Corsair Vengeance RGB pro Asrock Polychrome Sync.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2021
Na in mijn vorige topic te hebben gevraagd welke ram het beste is kreeg ik het antwoord, dat ik dat het beste uit kon zoeken op de site van mijn moederbord fabrikant.

Aanvankelijk wilde ik gaan voor de HyperX fury, maar dat serienummer stond niet in de support lijst bij het moederbord en de processor en wil wel zeker weten dat het goed en stabiel werkt.😀

Het moederbord wordt een asrock b450m steel legend. De processor een amd ryzen 5 2600.

Nu heb ik een setje van corsair gezien. De vengeance pro rgb 3200mhz 16gb (2x8gb)

Ik had gelezen dat de rgb een tijd terug soms niet goed werkte op sommige moederborden en al helemaal niet met software als asrock polychrome sync. Enkel met de icue software.

Helaas kan ik niet goed vinden hoe het nu is, enkel dat corsair daarmee bezig was.

Hoe werkt de rgb van deze modules nu op dit soort moederborden (asrock)? En werken deze ook met polychrome sync?

Beste antwoord (via JA93 op 08-06-2020 20:29)

• moonrakker
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-02 20:07
Hoi ja93, ik heb ook een b450 steel legend, met de corsair vengeance ram geheugen maar ik heb het nog niet werkend gekregen. Mijn vermoeden is dat het nog niet compatibel met elkaar is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• moonrakker
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-02 20:07
Hoi ja93, ik heb ook een b450 steel legend, met de corsair vengeance ram geheugen maar ik heb het nog niet werkend gekregen. Mijn vermoeden is dat het nog niet compatibel met elkaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
Bedankt voor jullie reacties. @moonrakker

Werkt de rgb wel helemaal goed met de icue software?

De ballistix is inderdaad een leuk setje, alleen vind ik 30 euro meer voor gebruik met polychrome wel wat veel. Zeker als de corsair wel werkt met de icue software en eventueel wel met polychrome doormiddel van een softwareupdate (nieuwe versie polychrome sync).

Ook in mijn vorige pc corsair gehad en dit heeft nooit geen stabiliteitsproblemen gegeven.

Is er anders toevallig niet een ander rgb programma dat wel met alles tegelijk werkt? Hoef zelf niet per se aan polychrome vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
Ik heb de oplossing al gevonden. Ik koop de akasa vegas ram mate. Deze kan gewoon op het geheugen gemonteerd worden en dan de stekkertjes in de argb controller doen en ze synchroniseren dan keurig met de rest van de componenten. Setje goedkope gskill non rgb ram eronder en klaar. + ik kan deze met een beetje lijm in de toekomst nog overzetten op ander ram ook.