• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:42
Afgelopen jaar is PayPal al niet echt heel goed in het nieuws gekomen met hun slechte bereikbaarheid... Ook hebben ze stilletjes in de zomer de kosten voor webshops nog even verhoogd door de variabele kosten niet langer terug te betalen als een klant de bestelling annuleerd.

Wie dacht dat daar het einde was van de uitmelkerij van PayPal die komt nu bedrogen uit.
PayPal heeft zijn kosten verhoogd zonder zijn klanten te informeren (alweer!) en dit keer met nog veel grotere verhoging dan eerder al was gebeurt. De staffel korting voor grote ondernemingen gaat eruit wat inhoud dat voor veel bedrijven dit 1,1 - 1,5% directe verhoging brengt.

Echter daar bovenop voeren ze nog eens een extra toeslag in bij klanten buiten de EU van 2% en 0,5 - 1,5% binnen de EU. En als kers op de slagroom worden winkel geconfronteerd met 14 - 28 euro aan kosten als een klant een geschil opent.

En owja ook de consument is de lul bij buitenlandse betalingen want de transactie fee daarop gaat nog even naar 4%. En Paypal gaat ook nog eens 1,8 - 3,5% extra in rekening brengen als je met een creditcard via PayPal betaald.

onderaan de streep lopen de kosten richting de 10% voor webwinkels en met de marge bij veel winkels zal dat er echt niet meer uitkunnen. Wat mij betreft schiet PayPal zich zelf dan ook hier letterlijk de afgrond mee in.

Ik ben benieuwd of dat er hier mede tweakers zijn die al alternatieve voor PayPal zien ontstaan en wat hun ervaring de laatste tijd is met PayPal en webwinkels die het nog aanbieden maar mogelijk er al mee gestopt zijn.

Zelf kwam ik pas vandaag achter die nieuwe verhoging omdat ze het dus weer nergens gemeld hadden maar stilletjes bij een van de vele algemene voorwaarden updates hebben ingevoerd begin dit jaar.

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Paypal heeft een sterke positie in derde wereld landen en de US waar ze een banken systeem hebben uit de oertijd. Dus snap wel dat ze dit doen.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Gezien dit meer over betalingsverkeer gaat dan over aankopen, geef ik het topic een zetje richting PFSL

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:19
Dat is ook te merken aan de prijzen voor (gebruikte) spullen op eBay, met gedwongen betaling via PayPal.

Soms ben ik bijna gelukkig

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 09:19
Dank voor de tip. Ik ga ook eens speuren!

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:42
Yorinn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:21:
[modbreak]Gezien dit meer over betalingsverkeer gaat dan over aankopen, geef ik het topic een zetje richting PFSL[/]
Ik twijfelde al welke van de twee beter paste daar dit niet over persoonlijke financiën ging maar over betalings methode in webshops leek me shopping meer gepast maar dan zal ik hem in het vervolg in dit sub forum plaatsen :).
JukeboxBill schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:18:
Dat is ook te merken aan de prijzen voor (gebruikte) spullen op eBay, met gedwongen betaling via PayPal.
ik denk dat dat komt door de wijziging van vorig jaar zomer, deze nieuwe wijziging hebben veel nog echt niet doorgevoerd en is echt een veelvoud hoger dan de vorige. Dus die zal hier nog wel bovenop gaan komen.

[Voor 32% gewijzigd door mrveenie op 27-01-2021 12:42]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vergis je niet hoe wij vooruit lopen met ons betaalsysteem, maar vooral ook het bereik je kan bijna overal contactloos of via iDeal betalen en zelfs prive gaat het vaak via een tikkie want dat is zo makkelijk, zelfs makkelijker dan zelf overmaken. Paypal heb het ooit gebruikt voor iets online maar verder nooit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 15:34

lasharor

7 december 2004

Ik gebruik paypal bijna niet meer. Soms ben ik te lui en is het makkelijk om met wat klikken een betaling via paypal te doen.

Die gratis debit creditcards van Revolut, Curve etc hebben paypal voor mij vervangen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee