EDIT:
Hoewel uiteindelijk voor een AppleTV gekozen heb denk ik dat de volgende PC een zeer goede optie zou zijn.
————————————————————
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik "Zwift" regelmatig. Dat is indoor fietsen aangesloten op een PC waar je in een MMO omgeving met/tegen anderen fietst. Momenteel doe ik dat middels mijn iPad Air uit 2013 maar dat is echt het minimale. Zwift draaide eigenlijk altijd stabiel tot vrij recent en nu crasht de app tijdens het fietsen. Wat standaard iOS truukjes toegepast die zouden kunnen helpen maar helaas, ik denk dat ik toch een iets moderner device moet gaan gebruiken. Een nieuwe iPad is een optie, maar zwift kan ook op een PC draaien en dan krijg je als bonus iets betere graphics. Dus die optie ben ik nu aan het verkennen. (heb mijn MacbookPro, early 2015, 2,7Ghz dual-core i5 met 8GB DDR3 en Iris 6100 graphics geprobeerd maar daar kun je dan een ei op bakken. Die heb ik ook nodig voor werk dus wil ik wat minder risico mee lopen).
Behalve Zwift zou ik het apparaat misschien ook als plex server in kunnen zetten. Maar dat is geen doel op zich, eerder een handig neveneffect van een PC extra in huis.
De requirements voor het Zwift programma staan vrij summier beschreven:
• Microsoft® Windows 10 64bit
• Intel® Core™ i7 or AMD Ryzen™
• 8GB RAM
• 2GB Radeon™ R9 290 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 970
• 4GB hdd vrije ruimte
In de help heb ik het volgende nog gevonden:
• Zwift uses the OpenGL API to render the game. Your computer's GPU must support a minimum of OpenGL 3.1 to meet the game's requirements.
En dit voeg ik er zelf nog aan toe:
• Moet bluetooth hebben. Zowel trainer als hartslagmeter moeten verbinding kunnen maken. Muisje en toetsenbord die ik heb liggen zijn ook bluetooth.
• Liefst met WiFi. Ik kan wel een kabel trekken naar die ruimte, maar als er WiFi op het mobo zit dan ben ik wat flexibeler.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een nieuwe iPad Air kost mij €630,- daar moet het onder blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een oude Samsung TV 1080p die ik als beeldscherm kan gebruiken. Aansluiting via HDMI. Daarnaast heb ik nog een Denon Home 150 staan waar een 3,5mm kabel in kan voor geluid.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat wat ik nodig heb om Zwift te draaien. Mag wel wat ruimte in de specs zitten zodat het systeem ook nog voor iets anders ingezet kan worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een small form-factor gebruiken. De case die ik in mijn voorbeeld build gezet heb ziet er tof uit. Maar als er een reden is om een andere case te nemen dan hoor ik het graag.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Over spiksplinter nieuwe PC's is hier genoeg te vinden, maar low-end vind ik toch lastiger. Wat zijn de mogelijkheden binnen het budget? Zit er in mijn voorbeeld build gekke of incompatible dingen?
Mijn voorbeeld, beetje uit de losse pols samengesteld.
Hoewel uiteindelijk voor een AppleTV gekozen heb denk ik dat de volgende PC een zeer goede optie zou zijn.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-10100F Boxed | € 87,01 | € 87,01 |
1 | Moederborden | MSI B460M PRO-VDH WIFI | € 94,05 | € 94,05 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 D6 Windforce OC 4G (rev. 2.0) | € 191,65 | € 191,65 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 39,- | € 39,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 43,80 | € 43,80 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 46,99 | € 46,99 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 250GB | € 34,40 | € 34,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 536,90 |
————————————————————
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik "Zwift" regelmatig. Dat is indoor fietsen aangesloten op een PC waar je in een MMO omgeving met/tegen anderen fietst. Momenteel doe ik dat middels mijn iPad Air uit 2013 maar dat is echt het minimale. Zwift draaide eigenlijk altijd stabiel tot vrij recent en nu crasht de app tijdens het fietsen. Wat standaard iOS truukjes toegepast die zouden kunnen helpen maar helaas, ik denk dat ik toch een iets moderner device moet gaan gebruiken. Een nieuwe iPad is een optie, maar zwift kan ook op een PC draaien en dan krijg je als bonus iets betere graphics. Dus die optie ben ik nu aan het verkennen. (heb mijn MacbookPro, early 2015, 2,7Ghz dual-core i5 met 8GB DDR3 en Iris 6100 graphics geprobeerd maar daar kun je dan een ei op bakken. Die heb ik ook nodig voor werk dus wil ik wat minder risico mee lopen).
Behalve Zwift zou ik het apparaat misschien ook als plex server in kunnen zetten. Maar dat is geen doel op zich, eerder een handig neveneffect van een PC extra in huis.
De requirements voor het Zwift programma staan vrij summier beschreven:
• Microsoft® Windows 10 64bit
• Intel® Core™ i7 or AMD Ryzen™
• 8GB RAM
• 2GB Radeon™ R9 290 series, or NVIDIA® GeForce™ GTX 970
• 4GB hdd vrije ruimte
In de help heb ik het volgende nog gevonden:
• Zwift uses the OpenGL API to render the game. Your computer's GPU must support a minimum of OpenGL 3.1 to meet the game's requirements.
En dit voeg ik er zelf nog aan toe:
• Moet bluetooth hebben. Zowel trainer als hartslagmeter moeten verbinding kunnen maken. Muisje en toetsenbord die ik heb liggen zijn ook bluetooth.
• Liefst met WiFi. Ik kan wel een kabel trekken naar die ruimte, maar als er WiFi op het mobo zit dan ben ik wat flexibeler.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een nieuwe iPad Air kost mij €630,- daar moet het onder blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een oude Samsung TV 1080p die ik als beeldscherm kan gebruiken. Aansluiting via HDMI. Daarnaast heb ik nog een Denon Home 150 staan waar een 3,5mm kabel in kan voor geluid.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat wat ik nodig heb om Zwift te draaien. Mag wel wat ruimte in de specs zitten zodat het systeem ook nog voor iets anders ingezet kan worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een small form-factor gebruiken. De case die ik in mijn voorbeeld build gezet heb ziet er tof uit. Maar als er een reden is om een andere case te nemen dan hoor ik het graag.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Over spiksplinter nieuwe PC's is hier genoeg te vinden, maar low-end vind ik toch lastiger. Wat zijn de mogelijkheden binnen het budget? Zit er in mijn voorbeeld build gekke of incompatible dingen?
Mijn voorbeeld, beetje uit de losse pols samengesteld.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 154,05 | € 154,05 |
1 | Moederborden | MSI MAG A520M Vector Wifi | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 149,- | € 149,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 39,- | € 39,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT | € 34,29 | € 34,29 |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 60,69 | € 60,69 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 250GB | € 34,40 | € 34,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 548,33 |
[ Voor 19% gewijzigd door SirLenncelot op 13-12-2020 13:30 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.