wegens gebrek aan uitdaging). Uiteindelijk op mijn 21ste naar de universiteit gegaan en daar eindelijk goed op mijn plek terecht gekomen omdat ik daar wel mentaal uitgedaagd werd. Ik ben nog geen 40, maar heb een heerlijke baan (vind ik dan) met een dito salaris (>100k / jaar). Iets wat ik lastig(er) had kunnen realiseren als ik wel was doorgegaan op het VMBO of gestopt was na mijn P of Bachelor op de universiteit.

Jij bent 22 met een nog niet afgeronde Bachelor. Mijn advies? Even doorzetten. De tijd en het geld wat je nu investeert kun je later hopelijk weer terugverdienen met werkplezier en een goed inkomen.

What's a cube to you?

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06 16:49
Over je salaris kan ik niet zoveel zinnigs zetten, ik zit niet in die branche. Over je opleiding:

Hoe groot is de kans dat je over 5 jaar spijt krijgt dat je niet die paar duizend euro extra hebt 'gepakt' tussen je 22-25e, om je opleiding te fixen? Ik denk vrij klein. Hoe groot is de kans dat je over 5 jaar spijt krijgt dat je niet je opleiding hebt gefixt omdat je die paar duizend euro pakte? Best groot, zeker als je je bedenkt dat je daarmee ook je kans op een hoger salaris vergroot. Wat let je om het op zijn minst te proberen (je bachelor); na een paar maanden kun je alsnog het bijltje er bij neer gooien als het je niet bevalt, en voor je het weet is het eerste jaar om en hoef je het laatste jaar nog maar uit te zingen.

Dat wil niet zeggen dat het per definitie een slechte keuze zou zijn om van de opleiding af te zien; maar het gros van de mensen die ik in mijn omgeving voor een bedrijf/geld kozen i.p.v. doorstuderen, kreeg daar later spijt van.

• Huntarr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-03 10:50
Nieknikey schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:31:
Dat wil niet zeggen dat het per definitie een slechte keuze zou zijn om van de opleiding af te zien; maar het gros van de mensen die ik in mijn omgeving voor een bedrijf/geld kozen i.p.v. doorstuderen, kreeg daar later spijt van.
Normaliter mee eens. Het is wel heel erg afhankelijk van de branch en hoe goed je hier zelf in bent, natuurlijk. Als jij aantoonbaar betere skills hebt dan een ander, dan staat dat altijd bovenaan, ongeacht je diploma. Zo zijn er bijvoorbeeld genoeg software developers (myself included) die de opleiding niet volledig hebben afgerond, maar toch goed kunnen rondkomen.

Nou weet ik natuurlijk niet hoe het zit binnen het vakgebied van de TS, maar over het algemeen kan het geen kwaad een opleiding te halen. Als ik terug kon in de tijd had ik 'm ook nog even afgemaakt, al was het alleen maar voor het papiertje, maar ik heb zeker geen spijt dat ik dat destijds niet heb gedaan :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SmorkMidas
Inmiddels toch een aantal maanden later, en onderstaand advies hebben we goed opgevolgd! ;)
Furion2000 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:55:
ga lekker solliciteren en ervaar het ;)
BastaRhymez schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:36:
Wat ik lees -no offense- is dat je vaak de "makkelijke" weg kiest.
VWO advies, maar vervolgens VMBO-T/HAVO doen en dan "maar" je MAVO diploma halen.

Investeer nu in je eigen toekomst door een studie te volgen (en af te maken), dan dat je nu voor het geld kiest.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meningen over deze stap?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:59
Een aardige stap vooruit, maar een bedrijf zonder cao weten de vakantie dagen altijd wel lekker in hun eigen straatje te krijgen. In een metaal bedrijf met cao heb je gewoon 40 vakantie dagen. (Waarvan bijna allemaal vrij opneembaar)
Daarbij goede keus om door te gaan met je HBO. Als je ooit verder wilt komen is dat de basis die je nodig hebt, anders vrees ik dat je dadelijk een bore-out gaat krijgen aangezien je capaciteiten blijkbaar hoger liggen dan MBO. Je bent nog jong, salaris hebben is fijn maar de papieren maken dat je later echt je eigen kan verkopen. Zeker in de techniek waar papieren gelijk staat aan een minimaal niveau wiskunde ervaring en rekenkundige capaciteiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-06 09:42
Leuk om te lezen dat je er actie van gekomen is. Ik denk ook dat je wijze keuzes maakt voor je 22 jaar ;) Belang van HBO zien en zorgen dat je vooruit blijft gaan.

Die vakantie minder is natuurlijk jammer, alleen dat was bij je vorige baas natuurlijk bijzonder. Pak het positief op, je kunt nu ervaren hoe het is met 'normale' vakantie en meer uren werken is sneller ervaring op doen en dus vaak ook sneller groeien.

Je kunt nu bekijken wat je per jaar wil bereiken en ook over 3 jaar. Dus korte termijn en lange termijn doelen hebben, dat heeft mij erg geholpen! Dat kan al het volgende jaar halen van HBO zijn en het HBO an sich halen zijn, maar als je het niet uitspreekt dan heeft het ook minder effect gek genoeg. Voor mij was dat bijv. binnen 2 jaar junior door kunnen strepen en over 5 jaar een spaardoel bereiken. Je gaat automatisch keuzes maken die richting dat doel gaan.

Je bent jong, belangrijkste is dat je de komende jaren op zoek gaat naar waar je plezier uit haalt binnen je werk en waar je talenten liggen. Als je ervan kan genieten dan krijg je ambitie en motivatie er gratis bij. Als je dat lukt in 2 jaar dan loop je al 10 jaar voor op mij en ik zie wel eens mensen die het na 30 jaar nog steeds niet gevonden lijken te hebben haha. Veel plezier toegewenst dus!

[Voor 5% gewijzigd door Furion2000 op 02-05-2021 17:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 22:51
Wat betreft vakantiedagen: Die worden in mijn ervaring een minder belangrijke factor als je je lekker voelt en weinig stress ervaart op je werk. Het ligt misschien anders als je een gezin of een bepaalde hobby of reisdoel hebt waarvoor je per se vrij wilt nemen. Maar geef mij maar een fijne baan waarbij het iedere week "vakantie" is ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:00

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Uit het gebruik van het format van het Salaris-topic conclusie dat je dat weet te vinden. Daar kan deze discussie verder: dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee