Toon posts:

Datalek allekabels.nl, kabeltje.com, Dutchdo, etc.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bor schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:45:
Ik ontvang inmiddels meerdere phishing mails die mij willen uitlokken om op een link te klikken omdat er een pakket vanuit het buitenland naar mij onderweg is waar nog voor betaald moet worden.
Die ontvang ik van meerdere gehackte webshops met een reply-to naar
code:
1
notification@www.domensino.n-t
of order @ diezelfde url.

2 voorbeeldjes; best bekende bedrijven denk ik dan: ( - erin gezet)

code:
1
https://www.supercircuits.c-m/landing/usps/tracking.php

code:
1
https://www.serverkast.c-m/pdf/index.php

/edit

vandaag een nieuwe:

code:
1
https://www.mabtimberfloors.c-m.au/wp-content/order/tracking.php

[Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 30-04-2021 07:05]

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:32
Ik had een negatieve review op trustpilot geplaatst, niet gek denk ik. Nu proberen ze vanuit Allekabels.nl alle negatieve reviews weg te werken. Of ik even een orderbevestiging, factuur of bewijs van aankoop wil delen met Trustpilot. Een hoop mensen gaan die moeite niet nemen denk ik. Gevolg: review wordt verwijderd.

Wat een ongelooflijk ***bedrijf blijkt het te zijn. :r

[Voor 15% gewijzigd door Electromonkey op 29-04-2021 14:21. Reden: Typo]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:07
Electromonkey schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:36:
Ik had een negatieve review op trustpilot geplaatst, niet gek denk ik. Nu proberen ze vanuit Allekabels.nl alle negatieve reviews weg te werken. Of ik even een orderbevestiging, factuur of bewijs van aankoop wil delen met Trustpilot. Een hoop mensen gaan die moeite niet nemen denk ik. Gevolg: review wordt verwijderd.
Uiteraard heb je die review hier opnieuw geplaatst, toch? ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Electromonkey
Dat klopt. Ik ga ervan uit dat hij hier wel blijft staan :).

• Vorkie
  • Niet online
Electromonkey schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:36:

Wat een ongelooflijk ***bedrijf blijkt het te zijn. :r
Heb je ook wat bewijs hiervoor? Zoals de prinsscreens van de e-mails waarin dit gevraagd wordt? Lijkt mij handig om dat te posten hier :)

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 15:26
Heb ook een slechte review hier achtergelaten op Tweakers. Kan op zijn minst anderen waarschuwen voor dit bedrijf. In het kader hoe men omgaat met persoonsgegevens en de beveiliging hiervan. :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik mag hopen dat ook hier reviews alleen gebeuren n.a.v. de serviceverlening na een eigen bestelling en dat dat ook is te lezen in de review. Dat hier geen reviews worden geschreven zonder bestelling-ervaring. Anders worden reviews in het algemeen zinloos..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Electromonkey
Vorkie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 07:02:
[...]

Heb je ook wat bewijs hiervoor? Zoals de prinsscreens van de e-mails waarin dit gevraagd wordt? Lijkt mij handig om dat te posten hier :)
Goed punt! Zie hier. Vandaag nog een mail ontvangen met: U heeft nog twee dagen om...

F_J_K schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:35:
offtopic:
Ik mag hopen dat ook hier reviews alleen gebeuren n.a.v. de serviceverlening na een eigen bestelling en dat dat ook is te lezen in de review. Dat hier geen reviews worden geschreven zonder bestelling-ervaring. Anders worden reviews in het algemeen zinloos..
Iedereen van wie de data is gelekt heeft toch ooit een bestelling gedaan bij AlleKabels? Mag een review dan niet over zoiets als een datalek gaan? Over een bepaalde periode is dit weer in de vergetelheid geraakt, ik zou het persoonlijk erg fijn vinden om te weten hoe een bedrijf met mijn data omgaat.

[Voor 35% gewijzigd door Electromonkey op 30-04-2021 15:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:20
Datalek link is al van de website afgehaald en is ergens onderin verstopt.

Weet iemand meer van de melding bij de AP? Is er al een status/update?
Ik vind de werkwijze van deze club schokkend. Zeer amateuristisch en ze lijken er niets van te snappen. Ik zie het zo weer gebeuren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 15:32
[b]TumTum in "Datalek allekabels.nl, kabeltje.com, Dutchdo, etc."
Weet iemand meer van de melding bij de AP? Is er al een status/update?
Zover ik hun website en Twitter moet geloven....... helemaal.......niks........ :O

MyMeuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RemcoZZ
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 20:30
AP komt sowieso om in het werk, ze geven zelf al aan dat het na een melding 6 maanden duurt voor je iets hoort..
Ik vind de manier waarop AK hier mee omgaat met de dag erger worden, Op mails krijg ik geen reactie, account kom ik nog steeds in (met oude wachtwoord notabene) alle referenties naar het datalek zijn netjes van de website afgepoetst en alleen die zielige link helemaal onderin is er nog. Verder houden ze stijf de lippen op elkaar. Weet niet hoe het met jullie zit maar mijn gevoel zegt dat dit netjes onder het tapijt geveegd gaat worden en we er nooi meer iets van horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 18:51
Bij mij hebben ze in elk geval gereageerd op het verzoek mijn account & gegevens te verwijderen. Tenminste, ik kan niet meer inloggen op m'n account en ook de password-vergeten-optie werkt niet. Dus dat lijkt nog goed gedaan te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn946
RemcoZZ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:47:Weet niet hoe het met jullie zit maar mijn gevoel zegt dat dit netjes onder het tapijt geveegd gaat worden en we er nooi meer iets van horen.
Ik vrees dat je helemaal gelijk krijgt. En gelijktijdig hoop ik het niet ;)

MyMeuk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• firstred
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 23:40
Ook ik heb heel hard mijn reviews van Allekabels.nl en Sodastreamstore.nl moeten verdedigen op Trustpilot. Jammer dat AK ervoor kiest om alsnog je review aan te vechten, ook al lever de juiste gegevens aan. AK probeerde de indruk te wekken dat de factuur te oud is en je daarom volgens de regels van Trustpilot niet meer mag reviewen, maar dat bleek onjuist. Zolang je service-ervaring maar recent genoeg is (bijv. garantieafhandeling, datalek), dan mag je review ook blijven staan. Het is dus handig om te benadrukken dat het om een recente ervaring gaat wanneer je bewijs moet aanleveren bij Trustpilot.

Het wordt heel hard gespeeld, maar helaas lijkt het wel te werken. Op het moment van schrijven heeft AK al 28 reviews kunnen verwijderen (stond op 0 voor het datalek): https://www.trustpilot.co...llekabels.nl/transparency

Wat betreft AVG-verzoeken gaat het beter dan de GGD, maar er zijn nog wel wat problemen.
Zo is mijn allekabels.nl account is inmiddels verwijderd, maar sodastreamstore.nl weigert dat momenteel: ik moet nog lege flessen inleveren volgens de administratie. Zonder die flessen kan het account niet worden verwijderd.
Het is mij vaker overkomen dat ik maanden later ineens (meerdere) verzendbewijzen moet overleggen om een boete te voorkomen. Gegevensbeheer is dus zeker niet hun sterkste punt...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Ik had een verzoek ingediend volgens de AVG en GDPR om een kopie te krijgen van mijn gegevens.

krijg ik vervolgens 3 dagen later een mail dat al mijn gegevens zijn verwijderd =|
Dit gaat lekker.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:16
vdstaak schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:21:
Ik had een verzoek ingediend volgens de AVG en GDPR om een kopie te krijgen van mijn gegevens.

krijg ik vervolgens 3 dagen later een mail dat al mijn gegevens zijn verwijderd =|
Dit gaat lekker.
Heb je opdracht gegeven om jouw account te verwijderen? Of gooien ze nu bewust accounts weg zodat ze geen inzicht hoeven te geven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vdstaak
  • Nu online
Ik heb nadrukkelijk gevraagd om een kopie van al mijn gegevens, en dus niet om alles weg te gooien. Dat heb ik inmiddels ook op die manier gereageerd, en dat met de mail die ik heb ontvangen zij nog niet hebben voldaan aan mijn verzoek tot inzage van mijn gegevens.

Ik heb gelijk gereageerd dat hiermee nog niet is voldaan aan het inzageverzoek. Ik heb ook alweer een berinneringsmailtje gestuurd aan ze dat mijn verzoek nog niet is behandeld en dat de deadline daarvoor ligt op 15 mei.

Nog even geduld dus ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nikola
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 14:09
De afgelopen dagen heb ik meerdere phishing SMSjes gehad. Niet heel chill...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:02
Ik heb ondertussen na weken wachten eindelijk *iets* uit allekabels gekregen wat al mijn gegeven zou bevatten... een XML file met een rekeningnummer (welke al niet meer klopt en pre-iban tijd) en correspondentie uit 2009. Gegevens die al lang uit het systeem konden?

M'n wachtwoord hash is overigens in de ontvangen xml nergens terug te vinden, dus op mijn verzoek alle gelekte gegevens door te sturen is nog steeds niet voldaan @allekabels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
Kan iemand templates aanbieden voor het opvragen van alle persoonsgegevens, en het verwijderen van alle persoonsgegevens waar geen wettelijke verplichting is tot bewaring? Ik kan mij voorstellen dat dat veel gedupeerden kan helpen.

[edit]
Algemene voorbeelden:
https://autoriteitpersoon...eldbrieven-privacyrechten

[Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 07-05-2021 10:35]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• vdstaak
  • Nu online
FrankHe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Heb je opdracht gegeven om jouw account te verwijderen? Of gooien ze nu bewust accounts weg zodat ze geen inzicht hoeven te geven?
Vandaag weer een kleine update gekregen.
Het is voor ons niet mogelijk om te achterhalen wat het exacte verzoek vanuit uw kant is geweest daar bij het verwijderen van het account niet enkel de bestelgeschiedenis maar ook alle klantberichten verwijderd worden. Het enige wat ik voor u kan doen is de factuur opvragen, wenst u dit?
Waar uiteraard ook weer direct op is gereageerd:
Wat ik wens, is dat alle data die aan jullie kant is opgeslagen, bij elkaar geveegd wordt en aan mij wordt overhandigd.

Op 16-04-2021 heb ik per mail het verzoek gedaan mij een volledige kopie van alle gegevens te verstrekken. Dit is toegezegd op 17-04-2021 door Kelly. Dat bericht zal ik nazenden onder vermelding van het ticketnummer.

In dit geval is besloten om, volgens voor mij volstrekt onduidelijke redenen, en rechtstreeks tegen mijn verzoek in, mijn informatie te verwijderen en niet te verstrekken. Dit gaat rechtstreeks tegen mijn verzoek in, en ontneemt mij te mogelijkheid om mijn informatie in te zien. Zoals je begrijpt, is dit iets dat volstrekt onacceptabel is. Hiermee wordt mij de mogelijkheid ontnomen om mij beter te beschermen tegen de fraude die een gevolg is van het datalek.

Wat ik op dit moment dan ook eis, is een volledige kopie van alle beschikbare informatie die momenteel nog aanwezig is, waaronder maar niet gelimiteerd tot:
- Alle facturen, inclusief NAW en aflevergegevens, emailadres
- Gelekte informatie in het datalek met betrekking tot mijn account, waaronder het wachtwoord-hash, adressen, IBAN, bestellingen, cookies, contactinformatie, en mogelijke andere informatie
- Een kopie van alle beschikbare conversaties die zijn opgeslagen.

Omdat dit verzoek nog altijd het originele verzoek betreft, is de verloopdatum ongewijzigd en is deze 17 mei 2021. Indien deze datum niet gehaald kan worden, dient dit voor deze datum aan mij duidelijk te worden gemaakt voorzien van een deugdelijke onderbouwing.
We wachten het weer af ....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zwaai Haai
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 21:56
Oh kijk nou... Allekabels is nu druk bezig mijn review van de reviewsite af te krijgen. Mijn review was niet eens slecht, want over hun leveringen en producten die ik in de jaren besteld had, had ik helemaal geen klachten.

Of ik nog een keertje even gegevens wil opsturen
Hallo ****,
Bedankt voor je review van www.allekabels.nl op Trustpilot.
www.allekabels.nl heeft je review gerapporteerd omdat ze niet geloven dat je een echte ervaring bij ze hebt gehad. Help ons je review te verifiëren door ons documentatie te sturen die je service- of koopervaring met www.allekabels.nl bewijst.
Het enige dat je hiervoor hoeft te doen:

1. Zoek je orderbevestiging, factuur, ontvangstbewijs of bewijs van aankoop bij www.allekabels.nl. ...
2. Stuur je documentatie als bijlage in een antwoord op deze e-mail binnen de komende drie dagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Zwaai Haai schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:28:
Oh kijk nou... Allekabels is nu druk bezig mijn review van de reviewsite af te krijgen. Mijn review was niet eens slecht, want over hun leveringen en producten die ik in de jaren besteld had, had ik helemaal geen klachten.

Of ik nog een keertje even gegevens wil opsturen

[...]

[...]
https://support.trustpilot.com/hc/nl/requests/new

Klokkenluider > Rapporteer een bedrijf > Een bedrijf maakt misbruik van zijn rapportage functie

Misschien dat invullen :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RemcoZZ
Het is eingelijk te bizar voor woorden hoe dit lek in de doofpot word gestopt, de media vind het niet interessant meer de overheid houd slim z'n mond door alle lekken ze die zelf al hebben gehad, waar zijn alle kamervragen nu opeens?? en AK probeert met man en macht alle negative reviews weg te poetsen en begraaft alles op hun eigen site.
Tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gehad op mn vragen en werkt mijn account ook nog steeds. Vandaag had ik even de bank nodig om iets te regelen het enige wat nodig was was een achternaam postcode huisnummer. Nu zijn dat de meest basale gegevens maar ik heb het hier dus over het stopzetten van een bepaald product he, geen handtekening geen verdere validatie NIETS. Kun je nagaan hoe makkelijk identiteitfraude word als al deze gevevens voor het oprapen liggen. Mensen wanen zich veel te veilig tot ze de spreekwoordelijke sjaak zijn. Moest het even kwijt :) #Mand #EndRant

leuke aanvulling, iemand recent gekeken naar het verloop van de reviews op trustpilot? hoeveel zouden de medewerkers krijgen om een positieve review te plaatsen O-)

Waar de organische negatieve score omhoog gaat schiet ook opeens de uiterst positieve score gigantisch de lucht in, dat zijn ook allemaal "uitnodigingen" noem me een doemdenker maar sommige dingen zijn TE toevallig, hiding in plain sight

Edit 2
Vorkie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:37:
[...]

https://support.trustpilot.com/hc/nl/requests/new

Klokkenluider > Rapporteer een bedrijf > Een bedrijf maakt misbruik van zijn rapportage functie

Misschien dat invullen :?
Goed plan! zojuist gedaan, hoe meer hoe beter... hoop dat ik niet de enige ben!

[Voor 44% gewijzigd door RemcoZZ op 10-05-2021 11:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vdstaak
  • Nu online
We hebben een update! Nouja, dit mag geen update heten.
Ik heb wederom een mail van Ivo gekregen, met daarin letterlijk exact dezelfde tekst als van vrijdag.

En uiteraard, ook daar gaat weer gelijk een mail op terug. Voor wie het interessant vindt:
Beste Ivo,

Dit bericht heb je al verzonden.
Ik verwijs je zodoende naar mijn vorige email d.d. 07-05-2021, welke ik ter volledigheid hieronder heb toegevoegd.
Ik zie zodoende de gevraagde informatie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet
David van der Staak

----

Beste Ivo,

Wat ik wens, is dat alle data die aan jullie kant is opgeslagen, bij elkaar geveegd wordt en aan mij wordt overhandigd.

Op 16-04-2021 heb ik per mail het verzoek gedaan mij een volledige kopie van alle gegevens te verstrekken. Dit is toegezegd op 17-04-2021 door Kelly. Dat bericht zal ik nazenden onder vermelding van het ticketnummer.

In dit geval is besloten om, volgens voor mij volstrekt onduidelijke redenen, en rechtstreeks tegen mijn verzoek in, mijn informatie te verwijderen en niet te verstrekken. Dit gaat rechtstreeks tegen mijn verzoek in, en ontneemt mij te mogelijkheid om mijn informatie in te zien. Zoals je begrijpt, is dit iets dat volstrekt onacceptabel is. Hiermee wordt mij de mogelijkheid ontnomen om mij beter te beschermen tegen de fraude die een gevolg is van het datalek.

Wat ik op dit moment dan ook eis, is een volledige kopie van alle beschikbare informatie die momenteel nog aanwezig is, waaronder maar niet gelimiteerd tot:
- Alle facturen, inclusief NAW en aflevergegevens, emailadres
- Gelekte informatie in het datalek met betrekking tot mijn account, waaronder het wachtwoord-hash, adressen, IBAN, bestellingen, cookies, contactinformatie, en mogelijke andere informatie
- Een kopie van alle beschikbare conversaties die zijn opgeslagen.

Omdat dit verzoek nog altijd het originele verzoek betreft, is de verloopdatum ongewijzigd en is deze 17 mei 2021. Indien deze datum niet gehaald kan worden, dient dit voor deze datum aan mij duidelijk te worden gemaakt voorzien van een deugdelijke onderbouwing.

Met vriendelijke groet
David van der Staak

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 19:54
Ik heb voor het indienen van mijn verzoek tot inzage gebruikgemaakt van mydatadoneright.eu van Bits of Freedom. Contactgegevens invullen en klaar. Ik heb mydatadoneright.eu toestemming gegeven om allekabels.nl toe te voegen aan hun database met de relevante gegevens, dus misschien hoeft er hierna nog minder werk gedaan te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoZZ
daanb14 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:32:
Ik heb voor het indienen van mijn verzoek tot inzage gebruikgemaakt van mydatadoneright.eu van Bits of Freedom. Contactgegevens invullen en klaar. Ik heb mydatadoneright.eu toestemming gegeven om allekabels.nl toe te voegen aan hun database met de relevante gegevens, dus misschien hoeft er hierna nog minder werk gedaan te worden.
wat heb jij precies allemaal ingeuld dan? Allekabels staat er nog niet tussen en bij het aanmaken van een verzoek is een emailadres van het bedrijf verplicht, deze is iig niet op de website te vinden.
Edit nvm, Info@allekabels.nl is voldoende

[Voor 3% gewijzigd door RemcoZZ op 11-05-2021 11:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• martijn946
Een boete van de AP voor de PVV in Overijssel. Let wel: betreft een mail uit januari 2019 (!)

Je kan nu natuurlijk op je klompen aanvoelen dat we dus van het akkefietje Allekabels, kabeltje.com, Dutchdo en alle andere 5000 webshops voorlopig helemaal NIKS gaan vernemen.

MyMeuk

Acties:
  • +4Henk 'm!

• vdstaak
  • Nu online
martijn946 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:04:
Een boete van de AP voor de PVV in Overijssel. Let wel: betreft een mail uit januari 2019 (!)

Je kan nu natuurlijk op je klompen aanvoelen dat we dus van het akkefietje Allekabels, kabeltje.com, Dutchdo en alle andere 5000 webshops voorlopig helemaal NIKS gaan vernemen.
Dit gaat een lang slepend verhaal worden, helemaal mee eens. Dat betekent niet dat ik dat conflict nu niet aan ga daarom.

Ten aanzien van mijn debakel:

Wederom een vrijwel identieke mail gekregen dat ze alles hebben verwijderd. Geen uitleg waarom, geen excuses, geen zaken die zijn uitgezocht. Wel een opmerking dat ik alle communicatie rondom tickets al in mijn bezit zou hebben, en een PDF met daarin alle facturen ontvangen.

Maar ja, ik had duidelijk gevraagd voor al mijn gegevens. Zij verwijderen daarmee alle gegevens en ontnemen mij het recht tot inzage. En voor mijn gevoel wordt er nu gewoon actief tegen gewerkt en dat vind ik niet ok.

Dus: er ligt nu een klacht bij de AP, dat Allekabels mij actief en bewust het recht en de mogelijkheid tot inzage van mijn gegevens heeft ontnomen en geen moeite wil nemen om dit te corrigeren noch om mij hierin tegemoet te komen op eniger wijze.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RemcoZZ
Kleine update van mijn kant, AK heeft alles in de strijd gegooid om de negatieve review te verwijderen maar nadat ik de factuur naar trustpilot heb gestuurd en aan heb gegeven dat ik niet wil dat er iets met AK gedeeld wordt is de review nu "geverifieerd"
Daarnaast heb ik terugkoppeling gehad dat ze AK gaan bekijken of ze misbruik maken van de rapporteer functie en het vage review verloop sinds het begin van de publicatie over het lek. De uikomst kunnen ze me "wegens privacyredenen #binnenprettje" niet delen dus ik verwacht er eigenlijk niet te veel van.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik had ook een reactie :)
Bedankt voor uw hulp om samen met ons de kwaliteit van beoordelingen op Trustpilot te verbeteren. We waarderen dit zeer!

Ik kan u verzekeren dat we www.allekabels.nl zullen onderzoeken, maar helaas kunnen wij u wegens privacyregels niet op de hoogte stellen van de resultaten hiervan. Mochten we een reden vinden om actie te ondernemen, dan zullen we dit doen.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met ons op door te reageren op deze e-mail.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• firstred
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 23:40
Het is nu al een tijdje geleden dat ik de bevestiging heb ontvangen van sodastreamstore.nl dat alle flessen retour zijn ontvangen. Nu dit is afgerond zou mijn account worden verwijderd, maar ik heb helaas niets meer vernomen. Zou de privacy taskforce inmiddels alweer zijn ontbonden?

In de footer van allekabels.nl zie ik ook geen verwijzing meer naar het datalek. Zo snel als alles verspreidde in media kan het dus ook weer in de doofpot worden gestopt. Ongelofelijk...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Zep Man
Als TrustPilot zo bezig is met privacy, doe even een verzoek tot inzage in je persoonsgegevens en een verzoek om deze over te dragen. Hier vind je sjablonen. Zullen ze vast leuk vinden. ;)

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2021 11:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 09:09

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

daanb14 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:32:
Ik heb ook een verzoek ingediend en na een reminder eindelijk een reactie ontvangen. Ze sturen de data in een xml formaat aan je toe. Is verder niet beveiligd, mail zal wel veilig genoeg zijn.. :+ Nu de data laten verwijderen, en dan nooit meer zaken doen met die toko.

[Voor 9% gewijzigd door TweakOverflow op 25-05-2021 12:03]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 08:56
Ik heb ten tijde van de laatste nieuwsberichten toch ook even gevraagd waarom ze liegen over het datalek. Als antwoord kreeg ik mijn gegevens opgestuurd in een XML-file. Ze interpreteerden mijn vraag dus als inzageververzoek.

Aangegeven dat ze daarmee niet mijn vraag beantwoorden. Heb nu antwoord gekregen: tot 15 april hadden ze geen aanwijzingen dat er een datalek was. Toch gek, aangezien ze daar eerder wel over communiceren.

Wordt vervolgd...

[Voor 24% gewijzigd door StephanVierkant op 25-05-2021 15:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

TweakOverflow schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Ik heb ook een verzoek ingediend en na een reminder eindelijk een reactie ontvangen. Ze sturen de data in een xml formaat aan je toe. Is verder niet beveiligd, mail zal wel veilig genoeg zijn.. :+ Nu de data laten verwijderen, en dan nooit meer zaken doen met die toko.
Even hierop terugkomen, ik bedacht me vanmiddag ook dat ik een e-mail gekregen had dat mijn IBAN gelekt was. Deze komt echter niet terug in de xml die ze opgestuurd hebben. Heb maar eens even gevraagd hoe dat zit, en wellicht ga ik nog een klacht indienen bij de AP. Ze geven aan alles op te sturen wat ze van je hebben, maar dat klopt dus gewoon niet. ;(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
spam ontvangen op het werk mail adres, ze hebben zelfs geprobeerd corona gelden te incasseren bij de overheid onder onze contact gegevens.

Bij mijn privé adres krijg ik weer bankpas mailtjes binnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

TweakOverflow schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:45:
[...]

Even hierop terugkomen, ik bedacht me vanmiddag ook dat ik een e-mail gekregen had dat mijn IBAN gelekt was. Deze komt echter niet terug in de xml die ze opgestuurd hebben. Heb maar eens even gevraagd hoe dat zit, en wellicht ga ik nog een klacht indienen bij de AP. Ze geven aan alles op te sturen wat ze van je hebben, maar dat klopt dus gewoon niet. ;(
Beste [**],

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben dit nogmaals nagekeken en wij konden geen IBAN data vinden. Dit houd in dat deze dan ook veilig is.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
[**]

Kortom, ze hebben ook de personen geïnformeerd die hier geen last van hadden. Het verhaal wordt vreemder en vreemder..

• martijn946
https://tweakers.net/nieu...rmulier-zonder-https.html

Nou lieve Tweakers, tot over 2 jaar ;w

MyMeuk

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:29
Wat is de relatie tot het wel/niet hebben van https, tweakers en het datalek van allekabels?

[Voor 4% gewijzigd door Freeaqingme op 10-06-2021 20:14]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• martijn946
Freeaqingme schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Wat is de relatie tot het wel/niet hebben van https, tweakers en het datalek van allekabels?
Als AP voor zo'n relatief simpel vergrijp al 2 jaar nodig heeft voor onderzoek...
Het heeft lang geduurd voordat de AP de boete definitief heeft uitgedeeld. Al in februari 2019 begon het onderzoek. De AP zucht al jaren onder onderbezetting, en voorzitter Aleid Wolfsen klaagt regelmatig over het budget dat de privacywaakhond krijgt.
... en een boete, dan mogen we er gemakshalve van uitgaan dat het debacle met Allekabels minstens even zo lang zal duren.

Vandaar mijn bericht.

MyMeuk

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 10:54
vdstaak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:05:
Ik heb nadrukkelijk gevraagd om een kopie van al mijn gegevens, en dus niet om alles weg te gooien. Dat heb ik inmiddels ook op die manier gereageerd, en dat met de mail die ik heb ontvangen zij nog niet hebben voldaan aan mijn verzoek tot inzage van mijn gegevens.

Ik heb gelijk gereageerd dat hiermee nog niet is voldaan aan het inzageverzoek. Ik heb ook alweer een berinneringsmailtje gestuurd aan ze dat mijn verzoek nog niet is behandeld en dat de deadline daarvoor ligt op 15 mei.

Nog even geduld dus ...
Allekabels heeft bewust accounts kwijtgemaakt. Ik wilde op een gegeven moment (lang geleden) inloggen en het lukte maar niet terwijl ik toch echt mijn wachtwoord had opgeslagen in de browser en ik nog niet lang geleden daar wél op besteld had. Hele mailwisseling later bleek dus dat allekabels mij heeft zitten gaslighten over het bestaan van me account. Ik voelde me net Jodie Foster in Flightplan. Het scheelde niets of ik was ze gaan geloven ook.... Smeerlappen daar.. Dit was trouwens nog ver voor die tijd dat het was uitgekomen.

Btw kunnen we niet even een polletje doen voor alternatieve sites? Ben wel benieuwd wat de nieuwe goto kabelsite is nu onder de tweakers..

[Voor 8% gewijzigd door LNDN op 16-06-2021 19:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 08:56
Ik word sinds het datalek van Allekabels.nl regelmatig gebeld door van die energie-spammers. Gisteren weer door https://onafhankelijke-contractchecker.nl/.

Gezien de combinatie van gegevens die worden genoemd (rekeningnummer, verkeerde geboortedatum en een achternaam die ik alleen ken omdat ik er iets heb laten bezorgen) kan het alleen maar via Allekabels komen.

Helaas reageert allekabels.nl niet meer op mijn mails, o.a. met de vraag waarom ze hebben gelogen over de omvang van het datalek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:12
StephanVierkant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:07:
Ik word sinds het datalek van Allekabels.nl regelmatig gebeld door van die energie-spammers. Gisteren weer door https://onafhankelijke-contractchecker.nl/.

Gezien de combinatie van gegevens die worden genoemd (rekeningnummer, verkeerde geboortedatum en een achternaam die ik alleen ken omdat ik er iets heb laten bezorgen) kan het alleen maar via Allekabels komen.

Helaas reageert allekabels.nl niet meer op mijn mails, o.a. met de vraag waarom ze hebben gelogen over de omvang van het datalek.
Ah, komen daar al die rottelefoontjes vandaan.
De Google Telefoon app herkent deze nummers ook als spam, en heb de optie om deze automatisch te blokkeren dus ook al uitaangezet.

Home Assistant configuratie

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

StephanVierkant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:07:
Ik heb nooit een reactie op mijn e-mail met vragen ontvangen. Ik heb niet het idee dat men vragen (en klanten) erg serieus neemt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 07:06
TheFes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Ah, komen daar al die rottelefoontjes vandaan.
De Google Telefoon app herkent deze nummers ook als spam, en heb de optie om deze automatisch te blokkeren dus ook al uitgezet.
Je kan die optie beter AAN zetten, dan heb je er geen last meer van... :P :*)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:12
Kees-Jan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Je kan die optie beter AAN zetten, dan heb je er geen last meer van... :P :*)
Whoops, dat is dus inderdaad wat ik gedaan heb :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RemcoZZ
Er gebeuren wel dingen op het gebied van datalekken
https://www.nu.nl/tech/61...oot-datalek-uit-2018.html

Wij kunnen ook altijd nog een class action beginnen met zn alle :D

• vdstaak
  • Nu online
LNDN schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:13:
[...]

Allekabels heeft bewust accounts kwijtgemaakt. Ik wilde op een gegeven moment (lang geleden) inloggen en het lukte maar niet terwijl ik toch echt mijn wachtwoord had opgeslagen in de browser en ik nog niet lang geleden daar wél op besteld had. Hele mailwisseling later bleek dus dat allekabels mij heeft zitten gaslighten over het bestaan van me account. Ik voelde me net Jodie Foster in Flightplan. Het scheelde niets of ik was ze gaan geloven ook.... Smeerlappen daar.. Dit was trouwens nog ver voor die tijd dat het was uitgekomen.

Btw kunnen we niet even een polletje doen voor alternatieve sites? Ben wel benieuwd wat de nieuwe goto kabelsite is nu onder de tweakers..
Ik ben vandaag gebeld door Allekabels! An zich een prettig gesprek, hoewel we duidelijk echt verschillende standpunten hadden.

Ik heb bij de AP mijn beklag gedaan over het feit dat mijn recht op inzage onmogelijk is gemaakt door het verwijderen van mijn account. Daarvoor heb ik dus alle communicatie die er is geweest ook ingediend als bewijsmateriaal. De AP heeft daarop vervolgens contact gehad met Allekabels, en nogmaals de juiste werkwijze uitgelegd. Dat dat voor mijn situatie weinig nut had, dat is natuurlijk duidelijk, maar wat ik dan toch wel een klein plusje vind in de belachelijk grote min, is dat ze mij daarna gebeld hebben.

Op zich een goed gesprek gehad. Nadrukkelijke en duidelijke excuses gekregen, en ook dat het absoluut niet had mogen gebeuren. Wel heb ik in dat gesprek gelijk een aantal dingen recht moeten zetten, zoals:
- We weten niet wat het originele verzoek is, want we hebben alle data verwijderd.
Ik heb echter het originele verzoek, alsmede de bevestiging dat de data opgestuurd zou worden, nogmaals verzonden en is in alle emails onder de quotes nog gewoon zichtbaar, inclusief naam van de betreffende medewerker
- Als google en facebook ook gehackt kunnen worden, dan is er duidelijk een heel ander probleem
Facebook is niet gehackt, maar had een api te breed open staan. Dat is anders dan gehackt. Google is me een raadsel ...
- Wij doen ons uiterste best, en nemen gelijk actie
Als iemand naar binnen loopt, even rondroept of er volk is en je draait je om, dan onderneem je geen actie. Als je pas wat gaat doen nadat iemand naar de lokale krant is gegaan dat jouw voordeur altijd open staat, en er een bordje voor in je tuin slaat, dan ben je rijkelijk te laat met het ondernemen van actie.

En zo waren er nog wat puntjes.

Maar, en ik vind dat het wel gezegd moet worden, vind ik het wel netjes dat ze mij hebben gebeld om op die manier persoonlijke excuses aan te bieden en te praten over de situatie.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee