Toon posts:

Asrock b450m pro4 argb hub functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

• B.oosterom
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 14:37
Goedemiddag medetweakers,

Ik heb sinds kort een ASrock B450M Pro4 moederbord aangeschaft, echter lijkt de argb header niet te functioneren. Nu ben ik benieuwd of dit iets softwarematigs kan zijn ofdat de header kapot is.

Als ik een sharkoon blades rgb fan eraanhang gaat er geen enkel led lampje aan, lijkt wel te configureren via asrock polychrome led maar de fan reageert nergens op.
Als ik 3 thermaltake riing rgb fans aansluit via de hub krijg ik maar op 1 van de 3 fans 1 led lampje aan de rest is allemaal uit (als deze niet op de argb header aangesloten zitten werken ze perfect).
Dat ene led lampje kan ik wel instellen maar zou toch liever alle lampjes op alle fans aan hebben.

Andere optie is om de thermaltake fans via de hub/controller te besturen en de sharkoon fan via de argb header maar die doet het dus helaas ook niet.

Ik heb al contact gehad met het verkopende bedrijf echter geven die aan het moederbord te willen ontvangen, vanzelfsprekend wil ik niet heel het systeem uit ellaar halen.

Ik hoor graag of iemand weet ofdat dit software matig is op te lossen, of dat ik toch echt mijn moederbord ter reparatie op moet sturen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,95€ 71,95
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenThermaltake View 37 RGB Edition€ 174,95€ 174,95
1MonitorenMSI Optix MAG24C (S15-0003062-HH5) Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenMSI Optix MAG241C (met omdoos, DisplayPort en HDMI-kabel) Zwart€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingCorsair Hydro Series H100i v2€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16R€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM750x Zwart€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 275GB€ 179,95€ 179,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,85

Met vriendelijke groet,
Bernard Oosterom

[Voor 58% gewijzigd door B.oosterom op 03-02-2021 18:37]

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:39
Ik vind je verhaal een beetje lastig te volgen en volgens mij worden de termen hub en header af en toe door elkaar gehaald. Ik ga er vanuit dat de hub van thermaltake/behuizing is en dat de header de pinnen op je moederbord zijn.
Als je ARGB header gebruikt dan kun je in de asrock software aangeven hoeveel leds er aangestuurd moeten worden. Open software, klik op "addressable RGB LED". Dan staat er rechts onder "addressable LED Number" . Hier vul je dus het totaal aantal leds in wat aangesloten is aan deze header.
Als de hub aansluit op deze header en je sluit 3 fans aan met bijvoorbeeld elk 10 leds dan wordt het LED Number dus 30.

[Voor 14% gewijzigd door Blastpe op 03-02-2021 15:01]

• B.oosterom
Bedankt voor je reactie, ik heb de termen hub en header even aangepast, nu is het waarschijnlijk wat duidelijker.

Helaas heeft het aanpassen van de "addressable LED Number" niet geholpen, daarnaast viel mij nu ook op dat bij de ene led op de fans en op mijn ram geheugen de lampjes aangaan (nog steeds maar 1 op de fans dus). Dit gebeurd alleen als ik de fans op de argb header aansluit, waarom de ledlampjes op mij ram aangaan snap ik ook niet.

Kan het nog ergens anders aan liggen dat jij weet?

Daarnaast zie ik mijn ram geheugen ook niet in corsair link, hiervoor had ik een MSI Z170A GAMING M5 en daarbij kwam deze wel omhoog in corsair link.

[Voor 13% gewijzigd door B.oosterom op 03-02-2021 21:40]

• B.oosterom
@Blastpe Houdt dit in dat ik er toch aan moet geloven om mijn moederbord op te sturen voor reparatie, of kan het zijn dat ik iets enorm simpels over het hoofd heb gezien?

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:39
Wat ik zo kan terug vinden is dat asrock polychroom niet competible is met corsair. Ik denk niet dat het bord kapot is maar dat de software niet competible is. Wat je nog kan proberen is OpenRGB en kijken of je het daarmee aan de praat krijgt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee