Toon posts:

Kwaliteit schilderwerk

Pagina: 1
Acties:

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-03 17:37
Recent heb ik op de enkele kozijnen laten verven en af laten kitten. Nu ben ik niet tevreden over het geleverde werk, heb ik de schilder een paar keer laten terug komen om zaken te herstellen. De kwaliteit blijft naar mijn mening ondermaats en ik heb er geen in vertrouwen dat hij het goed weet op te lossen, dus heb in overleg een deel van de factuur betaald en ga denk ik op zoek naar een andere schilder. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie oordeel voor ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wat ik van een schilder kan verwachten, misschien is dit wel gewoon de kwaliteit die gemiddeld geleverd wordt en ben ik te precies.

Eerst het kitwerk. In het begin zag het er zo uit bij alle scharnieren:

En overal in de hoekjes was het deze kwaliteit. Je ziet dat er een stuk gemist is.

Dit is inmiddels bijgwerkt. Gemiddeld ziet het er bij de scharnieren nu zo uit:

Ik moet zeggen dat ik het nog niet netjes vind. Volgens de schilder zijn het lastige plekken omdat hij er niet met zijn vinger bij kan. Ik zou verwachten dat daar wel stokjes oid voor zijn om het toch netjes te krijgen. De kleur is spierwit ipv RAL 9001 of RAL 9010. De schilder zei dat hij niet wist dat er ook acrylaatkit op kleur is en dat de groothandel alleen wit en bruin levert.

Veel gaatjes zijn op deze manier gevuld en geschuurd, niet helemaal vlak dus:

Druipers:

Kan gebeuren natuurlijk maar dat wordt dan vervolgens zo hersteld:

Overal op alle kozijnen zie ik deze structuur in de verf. Ik vermoed dat dit komt omdat hij de zijkanten 2x heeft gedaan omdat dit kaal hout was en met zijn kwast de rest heeft geraakt wat al half droog was.

Een beschadiging:

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Van een afstand ziet het er wel goed uit, maar als je er van dichtbij naar kijkt zie je alle imperfecties. Of mag je schilderwerk niet van zo dichtbij beoordelen omdat je altijd wel dergelijke dingen vindt? Heeft het zin om een andere schilder het te laten doen, of is de kans aanwezig dat ik vergelijkbare kwaliteit krijg en ben ik gewoon te kritisch?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Onze schilder kit en schildert al heel zijn leven, en inmiddels heeft zijn zoon het bedrijf overgenomen.

Maar beide schilderen zelfs zonder afplaktape VEEEL netter.

Serieus, ik denk dat er nog geen halve rol tape doorheen gegaan is bij ons huis, alles binnen en buiten gedaan. (Ik heb geen geduld voor schilderwerk)

[Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 07-02-2021 15:26]

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:27
Dat doe ik als amateur nog 100x strakker. Is dit een marktplaats figuur die wat bijklust?

iRacing profile *** Twitch profile

• cingero
Nee, de plaatselijke schilder die het al jaren doet.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:21
Het is natuurlijk uitvergroot op de foto's, maar ik durf ook wel te stellen dat wij zelf in huis op minimaal hetzelfde niveau hebben geschilderd (afhankelijk van of vrouwlief of ik heeft geschilderd zal het nog net wat hoger zijn, ik kan beter schuren en zij kan beter schilderen :+ ). Precies de reden waarom ik het lastig vind om vakmannen in te huren, te vaak gezien dat ik het veel beter zelf kan doen (maar dat duurt dan natuurlijk langer, dat is toch vaak de afweging).

Ik vind het niet echt goed werk, maar e.e.a. hangt natuurlijk af van wat je ervoor betaald hebt. Betaal je een lage prijs, tsja, dan weet je soms ook waar je op kan rekenen. Maar ik zou hier zeker voor terug gaan (al is het maar om korting te krijgen).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-03 14:43
Heb je al aangegeven ontevreden te zijn?
Misschien wilt hij het nog een keer over doen op zijn kosten, of een deel, dan wel niet al het geld terug geven.

• cingero
Arjan90 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:54:
Het is natuurlijk uitvergroot op de foto's, maar ik durf ook wel te stellen dat wij zelf in huis op minimaal hetzelfde niveau hebben geschilderd (afhankelijk van of vrouwlief of ik heeft geschilderd zal het nog net wat hoger zijn, ik kan beter schuren en zij kan beter schilderen :+ ). Precies de reden waarom ik het lastig vind om vakmannen in te huren, te vaak gezien dat ik het veel beter zelf kan doen (maar dat duurt dan natuurlijk langer, dat is toch vaak de afweging).

Ik vind het niet echt goed werk, maar e.e.a. hangt natuurlijk af van wat je ervoor betaald hebt. Betaal je een lage prijs, tsja, dan weet je soms ook waar je op kan rekenen. Maar ik zou hier zeker voor terug gaan (al is het maar om korting te krijgen).
Ik heb hem gezegd dat ik liever heb dat hij er een paar uur langer over doet en kwaliteit levert dan dat hij snel klaar is.
Torac schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:59:
Heb je al aangegeven ontevreden te zijn?
Misschien wilt hij het nog een keer over doen op zijn kosten, of een deel, dan wel niet al het geld terug geven.
Ja, heb hem al enkele keren terug laten komen, maar herstelwerk ben ik ook niet tevreden over. Ik merk dat hij mij een zeikerd vindt en heb een voorstel gedaan om ongeveer 25% minder te betalen dan op de factuur staat en hij dan van mij af is. Dat vond hij prima. Ik zoek nu liever iemand anders die wel secuur werkt.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-03 14:43
cingero schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:04:
[...]

Ik heb hem gezegd dat ik liever heb dat hij er een paar uur langer over doet en kwaliteit levert dan dat hij snel klaar is.

[...]

Ja, heb hem al enkele keren terug laten komen, maar herstelwerk ben ik ook niet tevreden over. Ik merk dat hij mij een zeikerd vindt en heb een voorstel gedaan om ongeveer 25% minder te betalen dan op de factuur staat en hij dan van mij af is. Ik zoek nu liever iemand anders die wel secuur werkt.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat een schilder liever meer uren maakt dan slechte kwaliteit levert.
Eigenlijk omgekeerde wereld dat jij dit tegen hem moet zeggen.

Ik zou persoonlijk niet genoegen nemen met 25%, zeker niet als het een (semi) professionele, beroepsmatige schilder is.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cingero schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:17:
Recent heb ik op de enkele kozijnen laten verven en af laten kitten. Nu ben ik niet tevreden over het geleverde werk, heb ik de schilder een paar keer laten terug komen om zaken te herstellen. De kwaliteit blijft naar mijn mening ondermaats en ik heb er geen in vertrouwen dat hij het goed weet op te lossen, dus heb in overleg een deel van de factuur betaald en ga denk ik op zoek naar een andere schilder. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie oordeel voor ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wat ik van een schilder kan verwachten, misschien is dit wel gewoon de kwaliteit die gemiddeld geleverd wordt en ben ik te precies.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Van een afstand ziet het er wel goed uit, maar als je er van dichtbij naar kijkt zie je alle imperfecties. Of mag je schilderwerk niet van zo dichtbij beoordelen omdat je altijd wel dergelijke dingen vindt? Heeft het zin om een andere schilder het te laten doen, of is de kans aanwezig dat ik vergelijkbare kwaliteit krijg en ben ik gewoon te kritisch?
Leesvoer => Juridisch geschil met schilder - expertise nodig

Je mag verwachten van een schilder dat het netjes wordt opgeleverd, en niet als of je buurman het heeft gedaan. Geef de schilder nog één kans om het te herstellen, binnen 14 dagen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:57
Denk wel dat de man kan schilderen maar dat hij gewoon de tijd er niet voor heeft genomen. Ik merk zelf ook dat 90% van de tijd in het voorwerk zit met schilderen. Kit randen kan zelf een leek als ik strak maken met wat afplaktape en geduld.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee