Toon posts:

Zwift PC

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views

Vraag

• ComicalOmenTree
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-11-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze PC enkel gebruiken in combinatie met Zwift.
Zwift is een programma waarmee je in een virtuale omgeving kan fietsen met een smart trainer: https://www.zwift.com/
De PC zal gebruikt worden in combinatie met een 1080p TV via HDMI.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen echt maximum, maar ik wil zo weinig mogelijk uitgeven om Zwift op de maximum settings te draaien op een FHD resolutie.
Volgens mij moet het wel lukken om onder een budget van 500 euro te blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Pentium Gold G6400 Boxed€ 63,55€ 63,55
1MoederbordenGigabyte H410M S2€ 58,90€ 58,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 162,90€ 162,90
1BehuizingenAerocool Trinity Mini V2€ 39,99€ 39,99
1Geheugen internKingston 8GB DDR4 2666MHz€ 33,43€ 33,43
1Voedingenbe quiet! System Power B9 350W€ 37,10€ 37,10
1Solid state drivesCrucial BX500 120GB€ 21,-€ 21,-
Totaal€ 416,87

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Volgens de informatie die ik gevonden heb, werkt Zwift vooral op één enkele thread, dus vandaar de keuze van de Intel Pentium CPU.
Ook ondersteunt Zwift het best grafische kaarten van Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Nagaan of alle gekozen onderdelen passen, en of er misschien nog wijzigingen nodig zijn om de kosten te drukken of om de kwaliteit van het systeem te verbeteren.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:09
Dezelfde vraag is nog niet zolang geleden ook al langs gekomen, zie hier

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 19:37
Zoals @martyw zegt is een Apple TV 4K wel een veel gebruikte optie voor Zwift.

Het is wel belangrijk te melden dat een Apple TV slechts 2 bluetooth low energy verbindingen kan maken (en ook geen ANT+). Normaal gezien zijn dat dan je trainer en een hartslagsensor. Een losse cadanssensor of power meter (als je liever dezelfde vermogens gebruiken) koppelen aan de Apple TV is dan geen optie. Nu sturen veel trainers ook wel een benadering van de cadans door, maar dat hangt dus af van het model. Je kunt blijkbaar ook de Zwift Companion app gebruiken om meer sensoren te koppelen maar zover ik begrepen heb, is dat niet helemaal betrouwbaar.

• ComicalOmenTree
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-11-2022
Dag @MacPoedel en @martyw,

Aangezien ik graag Zwift zou draaien op Ultra instellingen, is de Apple TV geen optie.
Vandaar de keuze voor de zelfbouw PC.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:09
ComicalOmenTree schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:38:
Dag @MacPoedel en @martyw,

Aangezien ik graag Zwift zou draaien op Ultra instellingen, is de Apple TV geen optie.
Vandaar de keuze voor de zelfbouw PC.
Het antwoord van @Uszka in het topic wat ik linkte geeft een PC op basis van een i3-10100F, daar heb je een betere single core performance mee dan met de Pentium.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12
Mag ik even gebruik maken van dit topic?

Zou dit iets zijn om te Zwiften via PC: https://www.amazon.nl/Des...ess-AC/dp/B08CVMTC7G?th=1

Ik maak nu gebruik van een Apple TV 4K, heb zelfs versie 2021... maar deze biedt nog geen extra voordelen tov model 2017.

Ik zou willen gebruik willen maken van de Zwift Activity Monitor en 4K in de game. Beiden niet mogelijk via Apple tvOS, dus daarom een mini PC. Wat denken jullie?

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Ed_L

Crew Council
We hanteren als stelregel 1 adviesvragende Tweaker per topic. Open er dus best zelf eentje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee