Onyx weet ik niet. De Kalfire hebben ze bij mijn weten niet overal, maar wel voldoende haardencenter in het land. Wij hebben'm
hier in het echt bekeken.
Ik wilde ook een zo realistisch mogelijke elektrische haard. Smaken verschillen uiteraard zoals @
Sleepie zegt. We hebben flink wat haarden bekeken, en 99,9% vond ik echt bedroevend slecht in dat opzicht.. Ik vond zelf de waternevelhaarden inderdaad ook niet zo mooi. De Onux Avanti heb ik niet bewust gezien.
De Kalfire E-One is lang en niet te hoog (dat is voor mij een minpuntje, mocht wat hoger vind ik) was de enige haard die realistische vlammen had. Bijna iedereen die bij ons komt kijken is verbaasd als ik ze vertel dat het geen echte haard is. Pas als je erop gaat letten merk je dat het geen echt vuur is.
Als je de dual versie neemt (die wij hebben) dan heb je eigenlijk 2 lagen van vlammen, 1 voor en 1 achter de houtblokken, waardoor je (in mijn ogen) het gevoel heb dat je naar een echt haardvuur aan het kijken bent. Het vlammenspel blijft onvoorspelbaar en boeiend om naar te kijken, zoals bij een echt vuur. Ik kan'm aanraden. Hij is alleen stervensduur
Het bed en de houtblokken moet volgens de handleiding worden opgebouwd. Zoals @
Korakal zegt moeten de grote blokken vastgezet worden op een specifiek punt. De rest zou je wat meer naar eigen inzicht kunnen plaatsen, maar veel ga niet kunnen afwijken omdat het pepper's ghost effect dan niet meer goed gaat werken, en ik zie ook niet echt waarom: de inrichting zoals aangeraden door Kalfire is gewoon prima.
[
Voor 15% gewijzigd door
marvel27 op 13-10-2022 10:58
]