Toon posts:

Gratis G suite account omzetten naar ...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb al jarenlang een gratis G Suite omgeving, volgens mij heette het toen Google Apps. Ik heb deze voornamelijk zodat ik mijn eigen maildomein via gmail kon laten lopen en meerdere mailboxen daaraan te koppelen, plus dat het toen meer gratis opslag bood.

Nu loop ik steeds vaker tegen de beperking aan dat g suite accounts minder kunnen dan gewone google accounts:
- Minder integratie met google assistent
- Minder functie op google home
- Kan geen family aanmaken
- Kan geen gebruik maken van google one
...

Mijn domein loopt via een Nederlandse hoster, en dan kon je dat koppelen aan Google apps door een MX record aanpassing bij mijn hoster.

Nu zou ik het liefst wel mijn bestaande emailadressen - en historie behouden, maar deze omzetten naar 'gewone' google accounts.

Vraag die ik heb: kan dat? Ik kan wel vinden dat ik bij het aanmaken van een Google account een niet-google email kan opgeven. Maar dat mag geen bestaand google account zijn... Vanuit G Suite kan ik alleen upgraden of beeindigen, maar ik begrijp dan niet goed of ik alle historie kan laten bestaan en migreren.

Misschien is er iemand die onlangs hiermee te maken heeft gehad?

Beste antwoord (via jurjen_g op 05-02-2021 20:05)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
Je kan een jurjen_g@gmail.com aanmaken en je mag alles met de hand overzetten helaas.

Google doet niet aan migraties van apps for your domain users naar een echt Google account.

Weg migreren van Google for your domain houd ook in dat je al je aangekochte Google play spullen kwijt raakt.

Ik zit in hetzelfde schuitje ;w

Mijn oplossing voor nu is een @outlook account waar ik de email van m'n Google apps for your domain naar doorstuur.

Met dat Outlook account dan vervolgens een google account aangemaakt.

M'n aangeschafte apps, tjah..

Alle reacties

Anoniem: 57963

Upgrade from the legacy free edition of G Suite

Upgrade to Google Workspace
Step 4.: Review the impact this change will have on your organization, and then click Get started.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 13:25

megaleo

Special member

Goeie vraag....
Ik heb hetzelfde "probleem".
Nou ja.....probleem nog even tussen aanhalingstekens aangezien het nu nog niet een probleem voor mij is maar ik het in de toekomst wellicht toch anders wil ivm de beperkingen van G Suite.

• jurjen_g
@Anoniem: 57963 Daar ben ik ook een aantal keer gekomen. Maar dan houd ik denk ik het probleem dat de accounts geen 'gewoon' google account zijn? Of is google workspace zodanig anders dan google suite? kun je dan wel alle normale dingen als family regelen?
Daarnaast is het vrij prijzig, voor ons 25 euro per maand...

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:04
Google Workspace is hetzelfde als GSuite of Google Apps. Die beperkingen houd je dus. Super irritant.

Zelf ben ik een Gmail adres gaan gebruiken voor al mijn Google diensten. En Workspace alleen voor mijn email.

Maar wat wil je precies? Je mail op eigen domein bij Google houden? Dan zit je in principe vast aan Workspace. Of je moet kiezen om te mailen "Namens jouwdomein.nl", zoals hier beschreven: [Gmail] 'Namens' melding bij ontvangen

Omzetten gaat je sowieso denk ik niet lukken. Mail via een andere provider en dan een nieuw Google account aanmaken op basis van je eigen domein zou in theorie ook moeten lukken.

• jurjen_g
Wat ik wil is in elk geval alle documenten, foto's etc per account bewaren en via google toegankelijk houden. Maar ik denk dat dit alleen lukt door voor iedereen ook een normaal gmail account aan te maken, dan per persoon alle data uit gsuite halen en koppelen aan het gmail account. Dat laatste vind ik lastig te begrijpen of dat eenvoudig kan. Ik vind allerlei guides om naar andere business omgevingen te migreren, maar niet naar normale gmail accounts. In elk geval bedankt voor de tips en reacties.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:04
jurjen_g schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:16:
Wat ik wil is in elk geval alle documenten, foto's etc per account bewaren en via google toegankelijk houden. Maar ik denk dat dit alleen lukt door voor iedereen ook een normaal gmail account aan te maken, dan per persoon alle data uit gsuite halen en koppelen aan het gmail account. Dat laatste vind ik lastig te begrijpen of dat eenvoudig kan. Ik vind allerlei guides om naar andere business omgevingen te migreren, maar niet naar normale gmail accounts. In elk geval bedankt voor de tips en reacties.
In principe is alles vrij eenvoudig te downloaden en weer te uploaden via photos.google.com en drive.google.com. Kost wel wat tijd. Ook kun je "alles" van Google downloaden: https://support.google.com/accounts/answer/3024190?hl=nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
Je kan een jurjen_g@gmail.com aanmaken en je mag alles met de hand overzetten helaas.

Google doet niet aan migraties van apps for your domain users naar een echt Google account.

Weg migreren van Google for your domain houd ook in dat je al je aangekochte Google play spullen kwijt raakt.

Ik zit in hetzelfde schuitje ;w

Mijn oplossing voor nu is een @outlook account waar ik de email van m'n Google apps for your domain naar doorstuur.

Met dat Outlook account dan vervolgens een google account aangemaakt.

M'n aangeschafte apps, tjah..

• jurjen_g
Ik heb de vraag ook aan Google gesteld (alvast een betaald google one abo genomen). Als ik reactie krijg post ik dat hier nog even.

Anoniem: 57963

jurjen_g schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:57:
@Anoniem: 57963 Daar ben ik ook een aantal keer gekomen. Maar dan houd ik denk ik het probleem dat de accounts geen 'gewoon' google account zijn? Of is google workspace zodanig anders dan google suite? kun je dan wel alle normale dingen als family regelen?
Daarnaast is het vrij prijzig, voor ons 25 euro per maand...
@jurjen_g Als je wil blijven mailen op eigen domein mét Google dan zit je denk ik aan Workspace vast.

• jurjen_g
Ik kreeg een respons; ze zijn zo te zien niet 100% zeker (en ook niet 100% de Nederlandse taal machtig) maar het ziet er naar uit dat migreren inderdaad niet kan:
Bedankt dat je contact hebt opgenomen met Google One..

Vraagstuk van migreren van WorkSpace/ GSuite account naar gewone accounts/ (Dit account xxx@gmail.com en nieuwe adressen waarschijnlijk ..)

Kun je deze vraag vanuit je WorkSpace beheerders account voorleggen aan de ondersteuning daar vroeg ik me af?

Ik denk graag met je mee, maar er is geen manier van overzetten van account.. Moet alles downloaden neem ik aan en weer uploaden naar de nieuwe accounts.. ( dit is voor normale accounts, kan dat GSuite andere opties biedt.) Je Google-gegevens downloaden ....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee