LNDN schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:13:
[...]
Allekabels heeft bewust accounts kwijtgemaakt. Ik wilde op een gegeven moment (lang geleden) inloggen en het lukte maar niet terwijl ik toch echt mijn wachtwoord had opgeslagen in de browser en ik nog niet lang geleden daar wél op besteld had. Hele mailwisseling later bleek dus dat allekabels mij heeft zitten gaslighten over het bestaan van me account. Ik voelde me net Jodie Foster in Flightplan. Het scheelde niets of ik was ze gaan geloven ook.... Smeerlappen daar.. Dit was trouwens nog ver voor die tijd dat het was uitgekomen.
Btw kunnen we niet even een polletje doen voor alternatieve sites? Ben wel benieuwd wat de nieuwe goto kabelsite is nu onder de tweakers..
Ik ben vandaag gebeld door Allekabels! An zich een prettig gesprek, hoewel we duidelijk echt verschillende standpunten hadden.
Ik heb bij de AP mijn beklag gedaan over het feit dat mijn recht op inzage onmogelijk is gemaakt door het verwijderen van mijn account. Daarvoor heb ik dus alle communicatie die er is geweest ook ingediend als bewijsmateriaal. De AP heeft daarop vervolgens contact gehad met Allekabels, en nogmaals de juiste werkwijze uitgelegd. Dat dat voor mijn situatie weinig nut had, dat is natuurlijk duidelijk, maar wat ik dan toch wel een klein plusje vind in de belachelijk grote min, is dat ze mij daarna gebeld hebben.
Op zich een goed gesprek gehad. Nadrukkelijke en duidelijke excuses gekregen, en ook dat het absoluut niet had mogen gebeuren. Wel heb ik in dat gesprek gelijk een aantal dingen recht moeten zetten, zoals:
- We weten niet wat het originele verzoek is, want we hebben alle data verwijderd.
Ik heb echter het originele verzoek, alsmede de bevestiging dat de data opgestuurd zou worden, nogmaals verzonden en is in alle emails onder de quotes nog gewoon zichtbaar, inclusief naam van de betreffende medewerker
- Als google en facebook ook gehackt kunnen worden, dan is er duidelijk een heel ander probleem
Facebook is niet gehackt, maar had een api te breed open staan. Dat is anders dan gehackt. Google is me een raadsel ...
- Wij doen ons uiterste best, en nemen gelijk actie
Als iemand naar binnen loopt, even rondroept of er volk is en je draait je om, dan onderneem je geen actie. Als je pas wat gaat doen nadat iemand naar de lokale krant is gegaan dat jouw voordeur altijd open staat, en er een bordje voor in je tuin slaat, dan ben je rijkelijk te laat met het ondernemen van actie.
En zo waren er nog wat puntjes.
Maar, en ik vind dat het wel gezegd moet worden, vind ik het wel netjes dat ze mij hebben gebeld om op die manier persoonlijke excuses aan te bieden en te praten over de situatie.