Mijn vraag:
Ik zou graag al mijn Deco M5's bedraad willen aansluiten.
Vrij veel opgezocht maar kan toch nog geen zekerheid vinden, wellicht dat de community hier mij op weg kan helpen. De situatieschets is als volgt (genummerd naar aansluiting vanaf Ziggo modem):
1. Ziggo Modem in de Meterkast als Bridge.
2. Hoofd-Deco bekabeld aangesloten aan Ziggo Modem (Hoofd Deco in Router modus)
3. Switch aangesloten op de Hoofd Deco.
4. Vanuit de Switch op poort 1 een bekabelde verbinding naar Deco 2 op de slaapkamer.
5. Vanuit Deco 2 een bekabelde verbinding naar Deco 3 in de Huiskamer. (Kan dit überhaupt?)
6. Indien bovenstaande mogelijk is, vanuit Deco 3 een kabel naar mijn spelcomputer in de huiskamer.
7. Vanuit de Switch op poort 2 een LAN kabel naar mijn PC in kantoor.
8. Vanuit de Switch op poort 3 een LAN kabel naar mijn NAS in de Meterkast.
Het is nogal een hoop uitleg, maar ik kan nergens vinden of ik 'na' de switch een Deco bekabeld kan verbinden met een andere Deco. Het liefst heb ik alles bekabeld aangesloten en natuurlijk gewoon WIFI. Echter is mijn huis ontzettend breed, en is de indeling dus net naadje om kabels direct vanuit de switch te trekken door de rest van het huis. Vandaar stap 5.
Hoop dat iemand me op weg kan helpen!
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het complete internet afgezocht, maar niet mijn specifieke vraag kunnen vinden.
Ik zou graag al mijn Deco M5's bedraad willen aansluiten.
Vrij veel opgezocht maar kan toch nog geen zekerheid vinden, wellicht dat de community hier mij op weg kan helpen. De situatieschets is als volgt (genummerd naar aansluiting vanaf Ziggo modem):
1. Ziggo Modem in de Meterkast als Bridge.
2. Hoofd-Deco bekabeld aangesloten aan Ziggo Modem (Hoofd Deco in Router modus)
3. Switch aangesloten op de Hoofd Deco.
4. Vanuit de Switch op poort 1 een bekabelde verbinding naar Deco 2 op de slaapkamer.
5. Vanuit Deco 2 een bekabelde verbinding naar Deco 3 in de Huiskamer. (Kan dit überhaupt?)
6. Indien bovenstaande mogelijk is, vanuit Deco 3 een kabel naar mijn spelcomputer in de huiskamer.
7. Vanuit de Switch op poort 2 een LAN kabel naar mijn PC in kantoor.
8. Vanuit de Switch op poort 3 een LAN kabel naar mijn NAS in de Meterkast.
Het is nogal een hoop uitleg, maar ik kan nergens vinden of ik 'na' de switch een Deco bekabeld kan verbinden met een andere Deco. Het liefst heb ik alles bekabeld aangesloten en natuurlijk gewoon WIFI. Echter is mijn huis ontzettend breed, en is de indeling dus net naadje om kabels direct vanuit de switch te trekken door de rest van het huis. Vandaar stap 5.
Hoop dat iemand me op weg kan helpen!
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het complete internet afgezocht, maar niet mijn specifieke vraag kunnen vinden.