[Gmail] 'Namens' melding bij ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Voor een klant zijn wij bezig met het doorsturen van emails via Gmail. Alles wat op de exchange server komt gaat direct door naar een gmail account.

Nu heb ik bij Gmail ingesteld dat het afzend adres naam@domein.nl moet zijn, maar wat ik nu in mijn email bericht te zien krijg is;
Naam klant [naam@gmail.com]; namens; Naam klant [naam@domein.nl]

Dit doet Google zodat het emailadres niet gezien word als SPAM. Is er een manier om die melding 'Namens' toch weg te krijgen en direct te mailen vanaf naam@domein.nl?

Google en tweakers zelf leverde helaas geen resultaat.

Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik het goed begrijp wil de klant dus gmail gebruiken om zijn mail te ontvangen en te versturen, maar dan zo dat zijn contacten niet zien dat hij een gmail adres gebruikt.
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:38:
Is er een manier om die melding 'Namens' toch weg te krijgen en direct te mailen vanaf naam@domein.nl?
Als de klant de basis versie van gmail wil blijven gebruiken is het antwoord nee, tenzij de klant zijn e-mail niet via gmail verstuurd (maar gewoon via outlook oid).

Er is ook wel een andere oplossing.
Google biedt aan organisaties ook Google Apps aan wat gebruik maakt van dezelfde interface als gmail, maar met eigen domeinnaam.
Dit betekent wel dat het beheer van de e-mailfaciliteiten geheel in de handen van Google komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk wordt het adres naam@domein.nl nu als "reply-to" adres gebruikt, terwijl het Gmailadres als de "From" wordt getoond. Gelukkig kun je wel instellen om je eigen "From" adres te gebruiken. Ga naar Settings > Accounts > Add another mail account. Volg de stappen, vanaf dat moment kun je het toegevoegde adres als "From" gebruiken.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Niet online
@Datafeest:
Die procedure is dus al gebruikt.
Maar dan stuurt Gmail dus mailtjes met als Sender: <gmail adres> en als From: <ander adres>.
De afzender van dit soort mailtjes worden dan in o.a. Outlook weergegeven als "<gmail adres> namens <ander adres>" (of in het Engels "<gmail adres> on behalf of <ander adres>").
Zie de opmerking in de help pagina's van google.

[ Voor 16% gewijzigd door linksnl op 28-11-2007 13:19 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
Het nadeel van google apps (ik gebruik het zelf ook, prive that is) is dat je de mx records van dat domein ook echt naar google zet. Je hebt dan geen controle meer over de server zelf, wat mij voor een bedrijf niet echt raadzaam lijkt.

Sowieso zou ik het niet prettig vinden als google de mogelijkheid heeft om in mijn bedrijfsdata te snuffelen. Heb je de klant wel uitgelegd hoe google werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de stap die Datafeest hier verteld is inderdaad al uitgevoerd.

Denk dat Google Apps geen oplossing gaat bieden omdat kosten gedrukt moeten gaan worden en de mails eigenlijk bijna nooit beantwoord zullen worden op de iPhone zelf.

Edit; ja, de klant is volledig op de hoogte. De klant is nu wel blij met de werking maar om de professionaliteit toch hoog te houden zou het mooi zijn als de afzender naam@domein.nl zou zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:26:

Sowieso zou ik het niet prettig vinden als google de mogelijkheid heeft om in mijn bedrijfsdata te snuffelen. Heb je de klant wel uitgelegd hoe google werkt?
Wordt vaak als nadeel van Gmail gezien, maar dat kan vlgns mij iedere emailprovider.
Correct me if I am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

lier

MikroTik nerd

Waarom wordt Gmail gebruikt ?

Kan je niet "gewoon" gebruik maken van webmail van Exchange ?
Of anders een VPN inrichten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Gmail is voor SMTP verkeer een verificatie nodig, kortom; vanuit elk netwerk kan gemaild worden.

Gmail leek en is op dit moment de makkelijste oplossing, zitten enkel nog met die melding van de afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
Het is mij nogsteeds niet duidelijk waarom je precies Gmail wilt gebruiken.

Zoals 'lier' al zei, waarom niet de webmail functionaliteit van exchange? Het zou mij als klant inderdaad onprofessioneel overkomen als ik zie dat een bedrijf gebruik maakt van Gmail. Beetje hetzelfde als hanskoekoek @ hotmail.com op een vrachtwagen zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem een google aps account en pas je mx records aan dan gebruik je je eigen mail op je eigen domein werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Niet online
Gmail wordt dus alleen gebruikt om vanaf elke locatie (onafhankelijk van de plaatselijke ISP) mail te kunnen versturen via SMTP.

Als TS niet zoiets dergelijk aanbiedt of wil aanbieden (in exchange kan dat natuurlijk ook) en klant wil niet gebruik maken van Exchange webmail (als dat al wordt aangeboden), dan is dit 'probleem' niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geloof mij; exchange wil je niet zien op een iPhone, dan blijven we scrollen ;-)

Goolge Apps zal ik eens onder de loop nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe situatie.

Email aap @ hoera.nl aangemaakt @ Google Apps.

MX records omgegooid naar die van Gmail, situatie die je krijgt:
- Al je mail komt bij Gmail binnen omdat je MX records voor je webmail weg zijn
- Pop'n werkt perfect vanuit de iPhone, ook het afzend adres is nu goed.

Opstakel; je mail komt niet meer binnen in je webmail (in hun geval niet meer op de Exchange server)

Mail forward van exchange naar gmail heeft dan geen zin inverband met 2 dezelfde mailadressen, komtom; je mail komt doodleuk 2 maal binnen op je exchange.

Kan je niet aan de hand van MX records regelen dat je verkeer doorgestuurd word naar die van Gmail en die van mijn eigen server? Met andere woorden; hoe kan k het nu ooit voor elkaar krijgen om mijn mails te zien in mijn webmail en in mijn Gmail...(met als doel het pop'n uit m'n gmail)

[ Voor 207% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 13:13 ]

Pagina: 1