Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- NAS voor opslag van media
- Downloadserver voor films en series
- Plex-media server: 1 1080p stream max.
- aanvullend op plex: DizqueTV, Xteve & FFMPEG
- Installatie via Linux
Wat wil je NIET doen met het nieuwe systeemt
Backups maken. Het is geen ramp als de informatie verloren gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€150,- max, het is een experiment en hoeft niet de schoonheidsprijs te krijgen.
Hoe goedkoper hoe beter en 2e hands is materialen hebben de voorkeur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 13" Macbook pro uit 2011 liggen met beschadigde casing, doet het verder wel nog. Dit is aanwezig, maar hoeft niet gebruikt te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is waar ik jullie hulp kan gebruiken, waar te beginnen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een paar keywords: experiment, budget en tweede hands. De uitdaging zit er in om met oud materiaal een werkbare oplossing te vinden, met het transcoderen in het achterhoofd.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het is mijn eerste home server project, ik heb dan ook nog weinig kennis over het hoe en wat. Oorspronkelijk keek ik naar een raspberry pi, maar ik begrijp dat dat geen goede basis is ivm transcoderen en de gebrekkige resources. Vandaar mijn vraag aan jullie, wat dan wel?
Suggesties, bronnen, etc zijn meer dan welkom. Mochten jullie meer informatie nodig hebben, dan hoor ik het graag. Bij voorbaat dank.
- NAS voor opslag van media
- Downloadserver voor films en series
- Plex-media server: 1 1080p stream max.
- aanvullend op plex: DizqueTV, Xteve & FFMPEG
- Installatie via Linux
Wat wil je NIET doen met het nieuwe systeemt
Backups maken. Het is geen ramp als de informatie verloren gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€150,- max, het is een experiment en hoeft niet de schoonheidsprijs te krijgen.
Hoe goedkoper hoe beter en 2e hands is materialen hebben de voorkeur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 13" Macbook pro uit 2011 liggen met beschadigde casing, doet het verder wel nog. Dit is aanwezig, maar hoeft niet gebruikt te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is waar ik jullie hulp kan gebruiken, waar te beginnen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een paar keywords: experiment, budget en tweede hands. De uitdaging zit er in om met oud materiaal een werkbare oplossing te vinden, met het transcoderen in het achterhoofd.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het is mijn eerste home server project, ik heb dan ook nog weinig kennis over het hoe en wat. Oorspronkelijk keek ik naar een raspberry pi, maar ik begrijp dat dat geen goede basis is ivm transcoderen en de gebrekkige resources. Vandaar mijn vraag aan jullie, wat dan wel?
Suggesties, bronnen, etc zijn meer dan welkom. Mochten jullie meer informatie nodig hebben, dan hoor ik het graag. Bij voorbaat dank.