Ik heb al jarenlang een gratis G Suite omgeving, volgens mij heette het toen Google Apps. Ik heb deze voornamelijk zodat ik mijn eigen maildomein via gmail kon laten lopen en meerdere mailboxen daaraan te koppelen, plus dat het toen meer gratis opslag bood.
Nu loop ik steeds vaker tegen de beperking aan dat g suite accounts minder kunnen dan gewone google accounts:
- Minder integratie met google assistent
- Minder functie op google home
- Kan geen family aanmaken
- Kan geen gebruik maken van google one
...
Mijn domein loopt via een Nederlandse hoster, en dan kon je dat koppelen aan Google apps door een MX record aanpassing bij mijn hoster.
Nu zou ik het liefst wel mijn bestaande emailadressen - en historie behouden, maar deze omzetten naar 'gewone' google accounts.
Vraag die ik heb: kan dat? Ik kan wel vinden dat ik bij het aanmaken van een Google account een niet-google email kan opgeven. Maar dat mag geen bestaand google account zijn... Vanuit G Suite kan ik alleen upgraden of beeindigen, maar ik begrijp dan niet goed of ik alle historie kan laten bestaan en migreren.
Misschien is er iemand die onlangs hiermee te maken heeft gehad?
Nu loop ik steeds vaker tegen de beperking aan dat g suite accounts minder kunnen dan gewone google accounts:
- Minder integratie met google assistent
- Minder functie op google home
- Kan geen family aanmaken
- Kan geen gebruik maken van google one
...
Mijn domein loopt via een Nederlandse hoster, en dan kon je dat koppelen aan Google apps door een MX record aanpassing bij mijn hoster.
Nu zou ik het liefst wel mijn bestaande emailadressen - en historie behouden, maar deze omzetten naar 'gewone' google accounts.
Vraag die ik heb: kan dat? Ik kan wel vinden dat ik bij het aanmaken van een Google account een niet-google email kan opgeven. Maar dat mag geen bestaand google account zijn... Vanuit G Suite kan ik alleen upgraden of beeindigen, maar ik begrijp dan niet goed of ik alle historie kan laten bestaan en migreren.
Misschien is er iemand die onlangs hiermee te maken heeft gehad?