Toon posts:

VBA Code /Macro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Merijnvanderven
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 05-05 16:55
Best,

Ik hoop dat ik in het juist forum zit.

Ik draai periodiek een script waarna ik de output in Excel zet en vervolgens met verschillende macro's acties uitvoer.

Helaas is het me niet gelukt om de output via een macro te verdelen over een aantal tabbladen en voer ik dit handmatig uit. Dit komt omdat de output elke keer anders is.

Mijn vraag is:

Is er een macro waarmee ik op basis van een waarde in een cel een copieer / knip actie uit kan voeren. Aangezien de hoeveelheid rows elke keer anders zijn moet de macros wel naar de waarde in de cel kijken.

in kolom a staat een gebruiker
in kolom b staat de hoeveelheid
in kolom c staat een werkgever, hierop moet de macro dus filteren en vervolgens moet de waarde van kolom a en kolom b gecopieerd of geknipt worden naar een ander werkblad.
...

Als er vragen zijn of er is iets niet duidelijk laat het me dan weten.

Alvast bedankt

Merijn

Alle reacties

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Dit heeft vrij weinig met Vraag & Aanbod advertenties te maken. Daarom schop ik het topic ook richting Client Software Algemeen.

[Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 03-02-2021 14:52]

| Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• Merijnvanderven
Dank je wel voor het verplaatsen

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 26-09 21:32

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Hoi,

De eerste vraag die wij hebben is wat je zelf al geprobeerd hebt? Kan je je code eens delen?

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Merijnvanderven
Ja dat dus het probleem.
Ik heb via Record Macro de macro eerst opgebouwd. Ik kwam er vervolgens achter dat niet alle data ge-exporteerd werd.
Helaas ben ik verder geen genie in Macro's en wilde proberen hier informatie of tips te krijgen.

Als je me op weg kan helpen, verwijzen naar een website of iets dergelijks dan zou ik dat heel fijn vinden.

• m-vw

m-vw

Naast Google kan je ook eens kijken naar een topic wat enkele rijen lager staat:

naam zoeken in excel en kopiëren naar ander weekblad

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Linkser
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 20:58
Volgens mij kan je gewoon een pivot gebruiken, of anders gebruik PowerQuery om je data te sorteren.

• m-vw

m-vw

@Linkser Zou kunnen, maar bij gebrek aan informatie.... :)

Garmin FR245M + HRM-RUN

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Merijnvanderven schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:26:
Helaas ben ik verder geen genie in Macro's en wilde proberen hier informatie of tips te krijgen.

Als je me op weg kan helpen, verwijzen naar een website of iets dergelijks dan zou ik dat heel fijn vinden.
Welkom Merijn :)

We denken graag mee als je vastloopt en bestaande code hebt waar je op bepaalde punten twijfelt. Maar om veel verschillende redenen doen we niet graag aan geven van de hele code, o.a. omdat dat 'levensgevaarlijk' is als je niet snapt wat de code doet.

Beste advies is dan een willekeurige' (gratis) beginnerscursus VBA Excel doen en wat 'oefenen'. Op zich lijkt de basics al wel genoeg, maar zonder die kennis gaat het gegarandeerd fout namelijk. Zeker ook bij licht aanpassen van 'opgenomen' code.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee