Goedemiddag tweakers,
Sinds gisteren met aanpassingen bezig van de CV ketel en vloerverwarmingsverdeler om minder gas te stoken en groener en goedkoper uit te zijn.
Zonder succes, want overdag dacht ik dat ik er was, kom ik vanochtend beneden is het 17 graden... Brrrrr. Probleem waar ik tegen aan liep was dat de ketel op stand 1 bleef hangen, dus pompsnelheid verhoogd. Gelukkig nu wel weer 20 graden maar wil vannacht niet weer 17 graden krijgen, Waar lag het aan?
Hebben jullie de ideale instellingen:
- intergas hreco 36 cv ketel
- 77 m2 vloerverwarming
- vloerverwarmingspomp heeft 4 groepen
Vraag is:
1. waar moet de aanvoertemperatuur op ingesteld staan?
2. hoe kan ik de retourtemperatuur checken en wat zal die moeten zijn?
3. instellingen max. vermogen max. pompsnelheid cv ketel?
4. hoe hoog moet de wilo vloerverwarmingspomp staan (stand 1 - 6 mogelijk) en de thermostatische regeling (stand 1 - 8 mogelijk)
5. wat zal de thermo manometer moeten zijn bij de vloerverwarmingspomp zowel aanvoer als retour.
Ohja, wij draaien alleen vloerverwarming en op de badkamer de vloerverwarming. De rest van de radiatoren gebruiken we (bijna) niet. Onze thermostaat hangt in de woonkamer bij de vloerverwarming dus.
Ben hierin beginner, zoals je misschien merkt uit bovenstaande vragen
Jullie zullen me erg helpen met de antwoorden om het zo groen mogelijk hier te maken
Sinds gisteren met aanpassingen bezig van de CV ketel en vloerverwarmingsverdeler om minder gas te stoken en groener en goedkoper uit te zijn.
Zonder succes, want overdag dacht ik dat ik er was, kom ik vanochtend beneden is het 17 graden... Brrrrr. Probleem waar ik tegen aan liep was dat de ketel op stand 1 bleef hangen, dus pompsnelheid verhoogd. Gelukkig nu wel weer 20 graden maar wil vannacht niet weer 17 graden krijgen, Waar lag het aan?
Hebben jullie de ideale instellingen:
- intergas hreco 36 cv ketel
- 77 m2 vloerverwarming
- vloerverwarmingspomp heeft 4 groepen
Vraag is:
1. waar moet de aanvoertemperatuur op ingesteld staan?
2. hoe kan ik de retourtemperatuur checken en wat zal die moeten zijn?
3. instellingen max. vermogen max. pompsnelheid cv ketel?
4. hoe hoog moet de wilo vloerverwarmingspomp staan (stand 1 - 6 mogelijk) en de thermostatische regeling (stand 1 - 8 mogelijk)
5. wat zal de thermo manometer moeten zijn bij de vloerverwarmingspomp zowel aanvoer als retour.
Ohja, wij draaien alleen vloerverwarming en op de badkamer de vloerverwarming. De rest van de radiatoren gebruiken we (bijna) niet. Onze thermostaat hangt in de woonkamer bij de vloerverwarming dus.
Ben hierin beginner, zoals je misschien merkt uit bovenstaande vragen

[ Voor 7% gewijzigd door alternativ22 op 09-02-2021 13:51 ]