Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze nieuwe build zal voornamelijk voor 1440p 160hz gaming gebruikt worden. Daarnaast voor mediaconsumptie, virtualisatie, werk en studie. Wellicht zal videobewerking ook erbij komen. Ik heb vanuit het toekomstbestendige perspectief bij het samenstellen gedacht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€3000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle componenten van mijn oude systeem zullen vervangen worden. Hooguit zullen 2 SSDs en 2 HDDs gebruikt worden, totdat deze in een server geplaatst worden. Een huidig 27 inch 1080p monitor zal verticaal als tweede scherm gebruikt worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hele nieuwe build
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaring met ASUS bios gehad. Liefst geen componenten waar een MSI draak op staat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet minstens vijf jaar mee kunnen, hooguit een GPU vervanging, indien het nodig is voor een nieuwe titel. Buiten het gamen om moet het systeem zo stil mogelijk zijn. Graag op de GPU na "toekomstbestendig".
Ga je overklokken?
Er gaat overgeklokt worden, maar niet extreem.
Wat verwacht je van ons?
Ik had een Ryzen 9 5900x willen kiezen, maar gezien de prijs en beschikbaarheid gaat dit een Ryzen 7 5800x worden en de 5600x vind ik net te weinig. De RTX 3070 en het LG UltraGear scherm zijn al binnen, dus deze keuzes staan voorlopig vast.
Dit geheugen wil ik bestellen, maar kon ik niet vinden op Tweakers.
https://nl.hardware.info/...3600-cl18-quad-kit.592618
De rest wil ik z.s.m. bestellen, maar ik ben benieuwd naar feedback over deze build of ik niets over het hoofd zie. Details zoals onvoldoende aansluitingen o.i.d. of een bottleneck.
Ik ben tevens op zoek naar een dubbele monitor arm met usb in de standaard. Beide schermen moeten in alle richtingen bewogen kunnen worden. Heeft iemand hier nog een aanrader voor?
Deze nieuwe build zal voornamelijk voor 1440p 160hz gaming gebruikt worden. Daarnaast voor mediaconsumptie, virtualisatie, werk en studie. Wellicht zal videobewerking ook erbij komen. Ik heb vanuit het toekomstbestendige perspectief bij het samenstellen gedacht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€3000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle componenten van mijn oude systeem zullen vervangen worden. Hooguit zullen 2 SSDs en 2 HDDs gebruikt worden, totdat deze in een server geplaatst worden. Een huidig 27 inch 1080p monitor zal verticaal als tweede scherm gebruikt worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hele nieuwe build

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaring met ASUS bios gehad. Liefst geen componenten waar een MSI draak op staat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet minstens vijf jaar mee kunnen, hooguit een GPU vervanging, indien het nodig is voor een nieuwe titel. Buiten het gamen om moet het systeem zo stil mogelijk zijn. Graag op de GPU na "toekomstbestendig".
Ga je overklokken?
Er gaat overgeklokt worden, maar niet extreem.
Wat verwacht je van ons?
Ik had een Ryzen 9 5900x willen kiezen, maar gezien de prijs en beschikbaarheid gaat dit een Ryzen 7 5800x worden en de 5600x vind ik net te weinig. De RTX 3070 en het LG UltraGear scherm zijn al binnen, dus deze keuzes staan voorlopig vast.
Dit geheugen wil ik bestellen, maar kon ik niet vinden op Tweakers.
https://nl.hardware.info/...3600-cl18-quad-kit.592618
De rest wil ik z.s.m. bestellen, maar ik ben benieuwd naar feedback over deze build of ik niets over het hoofd zie. Details zoals onvoldoende aansluitingen o.i.d. of een bottleneck.
Ik ben tevens op zoek naar een dubbele monitor arm met usb in de standaard. Beide schermen moeten in alle richtingen bewogen kunnen worden. Heeft iemand hier nog een aanrader voor?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 485,- | € 485,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | € 243,51 | € 243,51 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G | € 939,- | € 939,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 107,- | € 107,- |
1 | Monitoren | LG UltraGear 34GN850-B | € 780,45 | € 780,45 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Geheugen intern | https://nl.hardware.info/geheugenmodules.20/corsair-vengeance-rgb-pro-sl-black-32gb-ddr4-3600-cl18-quad-kit.592618 | € 222,20 | € 222,20 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 195,05 | € 195,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.132,40 |
[Voor 3% gewijzigd door K J op 08-02-2021 16:33]