Toon posts:

Game / werk systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 17:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb sinds anderhalf jaar een 1440p 144hz scherm en begin nu te kort te schieten in games om de 144hz te halen. Ik heb nu een systeem waar een i7-6700K inzit met een 1070ti maar omdat de GPU's nu amper te krijgen wacht ik met de GPU upgrade. Ik zal mijn 1070ti vervangen voor een 3070.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf zit ik rond de 800 excl videokaart en SSD/hardeschijven.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10850K Boxed€ 389,-€ 389,-
1MoederbordenGigabyte Z490 UD€ 139,-€ 139,-
1BehuizingenFractal Design Define C€ 77,65€ 77,65
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 82,26€ 82,26
1VoedingenCorsair CX750M€ 93,40€ 93,40
Totaal€ 781,31

Ik zit dan nog wel qua behuizing te twijfel de Define C of de Meshify C. Weet iemand welke de betere airflow heeft voor de latere 3070 die aan systeem toegevoegd word of maakt dat niet zoveel uit? Of is er misschien een betere case (zonder window) te krijgen? Ik hoef geen case te hebben met volledige RGB strips, ik heb het liefst een simpele stille kast.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD / harde schijven neem ik mee van mij oude PC.
  • 1x SSD 250GB
  • 1x SSD 500GB
  • 3x HDD 500GB
Ga je overklokken?
Nee niet de CPU maar de GPU wil ik nog wel een beetje kietelen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mee helpen om een zo goed mogelijk systeem te krijgen voor een degelijke prijs waar ik weer een jaartje of 4 a 5 mee kan doen. Daarbij heb ik geen ervaring met een totaal systeem in elkaar te zetten en wil ik dit uitbesteden. Welke shop is dan hiervoor het beste Sicomputers, Alternate of Azerty?

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:13
Deze voeding is de slechtste keus van ongeveer de gehele Corsair line-up. Deze bevat nog een double forward topologie aan de primaire zijde en is niet geschikt voor moderne systemen. Voor een RTX 3070 heb je een voeding nodig met een LLC resonant converter.

Dit is een goede en betaalbare momenteel: pricewatch: MSI MPG A750GF.

De pricewatch: Fractal Design Meshify C is een prima kast met airflow en zonder raam. De Define C is niet echt geschikt. Die wordt warm en gaat meer geluid maken.

Verder pak een 5600x of 10700k voor games. De 10850k is niet nodig. De komende jaren zullen games die extra cores niet gebruiken.

Pak trouwens een pricewatch: Kingston A2000 1TB en laat die 3x HDD lekker achterwege. Die kunnen met pensioen...

[Voor 10% gewijzigd door Djarune op 04-02-2021 17:31]

• DeEindbaas
Djarune schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:30:
Deze voeding is de slechtste keus van ongeveer de gehele Corsair line-up. Deze bevat nog een double forward topologie aan de primaire zijde en is niet geschikt voor moderne systemen. Voor een RTX 3070 heb je een voeding nodig met een LLC resonant converter.

Dit is een goede en betaalbare momenteel: pricewatch: MSI MPG A750GF.

De pricewatch: Fractal Design Meshify C is een prima kast met airflow en zonder raam. De Define C is niet echt geschikt. Die wordt warm en gaat meer geluid maken.

Verder pak een 5600x of 10700k voor games. De 10850k is niet nodig. De komende jaren zullen games die extra cores niet gebruiken.

Pak trouwens een pricewatch: Kingston A2000 1TB en laat die 3x HDD lekker achterwege. Die kunnen met pensioen...
Ik heb wat dingetjes omgegooid omdat Azerty niet alles verkoopt . Ik heb daarin ook de i7 meegenomen ipv een i9 omdat je zegt dat ik daar toch niet veel van zal merken. Vervanging van de HDD komt terzijnde tijd wel, op de HDD staan wat fotootjes en 1tje word gebruikt om dingen te backupen en dat werkt voor nu nog prima.

Daarbij heb ik nu een 650 watt voeding erin geknalt want ik las dat dit al meer dan genoeg moet zijn voor een 3070 en ik heb ook de case veranderd naar een Phanteks want die vond ik er toch wat smoother uitzien en kwam er goed uit qua ervaringen. (rgb kan ik ook uit zetten)

1ProcessorsIntel Core i7-10700K Avengers Edition Boxed€ 343,75€ 343,75
1MoederbordenGigabyte Z490 UD€ 133,85€ 133,85
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400S Zwart€ 76,39€ 76,39
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 83,-€ 83,-
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,90€ 94,90
Totaal€ 731,89

• Djarune
Pak de pricewatch: MSI MPG A650GF. Die levert Azerty wel en is beter.

De Phanteks is van voren dicht en niet ideaal met een kaart als de 3070. De pricewatch: Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart is wel een hele fijne kast, maar die levert Azerty niet.

• DeEindbaas
Djarune schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:03:
Pak de pricewatch: MSI MPG A650GF. Die levert Azerty wel en is beter.

De Phanteks is van voren dicht en niet ideaal met een kaart als de 3070. De pricewatch: Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart is wel een hele fijne kast, maar die levert Azerty niet.
Wat is de reden dat de MSI voeding beter is? Ik zit niet in de voedings en ik ga op de reviews uit van gebruikers (1 vs 4). Maar leer graag altijd bij :)

Die P400A gaat dan wel weer tever voor mij met een window. Mijn kast staat altijd op de grond onder het bureau. Daarbij hoef ik niet de lichtjes en dingetjes te zien het moet gewoon goed en stil draaien. ;).

En net als de voeding ik kijk naar reviews in de Pricewatch en daar komt de case goed uit met 39 reviews?

• Djarune
DeEindbaas schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:25:
[...]
Wat is de reden dat de MSI voeding beter is? Ik zit niet in de voedings en ik ga op de reviews uit van gebruikers (1 vs 4). Maar leer graag altijd bij :)
  • beter platform
  • betere kwaliteit en stillere fan (vloeistof lager ipv kogel lager fan)
  • multi-rail (meerdere +12V rails, waardoor minder schade bij eventuele kortsluiting)
  • minder stugge kabels en is minder diep
Ga niet af op product reviews op Tweakers. Kijk liever in het Voeding advies en informatie topic - Deel 34

• DeEindbaas
Nog een vraag voordat ik het systeem bestel.

Er is PCi-e 3.0 en PCi-e 4.0 is het handig om rekening ermee te houden voor de volgende GPU upgrade over 2 a 3 jaar of hoef ik mij daar nog niet echt druk over te maken? Dus we praten dan over de RTX 40xx serie of hoe ze gaan heten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Heb je wat aan die game? Zo niet dan kan je pricewatch: Intel Core i7-10700K Boxed nemen. pricewatch: Intel Core i7-10700F Boxed is wellicht een optie als je niet gaat overklokken. Boostklok scheelt het nauwelijks tussen de K en non K.

Een RTX 3090 is de enige gpu die iets wordt gebottlekneckt door PCI-e3.0. Je zou tot in maart kunnen wachten op de 11e gen Intel welke PCI-e4.0 krijgt.

De Phanteks P400S heeft een nogal slechte airflow vandaar de P400A met een mesh front. Door de veel betere airflow doet deze stiller zijn werk. Die ledjes vallen niet op. RGB kan je uitzetten. De betere behuizingen hebben nu eenmaal een glazen zijpaneel.

• DeEindbaas
Uszka schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:03:
Heb je wat aan die game? Zo niet dan kan je pricewatch: Intel Core i7-10700K Boxed nemen. pricewatch: Intel Core i7-10700F Boxed is wellicht een optie als je niet gaat overklokken. Boostklok scheelt het nauwelijks tussen de K en non K.

Een RTX 3090 is de enige gpu die iets wordt gebottlekneckt door PCI-e3.0. Je zou tot in maart kunnen wachten op de 11e gen Intel welke PCI-e4.0 krijgt.

De Phanteks P400S heeft een nogal slechte airflow vandaar de P400A met een mesh front. Door de veel betere airflow doet deze stiller zijn werk. Die ledjes vallen niet op. RGB kan je uitzetten. De betere behuizingen hebben nu eenmaal een glazen zijpaneel.
Ik had al de i9 naar de i7 geswitched en de kast is een Fractal Design Meshify C zoals in de startpost.

Als de 3090 nu iets word gebottlekneckt door PCI-e 3.0 dan zal dit bij de volgende generatie sowieso wel gebeuren, right? Dus het beste / future proof is dan om een moederbord te nemen met PCI-e 4.0 slots.

Dit is de configuratie met een moederbord met een PCI-e4.0 slots ipv de Gigabyte Z490 UD.

1ProcessorsIntel Core i7-10700K Avengers Edition Boxed€ 343,75€ 343,75
1MoederbordenGigabyte Z490 Gaming X€ 158,97€ 158,97
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 81,33€ 81,33
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 84,39€ 84,39
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 99,-€ 99,-
Totaal€ 767,44

[Voor 41% gewijzigd door DeEindbaas op 14-02-2021 21:19]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee