Toon posts:

Computer is erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SamBrans
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-09-2021
Goedenavond,

ik heb een vraag, ik heb nog maar een halfjaar als het niet langer is een nieuwe computer. Ik was er altijd erg blij mee en was erg snel, een maandje of 2 was mijn computer kapot aangezien er een storing in mijn moederbord zat, ik had hem naar een computerzaak gebracht. Na een week was hij weer gemaakt, en had geen problemen meer. Maar sinds kort is mijn computer erg langzaam, soms crashen mij spellen, of hangt mijn computer vast. Ook heb ik nu altijd dat hij langzaam is in het algemeen. Dan reageert google erg langzaam of als ik iets opstart etc. Ik heb meerdere dingen op internet gezocht wat mogelijk het probleem was, ik heb ook meerdere dingen geprobeerd zo heb ik CCleaner gedownload dat werkt niet en had ook Malwarebytes gedownload en dat werkte ook niet, Razer had een update ofzo en daar kan je een scan mee doen, ik heb dat gedaan en daar krijg ik al vrij snel meerdere errors ofzo, ik had research gedaan bij een computerzaak wat mogelijk het probleem was, helaas wisten zij niet wat de errors waren en konden ze me daarom niet verder helpen. Dus mijn vraasg is, weten jullie wat mogelijk het probleem is? En zoja kunnen jullie mij helpen?

Computer Specs:

CPU: Intel Core I5 9600KF
GPU: MSI Geforce RTX 2060S GamingX 6GB
RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz
MDB: MSI MPG Z390 GAMING PLUS moederbord
Opslag:
1x Samsung 970 EVO 1TB M.2 SSD
1x Samsung 860 EVO 500GB SSD
1x Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD

Games die ik speel/problemen mee ervaar:
- Minecraft (Daar loopt hij soms vast)
- Fivem (Crasht hij soms en heb regelmatig lagg)
- Warzone (Is mijn hele PC traag)
- GTA V (Is mijn hele PC traag en crasht mn GTA soms)
- CSGO (Geen problemen)

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?

Groetjes,
Sam Brans

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
Raar, heb je wel alles goed aangesloten? Welke voeding?

• SamBrans
@99ruud99 is zeker raar. Ik heb een cooler master G650 M

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:25
Voeding is mee gegaan van een vorig systeem?

Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu belast en onbelast?

Bios van het moederbord up to date?

GeForce driver verwijderen met DDU en opnieuw installeren.

Wat heeft die computerzaak gerepareerd? Wat was het probleem dat ze hadden gevonden?

• SamBrans
@Uszka voeding is meegegaan van het vorige systeem ja. De temperaturen zijn niet zo hoog vaak tussen 39 en 60 graden, soms ook wat hoger. Ik heb regelmatig dat mn GPU belast is hoe dat komt geen idee.

Ik heb al is de geforce drivers verwijderd en weer gedownload. Hoe verwijder ik DDU, en hoe download ik het weer?

• Uszka
DDU is een hulpprogramma om grafische drivers te verwijderen. GeForce drivers vind je op de website van nVidia.

Maar eh, wat is er volgens de computerwinkel gerepareerd aan het systeem?

Als de voeding 5 jaar of ouder is dan vervangen. Dat ding is van heel lage kwaliteit. Ik heb er van dat type heel veel dood zien gaan die tussen de 4 en 5 jaar oud waren.

• SamBrans
@Uszka ah oke de DDU zit er standaars op, of moet je dat ergens installeren?

De computerzaak had gemeld dat er een error in mijn moederbord zat en die veroorzaakte bluescreens en voor foutmeldingen, hij had dat simpel opgelost door mijn ram en videokaart eruit te halen en er weer in te zetten meerdere malen en nu is dat opgelost.

Van de voeding wist ik niet dat hij snel kapot gaan na 4 of 5 jaar. Welke voeding raad je me dan aan? Ook gewoon weer 650W?

• Uszka
SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:06:
@Uszka ah oke de DDU zit er standaars op, of moet je dat ergens installeren?
Moet je zelf downloaden en installeren.
De computerzaak had gemeld dat er een error in mijn moederbord zat en die veroorzaakte bluescreens en voor foutmeldingen, hij had dat simpel opgelost door mijn ram en videokaart eruit te halen en er weer in te zetten meerdere malen en nu is dat opgelost.
Nu zit je dus met een andere probleem. Door het ene op te lossen hebben ze een ander probleem gecreëerd lijkt het wel.
Van de voeding wist ik niet dat hij snel kapot gaan na 4 of 5 jaar. Welke voeding raad je me dan aan? Ook gewoon weer 650W?
Draait zelfs al op een goede 450w maar pricewatch: MSI MPG A650GF is op dit moment een van de betere die je kunt kopen tot €100.

Terugkomend op het moederbordbios. Heb je dat al een geupdate?

Kijk eens in taakbeheer welk proces het systeem bezig houdt. Je hebt het over Razer software. Dat is de reden dat ik mijn Razer Mamba weer van de hand gedaan heb. Het vraagt relatief veel van het systeem.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:27
@SamBrans In je plaatjes wordt er een defrag uitgevoerd, waarom doe je dat? (Als je een VM draait heeft het geen zin iig)
Hier een stukje over de slabs en defrag error voor Windows 8.1, weet niet welke jij draait

En je (Xbox)gamebar, heb je die al eens uitgezet/verwijdert, daar zit ook een error in volgens je plaatje.

Edit
Je kan ook eens met DSIM commando je windows installatie controleren of repareren

[Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 07-02-2021 11:42]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• SamBrans
Mel33 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:30:
@SamBrans In je plaatjes wordt er een defrag uitgevoerd, waarom doe je dat? (Als je een VM draait heeft het geen zin iig)
Hier een stukje over de slabs en defrag error voor Windows 8.1, weet niet welke jij draait

En je (Xbox)gamebar, heb je die al eens uitgezet/verwijdert, daar zit ook een error in volgens je plaatje.

Edit
Je kan ook eens met DSIM commando je windows installatie controleren of repareren
Ik draai op Windows 10 dus weet niet of dat werkt, ik heb gamebar uitgezet hopen dat dat nu werkt!
Ik ga even kijken of DSIM commande werkt.

Edit:
Ik heb de DISM commande uitgetest, en alles was goed geen problemen of iets gevonden. Dus dat is niet het probleem

[Voor 6% gewijzigd door SamBrans op 07-02-2021 11:59]

• SamBrans
Uszka schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Moet je zelf downloaden en installeren.

[...]

Nu zit je dus met een andere probleem. Door het ene op te lossen hebben ze een ander probleem gecreëerd lijkt het wel.

[...]

Draait zelfs al op een goede 450w maar pricewatch: MSI MPG A650GF is op dit moment een van de betere die je kunt kopen tot €100.

Terugkomend op het moederbordbios. Heb je dat al een geupdate?

Kijk eens in taakbeheer welk proces het systeem bezig houdt. Je hebt het over Razer software. Dat is de reden dat ik mijn Razer Mamba weer van de hand gedaan heb. Het vraagt relatief veel van het systeem.
Ik heb nu ook de Razer meuk verwijderd, ook heb ik net bios update gedaan was ff een heel gedoe kreeg namelijk bluescreen met dat er een herstel moest komen ofzo, gelukkig is dat opgelost (starte op de verkeerde schijf op)

Ik ga even kijken of het handig is als ik nieuwe voeding ga aanschaffen, die MSI MPG A650 GF ziet er goed uit in iedergeval.

Ik had zelf ook inderdaad het idee dat de ene probleem weg was gehaald en de ander nu is gekomen, heb jij trouwens een idee hoe ik kan testen of ik nieuwe voeding nodig heb?

• Uszka
SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:57:

Ik had zelf ook inderdaad het idee dat de ene probleem weg was gehaald en de ander nu is gekomen, heb jij trouwens een idee hoe ik kan testen of ik nieuwe voeding nodig heb?
Je kan met een multimeter de uitgangsspanning meten als het systeem belast is maar ik verwacht niet dat er een grote afwijking in zit. De problemen uiten zich in het niet opstarten door een kaduuke 5Vsb en slecht opstarten door een primaire cap die slecht functioneert. Van 2013 - 2015/16 was het een erg populaire voedingserie omdat het de eerste was met DC-DC in een budget voeding. Helaas is het geen degelijke gebleken ondank dat Cooler Master 5 jaar garantie gaf. Ik heb er heel wat RMA gestuurd die net geen 5 jaar waren maar dat ding is zo lang in productie geweest dat ik steeds dezelfde terug kreeg. Dat wilde ik juist niet want ze hadden inmiddels beter op de plank liggen voor dezelfde prijs.

• Mel33
DSIM is niet het probleem, het kan een probleem oplossen, het is een windows 'repair optie commando'.

Ok nu heb je veel dingen tegelijk gedaan, je kan beter nu even afwachten of het opgelost is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• SamBrans
Uszka schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:10:
[...]

Je kan met een multimeter de uitgangsspanning meten als het systeem belast is maar ik verwacht niet dat er een grote afwijking in zit. De problemen uiten zich in het niet opstarten door een kaduuke 5Vsb en slecht opstarten door een primaire cap die slecht functioneert. Van 2013 - 2015/16 was het een erg populaire voedingserie omdat het de eerste was met DC-DC in een budget voeding. Helaas is het geen degelijke gebleken ondank dat Cooler Master 5 jaar garantie gaf. Ik heb er heel wat RMA gestuurd die net geen 5 jaar waren maar dat ding is zo lang in productie geweest dat ik steeds dezelfde terug kreeg. Dat wilde ik juist niet want ze hadden inmiddels beter op de plank liggen voor dezelfde prijs.
Ah oke top dankjewel, als ik nu nog problemen ervaar ga ik dat proberen, ik merkte inderdaad dat niet de beste voeding was/is maar dat is niet erg zolang hij gewoon werkt en ik me ding kan doen haha.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-03 21:40
Waarom draai je defrag met je SSD's ?
SSD's hebben dat niet nodig, ze slijten erg hard als je dat wel doet.

Doe eens een memory test met:
https://www.memtest86.com/

• SamBrans
Mel33 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:11:
DSIM is niet het probleem, het kan een probleem oplossen, het is een windows 'repair optie commando'.

Ok nu heb je veel dingen tegelijk gedaan, je kan beter nu even afwachten of het opgelost is.
Ja klopt, ik ga nu even afwachten en kijken of het opgelost is, ik hoop van wel in iedergeval!

• SamBrans
Hell-Slave schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:15:
Waarom draai je defrag met je SSD's ?
SSD's hebben dat niet nodig, ze slijten erg hard als je dat wel doet.

Doe eens een memory test met:
https://www.memtest86.com/
Misschien ben ik dom, maar wat is Defrag? En hoe zet ik dat uit of verwijder ik dat?

• Hell-Slave
SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Misschien ben ik dom, maar wat is Defrag? En hoe zet ik dat uit of verwijder ik dat?
Wikipedia: Defragmentatie

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:16:
[...]

De harde schijf defragmenteren op uw pc met Windows 10. Staat vaak default al uit als je rechtstreeks op je ssd hebt geïnstalleerd.

Ik zou ook even memtest draaien.

Instabiel werkgeheugen kan wel voor crashes zorgen; ik had soortgelijk iets paar maanden terug met een kitje.
Was toen ook defect.

En die games die crashen; staan die allemaal op dezelfde ssd?

[Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 07-02-2021 12:21]

• Mel33
Windows 10 doet met defragmentatie alleen een optimalisatie bij SSD's, bij een HDD doet hij wel een defragmentatie
Jij doet een defragmentatie uitvoeren zoals op je plaatje te zien is, je sloeg mijn comment daarover over. Misschien doet hij dat op een HDD van jou, maar er is wel een probleem met dat defrag iig, zet het eens uit of voltooi het eens, voltooien das beter. Als je dat op de achtergrond doet bij het opstarten of ingesteld hebt door een taakplanning, kan de pc idd langzaam worden tot hij daarmee klaar is.

Voordat je een nieuwe voeding koopt zou ik windows eerst eens vers installeren.

• SamBrans
Mel33 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:24:
Windows 10 doet met defragmentatie alleen een optimalisatie bij SSD's, bij een HDD doet hij wel een defragmentatie
Jij doet een defragmentatie uitvoeren zoals op je plaatje te zien is, je sloeg mijn comment daarover over. Misschien doet hij dat op een HDD van jou, maar er is wel een probleem met dat defrag iig, zet het eens uit of voltooi het eens, voltooien das beter. Als je dat op de achtergrond doet bij het opstarten of ingesteld hebt door een taakplanning, kan de pc idd langzaam worden tot hij daarmee klaar is.

Voordat je een nieuwe voeding koopt zou ik windows eerst eens vers installeren.
Ik heb het gevonden en heb het meteen uitgezet.

• SamBrans
Bolletje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:19:
[...]

De harde schijf defragmenteren op uw pc met Windows 10. Staat vaak default al uit als je rechtstreeks op je ssd hebt geïnstalleerd.

Ik zou ook even memtest draaien.

Instabiel werkgeheugen kan wel voor crashes zorgen; ik had soortgelijk iets paar maanden terug met een kitje.
Was toen ook defect.

En die games die crashen; staan die allemaal op dezelfde ssd?
Ik ben nu bezig met de memtest al 30 minuten ofz. En hij duurt erg lang, weet jij hoelang hij duurt?

• Mel33
Je kan het 8uur lang doen of 24uur, wat je wil. Maar iig een keer alle reepjes doen is goed. Zolang er geen error is, is je ram goed

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:10:
[...]

Ik ben nu bezig met de memtest al 30 minuten ofz. En hij duurt erg lang, weet jij hoelang hij duurt?[Afbeelding]
Oh, kan zo paar uur duren. Vorige keer duurde het bij mij 3h20.

Maar vaak als er erge errors zijn komt dat wel voorbij in het eerste uur.

• SamBrans
Bolletje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Oh, kan zo paar uur duren. Vorige keer duurde het bij mij 3h20.

Maar vaak als er erge errors zijn komt dat wel voorbij in het eerste uur.
Oke. Kan ik dan na het eerste uur stoppen? Aangezien mn ram toch zo goed als nieuw zijn. Zoja hoe kan ik die straks stoppen?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:05

Tens

fits the description

SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:06:

De computerzaak had gemeld dat er een error in mijn moederbord zat .....

hij had dat simpel opgelost door mijn ram en videokaart eruit te halen en er weer in te zetten
:?

en even ondersteboven gehouden zodat de error er uit kon vallen zeker.

zeg dan gewoon als computertechneut: Geen idee wat er aan de hand was, maar heb alle connectoren even aangedrukt, en nu lijkt het te werken.

[Voor 6% gewijzigd door Tens op 07-02-2021 13:29]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Mel33
Ctrl c is in dos vaak om het programma te onderbreken.

Maar hier staat links onderin Esc

• SamBrans
Mel33 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:26:
Ctrl c is in dos vaak om het programma te onderbreken.

Maar hier staat links onderin Esc
Oke top probeer ik dat straks.

• SamBrans
Tens schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:25:
[...]

:?

en even ondersteboven gehouden zodat de error er uit kon vallen zeker.

zeg dan gewoon: heb alle connectoren even aangedrukt, en nu lijkt het te werken.
Hoebedoel je? Ik snap je niet sorry, heb ik iets fout gedaan of de computerzaak?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:05

Tens

fits the description

SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Hoebedoel je? Ik snap je niet sorry, heb ik iets fout gedaan of de computerzaak?
nee, jij niet

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Mel33
Iig 1 keer een mem pass doen van alle ram, en dan kan je wel stoppen als er geen error is.

• SamBrans
Oh oke gelukkig

• SamBrans
Mel33 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:30:
Iig 1 keer een mem pass doen van alle ram, en dan kan je wel stoppen als er geen error is.
Is goed doe ik dat! Thanks

• Hell-Slave
SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:10:
[...]

Ik ben nu bezig met de memtest al 30 minuten ofz. En hij duurt erg lang, weet jij hoelang hij duurt?[Afbeelding]
Ik had mijn AMD Ryzen 9 3950X pc getest een week lang (meerdere passes) om zeker te zijn dat het stabiel is 8)7

• SamBrans
Mel33 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:30:
Ik heb 2 pass gedaan en geen error dus daar ligt t niet aan. Aangezien ik al redelijk wat ideen van jullie heb uitgevoerd ga ik ff kijken of het nu allemaal beter werkt.

• SamBrans
Hell-Slave schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:12:
[...]

Ik had mijn AMD Ryzen 9 3950X pc getest een week lang (meerdere passes) om zeker te zijn dat het stabiel is 8)7
Das best lang

• Hell-Slave
SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Oke. Kan ik dan na het eerste uur stoppen? Aangezien mn ram toch zo goed als nieuw zijn. Zoja hoe kan ik die straks stoppen?
Nieuw wil niet zeggen goed of stabiel, ook nieuw geheugen kan stuk gaan. ;)

• Hell-Slave
Ja maar ik had m'n oude pc nog zodat verder kon werken. :9

• Hell-Slave
Is je pc nog steeds zo onstabiel als je geheugen op 2.666MT/s zet?
Volgens Intel ondersteunt je cpu tot DDR4-2666
https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-60-ghz.html

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
SamBrans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Op Escape klikken, dan krijg je een menu. Kan je dan gewoon stoppen ja.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee