Toon posts:

144hz UW Gaming/Allround pc met upgrade opties.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb twee maanden terug een mooie 34" UW aangeschat (LG34GN850-B) maar de rest van mijn systeem is nog steeds een oude i54670k , oude case, 500W voeding etc. Kortom tijd voor vervanging.

Ik gebruik mijn pc voor van alles en ben zo'n type die op een spel of hobby duikt, er 2 weken maximaal in duikt (en vaak nog een hoop extra geld aan uit geeft) en dan weer op zoek gaat naar iets nieuws. Vandaar het idee om een pc te bouwen met voor nu redelijk 'medium priced' onderdelen in plaats van met een RTX 3090 te starten en mezelf over een maand weer liever een playstation te zien kopen. Wel in de basis qua moederbord, kast en voeding gekozen voor zaken die waarschijnlijk kunnen blijven zitten als ik over een jaar concludeer dat ik qua cpu & videokaart toch wat extra power wil en dit aan mezelf kan verantwoorden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mikte op EUR900 zonder een eventueel aan te schaffen 3070/3080 of 6800/6800xt over een paar maanden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gezien de leeftijd van mijn huidige systeem dit maal besloten om ook kast, voeding etc te vervangen. Enige dat ik behoud is de eerder genoemde ultrawide en dingen als toetsenbord/muis/speakers.Voor nu houd ik mijn 1060 6GB nog een paar maandjes aan hopelijk kan ik daar wat games mee spelen tot de videokaart gekte voorbij is. Dan komt er waarschijnlijk een serieuze ~700-800 EUR upgrade naar wat er dan voor handen is.
Ik heb al een SDS besteld (pricewatch: Kingston A2000 1TB)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete " case " met alle hardware van moederbord tm case fan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wel/geen window maakt me niet zoveel uit, geen voorkeur van RGB maar als het er op zit ook prima, zelfde geldt qua geluid. Stil is fijn maar geen doel op zich.

Ga je overklokken?
Een beetje optimaliseren van cpu/geheugen bij de installatie is prima maar waarschijnlijk pas als ik ooit denk dat de grenzen van de 5600x wat op te rekken zijn om upgrade te voorkomen zie ik mezelf echt de laatste %'jes gaan zoeken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben hier nu al zo'n 3 weken topic voor topic aan het meelezen en toch merk ik dat ik bij zo'n beetje ieder onderdeel nog wel een alternatief voor ogen heb dat net zo goed lijkt te zijn. Misschien dat jullie mijn keuzes kunnen bevestigen of toch nog 1 zetje in de richting van het alternatief geven wat me doet besluiten te wijzigen:)

Mijn voorstel nu met toelichting:
Kast: na veel wikken en wegen (met name bezorgd om de max videokaart lengte van de Meshify versus de 500dx) toch besloten dat de looks en comments van bijv Uszka over bouw gemak de doorslag geven.

Voeding: 750w van het veel aangeraden MSI model ipv 650W. Dit omdat er mogelijk toch een 3080/6800XT in gaat komen. Overkill of verstandig?

Processor: ik heb een aantal keer getwijfeld om de ook veel aangeraden switch naar I5 10400F te maken in verband met de overpriced 5600x maar door de tray versie te pakken toch maar besloten dat ik deze EUR100 " teveel" betalen wel overleef.

Moederbord: nog het minst gedetailleerde onderzoek naar gedaan. Geen wifi nodig. Wil eigenlijk vooral het upgradepad naar 5900x open houden en verder weinig eisen. Mogelijk is er een logischer goedkoper alternatief? Bluetooth zou leuk zijn maar een EUR15 dongle lijkt dan interessanter dan een 30EUR duurdere AX variant van dit bord?

Geheugen: 4x 8GB omdat Ryzen dit wat sneller maakt lees ik. Is 3600C16 prijs/kwaliteit technisch het echt niet waard? Lijkt me 1 van de plekken waar ik nu juist iets kies wat upgrade potentieel in de weg staat tov de keus voor moederbord/voeding etc? Zouden jullie bijleggen en voor 3600 gaan?

Processkoeler: Leek me een prima middenweg om eventueel ook de 5900x mee te kunnen koelen in de toekomst.

Case fans: mogelijk nog te weinig onderzoek naar de ideale optie gedaan maar ik begrijp dat het aangeraden wordt een paar extra fans in de Meshify te stoppen. Is er een slimme fcasean setup te bedenken die eventueel de mogelijkheid biedt om de 120mm fan die de max videokaart lengte beperkt weg te laten?

Dit topic heeft een soortgelijke vraag Upgradable budget game pc +/- 1000 euro (ex grafische kaart) en komt toch op een behoorlijk ander systeem uit. Dat zet me ook wel aan het denken of ik toch de plank mis sla met mijn keuzes?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Tray€ 332,75€ 332,75
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 139,-€ 139,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1ProcessorkoelingEnermax ETS-T50 AXE€ 40,46€ 40,46
2VentilatorenScythe Kaze Flex 120 Square PWM, 140mm€ 12,65€ 25,30
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB4K2/32€ 134,95€ 134,95
1VoedingenMSI MPG A750GF€ 116,05€ 116,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,72€ 104,72
Totaal€ 973,13

[Voor 4% gewijzigd door twit op 08-02-2021 09:49]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:05
Pak maar 2 IPV 4 sticks ram, werkt sneller. Crucial is beter dan gskill, als prijs hetzelfde is.

Deze pc geeft geen beeld zonder videokaart. Dan zou een i5 10600K beter zijn (incl z490 bord), dan krijg zonder gpu wel al beeld.
*Zie net dat je een 1060 hebt, dan is de build nog wel te doen. Je weet zelf al dat de 5600x vrij duur is.

Welke gpu denk je aan? Mogelijk is 650w al genoeg.

Ps will je wifi?

[Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 06-02-2021 14:44]

• twit
Excuus, op dit moment een 1060 6GB die ik nog een tijdje aanhoud vrees ik met de prijzen nu. En dan uiteindelijk iets van maximaal niveau 3080/6800xt , gekker dan dat sowieso niet.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• 99ruud99
Oke met 3080 wel 750 watt

• twit
Dank! Geheugen toch aanpassen naar 2x 16 ipv 4x 8 dus, ga ik doen. Verder ook met toekomstige upgrade plannen naar 5900x/3080 geen zorgen over moederbord,voeding en kast of eventuele slimmere alternatieven? Dan ben ik er denk ik wel uit..

Stel ik zou nu nog EUR100 beschikbaar maken waar zou je dat dan direct in stoppen? Het RAM? Of lekker bij het budget voor de videokaart leggen omdat op deze onderdelen dan in verhouding weinig winst te halen is?

• 99ruud99
Let op dat in de kast niet alles past.
Voor r9 misschien net wat beter bord.

Welke ramsticks pak je?

• twit
Ja max videokaartlengte voor deze kastis bekend en blijft een groot twijfelpunt. Ik heb lange tijd de Pure Base 500 DX overwogen maar volgens mij waren het Djarune/Uszka die niet erg te spreken waren over de bouwkwaliteit/bouwgemak volgens de aantekeningen die ik heb gemaakt tijdens mijn research.. Vind het moeilijk te bepalen waar ik me uiteindelijk meer aan ga irriteren. Een "net niet" kast qua bouwkwaliteit, of een kast die eigenlijk gewoon net 1cm te klein is en me gaat beperken in mijn videokaart keuzes..

Qua ram zie ik deze posts:
Djarune in "Check Game PC" die pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32 aanraadt.
Of: pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B die @Djarune hier als Ryzen's beste vriend aanraadt. Denk dus dat ik naar een van deze twee opties ga switchen. Ik dacht ergens gelezen hebben dat Ryzen enorm baat heeft bij dual rank versus single rank (misshcien nog wel meer dan 3600 vs 3200 mb/s) dus daar wil ik vooral gewoon de meest optimale set kiezen voor zo'n ~160 EUR.

R9 eisen qua bord had ik over nagedacht. Ik dacht dat deze qua VRAM etc goed genoeg mee kon. Het is in ieder geval de reden dat ik geen budget bordje zoals pricewatch: ASRock B550M Pro4 had genomen. Heb je iets in gedachte zonder gelijk naar een ~160 EUR B550 MSI Tomahawk ofzo toe te moeten?

[Voor 9% gewijzigd door twit op 06-02-2021 22:15]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
twit schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:08:
Ja max videokaartlengte voor deze kastis bekend en blijft een groot twijfelpunt. Ik heb lange tijd de Pure Base 500 DX overwogen maar volgens mij waren het Djarune/Uszka die niet erg te spreken waren over de bouwkwaliteit/bouwgemak volgens de aantekeningen die ik heb gemaakt tijdens mijn research.. Vind het moeilijk te bepalen waar ik me uiteindelijk meer aan ga irriteren. Een "net niet" kast qua bouwkwaliteit, of een kast die eigenlijk gewoon net 1cm te klein is en me gaat beperken in mijn videokaart keuzes..
Dat viel mij wel tegen ja. Ten eerste wil je in de 500DX een voeding met heel flexibele ATX kabel als de ION+ heeft, ten tweede doet het front vrij gammel aan en met name de RGB strips die erin zitten, de bevestiging ervan en het bedieningsknopje en ten derde de plaatsing van de voeding. Die moet er van achteraf in ipv vanaf de zijkant wat een stuk makkelijker is met de kabels. Heb meerder systemen in pricewatch: Metallic Gear Neo Air Zwart gemaakt en daar ben ik veel meer over te spreken.

• twit
Uszka schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:29:
[...]

Dat viel mij wel tegen ja. Ten eerste wil je in de 500DX een voeding met heel flexibele ATX kabel als de ION+ heeft, ten tweede doet het front vrij gammel aan en met name de RGB strips die erin zitten, de bevestiging ervan en het bedieningsknopje en ten derde de plaatsing van de voeding. Die moet er van achteraf in ipv vanaf de zijkant wat een stuk makkelijker is met de kabels. Heb meerder systemen in pricewatch: Metallic Gear Neo Air Zwart gemaakt en daar ben ik veel meer over te spreken.
Dank voor je toelichting Uszka! Dat zijn inderdaad toch wel signalen die me zorgen baren en die ik ook in andere posts van o.a. jou was tegen gekomen. Tegelijkertijd vind ik het moeilijk om een " no name" (maar dat zal mijn gebrek aan kennis zijn) kast te verkiezen boven de Fractal Design Meshify als het gaat om koel eigenschappen en andere zaken. Ik ben geen merk "groupie" maar toch wel vaak het idee dat populaire kasten van groten merken om een reden zo populair zijn.

Ik zal eens wat reviews proberen op te duikelen om te begrijpen of dit inderdaad een goed alternatief kan zijn. Ik zie in ieder geval een lagere prijs, 2 meegeleverde fans EN 8.5cm meer maximale videokaart ruimte... Dat is an sich wel interessant!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Zo no name is het niet. Metallic Gear is een merk van Phanteks en komen op heel veel punten overeen. De basis is hetzelfde alleen de fans vallen wat tegen.
Ik heb zelf de pricewatch: Metallic Gear Neo Silent (naast andere systemen waaronder eentje met de 500DX) waarvan de fan vrij snel begon te ratelen. Vervangen door 2x pricewatch: Scythe Kaze Flex 120 Square PWM, 140mm en 1x pricewatch: Scythe Kaze Flex 120mm PWM 300-1200rpm en nu heerlijk stil met veel airflow en totaal nog goedkoper dan een 500DX ook.

[Voor 74% gewijzigd door Uszka op 06-02-2021 22:48]

• twit
Uszka schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:43:
Zo no name is het niet. Metallic Gear is een merk van Phanteks en komen op heel veel punten overeen. De basis is hetzelfde alleen de fans vallen wat tegen.
Ik heb zelf de pricewatch: Metallic Gear Neo Silent (naast andere systemen waaronder eentje met de 500DX) waarvan de fan vrij snel begon te ratelen. Vervangen door 2x pricewatch: Scythe Kaze Flex 120 Square PWM, 140mm en 1x pricewatch: Scythe Kaze Flex 120mm PWM 300-1200rpm en nu heerlijk stil met veel airflow en totaal nog goedkoper dan een 500DX ook.
Dank voor de extra info en de edit. Ik ga het morgen eens op een rijtje zetten, budget was niet eens echt het issue hier ik kon eigenlijk geen enkele kast vinden die niet op de een of andere plek duidelijke nadelen had in ofwel ruimte, bouwgemak, cable management etc. Als deze case dat allemaal oplost met het aanschaffen van wat extra casefans en dan qua koeling in de buurt komt van de Meshify dan is mijn kast keus misschien ook rond.

Morgen nog even wat spitten in de moederborden voor R9 upgrade, nav de post van Ruud, en een geheugen keus maken en dan kunnen we hopelijk gaan bestellen! :)

• twit
Ook na het lezen van wederom wat andere posts en waardevolle inzichten van @Uszka toch eens even het Intel alternatief voor mezelf op een rijtje gezet:

1ProcessorsIntel Core i5-10600K Boxed€ 220,49€ 220,49
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Edge Wifi€ 205,10€ 205,10
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 62,55€ 62,55
2VentilatorenScythe Kaze Flex 120 Square PWM, 140mm€ 12,65€ 25,30
Totaal€ 949,06

Als ik het goed inschat heb ik hiermee op de korte termijn voor productiviteit een min of meer gelijkwaardig systeem. Qua 1440P gaming zullen alle CPU's geen beperking leveren omdat dit toch GPU gelimiteerd is over het algemeen en door het kiezen van de Z chipset kan ik wel nu al gebruik maken van hoger geclockt geheugen.

Wat zou je winnen met dit alternatief? Met de switch naar intel zou ik dan de mogelijkheid naar een hele generatie nieuwe processoren zonder van moederbord te hoeven switchen gewonnen hebben. Daarnaast lijken de Z490 moederborden over het algemeen nóg wat rijker uitgerust qua usb, bluetooth etc en als ik het goed begrijp is ook PCI4.0 mocht dat ooit relevant worden op deze manier nog in beeld.

Het prijsverschil valt me echter wat tegen. De optie 10400F met B460 moederbord is natuurlijk een flinke slok op een borrel goedkoper maar dan draai ik nu met langzamer geheugen en kan ik alsnog niet echt upgraden naar rocket lake of een mooie 10 core in de toekomst zonder alles te vervangen..

Intel de duidelijke winnaar hier voor jullie als je dit zo naast elkaar ziet? Ik vind het een duur moederbord tov de processor op dit moment, is er een bord bekend dat qua vram/pci4.0 net zo toekomst ready is maar aanzienlijk goedkoper?

EDIT: Nog een optie die ik zie. Wat als je nu voor een 10400 gaat maar mét een Z490 bord puur vanuit het upgrade perspectief. Is dat heel bizar ? Het voelt alsof je een ferrari koopt en er dan een 1 liter motortje in legt ?:)

------------------------------------------------------------------------------------
PS Ik heb de kast even hetzelfde gelaten (heb een aantal opties op de shortlist) om de kosten 1:1 te vergelijken.

[Voor 3% gewijzigd door twit op 08-02-2021 10:25]

• twit
Ben ik nog een keer. Ik heb letterlijk (net geteld) 23 topics rondom 5600x en/of intel builds doorgenomen en ontelbaar veel comments gezien over aangeraden moederborden, toch weer niet aangeraden moederborden, wel/geen meerwaarde van 3600 vs 3200 geheugen etc etc. Uiteindelijk heb ik voor mezelf twee opties gecreëerd die min of meer gelijkwaardig zijn. Daarnaast heb ik nog een 10400F / iets kleinere voeding/ iets goedkoper moederbord achter de hand maar gezien ik toch ook wel vrij "breed" met de pc werk en niet alleen game verdisconteer ik deze even.

Blijft een "klassieke" intel vs AMD battle over die op kosten echt nauwelijks schelen. Vertel het me alsjeblieft als het op dat punt een hete discussie /personal preference wordt. Ik wil hier geen relletje starten dan moet ik gewoon zelf een keus maken.

Intel Systeem
Intel voordelen zijn dat je met Z490 eventueel nog naar rocketlake kan upgraden, je krijgt meer cores, ik lees van bijv Uszka duidelijk comments dat dit overall stabieler en minder gekke kinderziektes heeft. Nadeel is warmere cpu, minder snel in games (maar alleen bij 1080p ) en oudere architectuur voor zover je dat moet benoemen.

1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 331,25€ 331,25
1MoederbordenASUS PRIME Z490-P€ 149,-€ 149,-
2VentilatorenScythe Kaze Flex 120 Square PWM, 140mm€ 11,99€ 23,98
Totaal€ 980,31

AMD Systeem
Voordelen: nieuwe architectuur, lagere warmte ontwikkeling, duidelijk sneller in games nu en zelfs in bepaalde workstation taken.
Nadelen: end of life socket, 6core ipv 8 core, zelfs met een tray versie lees ik overal dat deze CPU overpriced is, meer issues rondom geheugen / overall stabiliteit?

1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 139,-€ 139,-
2VentilatorenScythe Kaze Flex 120 Square PWM, 140mm€ 11,99€ 23,98
Totaal€ 971,81

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Beide zijn quasi gelijk, als je niet kan wachten koop gewoon wat je het makkelijkst kan bestellen en waar je zelf het beste gevoel bij hebt...

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 16:20
AMD is inderdaad wat te duur, prijs zullen ze waarschijnlijk wel wat naar beneden doen als intel hun nieuwe generatie uitbrengt. Bij gelijke prijzen zoals i7 vs 5600x zou ik zelf voor AMD gaan i.v.m. de hogere single core prestaties, al moet je zoals je aangeeft wel even uitkijken of je geheugen op de QVL lijst staat van het moederbord staat.

De i5 die je eerder in je lijstje had gaat je waarschijnlijk wel meer waar voor je geld geven, kies er alleen een wat goedkoper moederbord bij.

• twit
rickbovenkamp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:22:
AMD is inderdaad wat te duur, prijs zullen ze waarschijnlijk wel wat naar beneden doen als intel hun nieuwe generatie uitbrengt. Bij gelijke prijzen zoals i7 vs 5600x zou ik zelf voor AMD gaan i.v.m. de hogere single core prestaties, al moet je zoals je aangeeft wel even uitkijken of je geheugen op de QVL lijst staat van het moederbord staat.

De i5 die je eerder in je lijstje had gaat je waarschijnlijk wel meer waar voor je geld geven, kies er alleen een wat goedkoper moederbord bij.
Dank! De reden dat ik van i5 naar i7 ging is omdat ik dacht dat ik dan misschien beter voor hetzelfde totaal bedrag voor meer cores zou kunnen gaan in plaats van wat geld in de pocket steken. Maar misschien is dat idd nog een 3e scenario.

Ik zie in een aantal topics de i5 10600K aangeraden worden, maar nu ik er nog eens goed oplet raadt men voor de i7 een aantal keer juist de 10700F (dus non K) aan.
Is er een specifieke reden dat men juist bij de i7 de niet oc variant zou aanraden? Of heb ik dit toevallig gezien in topics waar overlocken door de TS als no-go werd bestempeld. Dat scheelt EUR60 en zou een evt middenweg tussen i5 en i7 nog kunnen zijn.

Zucht wat is geld uitgeven soms ingewikkeld :X

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 03:06
i5 is voldoende voor gaming.
i7 kan ook maar is meer voor rendering ivm hyperthreading.

K vs non-K is gewoon bij de K mogelijkheid tot OC en hogere base clock, turbo clock is hetzelfde.

Het is dan jouw keuze om te overklokken.
non-K + B460 bord voor niet te overklokken imo

Mijn voorkeur gaat zelf naar Intel, heb nog geen AMD build gedaan alhoewel die ook z'n ding doet.

• twit
Zo ik was er na letterlijk weken lang dagelijks speuren en piekeren klaar mee vanavond. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor AMD gegaan. Tijdens het bestel proces en het optimaliseren tussen webshops ging ik bijna weer van kast en cpu koeler en wat allemaal niet meer switchen ivm levertijd en prjisverschillen maar het is uiteindelijk gelukt. Geheugen staat op de QVL en heeft een recente review in het AMD Ryzen geheugen topic. We gaan er voor :)

Alles is besteld. Alles is binnen ~5 werkdagen leverbaar en door wat slimme combinaties van Amazon duitsland en NL webshops te maken is het bestelverlies minimaal.

Dank voor alle hulp en om het topic enigzins 'afgerond' af te sluiten hierbij wat ik uiteindelijk heb besteld:
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 149,95€ 149,95
2VentilatorenArctic P14 PWM PST, 140mm€ 9,45€ 18,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G32C16U4R€ 154,50€ 154,50
Totaal€ 997,23

Ik weet, nauwelijks verschillen tov mijn originele build in de TS maar de vele feedback in dit topic is zeker niet voor niets geweest. Uiteindelijk was dit wenslijst #7 is en hebben er vele andere intel 10400F, 10700F, 10700K, 10600K , 3600x builds de revue gepasseerd aan mijn kant.

Nu hopelijk een beetje game plezier kunnen vinden van dit monster icm mijn 1060 6GB videokaart, en hopelijk in het loop van het jaar nog 1x de portemonnee voor een GPU upgrade.

[Voor 4% gewijzigd door twit op 10-02-2021 07:56]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee