Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

naam zoeken in excel en kopiëren naar ander weekblad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• DaanBaanvinger
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 12-03 13:06
Mijn vraag
Hallo,

Ik ben bezig om een planning in excel te automatiseren zodat we dit automatisch in een agenda kunnen zetten (dit deel lijkt te werken). In deze planning staan door het hele werkblad namen deze name moeten gelinkt worden aan hun eigen werkblad en daar naartoe dus gekopieërd worden met de informatie die daarbij hoort.

nu is mijn vraag, hoe moet ik de code in VBA opstellen zodat ik uit het eerste werkblad 1 naam kan opzoeken en die met de info die in de 2 cellen ernaast staan en de 3 daar onder kan kopiëren naar een apart werkblad.
mocht er meer info nodig zijn hoor ik dat graag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
DaanBaanvinger schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:21:
mocht er meer info nodig zijn hoor ik dat graag.
Welkom op Tweakers. :)

We horen graag wat je al zelf hebt gevonden of geprobeerd. Er wordt namelijk een stukje eigen inzet en eerste aanzet verwacht. Vandaar de laatste vraag bij het openen van een nieuw topic.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• DaanBaanvinger
ik heb inmiddels heel veel google werk gedaan en een code proberen te schrijven, dit ging wel aardig ik had het zover dat ik wel een naam kon kopiëren naar een ander werkblad al was dit allen in de eerste kolom en dit kon ook allen maar met de eerste naam die in het werkblad staat. ik heb dus een aantal pogingen gedaan maar het wil nog niet helemaal lukken zoals het zou moeten.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
DaanBaanvinger schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:54:
ik heb inmiddels heel veel google werk gedaan en een code proberen te schrijven, dit ging wel aardig ik had het zover dat ik wel een naam kon kopiëren naar een ander werkblad al was dit allen in de eerste kolom en dit kon ook allen maar met de eerste naam die in het werkblad staat. ik heb dus een aantal pogingen gedaan maar het wil nog niet helemaal lukken zoals het zou moeten.
Zou je dan kunnen delen wat voor je code je al hebt? Dat lijkt mij een goed startpunt van waaruit we verder kunnen denken.

De VBA-code kan je tussen [code]-tags zetten zodat het mooi leesbaar is:
code:
1
Option Explicit

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:07
Als je nu eens de code post die je al geschreven hebt, dan kan hier iemand met kennis van VBA (ik ben daar niet zo bedreven in) misschien wel aangeven waar je iets zou moeten aanpassen. Iemand die je wil helpen zou nu namelijk vanaf nul moeten beginnen - en dat werpt misschien wel een drempel op.

code:
1
2
Als je op het forum code plaatst, doe dan dat tussen de tags [ code ] 
en [ /code ], dat ziet er netjes uit.

Edit: Oeh, bijna hetzelfde als de voorganger :*)

[Voor 6% gewijzigd door Patrick_6369 op 28-01-2021 12:00]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• DaanBaanvinger
Dit is op het moment meer proof of concept. dit werkt nu met een input box al zou dit gewoon automatisch moeten gaan.

[Sub ZoekEnCopieer()
Dim sZoekwoord As String
Dim rGevonden As Range
Dim lRegelnr As Long

sZoekwoord = Application.InputBox("Welk woord zoek je?", "John", "zoekstring", , , , , 2)

If sZoekwoord = "zoekstring" Then Exit Sub

Set rGevonden = Columns("A").Find(What:=sZoekwoord, After:=Range("A1"), LookIn:=xlFormulas, _
LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False)

If Not (rGevonden Is Nothing) Then
rGevonden.EntireRow.Copy Sheets("PlanningJohn").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
Else:
MsgBox "Gezocht woord komt niet voor...", vbOKOnly, "Niet gevonden"
End If

End Sub]

Edit: ging niet helemaal zoals zou moeten maar goed

[Voor 3% gewijzigd door DaanBaanvinger op 28-01-2021 13:10]

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Als je
[code]
Sub.....

End Sub
[/code]

gebruikt werkt het wel.

Verder is als eerste poging je code niet eens slecht.

Om te bereiken wat jij wilt moet je de range selecteren die wilt kopieren. Bijvoorbeeld "A5:C7", geeft je een blok van 3x3 cellen.

Jij zou dit kunnen proberen:
code:
1
Range(rGevonden.Address & ":" & rGevonden.Offset(2, 2).Address).Copy Sheets("PlanningJohn").Range("A1").End(xlDown).Offset(1,0)

Niet de mooiste code ever, maar doet volgens mij wel wat jij bedoelt.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True