Toon posts:

Potmeter + 92 mm fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 92 mm fan, deze wil ik gaan aansturen dmv een potmeter, heeft iemand hier nog een schemaatje voor?

(ik gebruik hiervoor btw ook nog een LM117)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:52
Mischien dat de search hier de uitkomst biedt?
Je zoekactie naar 'potmeter' leverde 74 resultaten op.

edit:Ik ben zo aardig geweest om het zelfs ff voor je op te zoeken: Hier
FF doorscrollen naar beneden en daar staat ergens een link. Ik zie overigens net dat dat voor de LM317 is, kweenie of je er wat aan hebt maar kijk maar.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek ook meestal eerst de search door voordat ik wat vraag ( in dit geval dus ook ). Als ik nou een electronica genie was geweest, had ik dit dus ook niet gevraagd...

[chago mode]
Ik vind het vrij irritant worden dat iedereen maar meteen doorgestuurd wordt naar de search, daar heb je als topicstarter vaak je redenen voor...
[/chago mode]

• The Will
Check me edit man!!!!

There is no magic.

• The Will
Let wel op: Het is voor de LM317 i.p.v. de LM117 zoals jij zei. Kweenie of dat wat uit maakt want ik weet niet eens wat het is maar dan weet je het tenminste.

There is no magic.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Ik zou zeker iets gebruiken met een spanningsregulator (bijv. inderdaad de LM317).. Anders wordt de potmeter een beetje veel te warm.. (en dat ruikt niet zo fijn :) )

In de link is genoeg info te vinden.. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zelf ook wel 1, maar daar snap ik de ballen van...
zou iemand me misschien ff kunnen uitleggen wat alles psies inhoudt (8>

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:37 schreef Twynn het volgende:
Ik zou zeker iets gebruiken met een spanningsregulator (bijv. inderdaad de LM317).. Anders wordt de potmeter een beetje veel te warm.. (en dat ruikt niet zo fijn :) )
die lm317`s worden anders ook vrij warm

Verwijderd

het maakt niks uit welke je gebruikt (lm117 of lm317) ze zijn namelijk gelijk, kijk maar naar de datasheet http://www.national.com/ds/LM/LM117.pdf

• KoZMiX
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb gisteren ook een regeling gemaakt, maar dan met een LM350 ipv LM317, deze stabilisator kan 3A leveren (LM317 slechts 1,5). Verder heb ek volledig volgens http://casemods.pointofnoreturn.org/vregtut/ gewerkt. Er staat hier wel een schakelaartje tussen zodat ik kan kiezen tussen 12V en 5-11.5V.

Earth doesn't have gravity, it just sucks.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Op dinsdag 14 augustus 2001 20:42 schreef Silenzer_nl het volgende:

[..]

die lm317`s worden anders ook vrij warm
Jep, maar die mogen ook warm worden.. En anders kun je er een heatsinkje op plakken.. Probeer dat maar eens met een potmeter..
En die 1,5A die de dingen kunnen hebben is ook wel wat meer dan wat een standaard grafiet-potmeter kan hebben :)
Pagina: 1