Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

DENK

Lijsttrekker

Verkiezings programma
De slogan van dit verkiezingsjaar is: DENK anders
Verkiezingsprogramma: https://www.bewegingdenk.nl/verkiezingsprogramma/
Punten in het kort
DENK presenteert verkiezingsprogramma 'DENK anders'

De strijd voor een rechtvaardige samenleving met eerlijke verdeling welvaart wordt opgevoerd.

DENK presenteert vandaag het verkiezingsprogramma 'DENK anders' en zet daarmee een ambitieuze koers in voor de periode 2021-2025. Met een daadkrachtige agenda strijdt de partij voor een eerlijke verdeling van de welvaart door de focus te leggen op diversiteit en inclusiviteit. Zo investeert DENK 1 miljard euro in de aanpak van discriminatie.

DENK anders
In het verkiezingsprogramma 2021-2025 komt DENK met daadkrachtige oplossingen voor bestaande vraagstukken, zoals een noodfonds waarmee de kwetsbaren worden ontzien. Uitsluiting wordt nog feller bevochten.

We pakken de verwaarlozing van overheidstaken aan om Nederland rechtvaardig te maken, vooral nu de coronacrisis laat zien dat de rekening op dit moment onevenredig bij de meest kwetsbaren wordt neergelegd. Het is belangrijker dan ooit dat we inclusief onderwijs hebben met toegang voor iedereen, woonmogelijkheden voor elke Nederlander en betaalbare zorgkosten. De overheid komt hiermee weer in dienst te staan van de burger. We staan zij aan zij met de meest kwetsbaren. Wij gaan strijden om dit programma te realiseren.

Investeren in mensen
Met het verhogen van het minimumloon, het afschaffen van het eigen risico en het aan banden leggen van huurstijgingen investeert DENK in de meest kwetsbaren van de samenleving. Dit zijn slechts enkele voorgestelde maatregelen, net zoals de opname van een tandheelkundige controle in het basispakket. Daarnaast wil DENK het sociaal leenstelsel afschaffen en alle studenten compenseren. Hiermee draagt DENK bij aan een eerlijke en rechtvaardige samenleving voor alle Nederlanders.

DENK bedrijft standvastige politiek vanuit principes en idealen en strijdt daarmee voor een Nederland waar er ruimte is voor alle Nederlanders, en waar alle Nederlanders dezelfde kansen krijgen. De strijd tegen uitsluiting en voor een eerlijke en rechtvaardige samenleving wordt opgevoerd. Daarom: DENK anders!

[ Voor 167% gewijzigd door ZieMaar! op 10-02-2021 22:08 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Ik volg DENK sinds Azarkan aan die tafel is geschoven en vind het opzich wel een redelijke partij.

In de achterkamers debatteren ze altijd redelijk goed in mijn opinie maar soms gaat het er in de Tweede Kamer wat heftig op de persoon (Kuzu). Ach ja, dat is ook een soort van politiek bedrijven maar niet helemaal mijn straatje.

Ik merk wel dat niemand die partij bij voorbaat serieus neemt en ik vind dat echt een kwalijke zaak. Simpelweg omdat zij bekend staan als de 'immigratie en acceptatie' partij. Een partij die dit onder de aandacht brengt is in mijn ogen heel belangrijk want Nederland wordt met de dag verdeelder in plaats van dat we meer richting cohesie gaan. Maar ja, wat zou het iemand schelen die geen last heeft 'geaccepteerd te worden', dergelijke personen vinden deze partij dan juist een last.

Ik vind hun punten opzich wel goed, ze willen de burgers op allerlei vlaktes tegemoetkomen, maar mijn vraag is hoe dat gecompenseerd gaat worden? Of zijn zij simpelweg tevreden met mindere inkomsten?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05 14:26
Het partijprogramma ziet er redelijker uit dan wat ik een paar jaar geleden van ze zag. Wat ik altijd bijna op het ironische af vind is dat DENK zo tegen discriminatie en voor gelijkheid zegt te zijn maar dat het woord homo en geaardheid maar een keer voorkomen in hun programma. De focus ligt wel erg dik op gelijkheid voor moslims waar op zichzelf niks mis mee is alleen dan vraag je je af waarom ze zich niet met dezelfde kracht inzetten tegen homohaat, wat toch best een issue is onder hun achterban..

Verder heb ik nooit begrepen dat DENK niet duidelijker is over wie ze zijn en waarvoor ze staan. Het is de Turks Nederlandse moslim partij. Die mag ook gewoon bestaan, kom er gewoon voor uit zou ik zeggen.

Tenslotte ben ik niet zo een fan van het ontkennen van de Armeense genocide en wil ik het verbod op godslastering geen nieuw leven in blazen.

Kudos voor hun punten m.b.t. de zorg daar ben ik het mee eens.

[ Voor 0% gewijzigd door badbadpresident op 10-02-2021 22:09 . Reden: Typos ]

• RazorMaron
  • Nu online
Heeft iemand een linkje naar hun verkiezingsprogramma, van hun eigen site word ik niet veel wijzer. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
https://www.bewegingdenk.nl/verkiezingsprogramma/ -> en dan echt de aller aller eerste link op die pagina

[ Voor 53% gewijzigd door Webgnome op 11-02-2021 07:03 ]

Strava | AP | IP | AW

• RazorMaron
  • Nu online
Oh jeetje, tis wel heel vroeg. 8)7

Bedankt!

• Webgnome
Persoonlijk weet ik helemaal niks van Denk. Het enige dat ik denk te weten/heb gehoord is dat ze Erdogan achterna lopen. Maar of dat klopt? Verder heb ik het idee dat ze het ook niet heel nauw nemen met een seculiere staat. Dat is voor mij in ieder geval een reden om er niet op te stemmen. Dezelfde reden die ik heb om niet op SGP of de CU te stemmen. Maar misschien kan iemand mij uit de droom helpen?

Zal binnenkort het programma eens doornemen.

Strava | AP | IP | AW

• RazorMaron
  • Nu online
Webgnome schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:09:
Persoonlijk weet ik helemaal niks van Denk. Het enige dat ik denk te weten/heb gehoord is dat ze Erdogan achterna lopen. Maar of dat klopt?
Dat ze Erdogan achterna lopen is meer een fabel dan een feit. Simpelweg omdat zij zich nooit daarover uitspreken. In de debatten wordt hun nog wel eens gevraagd om zich uit te spreken TEGEN Erdogan door bepaalde figuren, wat ik overigens extreem laag vind. Het is ook niks anders dan iemand in het nauw drijven.

Deze mensen houden ook van hun land van herkomst, maar deze landen (voor het gemak Turkije en Marokko), hebben een zero-tolerance beleid als het gaat om kritiek op het regime. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die kritiek leveren op die landen en zodra zij met een voet op het vliegveld staan gelijk worden aangehouden en een rechtszaak krijgen en met een beetje pech een celstraf. Best wel eng, dat zoiets eigenlijk nog kan. Indirect hebben zulke regeringen best wel veel invloed.

Spreken zij zich hier niet over uit, zijn ze in principe neutraal, maar een groot deel in Nederland ziet dat als goedkeuring van zulke regeringen. Het maakt dus eigenlijk niet uit wat ze uiteindelijk zullen zeggen, je hebt de poppen aan het dansen.
Webgnome schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:09:
Verder heb ik het idee dat ze het ook niet heel nauw nemen met een seculiere staat. Dat is voor mij in ieder geval een reden om er niet op te stemmen. Dezelfde reden die ik heb om niet op SGP of de CU te stemmen.
Dat idee snap ik wel, het is immers een partij wat voor een groot deel moslim is en voornamelijk bestaat uit Nederlanders met een andere herkomst(20-25% is 'autochtoon'). Maar in mijn ogen willen zij gewoon de seculiere staat behouden i.t.t. de SGP/CU die de scheiding tussen kerk en staat wel heel miniem maken. Hoogstens dat er misschien extra wetten/aanpassingen van wetten komen die lijken te zijn geïnspireerd door religiën, maar de wetten/normen/waarden die we nu hebben zijn ook voor het grootste deel gebaseerd op het christendom. Maar dit percentage zal naar mijn verwachting nihil van nihil zijn. Waar meerdere factoren een rol bij spelen, het is namelijk ook gewoon niet realistisch in de wereld waarin we nu leven. Maar een theocratie is in ieder geval uitgesloten als ik zo naar DENK kijk.

Zelf volg ik de partij al sinds Azarkan erbij zit en ik twijfel een beetje of ik op DENK ga stemmen, bij elke stemwijzer komen ze er kiele kiele uit als de nummer 1. Maar ik wil me ook nog verdiepen in de SP, D66 en GroenLinks, al komen partijen zoals FvD/PVV/PvdA/CU altijd hoger uit dan eerstgenoemde partijen. Maar de eerste twee partijen neem ik niet serieus. PvdA heeft het gewoon in mijn ogen verziekt met Rutte II en CU heb ik ook problemen mee als het gaat om het behouden van de seculiere staat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33
Het zijn zulke acties die toch een nare smaak achterlaten:

https://www.ad.nl/politie...erende-filmpjes~a2d28ebc/
Denk maakt geregeld filmpjes van Kamerleden van Turkse komaf van andere partijen, waarin de partij hen bijvoorbeeld afschildert als verraders van de Turks-Nederlandse gemeenschap.
Blijkbaar is intimidatie een gerechtigd middel bij Denk. Zulke daden ondermijnen aardig de mooie woorden.

• Webgnome
In principe is dat ook deels het huidige politieke klimaat. Hoewel dit soort acties niet goed te keuren zijn doen andere partijen daar keihard aan mee door stukjes uit debatten op sociale media te zetten op zo'n manier dat hun man/vrouw er het beste uitkomt. Maar inderdaad dit soort acties kunnen en mogen niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:55
@RazorMaron je zegt zelf dat het beleid van regimes als Turkije rondom kritiek eng is. Vervolgens vind je het echter prima als mensen daar in mee gaan in plaats van daar daadwerkelijk kritiek op te hebben.

Zoals we bij racisme en discriminatie vaak zeggen dat zwijgen is onderdeel van het probleem zijn zo gaat dat natuurlijk hier ook op.

Sterker nog, ze helpen dat beleid zelfs mee door actief filmpjes te verspreiden van m been die wel kritiek durven hebben.

Die band met Erdogan is dus wel degelijk aanwezig. Terecht dat daar dan af en toe kritische vragen over komen.

Kijk ook eens naar het stemgedrag rondom verbod op buitenlandse financiering voor politieke partijen.

• Philip Ross
Philip Ross schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:34:
@RazorMaron je zegt zelf dat het beleid van regimes als Turkije rondom kritiek eng is. Vervolgens vind je het echter prima als mensen daar in mee gaan in plaats van daar daadwerkelijk kritiek op te hebben.

Zoals we bij racisme en discriminatie vaak zeggen dat zwijgen is onderdeel van het probleem zijn zo gaat dat natuurlijk hier ook op.

Sterker nog, ze helpen dat beleid zelfs mee door actief filmpjes te verspreiden van m been die wel kritiek durven hebben.

Die band met Erdogan is dus wel degelijk aanwezig. Terecht dat daar dan af en toe kritische vragen over komen.

Kijk ook eens naar het stemgedrag rondom verbod op buitenlandse financiering voor politieke partijen.
@Webgnome er is wel nog een flink verschil tussen een stukje ergens op zetten van voornamelijk je eigen politici of gaan knippen en plakken om de tegenstander zwart te maken. Dan kom je in FvD/PVV territorium van populisme

• RazorMaron
  • Nu online
Philip Ross schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:34:

Er zit een verschil tussen zwijgen is toestemmen en zwijgen omdat je anders niet meer je land van herkomst kan betreden wegens uitspraken. Nog niet eens gesproken over het feit dat ze door het inzetten van een bepaalde groep mensen jou zelfs in Nederland in de gaten houden. Laat staan familie wat je daar nog hebt wonen waar de overheid ook bij zal aankloppen. Ik weet dat Marokko dit soort praktijken uitvoert, of Turkije dat ook doet weet ik niet. Kijk als het uitspreken hierover echt daadwerkelijk voor verandering zou zorgen of iig een aanzet tot hiertoe, zou ik het alleen maar aanjuichen, maar ik zie zelf niet zo snel wat we ermee opschieten als een Kuzu dit zou doen. Het voordeel schat ik echt heel miniem in tegenover een hele stapel nadelen.

Daarnaast snap ik niet helemaal hoe je door hier 'expliciet' voor uit te spreken kan bestrijden/tegengaan in Nederland. Waarbij met racisme & discriminatie in Nederland dat wel duidelijk is in mijn ogen. Zou je dat misschien kunnen toelichten?

Ik ben er ook op tegen dat er buitenlandse financiering plaatsvindt voor politieke partijen. Ik weet wel dat Denk hier een motie voor indiende in 2016 maar dat deze werd verworpen zodat Ollongren vervolgens in 2020 het als wetsvoorstel indiende.

Voor zover ik weet (rapportage 2014, wellicht outdated) is er alleen buitenlandse financiering geweest bij de SP en de PVV, waarbij de laatste dat vaker heeft gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door RazorMaron op 11-02-2021 10:40 ]

• Philip Ross
@RazorMaron je gaat even volledig voorbij aan dat Denk juist actief deze controle vanuit Turkije steunt door andere parlementsleden te verraden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:40

defiant

Moderator General Chat
Juist als je een minderheden partij bent, zou je zeggen dat democratische en rechtsstatelijke principes tot uiting zouden moeten in de partij qua principes en handelen, net zoals diversiteit en anti-discriminatie. De beoogde achterban is er immers als minderheid bij gebaat.

Toch zie je de partij in het verleden niet zo handelen:
Expert en leden zetten vraagtekens bij benoeming bestuur Denk
Het nieuwe bestuur van Denk, dat werd gekozen op de ledenbijeenkomst op zaterdag in Amsterdam, is niet rechtsgeldig. Dat stelt VU-hoogleraar Marjan Olfers, dé deskundige op het gebied van het verenigingsrecht, naar aanleiding van berichtgeving hierover zaterdag in de Volkskrant.
Ook werd aan de voorgedragen bestuursleden, Ejder Köse, Gökhan Çoban en Fazli Kafa, vooraf geen inhoudelijke vragen gesteld over hun visie op de partij. „Ik ga ervan uit dat het kundige mensen zijn”, zegt Mangal, „maar ik heb ze niet kunnen bevragen over wat ze willen met de partij. Ik vraag me af hoe drie Turkse mannen het frame van Turkenpartij gaan weerleggen.”
Hoe Denk met ‘trollen’ politieke tegenstanders monddood probeert te maken
Denk profileert zich ook met persoonlijke aanvallen op collega-Kamerleden van Turkse of Marokkaanse komaf. Favoriete doelwitten: Kamervoorzitter Khadija Arib en Kamerlid Ahmed Marcouch (beiden PvdA). Ze zijn in Denk-ogen „lokazen”, die alleen in de Kamer zitten om de etnische stem binnen te halen, maar niet opkomen voor hun etnische achterban.

Exemplarisch is een video over Arib waarin is te zien hoe zij tijdens een debat even twijfelt over de naam van het islamitische Suikerfeest. Die hapering wordt geknipt en in een video geplakt. Suggestie: Arib is zó ‘ver-Nederlandst’ dat zij niet eens meer weet wat het Suikerfeest is. „Blijkbaar word je door de PvdA beloond met een tweede plek als je je afkomst verloochent en vergeet waar je vandaan bent gekomen”, concludeert Kuzu, kijkend in de camera.
Uit onderzoek van NRC blijken diverse internettrollen, ook wel sock puppets genoemd, actief te zijn voor Denk. Dat zijn online identiteiten waar een echt bestaand persoon achter lijkt schuil te gaan. In werkelijkheid worden ze aangestuurd door iemand anders of een organisatie, met als doel de publieke opinie te beïnvloeden.
Denk overwoog bij Kamerverkiezingen vervalste PVV-campagne
Politieke partij Denk heeft voorbereidingen getroffen om in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart vorig jaar een vervalste PVV-advertentie online te zetten. De partij liet een ontwerp maken met een portret van PVV-leider Geert Wilders, het logo van de partij en de tekst: „Na 15 maart gaan wij Nederland zuiveren.”

Denk besloot uiteindelijk de nepadvertentie niet online te zetten omdat dit „te ver” zou gaan.
De racistische en politieke terreur van Denk (opinie)
Denk oefent in de Tweede Kamer stelselmatig politieke terreur uit op Kamerleden met een migratie-achtergrond, Kamervoorzitter Khadija Arib incluis. Via filmpjes op Facebook en, wanneer het gaat om Nederlandse Kamerleden met een Turkse afkomst, via donderpreken in de Turkse media. Voor buitenstaanders is het niet altijd duidelijk in welke politiek-religieuze context dat gebeurt.
Als Kuzu een filmpje laat knippen van een debat tussen hem en een ander Kamerlid met een Turkse afkomst, en dat vervolgens deelt op sociale media met de tekst „dit is een hypocriet”, is het in de ogen van witte Nederlanders misschien niet sjiek, maar ook niet bijzonder ernstig.

Maar de term hypocriet (munafiq) is een hondenfluit, specifiek bedoeld voor de islamitische achterban. In de islamitische context is munafiq zowat het zwaarste verwijt dat je kunt krijgen. Een munafiq is erger dan een ketter. Een munafiq dient direct te worden vermoord
Denk heeft Arib, Karabulut, Yesilgoz, Lacin, Özütok en mij er niet onder gekregen. Maar dat doel hebben Kuzu c.s. ook niet voor ogen. Zij willen de volgende generaties Nederlanders met een Turkse afkomst die het idee zouden kunnen krijgen om de Nederlandse politiek in te gaan, alvast een les leren: waag het niet om tegen de belangen van Erdogan in te gaan.
En dit is nog maar een greep uit de vele praktijken van DENK die imho niet het karakter hebben van een fatsoenlijke partij die vanuit liberale democratische en rechtsstatelijke principes de achterban wil vertegenwoordigen. Het is imho zeer te betreuren dat zo'n partij hierdoor juist de achterban verder in een hoek duwt waar ze extra kwetsbaar zijn.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27
Bij de NOS op 3 een hele uitgebreide sessie met Baudet en Azarkan vorige week. Azarkan zoals je hem kent. Assertief en hij probeerde Baudet flink af te fikken (gaf niet echt een lekker voorbeeld aan de jongeren wat dat betreft vind ik persoonlijk). Baudet was volwassener in die zin. Al kan hij ook niet echt op die wijze modder gooien lijkt het.

Goed Azarkan zit tegen het oververmoeide aan. Maar toen hij de vraag kreeg waarom DENK zich niet wil conformeren aan de 2% BBP uitgaven aan defensie zoals binnen de NAVO afgesproken. Vroeg hij op een gegeven moment aan een scholier: 'maar weet je wie de NAVO domineren?'. En hij gaf zelf even het antwoord: 'dat zijn 5 landen, die zijn permanent lid. Dat is China, dat is Rusland. En die bepalen met zijn allen wat goed is'. 8)7

Hij kent het verschil tussen de NAVO en VN Veiligheidsraad niet eens :F. Hoe serieus kun je die man in hemelsnaam nemen.

Voor wie het hele gesprek terug wil zien
. 1:01 het bewuste fragment. Best interessante sessies bij NOS op 3.

[ Voor 16% gewijzigd door PLAE op 01-03-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Nu online
Na lang wikken en wegen tussen Denk, SP, Volt en zelfs voor een korte tijd Nida, ben ik toch uitgekomen bij Denk. De partij trekt me gewoon erg aan en ik vond Azarkan buiten het debat met Baudet hierboven echt heel netjes spreken en stevig in zijn schoenen staan. De doorslaggeving was zijn deelname aan het debat gisteren op 1, in mijn ogen was hij daar samen met Henk Krol toch wel de betere. Eerdmans vond ik ook daar goed in zijn schoenen staan, maar JA21 is totaal niet mijn kamp.

Ik hoop dat ze een nieuwe koers in gaan slaan na deze verkiezingen door minder met modder te gooien, al is de grootste bijdrager(Ozturk) al weg. Zij hebben een stem die gewoon gehoord moet worden hier in Nederland en ik zie alleen maar positiviteit als ze op dezelfde nette manier gaan debatteren als een Staaij dat bijvoorbeeld doet. Zouden ze zomaar een gevestigde partij kunnen worden in de Tweede Kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-05 15:16
RazorMaron schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:18:
Na lang wikken en wegen tussen Denk, SP, Volt en zelfs voor een korte tijd Nida, ben ik toch uitgekomen bij Denk. De partij trekt me gewoon erg aan en ik vond Azarkan buiten het debat met Baudet hierboven echt heel netjes spreken en stevig in zijn schoenen staan. De doorslaggeving was zijn deelname aan het debat gisteren op 1, in mijn ogen was hij daar samen met Henk Krol toch wel de betere. Eerdmans vond ik ook daar goed in zijn schoenen staan, maar JA21 is totaal niet mijn kamp.

Ik hoop dat ze een nieuwe koers in gaan slaan na deze verkiezingen door minder met modder te gooien, al is de grootste bijdrager(Ozturk) al weg. Zij hebben een stem die gewoon gehoord moet worden hier in Nederland en ik zie alleen maar positiviteit als ze op dezelfde nette manier gaan debatteren als een Staaij dat bijvoorbeeld doet. Zouden ze zomaar een gevestigde partij kunnen worden in de Tweede Kamer.
Was het niet diezelfde Azarkan die de inzet van nep-accounts/trollen legitimeerden om desinformatie te verspreiden, tegenstanders zwart te maken en hun eigen punten te promoten?

Oude koe }:O en ben het met je eens dat Azarkan zich vrij aardig ontwikkeld heeft sindsdien, maar kan nou niet zeggen dat hij noch Henk Krol een indruk bij mij heeft achter gelaten gisteren. Ik heb Henk ook sowieso nog nooit kunnen betrappen op steekhoudende argumenten of een perspectief wat op de werkelijkheid gestoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Nu online
Tuttel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:42:
[...]
Oude koe }:O en ben het met je eens dat Azarkan zich vrij aardig ontwikkeld heeft sindsdien, maar kan nou niet zeggen dat hij noch Henk Krol een indruk bij mij heeft achter gelaten gisteren. Ik heb Henk ook sowieso nog nooit kunnen betrappen op steekhoudende argumenten of een perspectief wat op de werkelijkheid gestoeld is.
Dat kan haha. Voor mij wordt vanavond de eerste keer stemmen, wat indruk op mij maakt kan voor jou alledaags politiek bedrijven zijn.

Ik hoop op drie zetels, niets meer niets minder. Een nieuw persoon in de fractie van DENK zou me leuk lijken. Op nummer 3 staat nu Stephan van Baarle, opzicht wel prima. Een vrouw zou me frisser lijken, dat is dan ook Natasha, de nummer 4 op de kandidatenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Nu online
Drie zetels in de pocket. Stephan van Baarle welkom in de Tweede Kamer.

Pagina: 1