Recent heb ik op de enkele kozijnen laten verven en af laten kitten. Nu ben ik niet tevreden over het geleverde werk, heb ik de schilder een paar keer laten terug komen om zaken te herstellen. De kwaliteit blijft naar mijn mening ondermaats en ik heb er geen in vertrouwen dat hij het goed weet op te lossen, dus heb in overleg een deel van de factuur betaald en ga denk ik op zoek naar een andere schilder. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie oordeel voor ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wat ik van een schilder kan verwachten, misschien is dit wel gewoon de kwaliteit die gemiddeld geleverd wordt en ben ik te precies.
Eerst het kitwerk. In het begin zag het er zo uit bij alle scharnieren:
En overal in de hoekjes was het deze kwaliteit. Je ziet dat er een stuk gemist is.
Dit is inmiddels bijgwerkt. Gemiddeld ziet het er bij de scharnieren nu zo uit:
Ik moet zeggen dat ik het nog niet netjes vind. Volgens de schilder zijn het lastige plekken omdat hij er niet met zijn vinger bij kan. Ik zou verwachten dat daar wel stokjes oid voor zijn om het toch netjes te krijgen. De kleur is spierwit ipv RAL 9001 of RAL 9010. De schilder zei dat hij niet wist dat er ook acrylaatkit op kleur is en dat de groothandel alleen wit en bruin levert.
Veel gaatjes zijn op deze manier gevuld en geschuurd, niet helemaal vlak dus:
Druipers:
Kan gebeuren natuurlijk maar dat wordt dan vervolgens zo hersteld:
Overal op alle kozijnen zie ik deze structuur in de verf. Ik vermoed dat dit komt omdat hij de zijkanten 2x heeft gedaan omdat dit kaal hout was en met zijn kwast de rest heeft geraakt wat al half droog was.
Een beschadiging:
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Van een afstand ziet het er wel goed uit, maar als je er van dichtbij naar kijkt zie je alle imperfecties. Of mag je schilderwerk niet van zo dichtbij beoordelen omdat je altijd wel dergelijke dingen vindt? Heeft het zin om een andere schilder het te laten doen, of is de kans aanwezig dat ik vergelijkbare kwaliteit krijg en ben ik gewoon te kritisch?
Eerst het kitwerk. In het begin zag het er zo uit bij alle scharnieren:
En overal in de hoekjes was het deze kwaliteit. Je ziet dat er een stuk gemist is.
Dit is inmiddels bijgwerkt. Gemiddeld ziet het er bij de scharnieren nu zo uit:
Ik moet zeggen dat ik het nog niet netjes vind. Volgens de schilder zijn het lastige plekken omdat hij er niet met zijn vinger bij kan. Ik zou verwachten dat daar wel stokjes oid voor zijn om het toch netjes te krijgen. De kleur is spierwit ipv RAL 9001 of RAL 9010. De schilder zei dat hij niet wist dat er ook acrylaatkit op kleur is en dat de groothandel alleen wit en bruin levert.
Veel gaatjes zijn op deze manier gevuld en geschuurd, niet helemaal vlak dus:
Druipers:
Kan gebeuren natuurlijk maar dat wordt dan vervolgens zo hersteld:
Overal op alle kozijnen zie ik deze structuur in de verf. Ik vermoed dat dit komt omdat hij de zijkanten 2x heeft gedaan omdat dit kaal hout was en met zijn kwast de rest heeft geraakt wat al half droog was.
Een beschadiging:
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Van een afstand ziet het er wel goed uit, maar als je er van dichtbij naar kijkt zie je alle imperfecties. Of mag je schilderwerk niet van zo dichtbij beoordelen omdat je altijd wel dergelijke dingen vindt? Heeft het zin om een andere schilder het te laten doen, of is de kans aanwezig dat ik vergelijkbare kwaliteit krijg en ben ik gewoon te kritisch?