Instellingen intergas hreco 36

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alternativ22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 15:33
Goedemiddag tweakers,

Sinds gisteren met aanpassingen bezig van de CV ketel en vloerverwarmingsverdeler om minder gas te stoken en groener en goedkoper uit te zijn.

Zonder succes, want overdag dacht ik dat ik er was, kom ik vanochtend beneden is het 17 graden... Brrrrr. Probleem waar ik tegen aan liep was dat de ketel op stand 1 bleef hangen, dus pompsnelheid verhoogd. Gelukkig nu wel weer 20 graden maar wil vannacht niet weer 17 graden krijgen, Waar lag het aan?

Hebben jullie de ideale instellingen:
- intergas hreco 36 cv ketel
- 77 m2 vloerverwarming
- vloerverwarmingspomp heeft 4 groepen

Vraag is:
1. waar moet de aanvoertemperatuur op ingesteld staan?
2. hoe kan ik de retourtemperatuur checken en wat zal die moeten zijn?
3. instellingen max. vermogen max. pompsnelheid cv ketel?
4. hoe hoog moet de wilo vloerverwarmingspomp staan (stand 1 - 6 mogelijk) en de thermostatische regeling (stand 1 - 8 mogelijk)
5. wat zal de thermo manometer moeten zijn bij de vloerverwarmingspomp zowel aanvoer als retour.

Ohja, wij draaien alleen vloerverwarming en op de badkamer de vloerverwarming. De rest van de radiatoren gebruiken we (bijna) niet. Onze thermostaat hangt in de woonkamer bij de vloerverwarming dus.

Ben hierin beginner, zoals je misschien merkt uit bovenstaande vragen 8)7 Jullie zullen me erg helpen met de antwoorden om het zo groen mogelijk hier te maken _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door alternativ22 op 09-02-2021 13:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:22

Pazo

Mroaw?

Ik heb ook een Intergas HR 36 ketel, icm een vloerverwarming, en ben laatst ook bezig geweest met de temperatuur. Bij mij stond de aanvoertemperatuur op 55 graden. Ik dacht dat die wel naar beneden kon, omdat ik enkel beneden vloerverwarming heb en verder niets, dus op 40 graden gezet. Gevolg was dat ik overdag amper op 18 graden kwam. Ik ben toen gaan zoeken, en het heeft ook te maken met de verdeler van de vloerverwarming. Ik heb een Therminon 5000 verdeler. Die schijnt minimaal 55-60 graden aanvoertemperatuur nodig te hebben om je vloer goed te kunnen verwarmen, omdat er anders te veel koud water wordt gemengd.
Dus helaas moet ik mijn ketel op 55 graden houden. Wellicht dat bij jou daar ook sprake van kan zijn?

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alternativ22
Dat was het probleem hier niet, want toen ik aanvoer temperatuur rond 40 had (in de vloerverwarmingverdeler) ging het wel goed. Dat kreeg ik dus toen ik de pompsnelheid verhoogde naar 70. Toen ik die op 45 had staan, bleef de ketel op 1 branden.. terwijl ik dacht dat die dat als max pompsnelheid wel kon hendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Helpt dit topic mogelijk: Gas besparen door middel van CV tuning deel II
(note: heb hem even direct gelinked aan pompsnelheid mbt vloerverwarming)

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 09-02-2021 14:14 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alternativ22
Kixtart schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:13:
Helpt dit topic mogelijk: Gas besparen door middel van CV tuning deel II
(note: heb hem even direct gelinked aan pompsnelheid mbt vloerverwarming)
Dankjewel, ik heb het gelezen. Snap alleen nog niet hoe ik dit voor elkaar krijg, want bij mijn vloerverwarming gaat nu +/- 19 in en +/- 20 uit. Maar omdat de thermostaat nog boven de aangegeven temp staat, slaat die niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 21:26
alternativ22 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:50:
Goedemiddag tweakers,

Sinds gisteren met aanpassingen bezig van de CV ketel en vloerverwarmingsverdeler om minder gas te stoken en groener en goedkoper uit te zijn.

Zonder succes, want overdag dacht ik dat ik er was, kom ik vanochtend beneden is het 17 graden... Brrrrr. Probleem waar ik tegen aan liep was dat de ketel op stand 1 bleef hangen, dus pompsnelheid verhoogd. Gelukkig nu wel weer 20 graden maar wil vannacht niet weer 17 graden krijgen, Waar lag het aan?

Hebben jullie de ideale instellingen:
- intergas hreco 36 cv ketel
- 77 m2 vloerverwarming
- vloerverwarmingspomp heeft 4 groepen

Vraag is:
1. waar moet de aanvoertemperatuur op ingesteld staan?
2. hoe kan ik de retourtemperatuur checken en wat zal die moeten zijn?
3. instellingen max. vermogen max. pompsnelheid cv ketel?
4. hoe hoog moet de wilo vloerverwarmingspomp staan (stand 1 - 6 mogelijk) en de thermostatische regeling (stand 1 - 8 mogelijk)
5. wat zal de thermo manometer moeten zijn bij de vloerverwarmingspomp zowel aanvoer als retour.

Ohja, wij draaien alleen vloerverwarming en op de badkamer de vloerverwarming. De rest van de radiatoren gebruiken we (bijna) niet. Onze thermostaat hangt in de woonkamer bij de vloerverwarming dus.

Ben hierin beginner, zoals je misschien merkt uit bovenstaande vragen 8)7 Jullie zullen me erg helpen met de antwoorden om het zo groen mogelijk hier te maken _/-\o_
Mag ik vragen hoe je dit uiteindelijk hebt opgelost?
Ik heb aan de hand van een video wat instellingen aangepast en heb nu exact hetzelfde, code 1.. vloerverwarming wordt 17 graden..

De pompsnelheid nu weer naar 70 gezet, maar ben benieuwd of het efficiënter kan dan dit. Heb dezelfde cv ketel, ook de Intergas hreco 36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28
Lichtelijk off-topic: Ik heb zo'n zelfde gasketel en die heeft een ingebouwde vloerverwarmingspomp met de standen (altijd aan, auto en uit). Waarom wordt er een externe vloerverwarmingspomp gebruikt?

Net zoals jij gebruik ik enkel de vloerverwarming beneden en in de badkamer. De scheiding (tussen boven en onder) wordt gemaakt door een Honeywell klep bij de CV ketel en de pomp in de CV pompt het warme water door het hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanuzZ
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-03 20:16
HI,

Hier zelfde setup, hre 36/30, en onlangs een open verdeler. Wat proberen , leren, proberen , leren, maakt een hoop duidelijk.
De hre36/30 is simpelweg te zwaar voor de woning. Echter is cw5 wel fijn met douche en bad.
Probleem> de ketel kan zijn vermogen niet kwijt, dan krijg je ook code 1. Dat heeft dan niets met pendelen te maken als gevolg van een te hoge retour temperatuur.
Je kan er simpelweg niets aan doen.
Het maximaal ketel vermogen minimaal zetten. dat is 7,8 kw geloof ik, zie handleiding. Mijn huis zou bij langdurige strenge vorst ca 8 kw nodig hebben (afgeleid van de radiatoren die er hingen) Dus nu, met zachte winters en slappe voor en na jaar is de ketel simpelweg te groot. Hij kan niet verder terugmoduleren.
Accepteer het pendelen, en stel de ketel middels de pompsnelheid af tijdens een koude periode, ergens december of januari, zodat het nog warm wordt binnen. Daarbij de keus of je de hele dag warm houd, of dat je nachtverlaging gebruikt en savonds alleen een paar uurtjes verhoogd, want dat vraagt dan tijdelijk iets meer vermogen ivm opstoken.
Het pendelen zal dan uiteindelijk minimaal zijn, en buiten die periodes is het niet te voorkomen.

Mvg Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.leblanc
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-06-2024
Om het pendelen te voorkomen zou je een bypass kunnen plaatsen, en zet sowieso de radiatoren wel open.
Pagina: 1