Toon posts:

[Deco M5] Bedraad met andere Deco M5 verbinden 'na' Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jay.Brookman
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10-10 14:45
Mijn vraag:
Ik zou graag al mijn Deco M5's bedraad willen aansluiten.

Vrij veel opgezocht maar kan toch nog geen zekerheid vinden, wellicht dat de community hier mij op weg kan helpen. De situatieschets is als volgt (genummerd naar aansluiting vanaf Ziggo modem):

1. Ziggo Modem in de Meterkast als Bridge.
2. Hoofd-Deco bekabeld aangesloten aan Ziggo Modem (Hoofd Deco in Router modus)
3. Switch aangesloten op de Hoofd Deco.
4. Vanuit de Switch op poort 1 een bekabelde verbinding naar Deco 2 op de slaapkamer.
5. Vanuit Deco 2 een bekabelde verbinding naar Deco 3 in de Huiskamer. (Kan dit überhaupt?)
6. Indien bovenstaande mogelijk is, vanuit Deco 3 een kabel naar mijn spelcomputer in de huiskamer.
7. Vanuit de Switch op poort 2 een LAN kabel naar mijn PC in kantoor.
8. Vanuit de Switch op poort 3 een LAN kabel naar mijn NAS in de Meterkast.

Het is nogal een hoop uitleg, maar ik kan nergens vinden of ik 'na' de switch een Deco bekabeld kan verbinden met een andere Deco. Het liefst heb ik alles bekabeld aangesloten en natuurlijk gewoon WIFI. Echter is mijn huis ontzettend breed, en is de indeling dus net naadje om kabels direct vanuit de switch te trekken door de rest van het huis. Vandaar stap 5.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen!

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het complete internet afgezocht, maar niet mijn specifieke vraag kunnen vinden.

Beste antwoord (via Jay.Brookman op 03-02-2021 01:21)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou moeten werken :)
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1794/

Enige ding wat ze in de FAQ hadden staan over Ethernet :+
Zoals je daar kunt zien kan de backhaul daisy chained (dus aan elkaar gekoppeld) of via een switch.

Either way is dat gewoon een dom ethernet netwerk, dus een simpele switch ergens er tussen moet altijd lukken :)
Enige crux is de opmerking over het gebruikte IEEE 1905.1 protocol en dat die pakketten geforward moet worden. En uiteraard suggereert TP-link dat je TP-link switches zou moeten gebruiken en dat Dlink issues kan geven. Weet niet wat je hebt staan aan switches, maar ik zou het gewoon proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee