Vraag

• Samuel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-05-2022
Mijn vraag
Ik zit momenteel telefoons te vergelijken en ik zag dat de Samsung Galaxy S20 FE 5g tot mijn verbazing een usb 3.2poort had, terwijl ik dacht dat het maar een usb 2.0 poort was. Op de 4g variant van deze telefoon zie ik wel gewoon een 2.0 poort staan. Is dit gewoon een foutje, of hoort dit ook bij 'het hogere prijskaartje?

Waarom ik het vraag ik eigenlijk Samsung Dex. Lijkt me wel grappig om een alternative desktopje te hebben, draaiende vanaf m'n telefoon. Kan wel eens van pas komen.
Ik zie dat je meestal in de 'normale' S-serie een 3.2 poort krijgt, samen met Dex support. Bij 2.0 usb's zie je dat (volgens mij) niet. Dus wanneer je bij de 5g variant van de S20 FE 5g Dex support zou krijgen zou dat wel een pluspuntje zijn voor de 5g variant (los van dat er een Snapdragon in zit, ipv van een Exynos. Vooral bij het verschil tussen sd685 en ex990 is het verschil aanwezig ;) )

Maar de eigenlijke vraag;
Is die 3.2 usb een foutje bij de pricewatch: Samsung Galaxy S20 FE 5G (6GB ram, 128GB opslag) Blauw en is het dus net als bij de 4G-variant een 2.0, of is het echt een 3.2?

Alvast bedankt !

[Voor 6% gewijzigd door Samuel op 06-02-2021 12:34]

Samuel

Alle reacties

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-03 14:46
Waarschijnlijk een fout in de pricewatch (dat gebeurt wel eens)

https://m.gsmarena.com/co...one1=10377&idPhone2=10428

Beide hebben 3.2 dus.

[Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 06-02-2021 17:07]

• Samuel
Mizgala28 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:06:
Waarschijnlijk een fout in de pricewatch (dat gebeurt wel eens)

https://m.gsmarena.com/co...one1=10377&idPhone2=10428

Beide hebben 3.2 dus.
Beiden 3.2, maar weet je toevallig ook of ze beiden Dex support hebben (bedraad)? En tot welke resolutie en reshreshrate. Heb bijvoorbeeld 1440p scherm staan, en zou fijn zijn als ik daar volledig gebruik van kan maken, ipv dat ik tegen 1080p zit aan te kijken ;)
Heb verschillende forums, reddit en andere fora al zitten bekijken, maar kan niet veel wijzer van worden...

[Voor 29% gewijzigd door Samuel op 07-02-2021 00:49]

Samuel

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:49
Belangrijk verschil is de processor, in de 5G variant zit een beduidend snellere processor. Verschil is significant, iets van 20 procent, juist ook op langer gebruik in de benchmarks.

Overigens YT video omtrend Dex op de FE:
YouTube: Samsung Galaxy S20 FE 5G SAMSUNG DeX

[Voor 28% gewijzigd door swhnld op 07-02-2021 07:02]

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:59
swhnld schreef op zondag 7 februari 2021 @ 06:59:
Belangrijk verschil is de processor, in de 5G variant zit een beduidend snellere processor. Verschil is significant, iets van 20 procent, juist ook op langer gebruik in de benchmarks.
En een stukje efficientere processor. Ga je dus in je batterij ook merken , zeker handig op de lange termijn.

• Samuel
swhnld schreef op zondag 7 februari 2021 @ 06:59:

Overigens YT video omtrend Dex op de FE:
YouTube: Samsung Galaxy S20 FE 5G SAMSUNG DeX
Van het verschil performance en efficiëntie tussen de sd685 en de ex990 was ik op de hoogte idd. Fijn om te zien dat er bedraad Dex mogelijk is op de S20Fe. Als ik voor de S20fe zou gaan, is het zeker de 5g, niet eens voor de 5g-functie, maar 'gewoon' voor de Snapdragon.

Maar... nu zie ik dat de S20 4G (pricewatch: Samsung Galaxy S20 4G 128GB Grijs) ongeveer dezelfde prijs heeft als de S20 FE 5G. Heeft natuurlijk weer een mooier uiterlijk, 1440p scherm (wordt niet gebruikt, aangezien 120Hz gebruikt zal worden. (En dat is volgens mij nog niet allebei tegelijk mogelijk?) Maar is de S20 4G zit natuurlijk weer de Ex990. Wat is dan de betere keus, de S20 4G (Ex990) of de S20 FE 5G (Sd685)?
Alv bedankt!

Samuel

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-03 14:52
*knip*. Dit voegt echt helemaal niks toe. Mocht je het niet eens zijn met een topic, maak dan een topicreport aan.

[Voor 85% gewijzigd door rens-br op 08-02-2021 08:29]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:49
Samuel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:59:
[...]

Van het verschil performance en efficiëntie tussen de sd685 en de ex990 was ik op de hoogte idd. Fijn om te zien dat er bedraad Dex mogelijk is op de S20Fe. Als ik voor de S20fe zou gaan, is het zeker de 5g, niet eens voor de 5g-functie, maar 'gewoon' voor de Snapdragon.

Maar... nu zie ik dat de S20 4G (pricewatch: Samsung Galaxy S20 4G 128GB Grijs) ongeveer dezelfde prijs heeft als de S20 FE 5G. Heeft natuurlijk weer een mooier uiterlijk, 1440p scherm (wordt niet gebruikt, aangezien 120Hz gebruikt zal worden. (En dat is volgens mij nog niet allebei tegelijk mogelijk?) Maar is de S20 4G zit natuurlijk weer de Ex990. Wat is dan de betere keus, de S20 4G (Ex990) of de S20 FE 5G (Sd685)?
Alv bedankt!
Voor de processoren is er een apart draadje: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Maar de SD865 is ongeveer 20% sneller dan de Ex990, daarbij is de FE nieuwer dus langer support vanuit Samsung, dus ik zou de S20 FE 5G nemen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-03 08:53

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Batterij, foto en video encoding en prestaties zijn beter op de snapdragon s20 fe 5g

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-01 20:53
Samsung heeft een nieuwe revisie uitgebracht van de S20 FE 4g. Nu met snapdragon 865!

Het model het officieel SM-G780G en is zover ik weet identiek aan het oude model op de snapdragon na.

Heb hem besteld bij Amazon.de (€500 shipped) als opvolger van mijn good old Note8 met exynox.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 08:12
BLRacing schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:42:
Samsung heeft een nieuwe revisie uitgebracht van de S20 FE 4g. Nu met snapdragon 865!

Het model het officieel SM-G780G en is zover ik weet identiek aan het oude model op de snapdragon na.

Heb hem besteld bij Amazon.de (€500 shipped) als opvolger van mijn good old Note8 met exynox.
Dank je wel BLRacing. Samsung heeft erg zijn best gedaan om dat feitje stil te houden. En YouTube staat vol met (wat nu blijkt) oude vergelijkings filmpjes. Zonder jou post was ik ivm de sd865 voor de duurdere 5g variant gegaan. En dat waarschijnlijk ook nog op het T-Mobile netwerk terwijl dat kwa 5g niet compatibel is.

Mijn twee belangrijkste eisen waren IP68 en last years high end (dus SD865). Ik was dus bereid om extra te betalen voor de SoC, maar dat hoeft helemaal niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee