Ervaringen met elektrische projectie haarden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2024
Gruijters schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:37:
[Afbeelding]

En hij staat!
De Faber E-Matrix 800/500 II. Over een paar weken stucen maar de eerste indruk is erg goed. Ik ben benieuwd vanavond!
Ziet er goed uit (y) Dan kan je in ieder geval ergens anders naar kijken dan de Bumba voorstelling die je al 78x hebt gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 23:06
Dalive schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:25:
[...]

Ziet er goed uit (y) Dan kan je in ieder geval ergens anders naar kijken dan de Bumba voorstelling die je al 78x hebt gezien :+
Haha! Die 78x komt helaas in de buurt ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:11
Vandaag gaan kijken naar de Kalfire E-one. In eerste instantie zag het er "nep" uit. Na dat we een beetje met de instellingen hadden gespeeld, zag het er beter uit, we keken ook van boven af.

Jammer dat het verwarmingselement alleen uit/aan kan een direct 2000 watt verbruikt, ik heb niet gelet op de geluidsproductie.

De Onyx Avanti kan ik nergens vinden in Limburg. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:54
Het verwarmingselement van de kalfire klinkt wat mij betreft als dat van een elektrische kachel op de maximale stand. Het is dus duidelijk aanwezig.

Ik vind een haardenzaak eigenlijk een slechte plek om elektrische haarden te bekijken. In vergelijking met die prachtige hout- en gasvlammen zien alle andere opties er nep uit. Maar wat mij betreft biedt de kalfire het meest realistische vlambeeld, in die mate dat bijna iedereen pas doorheeft dat het geen echte vlammen zijn als we hen erop wijzen.

[ Voor 54% gewijzigd door marvel27 op 14-11-2022 09:45 ]

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

marvel27 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:40:
Maar wat mij betreft biedt de kalfire het meest realistische vlambeeld, in die mate dat bijna iedereen pas doorheeft dat het geen echte vlammen zijn als we hen erop wijzen.
Nadeel van de Kalfire zijn de afmetingen (zal wel nodig zijn) en de prijs. :)
Hij is zo diep dat je een flinke puist op je muur krijgt.
Wij willen ook een projectie haard, en dan is 50 cm uitsteken echt veel.
Zit er aan te denken dat als we voor een Kalfire zouden kiezen, deze deels in de (dragende) muur te plaatsen.
Even navragen bij een dealer of dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Rzaan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:49:
[...]

Nadeel van de Kalfire zijn de afmetingen (zal wel nodig zijn) en de prijs. :)
Hij is zo diep dat je een flinke puist op je muur krijgt.
Wij willen ook een projectie haard, en dan is 50 cm uitsteken echt veel.
Zit er aan te denken dat als we voor een Kalfire zouden kiezen, deze deels in de (dragende) muur te plaatsen.
Even navragen bij een dealer of dit kan.
Ik vind 50cm net de max, ons dressoir is ongeveer 42cm diep. Maar ik kan me voorstellen dat dit een blocker is.

Heeft iemand van jullie de British Fire haarden weleens in het "echt" gezien? Ik werd hierop gewezen door een verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

DaYwaLkUr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:00:
[...]

Ik vind 50cm net de max, ons dressoir is ongeveer 42cm diep. Maar ik kan me voorstellen dat dit een blocker is.
Ik ga ook eens kijken naar een Faber/Dimplex Opti-Virtual Double.
die is wat breder (wat mij mooier vinden) en minder diep. Iets van 35 cm.
Prijs zal rond de € 4.400 zijn.
DaYwaLkUr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:00:
Heeft iemand van jullie de British Fire haarden weleens in het "echt" gezien? Ik werd hierop gewezen door een verkoper.
@FrnkyBy heeft er eentje, als ik het goed heb,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bgJGkbRVlqkHdNbPkXC6IYj_4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hXYzRxhGMpWYDuwu8wqZplQ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie net als wij een open haard hebben, bezig zijn met verduurzamen en toch de sfeer willen hebben: je kan sommige modellen vrij eenvoudig in de haard zetten en het is vrijwel niet van echt te onderscheiden.

Tegelijk zit er een 2kW element in voor als de warmtepomp op extreme dagen wat hulp nodig mocht hebben- of gewoon omdat het soms lekker is om in een warmte stroom te zitten.

Dit is een Livn Flame van 60x43, gekozen omdat er een vrij smalle rand om zit en alle functies los aan en uit te zetten zijn. Her en der voor rond de 200,= deze black friday week.
*paard niet inbegrepen...

Had al zitten kijken voor waterdamphaarden rond echte blokken, maar voor bij ons, waarbij er eigenlijk al een 'donker gat' is had dat weinig toegevoegd maar wel veel gekost. Wel nog een keer de kabel wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:28:
[Afbeelding]

Voor wie net als wij een open haard hebben, bezig zijn met verduurzamen en toch de sfeer willen hebben: je kan sommige modellen vrij eenvoudig in de haard zetten en het is vrijwel niet van echt te onderscheiden.

Tegelijk zit er een 2kW element in voor als de warmtepomp op extreme dagen wat hulp nodig mocht hebben- of gewoon omdat het soms lekker is om in een warmte stroom te zitten.

Dit is een Livn Flame van 60x43, gekozen omdat er een vrij smalle rand om zit en alle functies los aan en uit te zetten zijn. Her en der voor rond de 200,= deze black friday week.

Had al zitten kijken voor waterdamphaarden rond echte blokken, maar voor bij ons, waarbij er eigenlijk al een 'donker gat' is had dat weinig toegevoegd maar wel veel gekost. Wel nog een keer de kabel wegwerken.
Nice. Geen geld eigenlijk.

Heb een huis met open haard maar die gaat niet gebruikt worden. Eens zien wat daar ontmanteld van kan worden en ingeplaatst kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rukapul schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:13:
[...]

Nice. Geen geld eigenlijk.

Heb een huis met open haard maar die gaat niet gebruikt worden. Eens zien wat daar ontmanteld van kan worden en ingeplaatst kan worden.
Ik heb hier eigenlijk alleen de zware roosters hoeven verwijderen omdat het qua hoogte anders niet uitkwam. Open haarden zullen ook veelal vrij standaard maatvoering hebben dus best kans dat een model aansluit.

De spijlen voor, frame waar de roosters op lagen, aslade en gordijntjes tegen spatten zijn gebleven. Gordijntjes zorgen er extra voor dat de inzet vrijwel niet te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpSpmgyk5hzA-AhDfq5VhZ--mZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFqtCSgHeXKH0LzutY45nt12.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk, met een flits van dichtbij en gordijntje aan de kant zie je het, maar ook overdag is het normaal donker in de haard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gruijters
Gruijters schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:37:
[Afbeelding]

En hij staat!
De Faber E-Matrix 800/500 II. Over een paar weken stucen maar de eerste indruk is erg goed. Ik ben benieuwd vanavond!
En inmiddels begonnen met het hele huis stucen. De haard is in ieder geval al super strak!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af5C6if5iDHHaH_D1A8AQ1vXUIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uXCmMZLM0NWf7J2AsbtBEsp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Weet iemand waar de Faber / Dimplex Opti-Virtual Double werkend te zien is?

EDIT: Alvast eentje gevonden: Havé Verwarming in Lunteren.

[ Voor 35% gewijzigd door Rzaan op 25-11-2022 16:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gruijters
Gruijters schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:11:
[...]

En inmiddels begonnen met het hele huis stucen. De haard is in ieder geval al super strak!
Nu is het helemaal af 😌
Faber e-Matrix 800/500 II met ombouw. Na lang twijfelen besloten om geen tv meubel meer te nemen maar een strakke wand te houden, afgewerkt met akoestische panelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEkXpERN9o70znyUf9jQ06mZpNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsTZGl07s1O3TT43hESyR3qe.jpg?f=fotoalbum_large

• DaYwaLkUr
Gruijters schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:23:
[...]

Nu is het helemaal af 😌
Faber e-Matrix 800/500 II met ombouw. Na lang twijfelen besloten om geen tv meubel meer te nemen maar een strakke wand te houden, afgewerkt met akoestische panelen.

[Afbeelding]
Complimenten, ziet er prachtig uit! wat zijn dat voor een houten balken tegen die witte muur? en natuulijk puur uit praktisch oogpunt, waar laat je nu de Receiver, Switch & Playstation? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gruijters
DaYwaLkUr schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:59:
[...]

Complimenten, ziet er prachtig uit! wat zijn dat voor een houten balken tegen die witte muur? en natuulijk puur uit praktisch oogpunt, waar laat je nu de Receiver, Switch & Playstation? ;)
Bedankt!
Dat zijn akoestische panelen, deze zijn van Woodupp. Erg mooie panelen en relatief makkelijk te bewerken!

Ik heb een Apple TV; deze zit achter op de tv beugel bevestigd. De soundbar ga ik nog bevestigen aan een beugel, deze komt precies onder de TV.

En een eventuele Playstation/Xbox gaat naar mijn zolder toe! In de woonkamer probeer ik het voor de rest minimaal te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:22
[...]

Nu is het helemaal af 😌

[Afbeelding]
Mooi hoor. Wij hebben dezelfde panelen voor op de ombouw. Maar ik kom er door allerlei omstandigheden niet aan toe om het af te maken :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Nu is het helemaal af 😌
Ik vind die panelen icm een TV en haard ook mooi.
Al ben ik wel bang dat dit de schrootjes van de toekomst zullen zijn :)

Wij wilden eerst ook een roomdivider maken van 3 tot 4 meter breder met zulke panelen erop.
Daar dan de TV en de projectie-haard in.
Maar ik ging steeds meer twijfelen of het niet te 'massief' zou worden.
Dit gevoel werd nog versterkt toen ik deze foto op de site van Sebas Veltkamp zag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88ie1eVb3lYl-jyB7QJ2KQX7taQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqb0ilDb5s4zfGZHNa5W4TMH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Haha dat is precies wat wij ook willen doen met de tv-muur :) prachtig vind ik, maar je wordt er inderdaad wel mee om de oren geslagen. Maar goed, is ook gemakkelijk weer verwijderd. Niet te vergelijken met schrootjes kan ik je vertellen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

@marvel27

Waarschijnlijk wordt dit onze toepassing:

Een roomdivider waarbij het middelste stuk van ± 2 meter breed, een stukje naar voren komt.
Op deze wand komen de latten-panelen.
Daar zit dan de TV in en natuurlijk de projectiehaard.
De 2 wanden ernaast zijn dan ieder zo'n 50 cm breed.

De TV wordt een 65, 70 of 75 inch, dus tussen de ± 143 cm en 166 cm breed.

Dus we zoeken ook een projectiehaard van ongeveer die breedte.

Hier een snelle schets.
De verhoudingen kloppen niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpQNhNXEMTvDn0Zj-6JnbjrQWM8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dszEr3eIOUD4g8a6EfpEzvRc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bldb
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-12-2022
Waarom allemaal zulke dure haarden? Wat is er mis met zo iets?
https://www.desfeerhaard.nl/p/sfeerhaard-toronto-128-cm-mp/

En sommige van 500 euro hebben ook nog eens een verwarmingselement.

[ Voor 22% gewijzigd door bldb op 26-12-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

bldb schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:34:
Waarom allemaal zulke dure haarden? Wat is er mis met zo iets?
https://www.desfeerhaard.nl/p/sfeerhaard-toronto-128-cm-mp/

En sommige van 500 euro hebben ook nog eens een verwarmingselement.
Vanuit precies dezelfde overwegingen waarom mensen bij andere producten soms voor de duurdere variant gaan.
Omdat de kwaliteit beter is, of meer mogelijkheden?

Bij elektrische haarden maak ik bijvoorbeeld mijn keuze op hoe realistisch het haardvuur eruit ziet.
Ik heb al heel wat haarden gezien die er niet uitzien.
Iets wat op vlammen lijkt, in onrealistische kleuren of een bed van glaskorrels bijvoorbeeld.
Dan geeft ik liever meer geld uit.
Ook al weet ik dat het nooit een echt haardvuur qua looks zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinVDP82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-01-2023
*knip, spam*

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:28:
[Afbeelding]

Gisteren de open haard / asbak schoongemaakt en meteen maar even langs de Gamma voor een Livn Flame:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpuOlXaAiSvH7ucqa0Yzo3SqLeI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wJCeHdNtN8Gk4vXutUd8cK1c.jpg?f=user_large
Voor weinig geld het donkere gat opgeleukt.

Ook ik heb wat zooi hergebruikt om de ruimte te vullen en het wat meer uit te laten komen. Denk dat ik de unit nog iets ga verhogen met houten balkjes. Rondom kan evt nog een simpel frame van bv mdf om de rest van het gat weg te werken.

En natuurlijk een paard fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Gisteren de open haard / asbak schoongemaakt en meteen maar even langs de Gamma voor een Livn Flame:
[Afbeelding]
Voor weinig geld het donkere gat opgeleukt.

Ook ik heb wat zooi hergebruikt om de ruimte te vullen en het wat meer uit te laten komen. Denk dat ik de unit nog iets ga verhogen met houten balkjes. Rondom kan evt nog een simpel frame van bv mdf om de rest van het gat weg te werken.

En natuurlijk een paard fixen.
Netjes! Misschien als ie iets verder naar achteren kan, dat je er van die metalen gordijntjes bij kwijt kan om het licht van buitenaf te beperken en hem minder zichtbaar electrisch te maken ook. Naast het verkleinen van de opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Netjes! Misschien als ie iets verder naar achteren kan, dat je er van die metalen gordijntjes bij kwijt kan om het licht van buitenaf te beperken en hem minder zichtbaar electrisch te maken ook. Naast het verkleinen van de opening.
Heb de inzet naar voren moeten halen inderdaad. De haard heeft een iets rond lopende vorm wat het gat smaller maakt waardoor de inzethaard niet echt verder naar achter kan.

Punten nemen weee bij de afwerking :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 14-01-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sleepie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:14:
De Onyx Avanti hebben wij bekeken bij https://www.griffioenrotterdam.nl/nl/home
Wij hebben hem gekocht bij Open Haarden Centrum Breda (hierboven al gelinkt), maar daar staat (nog) geen demo model opgesteld (is wel binnen, maar nog niet opgesteld volgens de monteurs).
Wij zijn ons ook aan het oriënteren.
Wonen in West Brabant en ik ben wel benieuwd naar jouw eindresultaat. Gaan morgen naar Breda om daar een eerste indruk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

jolandacb schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:26:
[...]

Wij zijn ons ook aan het oriënteren.
Wonen in West Brabant en ik ben wel benieuwd naar jouw eindresultaat. Gaan morgen naar Breda om daar een eerste indruk te krijgen.
Ben benieuwd.
Ik wil daar eigenlijk ook gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Rzaan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Ben benieuwd.
Ik wil daar eigenlijk ook gaan kijken.
Zal blijkt op woensdag dicht te zijn.
We rijden morgen dus maar direct naar het Experience Centre in Lunteren.
Daar toch wel de grootste keuze denk ik, om in het echt te zien.
Ik ga zo'n dure aankoop niet vanaf een plaatje doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

jolandacb schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Zal blijkt op woensdag dicht te zijn.
We rijden morgen dus maar direct naar het Experience Centre in Lunteren.
Daar toch wel de grootste keuze denk ik, om in het echt te zien.
Ik ga zo'n dure aankoop niet vanaf een plaatje doen.
Goed dat je me waarschuwt, want ik moet morgen bij Antwerpen zijn, dus ik dacht effe langs te wippen.
Maar nog steeds zeer benieuwd naar je ervaringen in Lunteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sleepie
Helaas heb ik nog steeds geen eindresultaat om te laten zien. Door allerlei omstandigheden en tegenvallers (niet met de haard zelf overigens) is het nog steeds een Work in Progress.
De onderzijde is intussen afgewerkt met tegels, maar het houtwerk boven de haard moet ik nog doen.
Zo staat het er nu bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bg-zROMvOX2orpNy243eMVkczKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcQbWJbIMNFC21r7gNFBSqVt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Rzaan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Goed dat je me waarschuwt, want ik moet morgen bij Antwerpen zijn, dus ik dacht effe langs te wippen.
Maar nog steeds zeer benieuwd naar je ervaringen in Lunteren.
Vandaag naar het Experience Centre in Lunteren gereden.
Prachtige zaak met heel veel soorten kachels, ook elektrische. Echter helaas geen Kalfire, maar toen ik daarnaar vroeg, is Mark, de jongeman die ons erg goed hielp, naar Cozyance in Rhenen gaan bellen. Daar konden wij vervolgens op afspraak terecht en daar hebben ze de Kalfire wel staan.
Die sprong er voor ons ook echt wel uit wat betreft meest realistisch, maar eerlijk is eerlijk, echte vlammen zijn en blijven mooier.
Maar alle complimenten naar bovengenoemde zaken: wat een service en uitleg!! Echt top!!
Wij gaan er even over nadenken wat we precies willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33
Ik ben ook naar Have in Lunteren geweest. Top zaak, met erg veel varianten.
De Kalfire gezien in een andere winkel, maar onze voorkeur gaat uit naar de Element4 elite 180e.
Wij vonden deze vlammen het meest realistisch en de Kalfire eigenlijk tegenvallen/nep.

Leuke van de Element is ook dat je het hout zelf kan indelen etc. dus ook per seizoen er andere elementen in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

deuz14 schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:09:
De Kalfire gezien in een andere winkel, maar onze voorkeur gaat uit naar de Element4 elite 180e.
Wij vonden deze vlammen het meest realistisch en de Kalfire eigenlijk tegenvallen/nep.
Deze staat ook op ons lijst van 'te bekijken haarden'.
Heb je al een prijs te horen gekregen>
Want alle aanbieders zeggen iets van 'vraag naar onze speciale prijs'.

En de levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deuz14
Rzaan schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:24:
[...]

Deze staat ook op ons lijst van 'te bekijken haarden'.
Heb je al een prijs te horen gekregen>
Want alle aanbieders zeggen iets van 'vraag naar onze speciale prijs'.

En de levertijd?
Levertijd schijnt redelijk oke te zijn (maandje of minder hoorde wij).
Bruto dealer prijs is 4000, iedere leverancier heeft zijn eigen korting (ik denk op basis van omzet), maar 15% gaat daar nog wel makkelijk vanaf als je hem zelf ophaalt, plaatst etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
Overigens vonden we deze:
https://www.haveverwarming.nl/dimplex-ignite-xl-74

Ook erg mooi, misschien wel mooiere vlammen ons inziens, alleen het front was te dun zodat je er geen mooie boomstukken in kan leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

deuz14 schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:30:
Overigens vonden we deze:
https://www.haveverwarming.nl/dimplex-ignite-xl-74

Ook erg mooi, misschien wel mooiere vlammen ons inziens, alleen het front was te dun zodat je er geen mooie boomstukken in kan leggen
Waar heb je die in het echie gezien?

En ik las dit: Let op: deze haard wordt standaard geleverd met een kiezelset (glazen/kristallen steentjes). Een houtset is optioneel en heeft een meerprijs (zie extra's). Indien u een houtset besteld, wordt het kiezelset er standaard bij geleverd.
Hebben jullie hem wel met die houtset gezien?

[ Voor 29% gewijzigd door Rzaan op 16-04-2023 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
Rzaan schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:31:
[...]

Waar heb je die in het echie gezien?

En ik las dit: Let op: deze haard wordt standaard geleverd met een kiezelset (glazen/kristallen steentjes). Een houtset is optioneel en heeft een meerprijs (zie extra's). Indien u een houtset besteld, wordt het kiezelset er standaard bij geleverd.
Hebben jullie hem wel met die houtset gezien?
Te bezichten bij Have, staan praktisch naast elkaar voor een goed vergelijk.
En ja, met houtset gezien, maar interessant alternatief voor de kleinere portemonnee denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

deuz14 schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:34:
[...]

Te bezichten bij Have, staan praktisch naast elkaar voor een goed vergelijk.
En ja, met houtset gezien, maar interessant alternatief voor de kleinere portemonnee denk ik
Als de vlammen mooier zijn (is persoonlijk natuurlijk) dan is het win-win :)

Binnenkort naar Lunteren dus!

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 16-04-2023 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:22
[...]

Nu is het helemaal af 😌

[Afbeelding]
Heb je ook een foto bij daglicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:13

Frituurman

Mjam!

Wij hebben sinds vorige week een sfeerhaard in een cinewall zitten. Effect is prima, hoewel we niet zo'n ontzettend duur exemplaar hebben gezocht.

Het enige wat ik nu nog wel, is ook haardgeluiden achter de haard (die optie zat er niet op). Heeft iemand hier een goede oplossing voor het geluid?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Frituurman schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:37:
Wij hebben sinds vorige week een sfeerhaard in een cinewall zitten. Effect is prima, hoewel we niet zo'n ontzettend duur exemplaar hebben gezocht.
Ik denk dat je je vraag moet stellen in de sectie voor audio-fanaten.
Daar zitten vast mensen die een eenvoudige oplossing voor je hebben
Welke haard heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:13

Frituurman

Mjam!

Rzaan schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Ik denk dat je je vraag moet stellen in de sectie voor audio-fanaten.
Daar zitten vast mensen die een eenvoudige oplossing voor je hebben
Welke haard heb je?
Ik heb een merkloze haard gekocht met verwarmingsfunctie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF1ITbqTnytBvF8cc3D4IXvQV54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WeixgCWiUXHekkl36fZP6EZT.jpg?f=fotoalbum_large

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

deuz14 schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:09:

Leuke van de Element is ook dat je het hout zelf kan indelen etc. dus ook per seizoen er andere elementen in kan stoppen.
Welke hebben jullie uiteindelijk gekocht?

Vandaag ook naar Lunteren geweest.
Vonden de zaak eigenlijk beetje tegenvallen (na alle positieve verhalen hier)
De jongen (echt een jochie nog) die ons hielp, was niet echt assertief.
Hij legde bijvoorbeeld niet ut dat je het hout kan vervangen. Pas na veel doorvragen zei hij dat dat ook kon.

Ook vond ik de haarden niet lekker opgesteld.
Een haard op ooghoogte ziet er heel anders uit dan een haard waar je op neerkijkt.
Dus je krijgt geen goede indruk.

Na lang kijken kwamen we - net als jullie - tot de conclusie dat de Element4 elite 180e de mooiste was.
Het tempo van de vlammen was goed. Niet te zenuwachtig en niet te traag.
Het hout kan veranderd worden. Nu lagen er gewoon stukken hout in die nog helemaal vers waren. Sloeg nergens op.
Het enige minpunt was dat de vlammen niet naar meer geel gezet kunnen worden. Ze blijven iets te rood.

Ga komende weken nogmaals in Heemskerk kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
Rzaan schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:13:
[...]

Welke hebben jullie uiteindelijk gekocht?

Vandaag ook naar Lunteren geweest.
Vonden de zaak eigenlijk beetje tegenvallen (na alle positieve verhalen hier)
De jongen (echt een jochie nog) die ons hielp, was niet echt assertief.
Hij legde bijvoorbeeld niet ut dat je het hout kan vervangen. Pas na veel doorvragen zei hij dat dat ook kon.

Ook vond ik de haarden niet lekker opgesteld.
Een haard op ooghoogte ziet er heel anders uit dan een haard waar je op neerkijkt.
Dus je krijgt geen goede indruk.

Na lang kijken kwamen we - net als jullie - tot de conclusie dat de Element4 elite 180e de mooiste was.
Het tempo van de vlammen was goed. Niet te zenuwachtig en niet te traag.
Het hout kan veranderd worden. Nu lagen er gewoon stukken hout in die nog helemaal vers waren. Sloeg nergens op.
Het enige minpunt was dat de vlammen niet naar meer geel gezet kunnen worden. Ze blijven iets te rood.

Ga komende weken nogmaals in Heemskerk kijken
Wij hebben de element 4 180 gekocht. 2 weken is hij geleverd en toevallig vandaag in elkaar gezet in onze Cinewall en nog steeds tevreden over!

Er zit hout bij in allerlei varianten, doorzichtige steentjes voor op de leds en wat hout krullen en houtskool.

Installatie gaat makkelijk, app werkt ook simpel.

Ben benieuwd wat jullie keuze gaat worden @Rzaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

deuz14 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:29:
[...]

Wij hebben de element 4 180 gekocht. 2 weken is hij geleverd en toevallig vandaag in elkaar gezet in onze Cinewall en nog steeds tevreden over!

Er zit hout bij in allerlei varianten, doorzichtige steentjes voor op de leds en wat hout krullen en houtskool.

Installatie gaat makkelijk, app werkt ook simpel.

Ben benieuwd wat jullie keuze gaat worden @Rzaan!
Die keuze hebben we toevallig vanmiddag gemaakt.
Het wordt.... geen haard.
2 redenen:
  1. De muur waar hij in zou komen zou opgedikt moeten worden naar 60 cm. Dat vinden we echt te lomp.
  2. Alle haarden die we gezien hebben - ook de hele dure - zien er nog steeds nep uit. We hadden gehoopt dat de techniek verbetert zou zijn. Maar in onze ogen is dat niet zo.
Dus geen haard, maar wie weet wat de ontwikkelingen doen de komende jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 18:49

Niwla

dat dus....

Hier ook naar veel omzwervingen besloten het idee van een haard los te laten.
In plaats daarvan komt er een aquarium op de plek van de haard (dus ombouw e.d. blijft ongewijzigg). Dat is een hobby van mij die ik op deze manier mooi kan integreren in de woonkamer en alle dagen "aan" staat in plaats van incidenteel. :9~

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
De haard van ons zit in een Cinewall van 40 cm...
Of je het er nep uit vind zien is natuurlijk een persoonlijke keuze, wij zijn wel enthousiast voor een elektrische haard (maar een gas of hout haard is wel mooier 😉)
Rzaan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:36:
[...]

Die keuze hebben we toevallig vanmiddag gemaakt.
Het wordt.... geen haard.
2 redenen:
  1. De muur waar hij in zou komen zou opgedikt moeten worden naar 60 cm. Dat vinden we echt te lomp.
  2. Alle haarden die we gezien hebben - ook de hele dure - zien er nog steeds nep uit. We hadden gehoopt dat de techniek verbetert zou zijn. Maar in onze ogen is dat niet zo.
Dus geen haard, maar wie weet wat de ontwikkelingen doen de komende jaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Dark Master schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:43:
[...]

Sorry voor de late reactie, eigenlijk sinds het laatste service bezoek is alles in orde.

Haard werkt voortreffelijk, effect blijft geweldig om te zien en ondanks de prijs genieten we er wel ontzettend van. We hadden een slechte start maar tot nu toe tevreden. Hopelijk blijft het ook zo. Betreft betrouwbaarheid, tja dat kan ik denk ik pas weg over een jaar of langer zeggen.
Bijna 1,5 jaar verder. We hebben ook gekeken naar een Faber e-MatriX 800/500 III. Begreep dat volgend jaar hun octrooi/patent van hun manier van vernevelen verloopt en de de prijs wellicht wat zakt n.a.v. concurrentie. Ben benieuwd, zijn jullie tot op heden tevreden? Wat valt er te zeggen over onderhoud/levensduur? :)

Prijs zonder montage/opties zit op dit moment op +- 4450 euro. Mag van mij ook wel voor de helft. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LordBusiness op 31-10-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 08:25

tomic

Smexylittlebabe!

Zijn de mensen die een haard (scherm) hebben gekocht nog tevreden of het al zat? En hoelang heb je hem al?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Bijna twee jaar de kalfire e-one, en nog steeds heel blij mee. Gaat bijna elke dag aan, zelfs als het 30 graden is buiten. Twee andere koppels die de haard bij ons zagen hebben intussen ook een e-one gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 22:11
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning op zoek naar een elektrische haard als roomdivider.

Het idee is zoiets (zie onder), we kunnen de ombouw ook zelf maken. Heeft iemand nog suggesties voor een doorkijk haard?

Xaralyn | FP Ambiance Doorkijkhaard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsMwVdLhz0E4gfEqckPJbkLrFBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xg1JJRXppc23vGRA0VEw3QW.jpg?f=fotoalbum_large
https://homedeco.nl/p/amb...U6QfvvVB11uxoCjH8QAvD_BwE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sleepie
Door heel veel omstandigheden heeft het allemaal lang geduurd. Ik moet nog wat kabels wegwerken en wat andere kleine dingetjes, maar verder is onze haard en ombouw nu gereed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8J3wo6fkBdMl5_EmXvT4puDASKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQUAN1BMfAegGoLJtI8vCVfa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marziano
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-11-2023
*knip*
Spam is niet toegestaan, zie onze huisregels

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 14-11-2023 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 17:12
LordBusiness schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:43:
[...]
Bijna 1,5 jaar verder. We hebben ook gekeken naar een Faber e-MatriX 800/500 III. Begreep dat volgend jaar hun octrooi/patent van hun manier van vernevelen verloopt en de de prijs wellicht wat zakt n.a.v. concurrentie. Ben benieuwd, zijn jullie tot op heden tevreden? Wat valt er te zeggen over onderhoud/levensduur? :)

Prijs zonder montage/opties zit op dit moment op +- 4450 euro. Mag van mij ook wel voor de helft. ;)
Iets verlate reactie, tot nu toe eigenlijk geen enkel probleem gehad. Ik heb 1 keer de haard los gehad om te kijken voor kalk en hoe de diffusers er aan toe waren.

Maar nauwelijks kalk en diffusers zien er ook nog goed uit. Maar ik moet ook heel eerlijk zijn dat we hem weinig aan hebben. Het is al een pronkstuk op zichzelf om te zien.

Als die aan staat is het wel echt super om te zien. Hou wel rekening met vocht, het is natuurlijk ook een luchtbevochtiger, als hij hier 4 uur aanstaat gaat de luchtvochtigheid ook wel echt met een goede 10% omhoog.

In een maand oktober die al vrij vochtig is. Is dat vrij veel kan ik je zeggen.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Dark Master schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:59:
[...]

Iets verlate reactie, tot nu toe eigenlijk geen enkel probleem gehad. Ik heb 1 keer de haard los gehad om te kijken voor kalk en hoe de diffusers er aan toe waren.

Maar nauwelijks kalk en diffusers zien er ook nog goed uit. Maar ik moet ook heel eerlijk zijn dat we hem weinig aan hebben. Het is al een pronkstuk op zichzelf om te zien.

Als die aan staat is het wel echt super om te zien. Hou wel rekening met vocht, het is natuurlijk ook een luchtbevochtiger, als hij hier 4 uur aanstaat gaat de luchtvochtigheid ook wel echt met een goede 10% omhoog.

In een maand oktober die al vrij vochtig is. Is dat vrij veel kan ik je zeggen.
Merk je ook wat van de verwarmingsfunctie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 17:12
mierenfokker schreef op maandag 27 november 2023 @ 06:34:
[...]

Merk je ook wat van de verwarmingsfunctie?
Is leuk om bij te verwarmen, maar gebruiken we eigenlijk nauwelijks, mijn vriendin wil hem soms wel eens aanzetten als ze de koude rilling heeft, ook al is het in huis ruim 20 graden. :D

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:38
Vandaag gaan kijken voor evt. een electrische sfeerhaard.
Zo'n waterdamp zie je toch duidelijk een spleet waar het 'vuur' uit komt. Ook lijkt het iets te veel te roken alsof je hout nog nat is. Vonden we niet heel mooi.
De Kalfire zijn veel mensen hier tevreden over dus ik had redelijk hoge verwachtingen maar vond dat toch wel erg nep ogen. Te schokkerig beeld, alsof de frequentie van de beeldschermen te laag is. Vlambeeld is wel mooi maar de kleur van de vlammen was van een afstandje niet echt warm. Door die diagonale glasplaat zit er een gekke rand voor in je haard. Eigenlijk alleen wel oké als je er recht voor zit.

Eigenlijk vonden we bij de eerste zaak de British fires New forest 870 (met echt hout) het mooiste. Vlambeeld iets minder realistisch maar niet storend. Helaas maar weinig opties om hem in te stellen en geen geluid.

Jammer dat vuur zo lastig realistisch na te bootsen is... Misschien laten we de haard maar zitten.

Iemand nog een gouden tip? (behalve een echte kachel/haard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik heb de kalfire thuis. Ik herken wat je zegt, alsof de refresh rate net te laag is. Dat viel mij in de winkel ook op toen ik de kachel er voor het eerst zag. Maar ik moet zeggen dat het thuis eigenlijk totaal niet meer opvalt. Het is in een kachelzaak geen eerlijke vergelijking, met die tientallen andere kachels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Iemand al ervaring met de Dimplex Vivente Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-04 15:48
Goedenavond. Ik heb een vraag voor de mensen met een Kalfire E-one uit 2022, dus voordat de nieuwe versie werd gelanceerd. Weten jullie of het mogelijk is om achteraf het ontspiegeld glas te bestellen? En hoe zit het met de vlambeelden ten op zichte van de vernieuwde versie? Is deze echt heel veel anders? En zo ja, wat is er anders aan? En als laatste zou ik graag willen weten of het mogelijk is om bijvoorbeeld zelf de nieuwste vlambeelden te downloaden middels wifi op de haard?

Ik vraag dit omdat ik de mogelijkheid heb om een splinternieuwe Kalfire E-one 100F uit 2022 te kopen. Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed3z6
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 07:07
virish01 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:53:
Goedenavond. Ik heb een vraag voor de mensen met een Kalfire E-one uit 2022, dus voordat de nieuwe versie werd gelanceerd. Weten jullie of het mogelijk is om achteraf het ontspiegeld glas te bestellen? En hoe zit het met de vlambeelden ten op zichte van de vernieuwde versie? Is deze echt heel veel anders? En zo ja, wat is er anders aan? En als laatste zou ik graag willen weten of het mogelijk is om bijvoorbeeld zelf de nieuwste vlambeelden te downloaden middels wifi op de haard?

Ik vraag dit omdat ik de mogelijkheid heb om een splinternieuwe Kalfire E-one 100F uit 2022 te kopen. Alvast bedankt voor de hulp!
Wat betreft het updaten, ik heb nog geen manier gevonden om mijn 2dehands 100f op het netwerk te krijgen (zit utp kabel bij, maar krijgt geen IP/connectie, zou ook niet weten of er een wifi optie op zit, staat nergens beschreven iig). De android app crashed ook als ik m wil connecten, denk dat ie meer voor de nieuwe versie bedoelt is.

Wat betreft ontspiegeld glas, wat aan de voorkant zit is gewoon een glasplaatje, je kan makkelijk zelf een ontspiegeld glas kopen in dezelfde maat als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:18

K1p

Hoi zijn er ook losstaande elektrische haarden die de looks hebben van een houtkachel? dus een groot stalen ding met wat nepvlammen achter een ruitje, dit hoeft dus niet direct heel realistisch te zijn als het achter een donker glas ruitje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

K1p schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:44:
Hoi zijn er ook losstaande elektrische haarden die de looks hebben van een houtkachel? dus een groot stalen ding met wat nepvlammen achter een ruitje, dit hoeft dus niet direct heel realistisch te zijn als het achter een donker glas ruitje zit.
Ik ben ze nog nooit ergens tegengekomen toen ik de verschillende winkels bezocht.
Maar ik zou zeggen: Houtkachel kopen en een monitor erin. Als het toch alleen maar om het geflikker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:18

K1p

Rzaan schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:03:
[...]

Ik ben ze nog nooit ergens tegengekomen toen ik de verschillende winkels bezocht.
Maar ik zou zeggen: Houtkachel kopen en een monitor erin. Als het toch alleen maar om het geflikker gaat.
Ja je ziet wel eens van die losse houthaarden. Wellicht valt er wat van te maken! Maar als iemand een compleet iets heeft gezien dan ook aanbevolen 😃👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
Hier komt de baveno 110 in een ombouw.
Ik wil de Samsung frame tv er boven hangen en vroeg me af of dat daar binnen in die ‘schouw’ niet erg warm wordt? De haard is meer voor de show want ik heb vloerverwarming. Maar toch.
Mss iemand een tip?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2dtkABVi6NL8fTfnQYEfWe4HrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnyo6jj6jxmNcvEDGvzSMr36.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Iemand nog tips voor een goede elektrische haardenzaak met showroom? Havé zag ik voorbij komen. Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 21:02
Wij zijn samen met een interieurarchitect bezig om de verbouwing van ons nieuwe huis vorm te geven.

Ons oog is gevallen op een waterdamp haard, bij voorkeur een van Faber. Zijn de bevindingen hiervan nog steeds goed?

Waar we ook een beetje mee zitten is het formaat. De muur zoals je hieronder kunt zien is 4134cm lang, waarvan nu ca 1,05 meter voor de haard is uitgetrokken (zie rode vierkant rechthoek), 45 cm voor het open gedeelte links op de plattegrond (rechts op de foto's) en de rest voor de muur waar de tv komt te hangen (ca 2,6 meter). Alles wordt maatwerk dus we kunnen nog (iets) wijzigen qua lengtes.

De enige haard die hier vrijwel zonder aanpassingen goed zou passen is de e-MatriX Linear 1050-400 II met een lengte van 1,12m, maar zoals de naam zegt is dit een tweezijdig aanzicht, en als we het open gedeelte houden hebben we tocht echt 3 zijden nodig.

Het alternatief is e-MatriX Linear 1050-400 III met 3 zijden, maar die is met een lengte van 1,25m alweer aardig wat groter dan nu is uitgetekend.

Zouden jullie dan voor de 3 zijden gaan en de muur waarop de tv (65'') komt te hangen iets inkorten? Of het open stukje rechtsonder dichtmaken zodat je volstaat met een 2 zijden vuur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oT3nnWm7qOPNvGAXIu0R_pnHLOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjTWVflszRe3PrLzXiDbZYLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0ayC6PDqogasaNgj0hf4d5VuRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrcVjy2zI0OADaoBZ2m6WYu3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHvq4sXiRk-q_E1XHScRqfsS4yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oe3U0MsB4nQCW9Nv4Mb7IG27.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 21:02
Zijn er mensen met Elu-Fire?

https://elu-fire.com/

Zij hebben er een die qua formaat perfect zou passen.

Kom er erg weinig reviews van tegen, geen eigenlijk. Zijn aan de dure kant, maar dat maakt voor mij niet zoveel uit. Benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met dit merk.

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 13-06-2024 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:32
Video van het resultaat van onze waterdamphaard:

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@assje Vakwerk, mooi gedaan!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Ik ben aan het oriënteren voor een cinemawals met daarnaast een sier haard. Nu zijn er veel opties maar volgens mij is het meest realistische een haard met waterdamp. Ik schrik alleen van de prijzen, de Faber die ik op het oog heb is bij de plaatstelijke leverancier 7000,- (kon nog iets korting af). Een optie zou zijn een gasleiding aan te laten leggen door de kruipruimte heen en dan een haard op gas te hebben, dan zit ik alleen met afvoer in het plafond en dat is ook prijzig.

Het idee wat ik op het oog had is hetzelfde wat ik onlangs bij v/d Valk in Almere zag. Volgens mij is dit gas of bio ethanol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCsQ5yFh7ArM35JLJwnEKC3CHhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KN9m2mpjNa37RZTbROO63srl.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand nog andere tips of voorbeelden van jezelf?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39
gebruikerfz1 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:05:
Ik ben aan het oriënteren voor een cinemawals met daarnaast een sier haard. Nu zijn er veel opties maar volgens mij is het meest realistische een haard met waterdamp. Ik schrik alleen van de prijzen, de Faber die ik op het oog heb is bij de plaatstelijke leverancier 7000,- (kon nog iets korting af). Een optie zou zijn een gasleiding aan te laten leggen door de kruipruimte heen en dan een haard op gas te hebben, dan zit ik alleen met afvoer in het plafond en dat is ook prijzig.

Het idee wat ik op het oog had is hetzelfde wat ik onlangs bij v/d Valk in Almere zag. Volgens mij is dit gas of bio ethanol.

[Afbeelding]

Heeft iemand nog andere tips of voorbeelden van jezelf?
Ik heb uiteindelijk zelf voor een gashaard op flessen gekozen. Inclusief haard van 1,25m 3-zijdig en plaatsing kwam dit op €6750,- en betrof een zijgevel doorvoer naar buiten. Gasleiding heb ik zelf aangelegd/gegraven.
Bij een Van der Valk bij mij in de buurt is het een echte gashaard en die is ook een meter of 4, hij brand gewoon heel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
GeeMoney schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:00:
[...]

Ik heb uiteindelijk zelf voor een gashaard op flessen gekozen. Inclusief haard van 1,25m 3-zijdig en plaatsing kwam dit op €6750,- en betrof een zijgevel doorvoer naar buiten. Gasleiding heb ik zelf aangelegd/gegraven.
Bij een Van der Valk bij mij in de buurt is het een echte gashaard en die is ook een meter of 4, hij brand gewoon heel erg laag.
Heb je een foto van jouw resultaat? Ik neig ook naar gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39
gebruikerfz1 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:09:
[...]

Heb je een foto van jouw resultaat? Ik neig ook naar gas.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1 2 Laatste