Toon posts:

Paypal via Woocommerce word opeens zakelijk account?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-09 00:10
Ik heb een vraag voor mensen die een eigen webshop hebben en daarop Paypal gebruiken.
Ik heb via Woocommerce een website met webshop.
Hierop heb ik Paypal private.
Ik krijg sinds een aantal dagen van klanten te horen dat ze niet meer met Paypal kunnen betalen.
Toen ik dit zelf probeerde kreeg ik de melding dat ik geen API heb.
Nu kan ik via Paypal mijn API gegevens opvragen...maar.... ik heb hier opeens een zakelijk Paypal account voor nodig.
Ik heb een particulier prive Paypal account en hier nooit problemen mee gehad.
Is nu opeens een zakelijk account verplicht?
Jarenlang gebruik ik Paypal via mijn webshop zonder dat dit een zakelijk account was.
Iemand die weet of er iets veranderd is of dat ik nu verplicht word om Paypal te blijven gebruiken alleen als ik het omzet naar een zakelijk account?

Alle reacties

• Mr. HTTP
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 22-09 23:42
Al bij PayPal een support ticket aangemaakt met dezelfde vraag?

Ik zie bij WooCommerce onder Requirements iig staan dat het een business account moet zijn...

Daarnaast kan PayPal natuurlijk jou opleggen (volgens hun voorwaarden) een Business account te gebruiken wanneer jij het ook daadwerkelijk zakelijk inzet (wat ik opmaak uit je verhaal is dat ook zo), hierdoor kunnen ze wellicht hogere commissie vragen aan je (ben er niet helemaal in thuis...).

Overigens is er de afgelopen jaren veel verandert als het gaat over regulatie in de digitale internationale financiële dienstverlening. Zaken als zakelijk/particulier, BTW-plichtigheid en dergelijken worden veel strikter nageleefd. Zo hebben (traditionele) banken veel audits moeten uitvoeren de afgelopen jaren omdat de overheid vond dat ze nalatig waren omdat georganiseerde misdaad ongestoord hun gang kon gaan en banken dit probleemloos faciliteerde.

UPDATE;
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat API toegang uitsluitend nog beschikbaar is voor zakelijke accounts en dat het daarom nu niet meer werkt. Hierover zal je dan vast wel mailtjes hebben gehad dat de terms of service zijn gewijzigd.
OF dat WooCommerce een nieuwere API versie is gaan gebruiken die alleen beschikbaar is onder een zakelijke account.
Dit zijn allemaal puntjes die je als ondernemer zelf bij moet houden natuurlijk... Het is immers hoe jij je brood verdient...

[Voor 33% gewijzigd door Mr. HTTP op 07-02-2021 00:06]

• chielsen
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Tja een webshop met een private account. Het klinkt niet meer dan logisch dat je een business account moet hebben. Dat was 15 jaar geleden al zo. Ik weet niet waarom het bij jou nog zo lang heeft gewerkt.

• Mr. HTTP
chielsen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:57:
Ik weet niet waarom het bij jou nog zo lang heeft gewerkt.
Wat ik zo snel kon vinden was dat een oudere API het wel toeliet en zolang je software hebt die dat gebruikt en de API is nog niet uitgefaseerd dan kun je het lang volhouden. Dan heb je waarschijnlijk ook een aantal software updates gemist de laatste tijd of neem je passief ondernemen wel erg serieus. _/-\o_

• 0108daniel
@ mr: http: Jazeker, ik heb daar na 3 dagen nog geen reactie van ontvangen.

Ik heb nooit updates gedaan omdat ik vind dat als iets goed werkt ik geen updates doe.
Is misschien niet slim ivm beveiliging etc maargoed.
Nu werd het mij verplicht en dus moest ik mijn Woocommerce updaten.
Daarna werd gevraagd voor mijn API van Paypal.
Ik ben nogal sceptisch als ik dit omzet naar een zakelijk account.
Er zitten namelijk extra kosten aan verbonden, maar hoe zit dat met voordelen?
Ik ben niet ingeschreven als bedrijf maar moet bij Paypal zakelijk wel een bedrijfsnaam opgeven.
Uiteraard betaal ik wel netjes BTW.
Iemand hier met een zakelijjk Paypal account die weet hoe dat in zijn werk gaat?

• jaspermeul
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:09
Hoe kan je btw betalen als je geen bedrijf/eenmanszaak hebt?

Je kan natuurlijk gewoon dezelfde naam gebruiken als bekend bij de belastingdienst voor je btw-aangifte.

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:47
0108daniel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:00:
Dat is een understatement, het is ongelofelijk dom!

Je hebt een webshop en moet er dus alles aan doen om de gegevens van jouw klanten te beschermen. Als er ooit een hack plaatsvindt doordat jij te lui bent geweest updates te installeren zijn jouw klanten daar de dupe van. Om nog maar te zwijgen over de boetes die je hierdoor opgelegd kan krijgen. Gedraag je als ene goede ondernemer en houd je zaken up to date.

Daarnaast is het inderdaad vereist een zakelijk paypal account te hebben als het zakelijke doeleinden heeft. Een webshop valt daar onder. Dat het al die tijd gewerkt heeft heb je mazzel mee gehad. Zit nu niks anders op dan het een zakelijk account te maken.

[Voor 4% gewijzigd door Hatsjoe op 07-02-2021 13:12]

• 0108daniel
Bedankt voor de reacties allemaal.
Dan houd het helaas op :)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:44
Woocommerce niet up to date houden is echt vragen om problemen trouwens. Doe dat maar wel voortaan

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Terminus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 27-09 10:46
Wellicht dat andere payment gateways (Mollie of Stripe) wel consumenten-Paypall accounts accepteren, dat zou je eens kunnen uitzoeken.

• 0108daniel
Terminus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
Wellicht dat andere payment gateways (Mollie of Stripe) wel consumenten-Paypall accounts accepteren, dat zou je eens kunnen uitzoeken.
Helaas werkt Mollie met Icepay waar je ook weer een zakelijk account voor nodig heb.
De meeste klanten die ik had betalen met PayPal.
Mollie gebruikt ook Ideal, maar ik heb geen kvk waardoor ik ideal niet kan gebruiken.

• Mr. HTTP
@ mr: http: Jazeker, ik heb daar na 3 dagen nog geen reactie van ontvangen.
Ik heb nooit updates gedaan omdat ik vind dat als iets goed werkt ik geen updates doe.
Dat is dom. Kan er niets anders van maken. ;) Hoe ouder je versies des te meer potentiële data lekken en/of backdoor mogelijkheden!
Nu werd het mij verplicht en dus moest ik mijn Woocommerce updaten.
En met goede redenen waarschijnlijk.
Daarna werd gevraagd voor mijn API van Paypal.
Ik ben nogal sceptisch als ik dit omzet naar een zakelijk account.
Er zitten namelijk extra kosten aan verbonden, maar hoe zit dat met voordelen?
Iedere (echte) ondernemer weet dat ie geld moet betalen voor betalingstransacties. Je denkt teveel als een consument die gewend is alles volgens een freemium model te krijgen...
Ik ben niet ingeschreven als bedrijf maar moet bij Paypal zakelijk wel een bedrijfsnaam opgeven.
Dus de belastingdienst ziet jou wel als ondernemer en zodoende draag je alsnog BTW af zonder die KvK inschrijving neem ik aan?
Iemand hier met een zakelijjk Paypal account die weet hoe dat in zijn werk gaat?
Je hebt sowieso een KvK inschrijving nodig als je serieus wilt ondernemen. 15 jaar terug was het wellicht anders...

• Mr. HTTP
0108daniel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:05:
Helaas werkt Mollie met Icepay waar je ook weer een zakelijk account voor nodig heb.
De meeste klanten die ik had betalen met PayPal.
Mollie gebruikt ook Ideal, maar ik heb geen kvk waardoor ik ideal niet kan gebruiken.
Nogmaals; als je vandaag de dag aan het ondernemen bent is een KvK/BTW nummer een must! De tijd dat je als particulier ongestoord, zonder inschrijving, als ondernemer kon spelen is voorbij. Er is geen ontkomen meer aan.

Je hebt het over extra kosten waar je nu mee te maken krijgt. Denk dan aan de kosten die je jaren hebt bespaard en kijk naar je huidige winst en omzet. Als het rendabel is, ondanks de extra kosten, kun je toch gewoon doorgaan? Anders je prijsstrategie aanpassen. Je bent toch ondernemer? :F Ondernemers denken in oplossingen en niet in problemen. Nu je klanten niet meer bij je kunnen afrekenen via PayPal KOST het jou ook geld/inkomsten...

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:35

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik zie niet wat dit met Softwareontwikkeling van doen heeft...
Softwareontwikkeling >> Algemene Zaken

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Mr. HTTP
Het probleem is gerelateerd aan/ontstaan door een software-update met dit als gevolg. Dat was eerst niet duidelijk, nu wel. :F

[Voor 9% gewijzigd door Mr. HTTP op 07-02-2021 15:53]

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:35

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Mr. HTTP schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:31:
[...]

Het is gerelateerd aan een software-update met dit als gevolg. Dat was eerst niet duidelijk, nu wel. :F
De topicstart is een vraag of een PayPal probleem te maken heeft met het wel/niet verplicht zijn van het hebben van een zakelijk account. Topictitel idem. Er komt geen regel code of ander softwareontwikkeling issue aan te pas. Waar hoort mijn topic?

Verder het vriendelijke verzoek commentaar, kritiek, feedback over moderatie in de daarvoor bedoelde topics te houden: Feedback op moderatie binnen de Devschuur

[Voor 30% gewijzigd door RobIII op 07-02-2021 15:59]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Anoniem: 310408

Uh? Als prive persoon kan je geen BTW betalen. Iets klopt er niet in je verhaal. Over welke webshop gaat het?

Terminus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
Mollie geeft data door aan belastingdiensten en aangezien topicstarter geen bedrijf zegt te hebben en zegt wel BTW te betalen kan dat een zeer kostbaar advies zijn.

• Mr. HTTP
Anoniem: 310408 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:21:
Uh? Als prive persoon kan je geen BTW betalen. Iets klopt er niet in je verhaal. Over welke webshop gaat het?
Kan wel.
Belastingdienst kan dat altijd nog eisen na het zien van de aangifte inkomstenbelasting.

Topicstarter zal wel een soort hobby-ondernemer zijn...
Dat het allemaal vaag klinkt ben ik met je eens maar dat maakt topicstarter nog geen beunhaas.

Niet ingeschreven staan is en blijft idd een rare zet, je mist dan ook fiscale voordelen.

We raken off-topic... :)

[Voor 49% gewijzigd door Mr. HTTP op 07-02-2021 17:34]

Mr. HTTP schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:24:
[...]

Kan wel.

Belastingdienst kan dat altijd nog eisen na het zien van de aangifte inkomstenbelasting.

Topicstarter zal wel een soort hobby-ondernemer zijn...
Dat het allemaal vaag klinkt ben ik met je eens maar dat maakt topicstarter nog geen beunhaas.

Niet ingeschreven staan is en blijft idd een rare zet, je mist dan ook fiscale voordelen.
Een particulier heeft geen BTW nummer en kan dus geen BTW vragen en betalen. De topic starter zgt duidelijk dat ie dit al jaren doet. Zonder BTW nummer is dat niet mogelijk. Als je BTW betaald aan de staat moet je eenvoudig je BTW nummer invullen en dat heeft de topicstarter niet.

• Mr. HTTP
Anoniem: 310408 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:23:
Mollie geeft data door aan belastingdiensten en aangezien topicstarter geen bedrijf zegt te hebben en zegt wel BTW te betalen kan dat een zeer kostbaar advies zijn.
Je kunt je zonder KvK-inschrijving toch helemaal niet aanmelden bij Mollie dus dat probleem bestaat helemaal niet...
KvK bepaald niet of je BTW-plichtig bent dat doet de Belastingdienst. Dat doen ze bepalen zodra je je inschrijft bij de KvK of op basis van aangifte inkomstenbelasting. Als je ondernemersadvies wil geven, wel goed doen!

• 0108daniel
Anoniem: 310408 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Een particulier heeft geen BTW nummer en kan dus geen BTW vragen en betalen. De topic starter zgt duidelijk dat ie dit al jaren doet. Zonder BTW nummer is dat niet mogelijk. Als je BTW betaald aan de staat moet je eenvoudig je BTW nummer invullen en dat heeft de topicstarter niet.
Niet geheel waar.
Elk jaar bij belastingaangifte kan je extra inkomsten invullen bij overige inkomsten.
Dit is de BTW die betaald word van mijn webshop.
Ik heb me dit ook altijd afgevraagd.
Nadat ik destijds contact opnam met de belastingdienst werd mij dit verteld.

• Mr. HTTP
Anoniem: 310408 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:36:
Jij hebt het over periodieke aangifte OZB, ik over correctie BD achteraf, want idd topicstarter heeft geen inschrijving. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
https://zzpdaily.nl/zzp-zonder-kvk/

• Mr. HTTP
Dank voor je toelichting @0108daniel, scheelt weer wat typen (uitleggen) 8)

[Voor 11% gewijzigd door Mr. HTTP op 07-02-2021 17:54]

0108daniel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:40:
[...]

Niet geheel waar.
Elk jaar bij belastingaangifte kan je extra inkomsten invullen bij overige inkomsten.
Dit is de BTW die betaald word van mijn webshop.
Ik heb me dit ook altijd afgevraagd.
Nadat ik destijds contact opnam met de belastingdienst werd mij dit verteld.
Dus de belastingdienst heeft je verteld dat je belasting betaald op de BTW die je je klanten hebt laten betalen (en de rest in eigen zak mag steken)? Beste man, ik hoop dat je dit op schrift van de belastingdienst hebt (email) want het klopt werkelijk niet. BTW kan nooit extra inkomsten zijn. Het zijn bedragen die je geheel en totaal aan de staat moet afdragen. Heeft niets met inkomen te maken.

Bij de eerste controle ga je enrom onderuit en kan je elke gemiste cent alsnog betalen (en zal je hele aangift met een vlooienkam doorgespit worden). Zonder BTW nummer kan je geen BTW afdragen. En BTW die je ontvangt heb je slechts in bewaring en kan nooit en te nimmer als inkomsten gezien worden. Je speelt met vuur.

En PayPal weet dat en wil zich er buiten houden.

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:27
PayPal is nogal op de hunt naar inkomsten en een prive account betaal je dus geen tot nagenoeg geen transactie kosten.. Houdt er rekening mee dat een zakelijk account sinds dit jaar EXTREEM duur is geworden voor jou als verkoper...

Einde van het PayPal tijdperk (stilletjes verhoging)

• Mr. HTTP
Anoniem: 310408 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:27:
[...]

Dus de belastingdienst heeft je verteld dat je belasting betaald op de BTW die je je klanten hebt laten betalen (en de rest in eigen zak mag steken)? Beste man, ik hoop dat je dit op schrift van de belastingdienst hebt (email) want het klopt werkelijk niet. BTW kan nooit extra inkomsten zijn. Het zijn bedragen die je geheel en totaal aan de staat moet afdragen. Heeft niets met inkomen te maken.

Bij de eerste controle ga je enrom onderuit en kan je elke gemiste cent alsnog betalen (en zal je hele aangift met een vlooienkam doorgespit worden). Zonder BTW nummer kan je geen BTW afdragen. En BTW die je ontvangt heb je slechts in bewaring en kan nooit en te nimmer als inkomsten gezien worden. Je speelt met vuur.

En PayPal weet dat en wil zich er buiten houden.
Hier heb je wel een punt idd. Had er even overheen gelezen dat het werd opgegeven via 'overige inkomsten'. Het is idd nog altijd Belasting-TOEGEVOEGDE-waarde :)
Dan ben ik ook wel benieuwd hoe die facturen eruit zien die naar de klanten zijn gegaan en de BTW vermelding daarop.

TS moet zich verdiepen in de KOR en zich realiseren dat BTW-afdragen via 'overige inkomsten' idd niet kan. Of hij heeft het verkeerd begrepen of legt het hier verkeerd uit.

@0108daniel
Wat verkoop je precies en met wat voor volume/omzet? Want als jij als particulier iets maakt en dat verkoopt aan een andere particulier en de opbrengst daarvan opgeeft als extra inkomsten dan is er ook nergens echt sprake van BTW en is dat wellicht de uitzonderingspositie waarin jij zit... Maargoed dat zou je haarfijn moeten weten anders speel je idd met vuur zoals @Anoniem: 310408 al aangeeft.

Als mijn fiscale kennis mij niet in de steek laat dan betaal jij dus de BTW op je inkoopkosten die je vervolgens niet terugvordert via de BD, maar als een BTW-loze bon doorberekend aan een andere particulier? Dat zou bijzonder raar zijn, maar misschien ergens nog wel kunnen.

[Voor 5% gewijzigd door Mr. HTTP op 07-02-2021 18:58]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee